lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

On-Off efect in haarspeldbochten

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Xander



Geregistreerd op: 1-5-2006
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Mei. 2006, 18:27    Onderwerp: On-Off efect in haarspeldbochten Reageer met quote

Gisteren had ik het geluk de 990 Adventure aan de tand te kunnen voelen.
Fantastische motor, genoeg vermogen, confortabel, ook met z'n tweetjes, acceptabel brandstofverbruik....
Echter één nadeel ondervonden: bijvoorbeeld in een haarspeldbocht wanneer je héél weinig gas geeft krijg je een on-off effect. Ik vond dit vrij storend, wat daardoor maak je echt vierkante bochten.
Mijn vraag is nu of dit een gekend fenomeen is, of dat dit een uitzondering was bij het door mij geteste model?
Nog een kleine opmerking. Nadat ik getankt had, dus beide tanks volgegooid bleef de oranje verklikkerlamp nog zeker 30 km branden.
Wie weet hier meer van?
Xander
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
erwindob



Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 298

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Mei. 2006, 18:32    Onderwerp: Reageer met quote

Dat laatste is normaal, dat doet het 2003 model ook. Het niveau moet een bepaalde tijd weer boven de x liter zijn en dan gaat het lichtje uit. Als je direct na het tanken de snelweg op draait kan dat best wel 30 km zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Mei. 2006, 19:20    Onderwerp: Reageer met quote

Klinkt als het aan/uit effect wat injectie eigen is,
Ik neem aan dat je een standaard demo hebt gereden,
daar valt nog best wat aan te doen, zoals kleiner voortandwiel,
en als je nog verder wilt gaan, standaard uitlaten er af, en Akra's oid monteren wink3

Kleiner vtw kost een paar tientjes, en Akra's een bom duiten bucktooth

Alleen al dat tandwieltje wisselen zal een wereld van verschil opleveren :

Ps: mijn lampje gaat al na een paar km uit. (model 2003)

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kappa



Geregistreerd op: 24-4-2006
Berichten: 162
Woonplaats: Haalderen

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Mei. 2006, 20:50    Onderwerp: Reageer met quote

Aan uit effect is wennen. Had ik bij de overstap van 1150 naar 1200 GS ook. Het viel me bij de 990 ook wel een beetje op maar niet onoverkomelijk.

En met een KTM kan je zoals al geschreven met tandwieltjes spelen. Een cardanklok op een Beemer is een ander verhaal.

_________________
Erik
---------------
The ride is the reason. The destination the excuse.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
steef



Geregistreerd op: 18-5-2006
Berichten: 1
Woonplaats: Woerden

BerichtGeplaatst: Do, 18 Mei. 2006, 19:21    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo; 2 wkn geleden mijn 525 mxc ingeruild voor zo'n prachtige 990 ABS
Het aan/uit effect is een stuk minder als je je gas niet helemaal dicht draait; maw iets hoger in de touren rijden bij lage snelheid.Benzinelampje;zie manual.

Ben zeer tevreden over deze 'work-out, morgen gaat ie al voor een eerste beurtje.

ps;heb natuurlijk wel deze site afgegraasd de laatste maand.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jeroen veen



Geregistreerd op: 21-5-2006
Berichten: 16

BerichtGeplaatst: Wo, 12 Jul. 2006, 22:47    Onderwerp: Reageer met quote

De 990 heeft een beetje meer een aan-uit effect dan de oudere carburateur modellen. Je kunt het iets beter krijgen door de ketting netjes op spanning te houden maar helemaal voorkomen kan je het niet. Het beste is om de motor iets meer te laten werken, een kleiner tandwiel helpt daar bij. Bij de 990 heb ik me aangewend om meer met de achterrem te werken. Op een rotonde of een scherpe bocht zorg ik er voor dat er altijd trekkracht is en de snelheid pas ik aan met de achterrem. Iets dat je waarschijnlijk ook hebt moeten leren bij het les rijden. Werkt voor mij goed!
_________________
www.jeroenopmotorreis.nl
www.kms-racing.ch
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
perlei



Geregistreerd op: 7-7-2006
Berichten: 81

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Jul. 2006, 20:56    Onderwerp: Reageer met quote

Beste,
Ik ben juist terug van schotland met de nieuwe 990S en ben super tevreden!!
Inderdaad heb je in het begin een beetje het gevoel van on off maar valt mee te leven ik schakelde een vittesse hoger en had er dan minder last mee!!
Ik heb echter een heel raar probleem het is een doordenkerdje,ik ben er nog niet achter..........
Als ik in 2e rijd rechtopstaand en speel wat met de gas hendel tussen de 3 a 4000 toeren begint hij te sputteren en als ik echt gas geef valt hij gewoon stil!!!!!
En nu komt het als ik net hetzelfde doe maar dan zittend heb ik er niks last van
Ik begrijp er niks van!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Jul. 2006, 21:02    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt me een electriek probleempje: een stekkertje wat niet goed vast zit ofzo. Iets wat gestabiliseerd wordt als je op het zadel zit of tegen de tank ofzo.

Klinkt gek, maar: Kijk de accuaansluiting eens na. Die gaat nogal eens los.
Check ook of de achterste bougiedop er goed op zit (wil nog wel eens niet goed teruggezet worden). kanje allebei vrij makkelijk bij.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Jul. 2006, 21:52    Onderwerp: Reageer met quote

Of het stekkertje wat je los kan trekken als je op slechte benzine moet rijden??
Of zit dat alleen maar op een 950?
Op de 950 zit dat stekkertje nl boven de achterste bougie net onder het zadel, misschien zit dat klem of zo.
Tis maar een idee, en ook weer makkelijk even te controleren.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Jul. 2006, 23:19    Onderwerp: Reageer met quote

Klopt: Ook de 990 EFI heeft een stekkertje, waarmee een ander fuelmapping gekozen kan worden voor laag octaan brandstof.
(pag 82 van het nieuwe gebruikershandboek voor de 2006 990 smiley )

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
perlei



Geregistreerd op: 7-7-2006
Berichten: 81

BerichtGeplaatst: Do, 27 Jul. 2006, 23:28    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb het gevonden!!!!!!!!
Door het rechtstaan en licht naar achter hangen druk ik op de zijstaander,en die is beveiligd je weet wel dat je niet in vites kunt starten.
Nochtans heb ik geen ultra grote voeten maar druk de zeistaander licht in en springt de veiligheid op.
nu nog de oplossing vinden ik heb gezien dat er een soort censor is maar daar ken ik niks van........ben ten slotte kapper he!!!

toch bedenk ik dat bv Gerben ook geen kleine voetjes heeft,of was jou bouwjaar niet uitgerust met deze prul???

Ik moet maandag toch binnen voor eerste onderhoud(garantie he) en ze zullen dat euvel wel oplossen

Morgen ga ik er bayas laten opzetten eens kijken wat dat geeft
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 27 Jul. 2006, 23:37    Onderwerp: Reageer met quote

Hahahahahaha smiley2

Ja, daar had ik al helemaal niet meer aan gedacht!

Nij de eerste keer dat ik een kuil door ging vloog ik bijna voorover er af omdat de zijstandaard iets naar beneden klapte, met idd het effect... dta de motor even flink inhield.

En ik stond idd ook net met mijn hak regelmatig tegen dat oogje aan te drukken (heb ik ook al iets bijgebogen zodat het minder was).
Voor de Tuareg rally heb ik dat hele haakje eraf geslepen. scheelt weer gewicht smiley

Daarna heb ik ALLES er afgesloopt:
- zijstandaardschalelaar
- Koppelingskillswitch (als ik op een helling blijf steken wil ik effe snel met de koppeling half getrokken kunnen starten!)
- de diodeblokjes
- het auxillery relais

alles er af => betrouwbaarder! (maar minder veilig voor dummies!!)

Maar goed:
wat ik suf vind van KTM dat die schakelaar niet aanhaat als de standaard echt uit staat, maar als de standaard NIET volledig ingeklapt is.
Theoretisch zou je de functie kunnen veranderen, want beide schakelmogelijkheden zitten er wel op.

Makkelijkste oplossing: Gewoon loshalen en overbruggen.

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Vr, 28 Jul. 2006, 7:09    Onderwerp: Reageer met quote

Hee DR_Bean, die kopp killswitch heb ik veranderd, vond het inderdaad irritant dat je de handle echt tot TEGEN het stuur moest intrekken om in versnelling ff vlug te kunnen starten.

Ik heb het gat waar hij ingeschroefd wordt aan het begin iets uitgesoevereind, nu reageerd de schakelaar eerder als je de kopp in gaat trekken wink3

Al die zooi er af halen is inderdaad beter, maar niet "dummieproof" wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 16 Aug. 2006, 19:35    Onderwerp: Reageer met quote

Wat bedoel je met de diode blokjes?
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 16 Aug. 2006, 20:03    Onderwerp: Reageer met quote

euhm... wat kan ik daar meer over zeggen?

Het zijn blokjes, met 2 stekkerkontakten er aan en het zijn diodes....
ze zitten bij de relais achter de koplamp.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif