lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Banden
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 16, 17, 18  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Toon_D



Geregistreerd op: 1-3-2013
Berichten: 219
Woonplaats: Kruibeke

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Mrt. 2015, 23:06    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
Interessante bevinding : een bekende bandenboer uit het Vlaamse waasland die zelf al ettelijke jaren gekke dingen gedaan heeft in Afrika, heeft een maat van me geadviseerd om voor zijn off-roadreis in Zuid-Afrika geen Heidenaus te leggen maar Anakee 3. De reden : die Anakee heeft een véél dikker karkas dat véél beter bestand is tegen scherpe voorwerpen. De bewijzen om zijn bewering te staven stonden/lagen in zijn magazijn : hij had net van een hele groep motards die naar Afrika waren geweest de banden gewisseld. Alle lekgereden banden waren Heidenau, de niet lekgereden banden zijn Anakee 3's. Die H's hebben misschien wel een betere noppenstructuur, maar tussen de noppen zijn erg brede groeven en daar is het karkas gemakkelijk bereikbaar en onbeschermd. En dun. Vandaar de veelvuldige lekken. Normaal ben ik vrij achterdochtig tav dergelijk advies, maar de reputatie van de man indachtig ben ik vrij sterk geneigd om hem te geloven.


Even deze quote ophalen... het gaat over Quickly veronderstel ik? Een man van vooral veel praatjes. Hij probeert je gewoon te verkopen wat er in z'n rek ligt. Ik rij liever eens lek dan dat ik 200km moet omrijden omdat ik ergens niet omhoog geraak met die anakee's, welke overigens 100% straatbanden zijn. Hij krijgt ook vooral GS-rijders over de vloer en die gasten krijg je alles aangesmeerd als je het magische woord "offroad" maar gebruikt. Ik heb 'm alleszins meermaals onder tafel gekregen met tegenargumenten thinking Iedereen gelooft hem ook omdat hij vroeger vaak in Afrika heeft gezeten met een GS. Tegen mij zei hij laatst dat een 990 de slechtste offroader was der allroads, omdat die tegen 100km/h nog steeds wielspin heeft. Als dat een argument is betwijfel ik sterk zijn cowboyverhalen vanuit Afrika.

Ik heb dan ook zelf een bandenmachine gekocht... Geen last meer van die verkopers die je een slick aansmeren om door een modderpoel te rijden, want dan rij je tenminste niet plat huh2

_________________
KTM 990 Adventure 2007
BMW R45 1978
Honda CB750 1981
Suzuki RM 125
KTM SXS 150
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Za, 11 Apr. 2015, 13:22    Onderwerp: Reageer met quote

Heb net dit hele topic doorgespit en ben bang dat ik eigenlijk nog niet goed weet welke banden ik nu het beste kan monteren op mijn '09 990 ADV.
Ik hoor en lees best veel verschillende dingen over de diverse banden, met uitzondering van de Conti TA 2. Daar is eigenlijk iedereen wel erg tevreden over. Maar over bijvoorbeeld de H Scouts of de standaard Pirelli's hoor ik verschillende dingen.

Momenteel heb ik een Pirelli Scorpion Trail voor en een A/T achter. Op zich best een goede combi met best een lange levensduur. In de regen onraad ben ik niet zo'n held en ben met deze combi ook wat voorzichtiger.

Waar gebruik ik de KTM voor? Voornamelijk onroad, regelmatig een trip met grote groep ergens in Europa waarbij we vaak grote stukken snelweg pakken en regelmatig gebeurde dat in de stromende regen. Hier zou ik dus zeggen de Conti TA 2's... Toch lijkt het me ook leuk om eens wat meer te verdiepen op offroad. Een allroad dag meepakken, wat paden mee pakken in Nederland, net over de grens in Duitsland of Belgie of gewoon eens een gravel pad pakken en kijken waar het uitkomt.

Belangrijk. Goed op de weg nat en droog. Mogelijkheid om zo nu en dan eens een stukje offroad te pakken of mee te doen aan een offroad dag(cursus).

Mijn opties tot nu toe:
Gewoon standaard set Pirelli's
Conti TA 2
Heidenau Scouts K60
Continental TKC 70
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
2wheeler



Geregistreerd op: 23-8-2012
Berichten: 29
Woonplaats: Provincie Limburg

BerichtGeplaatst: Za, 11 Apr. 2015, 16:06    Onderwerp: Reageer met quote

Achter Mefo super explorer
Voor Conti TKC 80
Voor mij in ieder geval een goede combinatie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
bmva



Geregistreerd op: 10-2-2007
Berichten: 148
Woonplaats: Ouderkerk aan de Amstel

BerichtGeplaatst: Za, 11 Apr. 2015, 22:52    Onderwerp: Reageer met quote

Voor mij ook: Achter MEFO super explorer en voor een Pirelli MT21 rallycross...

Alleen die super explorers zijn niet zo best meer verkrijgbaar....

_________________
Oranje 990 Crispy design Adventure 2007, 690 Enduro R 2013
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Za, 11 Apr. 2015, 23:14    Onderwerp: Reageer met quote

Zijn dat niet erg offroad georiënteerde setjes?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
vraptor



Geregistreerd op: 1-8-2011
Berichten: 192
Woonplaats: noord holland

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Mei. 2015, 18:06    Onderwerp: MITAS E 07 Reageer met quote

Hoi , even laten weten dat er een setje Mitas E 07 v/a is gemonteerd.
Dit voor de trip naar de pyreneen in juni.
Mijn ervaring op de 950 A beperkt zich alleen tot de standaard schoeisel. En die vind ik wel goed. In het 'terrein '(alpen en de allroadroute N-Z NL) snel wat 'wiebeliger'.....

Eerste indruk van de Mitas is bij een druk van 2.2.
Iets onrustiger aan de voorkant(120+) niet heel erg en het gevoel van rechtdoor op rails en de hoek om een beetje het idee van invallen. Went wel redelijk snel. Langzaam de hellingshoek vergroten!
Op een stuk droog zand/bospad lijkt de band wel wat stabieler te reageren, ook bij gasgeven in vergelijk met de MT's van Pirelli.
Banden hebben snelheidsindicatie van max 170kmh.

De ervaringen spreken over lange levensduur, nat wegdek weinig grip, droog wegdek gewoon okay.

In juni via de motorcamping in Crest naar de pyreneeen van oost naar west.
Mijn ervaringen zullen volgen thumbsup

_________________
950 adv 2011-2019
1090 Adventure R 2019-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
nopper



Geregistreerd op: 11-11-2014
Berichten: 100
Woonplaats: Meerhout

BerichtGeplaatst: Di, 16 Jun. 2015, 7:41    Onderwerp: Reageer met quote

Ook ik zoek nog een setje om mee over de Pyreneeën te klimmen.
Ik zat ook naar Mitas te kijken. Ik lees best goede dingen aangaande prijs kwaliteit.

Heeft iemand de MC23 rockrider weleens geprobeerd? 60 procent offroad 40 procent road.

Ook andere tips zijn welkom.

_________________
Love's not an angel it's merely a monkey with wings
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
arno



Geregistreerd op: 28-9-2011
Berichten: 369
Woonplaats: Beveren-Waas (B)

BerichtGeplaatst: Wo, 17 Jun. 2015, 20:32    Onderwerp: Reageer met quote

nopper schreef:
Ook ik zoek nog een setje om mee over de Pyreneeën te klimmen.
Ik zat ook naar Mitas te kijken. Ik lees best goede dingen aangaande prijs kwaliteit.

Heeft iemand de MC23 rockrider weleens geprobeerd? 60 procent offroad 40 procent road.

Ook andere tips zijn welkom.


Ik heb de Pyreneeën gedaan met de Mitas E10. Indien je met Endurofun gaat zullen deze banden zeker goed zijn.

_________________
KTM ADV 640 '03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
vraptor



Geregistreerd op: 1-8-2011
Berichten: 192
Woonplaats: noord holland

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Jun. 2015, 13:17    Onderwerp: ervaringen mitas E07 Reageer met quote

Net terug uit de Pyreneeën. Zo'n 4500 km gereden op deze banden. Mijn rijstijl: geen wheelies, wel sturen, snelweg gemiddeld 130kruis en meestal iets minder op andere wegen. 95% solo en of bagage.

Samenvattend kan ik alleen maar tot een positief oordeel komen. Mijn all/off Road banden ervaring strekt niet verder dan de standaard AT's onder de KTM.
Ik zocht een meer offroad georiënteerde band dan de pirelli's AT's. Via internet reviews kwam ik op deze banden. Een set (v/a) kostte mij 160 euro incl montage/balanceren en binnenbanden waren nog OK.

Droog weer verhard: Volledig profiel gebruikt en gaf vertrouwen in bochten.
Met bepakking boven 140 iets meer onrust dan de het standaard schoeisel.
Gravel droog: betere stabiliteit dan pirelli's.
Stenen, keien rotsondergrond droog: stevige baden die een stootje kunnen hebben. De Dakar versie heeft verstevigde wangen. Uiteraard rollen ze op enig moment over grote loste stenen heen en dan bedoel ik niet in de rijrichting rolleyes4 !

Natte ondergrond verhard: tja, vond het allerzins meevallen gezien de andere reviews. Plakstrepen, metalen putten en strips zijn wel iets meer oppassen. Verder gewoon te rijden tijdens regen zonder erg verhoogd risico. Ook bij het remmen.

Nat onverhard niet zoveel ervaringen, viel wel op dat het profiel dan wel snel vol gaat zitten bij dunne natte ondergrond in Pyreneeën.

Slijtage: totaal 5500Km gereden en mss 2 mm minder.

Mijn maat op een 800gs liet hetzelfde beeld zien.

Eindconclusie: voor ons doel een goede prijs kwaliteit verhouding!

_________________
950 adv 2011-2019
1090 Adventure R 2019-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sprenger



Geregistreerd op: 22-6-2015
Berichten: 26
Woonplaats: Amersfoort

BerichtGeplaatst: Vr, 10 Jul. 2015, 15:21    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb mijn 990 Adventure gekocht met een setje Dunlop Trailmax TR91 eronder. Voorlopig zal ik de mijne vooral op de weg gebruiken en wat dat betreft is het een fijne set. Ik ga met vol vertrouwen de bochten in.

Zie overigens hier weinig terug over de TR91, geen populaire band?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Wo, 24 Mei. 2017, 23:25    Onderwerp: Reageer met quote

Vanmiddag voor het eerst zelf banden gewisseld en netjes gebalanceerd, want straks onderweg naar Marokko moet ik misschien ook eens een bandje plakken. dozey

De standaard banden eraf en een Mitas E-10 Dakar 90/90-B21 voor en achter een Mitas E-07 Dakar 150/70-18 erop gezet.

Toen ik de motor de garage uit duwde ging sturen al een beetje, huh?! Test-ritje! Het lijkt wel als ik op een spoor-rail rijdt net als vraptor twee jaar terug schreef. Voor heb ik er 2,2 in, achter 2,4 bar. Volgens het boekje mag er 2,4/2,6 bar in, maar nieuwe bandjes. Voorzichtig aan, glad, inrijden, denk maar een beetje minder erin. grin3

Goed, na een kort ritje van een paar kilometer terug naar huis, misschien heb ik de voorpoten niet goed uitgelijnd ofzo. Nogmaals in het boekje kijken en de 4 bevestiging boutjes en as los gedraaid. Nogmaals de motor van de bok, voorrem inknijpen, paar keer duwen. Alles weer netjes op moment vast zetten en tweede proefritje.

Dat reed beter, maar kan ook tussen de oren zitten. uhoh2 Of misschien een foutje gemaakt tijdens het vast draaien. Maar het gevoel van de motor wil rechtdoor blijft. Natuurlijk kom ik de bocht wel om, maar nu moet ik echt hangen en sturen, voorheen ging een rotonde nemen veel soepeler.

Nu de grote vraag; Is dat standaard bij een noppenband als deze? Of heeft dat te maken als het een dakar uitvoering (met verstevigde wangen) is?

Zweet op de kop trouwens, maar wel gelukt! thumbsup

Graag uw reactie. Bedankt!



IMG_4789.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  489.21 KB
 Weergegeven:  769 keer

IMG_4789.jpg




Laatst aangepast door peter6480 op Do, 25 Mei. 2017, 12:54, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
vraptor



Geregistreerd op: 1-8-2011
Berichten: 192
Woonplaats: noord holland

BerichtGeplaatst: Do, 25 Mei. 2017, 7:14    Onderwerp: Reageer met quote

De eerste x met de mitas e 07 voor n achter, moest ik ook wennen aan het railsgevoeL zeker in vergelijk met de standaard(ronde-) banden. De mitas banden zijn minder rond n de dakars hebben nog stijvere wangen waardoor de juiste vervorming in bochten wellicht ook minder zal zijn. Bandenspanning ophogen scheelt wel iets. Bij mij wende het snel n de bochten gingen ook weer soepel.
_________________
950 adv 2011-2019
1090 Adventure R 2019-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 25 Mei. 2017, 8:19    Onderwerp: Reageer met quote

Jahoor. 1000km verder weet je niet beter en is het "normaal"
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Do, 25 Mei. 2017, 12:59    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de snelle reacties. Spanning verhoogd naar de voorgeschreven 2,4/2,6 bar. Olie bijgevuld en straks dan een proefritje van 200km doen. wacko Soms moet het gewoon wennen, maar dit was wel heul erg. Alles is goed, dus hup rijden.

Ik laat weten tzt hoe deze combinatie bevalt. Hoop als het stuur ook zo lekker naar het midden trekt tijdens het offroad rijden over de zandpaden! smug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Zo, 5 Nov. 2017, 1:21    Onderwerp: Reageer met quote

De Mitas E-10 voorband eraf, hapte teveel in het zand, rot ding. Inmiddels al twee stuks Mitas E-09 voorbanden versleten! smug

De E09 is minder happerig aan de voorkant in het losse zand tov de E10. Kan hem met die voorband helemaal plat leggen in de bochten op het asfalt, net zover als ik hem naar buiten voel knibbelen. ai ai. anxious Offroad gaat het ook lekker met dat voorbandje, bevalt prima. smiley2

De E07 achterband blijft op de andere velg zitten voor ritjes in de buurt die voornamelijk over de weg zijn. Als ik een weekendje ga offroaden gaat er sowieso iets groffers in, anders kom ik voor mijn gevoel niet echt vooruit met een E07 achterband. grin2


Op mijn reis naar Portugal heb ik trouwens een Mefo Super Explorer 140/80-18" versleten, dat ding heeft er 5.800 kilometer onder gezeten. Nieuw heeft hij 13mm nop. In combi met een Mitas 09 voorband.

In Portugal een set Mitas E09 eronder gekregen, de achterband was later de reis, na een kleine 2.000 kilometer finaal op. Die 2k was allemaal offroad. tongue3

De Mefo is echt een super goede 50/50 band voor een lange trip met relatief harde ondergrond, een aanrader als je mij vraagt.


Iemand nog goede tips voor banden voor de natte nederlandse bagger? Zowel voor als achter mag het mij wel iets groffer. Dacht aan een Mitas C-19 voor, en een EF-07 Super achter, iemand daar ervaring mee??

Tips zijn welkom! thumbsup



Mitas E09 1700km offroad.jpg
 Beschrijving:
Mitas E09 na 1.700km offroad in spanje
 Bestandsgrootte:  228.29 KB
 Weergegeven:  656 keer

Mitas E09 1700km offroad.jpg



IMG_7380.jpg
 Beschrijving:
Mefo Super Explorer 140/80-18" na 5.800 km
 Bestandsgrootte:  433.63 KB
 Weergegeven:  658 keer

IMG_7380.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 16, 17, 18  Volgende
Pagina 17 van 18

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif