lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

LC8 950 blijft niet draaien.
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
TDB



Geregistreerd op: 24-10-2014
Berichten: 78
Woonplaats: Mol

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Feb. 2015, 21:19    Onderwerp: LC8 950 blijft niet draaien. Reageer met quote

Vandaag mij LC8 950 adventure terug proberen tot leven te wekken, na enkele maandan onderhoudswerkzaamheden en winterslaap.

Ik wilde hem warm laten draaien voor de carburators te synchroniseren maar hij blijft niet draaien.

Voorgaande werkzaamheden vorige maandan:

-Waterpomp gereviseerd (as + lagers + dichtingen)
-Carburator instellingen aangepast:
*ringetje op gasnaald naar stand 3 verplaatst.
*stationairschroef 2,5 toer uitgedraaid
*beetje gepoest met carb cleaner waar ik bijkon.

-Voor het proberen opstarten:
*verse benzine met Feul stabilizer in de tank gedaan.
*oude benzine uit de vlotterkamer gedrained.
*linker tank aangesloten, benzinekraantje open.

-Bij het starten:
*alles ligt nog open (dus geen filter + behuizing, goed zicht op carburators)
*contact aan, benzinepomp tikt, ok
* 3x proberen te starten (met choke)
*gestart gekregen
*MAAR valt uit na enke seconden met een plofje, (pff) uit achterste carburator.
*nog enkele keren geprobeerd, valt uit na enkele seconden met het plofje uit achterste carburator / bij choke minderen / bij beetje gas geven (spuwt hij precies een beetje benzine uit de carburators)

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

alvast bedankt

grts,

Toon

_________________
950 adv 2005
CB900 hornet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Feb. 2015, 21:32    Onderwerp: Reageer met quote

worden beide uitlaatpijpen gelijk warm als je hem gestarty krijgt.. of blijft eentje koud?

Gezien je de gasnaalden verhangen hebt: misschien foutje gemaakt en perongeluk het onderleg ringetje verkeerd/vergeten ofzo?

Vacuum slangetje vergeten er op te zetten en/of af te dichten?

Houdt voor de zekerheid de koppeling ingetrokken, dan weet je zeker dat het geen interlock probleem is.

succes

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
TDB



Geregistreerd op: 24-10-2014
Berichten: 78
Woonplaats: Mol

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Feb. 2015, 23:11    Onderwerp: Reageer met quote

Ok,

Zal ik morgen eens proberen.

Had een tijdje geleden ook nog gezien dat het stekkertje van de achterste EPC-valve uitgetrokken was, en van de voorste nog in zat.
Heb nu het voorste ook uitgetrokken.
Kan dit er iets mee te maken hebben?

gr,

Toon

_________________
950 adv 2005
CB900 hornet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
TDB



Geregistreerd op: 24-10-2014
Berichten: 78
Woonplaats: Mol

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Feb. 2015, 22:16    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag vacuumslangetjes nagekeken, zitten goed vast.
(1 aan het filterhuis, ander in de SAS-control valve)

Bij 1ste start vandaag plofte de voorste carburator ook, met zelfs wat rook dat er uit kwam.

Bij volgende startpogingen, pufte vooral de achterste met afslaan tot gevolg.

zie fimpje:

https://www.youtube.com/watch?v=HwgUCiAlCMg

Bij de laatste startpoging "knalde" hij bijna, dan maar gestopt.

Voorste uitlaatbocht wordt goed warm, achterste, een klein beetje.

Hij "start" enkel met de choke op.

Wel vergeten om met de koppeling ingehouden te startten.

Gasnaalden nog niet terug nagekeken. Maar heb deze mijn insziens goed teruggeplaatst. Daarom dat ik het filmpje heb gemaakt, als hieruit zou blijken dat dit toch de symptomen zijn van het afslaan, dan zal ik deze er eens terug uithalen.

_________________
950 adv 2005
CB900 hornet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2732
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 17 Feb. 2015, 9:22    Onderwerp: Reageer met quote

Het even schoonmaken met remmenreiniger zal wel eens wat vuil de carburateurs Ion kunnen hebben gejaagd. Stationair schroef? Mengt schroef zeker? Wat voor sproeier?

Begin maar eens alles terug te zetten zoals het was.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
TDB



Geregistreerd op: 24-10-2014
Berichten: 78
Woonplaats: Mol

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Feb. 2015, 8:34    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga eerst beginnen met de carburator er af te halen en dan eens grondig te kuisen.
Dan kan ik zien welke jets er in zitten, ik vermoed de originelen.
Aangezien de motor bij de vorige eigenaar (heb deze sinds september) slechts 1500km heeft gelopen op 3.5jaar.
Zit er vermoedelijk wel wat aanslag/ vuil in de carburator door teveel stilstaan.

Vraagje ivm met dit: een dichtingssetje voor de carburators kost 140€, is dit noodzakelijk? Of kunnen de oude dichtingen er gewoon terug in?

Ik heb ook SAS block off plaatjes besteld, dus de SAS en EPC gaat er ook af.

Ik vermoed dat hij dan wel zal vertrekken...

_________________
950 adv 2005
CB900 hornet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
TDB



Geregistreerd op: 24-10-2014
Berichten: 78
Woonplaats: Mol

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Feb. 2015, 8:40    Onderwerp: Reageer met quote

Ah ja, nieuwe bougies en nieuwe vacuumslangetjes gaan er ook nog op.

Iemand goede tips voor pluggestjes, caps, ... om de slangetjes en gaten af te dichten na verwijderen van SAS en EPC?

_________________
950 adv 2005
CB900 hornet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1482
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Feb. 2015, 21:04    Onderwerp: Reageer met quote

Beetje kit werkt prima thumbsup
Anders een afdopdopje bij een ijzerwaren winkel. Maar eveneens hierin wat kit doen thumbsup

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1157
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Feb. 2015, 21:12    Onderwerp: Reageer met quote

Ik gebruik rubberen stoppen om op stoelpoten en dergelijke te doen. Bestaat in veel maten en werkt perfect.
_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TDB



Geregistreerd op: 24-10-2014
Berichten: 78
Woonplaats: Mol

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Feb. 2015, 22:10    Onderwerp: Reageer met quote

Ok, bedankt voor de tips.

Maar weet iemand iets over die 140€ kostende dichtingsset voor de carburator, is deze werkelijk nodig als je hem open haalt, of zijn
de oude nog goed genoeg?

Alvast bedankt, grts, Toon

_________________
950 adv 2005
CB900 hornet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2732
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 19 Feb. 2015, 9:35    Onderwerp: Reageer met quote

dichtingen zijn Rubber en dus herbruikbaar.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
TDB



Geregistreerd op: 24-10-2014
Berichten: 78
Woonplaats: Mol

BerichtGeplaatst: Do, 19 Feb. 2015, 13:05    Onderwerp: Reageer met quote

ok, bedankt.

Hopleijk kan ik volgende week melden dat hij terug draait!

_________________
950 adv 2005
CB900 hornet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1482
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Do, 19 Feb. 2015, 22:07    Onderwerp: Reageer met quote

Voordat je ze terug monteerd geef ze even een likje vet. scheelt vaak straks weer ergenis dat hij lekt terwijl alles in elkaar zit thumbsup
_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TDB



Geregistreerd op: 24-10-2014
Berichten: 78
Woonplaats: Mol

BerichtGeplaatst: Ma, 23 Feb. 2015, 22:08    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Heb momenteel de carburator gedemonteerd, EPC verwijderd en de helft van de SAS-boel.

Hierover volgende vraag: is het noodzakelijk het oliereservoir te demonteren
om het voorste SAS plaatje los te krijgen?
En ik heb ook nieuwe bougies gekocht, is het bij deze ook aangewezen de radiator los te maken om de voorste bougie te vervangen?
Of kunnen de vloeistoffen er in blijven, en de radiator / oliereservoir wat uit de weg trekken?

Graag enkele tips, dan kan ik in de week verder klossen.

gr,

Toon

_________________
950 adv 2005
CB900 hornet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Edwin640



Geregistreerd op: 20-4-2013
Berichten: 231

BerichtGeplaatst: Ma, 23 Feb. 2015, 22:56    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Toon,

afgelopen week zelf ook de SAS verwijderd,.
dit werkt (blijft wel een gepriegel werk) Smile

bout verwijderen waarmee het oliereservoir vast zit,.
daarna plaats je tussen deze aansluiting een grote schroevendraaier of kleine koevoet.
hiermee druk je het reservoir iets naar voren, (ik heb ook de radiator ophanging losgekoppeld en iets naar voren gehaald, volgens mij niet nodig achter af) dit geeft net genoeg ruimte om de onderste torx bout te bereiken,. de bovenste bekijk je het makkelijkste met een steeksleutel/ratel.

gr.

ps, volgens mij kan je de bougie met een aangepaste pijpsleutel gewoon bereiken zonder dat je wat anders hoeft te demonteren..

_________________
adventure 990 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif