Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
TDB

Geregistreerd op: 24-10-2014 Berichten: 78 Woonplaats: Mol
|
Geplaatst: Zo, 15 Feb. 2015, 21:19 Onderwerp: LC8 950 blijft niet draaien. |
|
|
Vandaag mij LC8 950 adventure terug proberen tot leven te wekken, na enkele maandan onderhoudswerkzaamheden en winterslaap.
Ik wilde hem warm laten draaien voor de carburators te synchroniseren maar hij blijft niet draaien.
Voorgaande werkzaamheden vorige maandan:
-Waterpomp gereviseerd (as + lagers + dichtingen)
-Carburator instellingen aangepast:
*ringetje op gasnaald naar stand 3 verplaatst.
*stationairschroef 2,5 toer uitgedraaid
*beetje gepoest met carb cleaner waar ik bijkon.
-Voor het proberen opstarten:
*verse benzine met Feul stabilizer in de tank gedaan.
*oude benzine uit de vlotterkamer gedrained.
*linker tank aangesloten, benzinekraantje open.
-Bij het starten:
*alles ligt nog open (dus geen filter + behuizing, goed zicht op carburators)
*contact aan, benzinepomp tikt, ok
* 3x proberen te starten (met choke)
*gestart gekregen
*MAAR valt uit na enke seconden met een plofje, (pff) uit achterste carburator.
*nog enkele keren geprobeerd, valt uit na enkele seconden met het plofje uit achterste carburator / bij choke minderen / bij beetje gas geven (spuwt hij precies een beetje benzine uit de carburators)
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
alvast bedankt
grts,
Toon _________________ 950 adv 2005
CB900 hornet |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 15 Feb. 2015, 21:32 Onderwerp: |
|
|
worden beide uitlaatpijpen gelijk warm als je hem gestarty krijgt.. of blijft eentje koud?
Gezien je de gasnaalden verhangen hebt: misschien foutje gemaakt en perongeluk het onderleg ringetje verkeerd/vergeten ofzo?
Vacuum slangetje vergeten er op te zetten en/of af te dichten?
Houdt voor de zekerheid de koppeling ingetrokken, dan weet je zeker dat het geen interlock probleem is.
succes _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
TDB

Geregistreerd op: 24-10-2014 Berichten: 78 Woonplaats: Mol
|
Geplaatst: Zo, 15 Feb. 2015, 23:11 Onderwerp: |
|
|
Ok,
Zal ik morgen eens proberen.
Had een tijdje geleden ook nog gezien dat het stekkertje van de achterste EPC-valve uitgetrokken was, en van de voorste nog in zat.
Heb nu het voorste ook uitgetrokken.
Kan dit er iets mee te maken hebben?
gr,
Toon _________________ 950 adv 2005
CB900 hornet |
|
Naar boven |
|
 |
TDB

Geregistreerd op: 24-10-2014 Berichten: 78 Woonplaats: Mol
|
Geplaatst: Ma, 16 Feb. 2015, 22:16 Onderwerp: |
|
|
Vandaag vacuumslangetjes nagekeken, zitten goed vast.
(1 aan het filterhuis, ander in de SAS-control valve)
Bij 1ste start vandaag plofte de voorste carburator ook, met zelfs wat rook dat er uit kwam.
Bij volgende startpogingen, pufte vooral de achterste met afslaan tot gevolg.
zie fimpje:
https://www.youtube.com/watch?v=HwgUCiAlCMg
Bij de laatste startpoging "knalde" hij bijna, dan maar gestopt.
Voorste uitlaatbocht wordt goed warm, achterste, een klein beetje.
Hij "start" enkel met de choke op.
Wel vergeten om met de koppeling ingehouden te startten.
Gasnaalden nog niet terug nagekeken. Maar heb deze mijn insziens goed teruggeplaatst. Daarom dat ik het filmpje heb gemaakt, als hieruit zou blijken dat dit toch de symptomen zijn van het afslaan, dan zal ik deze er eens terug uithalen. _________________ 950 adv 2005
CB900 hornet |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2732 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Di, 17 Feb. 2015, 9:22 Onderwerp: |
|
|
Het even schoonmaken met remmenreiniger zal wel eens wat vuil de carburateurs Ion kunnen hebben gejaagd. Stationair schroef? Mengt schroef zeker? Wat voor sproeier?
Begin maar eens alles terug te zetten zoals het was. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
TDB

Geregistreerd op: 24-10-2014 Berichten: 78 Woonplaats: Mol
|
Geplaatst: Wo, 18 Feb. 2015, 8:34 Onderwerp: |
|
|
Ik ga eerst beginnen met de carburator er af te halen en dan eens grondig te kuisen.
Dan kan ik zien welke jets er in zitten, ik vermoed de originelen.
Aangezien de motor bij de vorige eigenaar (heb deze sinds september) slechts 1500km heeft gelopen op 3.5jaar.
Zit er vermoedelijk wel wat aanslag/ vuil in de carburator door teveel stilstaan.
Vraagje ivm met dit: een dichtingssetje voor de carburators kost 140€, is dit noodzakelijk? Of kunnen de oude dichtingen er gewoon terug in?
Ik heb ook SAS block off plaatjes besteld, dus de SAS en EPC gaat er ook af.
Ik vermoed dat hij dan wel zal vertrekken... _________________ 950 adv 2005
CB900 hornet |
|
Naar boven |
|
 |
TDB

Geregistreerd op: 24-10-2014 Berichten: 78 Woonplaats: Mol
|
Geplaatst: Wo, 18 Feb. 2015, 8:40 Onderwerp: |
|
|
Ah ja, nieuwe bougies en nieuwe vacuumslangetjes gaan er ook nog op.
Iemand goede tips voor pluggestjes, caps, ... om de slangetjes en gaten af te dichten na verwijderen van SAS en EPC? _________________ 950 adv 2005
CB900 hornet |
|
Naar boven |
|
 |
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1482 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Wo, 18 Feb. 2015, 21:04 Onderwerp: |
|
|
Beetje kit werkt prima
Anders een afdopdopje bij een ijzerwaren winkel. Maar eveneens hierin wat kit doen  _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1157 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Wo, 18 Feb. 2015, 21:12 Onderwerp: |
|
|
Ik gebruik rubberen stoppen om op stoelpoten en dergelijke te doen. Bestaat in veel maten en werkt perfect. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
TDB

Geregistreerd op: 24-10-2014 Berichten: 78 Woonplaats: Mol
|
Geplaatst: Wo, 18 Feb. 2015, 22:10 Onderwerp: |
|
|
Ok, bedankt voor de tips.
Maar weet iemand iets over die 140€ kostende dichtingsset voor de carburator, is deze werkelijk nodig als je hem open haalt, of zijn
de oude nog goed genoeg?
Alvast bedankt, grts, Toon _________________ 950 adv 2005
CB900 hornet |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2732 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 19 Feb. 2015, 9:35 Onderwerp: |
|
|
dichtingen zijn Rubber en dus herbruikbaar. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
TDB

Geregistreerd op: 24-10-2014 Berichten: 78 Woonplaats: Mol
|
Geplaatst: Do, 19 Feb. 2015, 13:05 Onderwerp: |
|
|
ok, bedankt.
Hopleijk kan ik volgende week melden dat hij terug draait! _________________ 950 adv 2005
CB900 hornet |
|
Naar boven |
|
 |
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1482 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Do, 19 Feb. 2015, 22:07 Onderwerp: |
|
|
Voordat je ze terug monteerd geef ze even een likje vet. scheelt vaak straks weer ergenis dat hij lekt terwijl alles in elkaar zit  _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
 |
TDB

Geregistreerd op: 24-10-2014 Berichten: 78 Woonplaats: Mol
|
Geplaatst: Ma, 23 Feb. 2015, 22:08 Onderwerp: |
|
|
Hallo,
Heb momenteel de carburator gedemonteerd, EPC verwijderd en de helft van de SAS-boel.
Hierover volgende vraag: is het noodzakelijk het oliereservoir te demonteren
om het voorste SAS plaatje los te krijgen?
En ik heb ook nieuwe bougies gekocht, is het bij deze ook aangewezen de radiator los te maken om de voorste bougie te vervangen?
Of kunnen de vloeistoffen er in blijven, en de radiator / oliereservoir wat uit de weg trekken?
Graag enkele tips, dan kan ik in de week verder klossen.
gr,
Toon _________________ 950 adv 2005
CB900 hornet |
|
Naar boven |
|
 |
Edwin640
Geregistreerd op: 20-4-2013 Berichten: 231
|
Geplaatst: Ma, 23 Feb. 2015, 22:56 Onderwerp: |
|
|
Hoi Toon,
afgelopen week zelf ook de SAS verwijderd,.
dit werkt (blijft wel een gepriegel werk)
bout verwijderen waarmee het oliereservoir vast zit,.
daarna plaats je tussen deze aansluiting een grote schroevendraaier of kleine koevoet.
hiermee druk je het reservoir iets naar voren, (ik heb ook de radiator ophanging losgekoppeld en iets naar voren gehaald, volgens mij niet nodig achter af) dit geeft net genoeg ruimte om de onderste torx bout te bereiken,. de bovenste bekijk je het makkelijkste met een steeksleutel/ratel.
gr.
ps, volgens mij kan je de bougie met een aangepaste pijpsleutel gewoon bereiken zonder dat je wat anders hoeft te demonteren.. _________________ adventure 990 R |
|
Naar boven |
|
 |
|