Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 5 Sep. 2005, 22:54 Onderwerp: |
|
|
vermeld aub ook effe de prijs. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Noppy
Geregistreerd op: 5-9-2005 Berichten: 8 Woonplaats: Nieuwegein
|
Geplaatst: Ma, 5 Sep. 2005, 23:14 Onderwerp: |
|
|
De vorige batch van 6 zijn weggegaan voor 109 Euro per stuk, af Nieuwegein, maar inclusief koffie
Reken er echter niet op dat je snel weer weg bent uit mijn garage
Noppy |
|
Naar boven |
|
|
Noppie
Geregistreerd op: 4-1-2005 Berichten: 155
|
Geplaatst: Di, 6 Sep. 2005, 16:53 Onderwerp: |
|
|
hey wat grappig een naamgenoot! Kan je mij vertellen de banden zich gedragen bij bijv. een vakantie rit met een duo en wat bagage? ik ga binnenkort weer naar het centraal massief en heb eigenlijk danwel een nieuwe achterband nodig? Kan deze band btw wel tegen een stootje/ Er liggen daar als je een beetje binnendoor wil nogal wat losse stenen van het tennisbal formaat! (daar maken ze de niet verharde wegen mee)
Grtzz |
|
Naar boven |
|
|
erwindob
Geregistreerd op: 29-11-2004 Berichten: 298
|
Geplaatst: Di, 6 Sep. 2005, 22:59 Onderwerp: |
|
|
Noppie schreef: | losse stenen van het tennisbal formaat! (daar maken ze de niet verharde wegen mee) |
Noem dat maar niet hard, zo'n kei. |
|
Naar boven |
|
|
Noppy
Geregistreerd op: 5-9-2005 Berichten: 8 Woonplaats: Nieuwegein
|
Geplaatst: Wo, 7 Sep. 2005, 6:33 Onderwerp: |
|
|
Noppie schreef: | hey wat grappig een naamgenoot! Kan je mij vertellen de banden zich gedragen bij bijv. een vakantie rit met een duo en wat bagage? ik ga binnenkort weer naar het centraal massief en heb eigenlijk danwel een nieuwe achterband nodig? Kan deze band btw wel tegen een stootje/ Er liggen daar als je een beetje binnendoor wil nogal wat losse stenen van het tennisbal formaat! (daar maken ze de niet verharde wegen mee)
Grtzz |
Hoi Noppie!
Ik denk dat de combinatie die jij noemt behoorlijk geschikt is; deze banden horen gereden te worden met 0.7 bar om goed grip off-road én op de snelweg te krijgen. Met een wat zwaardere motor (>200 kg) zou je misschien eentiende bar kunnen stijgen en experimenteren.
Maar met duo én bagage zal je misschien wel naar 1.0 bar moeten gaan.
Qua load index zullen ze het wel halen, je mag er max. 300 kg op zetten, de zijwangen van deze band zijn van extreem taai gehalte; een Michelin Desert is er niets bij.
Ga je voornl binnendoorrijden of ook veel asfalt met 140 km/u? In het laatste geval maak ik me een beetje zorgen over de warmteontwikkeling bij (2 x 70 kg + 40 kg bagage + 25 kilo benzine + 200 kg motor) 400 kg, verdeeld over 2 banden is 200kg per band. Indien het dan ook nog eens boven de 25 graden wordt en dan 140 km kruissnelheid, dan zou ik je adviseren om regelmatig even te stoppen in een plas water
Door deze bandenkeuze begeef je je wellicht in 'unknown territory', ben wel benieuwd naar je bevindingen!
Noppy
P.S. Eigenaardig, dit voelt net alsof ik in mezelf zit te praten, grappige nickname! |
|
Naar boven |
|
|
Noppie
Geregistreerd op: 4-1-2005 Berichten: 155
|
Geplaatst: Wo, 7 Sep. 2005, 17:02 Onderwerp: |
|
|
Ehh 140? ik hou er in Frankrijk mocht ik over de peage gaan toch meestal een iets hogere kruissnelheid aan, gemiddeld 160 /170 km/pu
Dus ik ben bang dat we een probleem hebben. En plassen zou betekenen dat ik regen moet hebben, en das nou net het gene wat ik ontvlucht in mijn vakanties.
Grtzz |
|
Naar boven |
|
|
Eppo
Geregistreerd op: 23-7-2005 Berichten: 71 Woonplaats: Dongen
|
Geplaatst: Do, 8 Sep. 2005, 20:40 Onderwerp: |
|
|
He Noppy,
heb jij nog meer van die mooie achterbanden van je?
Ik zou d'r wel 1 van je willen.
Ik hoor het wel, ik heb hem voor het weekend van de 18e nodig.
groeten,
Eppo _________________ De enthousiaste beginner |
|
Naar boven |
|
|
Flatslide
Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Di, 11 Okt. 2005, 20:42 Onderwerp: |
|
|
Weet iemand wat de perfecte banden zijn voor op de weg?
ik vindt de scorpions best wel rummoerig en een beetje vaag (voor) met het hardinstuuren op hogere snelheden vandaar mn vraag(Ps in het terrein komt mn LC8 niet)
alvast bedankt. _________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 11 Okt. 2005, 20:55 Onderwerp: |
|
|
Flatslide schreef: | Weet iemand wat de perfecte banden zijn voor op de weg?
ik vindt de scorpions best wel rummoerig en een beetje vaag (voor) met het hardinstuuren op hogere snelheden vandaar mn vraag(Ps in het terrein komt mn LC8 niet)
alvast bedankt. |
De PERFECTE banden?
begin dan maar eerst even met de weg de specificeren: Nat, droog, circuit asfalt of duits spekasfalt?
Scorpions zijn goede allrounds.
Rumoerig? maak je je daar echt zorgen over op een LC8??
Puur (schone en goede) weg => Echte wegbanden nemen
Maar goed: Er zijn (op het duitse forum) mensen die diverse combi's geprobeerd hebben : BT's, Pilots (road, want race is er niet in 18") etc.
Voor heb je gewoon weinig keus voor echte wegbanden: BT45 en veel meer is er niet. Achter heb je plenty keuze. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 11 Okt. 2005, 20:56 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Flatslide schreef: | Weet iemand wat de perfecte banden zijn voor op de weg?
ik vindt de scorpions best wel rummoerig en een beetje vaag (voor) met het hardinstuuren op hogere snelheden vandaar mn vraag(Ps in het terrein komt mn LC8 niet)
alvast bedankt. |
De PERFECTE banden?
begin dan maar eerst even met de weg de specificeren: Nat, droog, circuit asfalt of duits spekasfalt?
Scorpions zijn goede allrounds.
Rumoerig? maak je je daar echt zorgen over op een LC8??
evt effe zoeken op "Banden"
Puur (schone en goede) weg => Echte wegbanden nemen
Maar goed: Er zijn (op het duitse forum) mensen die diverse combi's geprobeerd hebben : BT's, Pilots (road, want race is er niet in 18") etc.
Voor heb je gewoon weinig keus voor echte wegbanden: BT45 en veel meer is er niet. Achter heb je plenty keuze. |
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Tutu
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 550 Woonplaats: Zeewolde
|
Geplaatst: Di, 11 Okt. 2005, 21:09 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Flatslide schreef: | Weet iemand wat de perfecte banden zijn voor op de weg?
ik vindt de scorpions best wel rummoerig en een beetje vaag (voor) met het hardinstuuren op hogere snelheden vandaar mn vraag(Ps in het terrein komt mn LC8 niet)
alvast bedankt. |
|
ik denk dat het vage sturen meer aan de afstelling ligt van je vering?! Ik heb hem op sportief gezet en hij stuurt als een scheermes, voor een dergelijke motorfiets. Ik heb altijd gezworen bij Pirelli Super Corsa's SC1 (circuitbanden) op mijn rsv. Nu durf ik te zeggen dat dit gewoon waanzinnig stuurt en de appies met gemak bijhoudt in de Dolomieten,,,
Reinier |
|
Naar boven |
|
|
Flatslide
Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Wo, 12 Okt. 2005, 8:43 Onderwerp: |
|
|
Met de ideale band bedoel ik dus eigenlijk,gewoon een allroundband voor op de weg,die geschikt is voor het nederlandseweer,en waar je ook mee op vakantie kunt. terrein is voor mij niet van belang.
ik had wel wat gezien over banden op LC8info maar aangezien mn duits net zo goed is als mn russisch.......kom ik daar dus niet uit.
vandaar mn vraag dus.
wat betreft de vering staat ie naar mijn gevoel wel aardig ok.
@ TUTU
heb je toevallig ook jou afstellingen genoteerd?( dan heb ik wat vergelijkings materiaal) Ps. ik weet ook wel dat dit voor iedereen verschillend is..... (voordat die discussie zich weer gaat ontwikkelen )
alvast bedankt. _________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
|
Theo.nl
Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 736
|
Geplaatst: Wo, 12 Okt. 2005, 12:17 Onderwerp: |
|
|
Ik heb een keer de instellingen laten doen door een " Expert ".
zie ook onderstaand eerder topic:
Instelling Vering + Demping
Tijdens de Dolomietenrit kwam ik erachter dat hij toch erg "Dook" met hard remmen, en bleek dat de veervoorspanning op "nul" stond ! (ik vond hem al wat vreemd rijden)
.....op dat moment heb ik alle so called " expert's " genegeerd, en ging ervanuit dat ik het zelf maar uit moest zoeken....met de KTM manual in de hand !
Ik heb basisafstelling volgens de Manual gebruikt, en moet zeggen dat die mij goed bevallen in de bergen met bagage.
Op strak asfalt hier in Nederland en in de Eifel rij ik meestal volgens de Sport aanbeveling uit de manual (=superstrak sturen)
Daarna kan je deze bassis aanbevelingen steeds iets fine-tunen
Er is ook nog een aanbeveling voor OFF-road, vanwaar je verder kan gaan.
Dus probeer het eerst daar eens mee,....in totaal 7 plaatsen waar je wat kan verstellen, met hele en halve slagen en klikjes,...dus je bent wel ff bezig _________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Laatst aangepast door Theo.nl op Wo, 12 Okt. 2005, 18:26, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
Tutu
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 550 Woonplaats: Zeewolde
|
Geplaatst: Wo, 12 Okt. 2005, 14:26 Onderwerp: |
|
|
Je had het niet beter kunnen vertellen,...
ben het helemaal met je eens T
ps trouwens dat banden lawaai maken is mijn nog nooit opgevallen,...ik heb Wings potten |
|
Naar boven |
|
|
Theo.nl
Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 736
|
Geplaatst: Ma, 31 Okt. 2005, 18:06 Onderwerp: |
|
|
Na ons ritje van zaterdag j.l. heb ik toch een klein beetje het "Soft" offroad virus gekregen,...Ik vondt het echt hartstikke leuk.
Nu wil ik dus ook aan de noppies,de MT90 gaf niet echt v'eel vertrouwen ...maar wie geeft mij het doorslaggevende advies !
Ik wil de banden wisselen en in het voorjaar weer terug naar de MT90, heb ff geen geld over voor een extra set wielen op dit moment.
Het moet redelijk slijtvast zijn, ik heb géén aanhanger, dus moet overal naartoe rijden, over de snelweg desnoods !
En het moet op een 2005 standaardvelg passen, zonder deze te verknallen door de stugge montage.
Ik heb veel berichten doorgelezen, en als beste komt de MT21 volgens mij uit de koker,....alleen misschien iets te smal voor de 2005 achtervelg.
Ik heb op het duitse forum wat foto's gezien met iemand die de mt21 erom had op een 2005.
Ander alternatief is de Karoo, maar daar is niet iedereen erg enthausiast over.
Wat zal ik doen, voor die paar offroad ritjes ?? _________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
|
|