lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Banden
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, ... 16, 17, 18  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Sep. 2005, 22:54    Onderwerp: Reageer met quote

vermeld aub ook effe de prijs.
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Noppy



Geregistreerd op: 5-9-2005
Berichten: 8
Woonplaats: Nieuwegein

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Sep. 2005, 23:14    Onderwerp: Reageer met quote

De vorige batch van 6 zijn weggegaan voor 109 Euro per stuk, af Nieuwegein, maar inclusief koffie kiss

Reken er echter niet op dat je snel weer weg bent uit mijn garage laugh3

Noppy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Noppie



Geregistreerd op: 4-1-2005
Berichten: 155

BerichtGeplaatst: Di, 6 Sep. 2005, 16:53    Onderwerp: Reageer met quote

hey wat grappig een naamgenoot! Kan je mij vertellen de banden zich gedragen bij bijv. een vakantie rit met een duo en wat bagage? ik ga binnenkort weer naar het centraal massief en heb eigenlijk danwel een nieuwe achterband nodig? Kan deze band btw wel tegen een stootje/ Er liggen daar als je een beetje binnendoor wil nogal wat losse stenen van het tennisbal formaat! (daar maken ze de niet verharde wegen mee)


Grtzz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
erwindob



Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 298

BerichtGeplaatst: Di, 6 Sep. 2005, 22:59    Onderwerp: Reageer met quote

Noppie schreef:
losse stenen van het tennisbal formaat! (daar maken ze de niet verharde wegen mee)


Noem dat maar niet hard, zo'n kei.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Noppy



Geregistreerd op: 5-9-2005
Berichten: 8
Woonplaats: Nieuwegein

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Sep. 2005, 6:33    Onderwerp: Reageer met quote

Noppie schreef:
hey wat grappig een naamgenoot! Kan je mij vertellen de banden zich gedragen bij bijv. een vakantie rit met een duo en wat bagage? ik ga binnenkort weer naar het centraal massief en heb eigenlijk danwel een nieuwe achterband nodig? Kan deze band btw wel tegen een stootje/ Er liggen daar als je een beetje binnendoor wil nogal wat losse stenen van het tennisbal formaat! (daar maken ze de niet verharde wegen mee)


Grtzz


Hoi Noppie!

Ik denk dat de combinatie die jij noemt behoorlijk geschikt is; deze banden horen gereden te worden met 0.7 bar om goed grip off-road én op de snelweg te krijgen. Met een wat zwaardere motor (>200 kg) zou je misschien eentiende bar kunnen stijgen en experimenteren.

Maar met duo én bagage zal je misschien wel naar 1.0 bar moeten gaan.

Qua load index zullen ze het wel halen, je mag er max. 300 kg op zetten, de zijwangen van deze band zijn van extreem taai gehalte; een Michelin Desert is er niets bij.

Ga je voornl binnendoorrijden of ook veel asfalt met 140 km/u? In het laatste geval maak ik me een beetje zorgen over de warmteontwikkeling bij (2 x 70 kg + 40 kg bagage + 25 kilo benzine + 200 kg motor) 400 kg, verdeeld over 2 banden is 200kg per band. Indien het dan ook nog eens boven de 25 graden wordt en dan 140 km kruissnelheid, dan zou ik je adviseren om regelmatig even te stoppen in een plas water evilgrin

Door deze bandenkeuze begeef je je wellicht in 'unknown territory', ben wel benieuwd naar je bevindingen!

Noppy
P.S. Eigenaardig, dit voelt net alsof ik in mezelf zit te praten, grappige nickname!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Noppie



Geregistreerd op: 4-1-2005
Berichten: 155

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Sep. 2005, 17:02    Onderwerp: Reageer met quote

Ehh 140? ik hou er in Frankrijk mocht ik over de peage gaan toch meestal een iets hogere kruissnelheid aan, gemiddeld 160 /170 km/pu grin2

Dus ik ben bang dat we een probleem hebben. En plassen zou betekenen dat ik regen moet hebben, en das nou net het gene wat ik ontvlucht in mijn vakanties.

Grtzz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Eppo



Geregistreerd op: 23-7-2005
Berichten: 71
Woonplaats: Dongen

BerichtGeplaatst: Do, 8 Sep. 2005, 20:40    Onderwerp: Reageer met quote

He Noppy,
heb jij nog meer van die mooie achterbanden van je?
Ik zou d'r wel 1 van je willen.
Ik hoor het wel, ik heb hem voor het weekend van de 18e nodig.
groeten,
Eppo

_________________
De enthousiaste beginner
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Di, 11 Okt. 2005, 20:42    Onderwerp: Reageer met quote

Weet iemand wat de perfecte banden zijn voor op de weg?
ik vindt de scorpions best wel rummoerig en een beetje vaag (voor) met het hardinstuuren op hogere snelheden vandaar mn vraag(Ps in het terrein komt mn LC8 niet)

alvast bedankt.

_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 11 Okt. 2005, 20:55    Onderwerp: Reageer met quote

Flatslide schreef:
Weet iemand wat de perfecte banden zijn voor op de weg?
ik vindt de scorpions best wel rummoerig en een beetje vaag (voor) met het hardinstuuren op hogere snelheden vandaar mn vraag(Ps in het terrein komt mn LC8 niet)

alvast bedankt.


De PERFECTE banden?

begin dan maar eerst even met de weg de specificeren: Nat, droog, circuit asfalt of duits spekasfalt?

Scorpions zijn goede allrounds.
Rumoerig? maak je je daar echt zorgen over op een LC8??

Puur (schone en goede) weg => Echte wegbanden nemen

Maar goed: Er zijn (op het duitse forum) mensen die diverse combi's geprobeerd hebben : BT's, Pilots (road, want race is er niet in 18") etc.

Voor heb je gewoon weinig keus voor echte wegbanden: BT45 en veel meer is er niet. Achter heb je plenty keuze.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 11 Okt. 2005, 20:56    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Flatslide schreef:
Weet iemand wat de perfecte banden zijn voor op de weg?
ik vindt de scorpions best wel rummoerig en een beetje vaag (voor) met het hardinstuuren op hogere snelheden vandaar mn vraag(Ps in het terrein komt mn LC8 niet)

alvast bedankt.


De PERFECTE banden?

begin dan maar eerst even met de weg de specificeren: Nat, droog, circuit asfalt of duits spekasfalt?

Scorpions zijn goede allrounds.
Rumoerig? maak je je daar echt zorgen over op een LC8??

evt effe zoeken op "Banden"

Puur (schone en goede) weg => Echte wegbanden nemen

Maar goed: Er zijn (op het duitse forum) mensen die diverse combi's geprobeerd hebben : BT's, Pilots (road, want race is er niet in 18") etc.

Voor heb je gewoon weinig keus voor echte wegbanden: BT45 en veel meer is er niet. Achter heb je plenty keuze.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Di, 11 Okt. 2005, 21:09    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Flatslide schreef:
Weet iemand wat de perfecte banden zijn voor op de weg?
ik vindt de scorpions best wel rummoerig en een beetje vaag (voor) met het hardinstuuren op hogere snelheden vandaar mn vraag(Ps in het terrein komt mn LC8 niet)

alvast bedankt.


ik denk dat het vage sturen meer aan de afstelling ligt van je vering?! Ik heb hem op sportief gezet en hij stuurt als een scheermes, voor een dergelijke motorfiets. Ik heb altijd gezworen bij Pirelli Super Corsa's SC1 (circuitbanden) op mijn rsv. Nu durf ik te zeggen dat dit gewoon waanzinnig stuurt en de appies met gemak bijhoudt in de Dolomieten,,,

Reinier
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Wo, 12 Okt. 2005, 8:43    Onderwerp: Reageer met quote

Met de ideale band bedoel ik dus eigenlijk,gewoon een allroundband voor op de weg,die geschikt is voor het nederlandseweer,en waar je ook mee op vakantie kunt. terrein is voor mij niet van belang.
ik had wel wat gezien over banden op LC8info maar aangezien mn duits net zo goed is als mn russisch.......kom ik daar dus niet uit.
vandaar mn vraag dus.

wat betreft de vering staat ie naar mijn gevoel wel aardig ok.

@ TUTU
heb je toevallig ook jou afstellingen genoteerd?( dan heb ik wat vergelijkings materiaal) Ps. ik weet ook wel dat dit voor iedereen verschillend is..... (voordat die discussie zich weer gaat ontwikkelen wink3 )

alvast bedankt.

_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Wo, 12 Okt. 2005, 12:17    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een keer de instellingen laten doen door een " Expert ".

zie ook onderstaand eerder topic:

Instelling Vering + Demping

Tijdens de Dolomietenrit kwam ik erachter dat hij toch erg "Dook" met hard remmen, en bleek dat de veervoorspanning op "nul" stond ! sad (ik vond hem al wat vreemd rijden)

.....op dat moment heb ik alle so called " expert's " genegeerd, en ging ervanuit dat ik het zelf maar uit moest zoeken....met de KTM manual in de hand ! wacko

Ik heb basisafstelling volgens de Manual gebruikt, en moet zeggen dat die mij goed bevallen in de bergen met bagage.

Op strak asfalt hier in Nederland en in de Eifel rij ik meestal volgens de Sport aanbeveling uit de manual (=superstrak sturen)

Daarna kan je deze bassis aanbevelingen steeds iets fine-tunen

Er is ook nog een aanbeveling voor OFF-road, vanwaar je verder kan gaan.

Dus probeer het eerst daar eens mee,....in totaal 7 plaatsen waar je wat kan verstellen, met hele en halve slagen en klikjes,...dus je bent wel ff bezig laugh

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)


Laatst aangepast door Theo.nl op Wo, 12 Okt. 2005, 18:26, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Wo, 12 Okt. 2005, 14:26    Onderwerp: Reageer met quote

Je had het niet beter kunnen vertellen,...
ben het helemaal met je eens T

ps trouwens dat banden lawaai maken is mijn nog nooit opgevallen,...ik heb Wings potten goofy goofy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Ma, 31 Okt. 2005, 18:06    Onderwerp: Reageer met quote

Na ons ritje van zaterdag j.l. heb ik toch een klein beetje het "Soft" offroad virus gekregen,...Ik vondt het echt hartstikke leuk.

Nu wil ik dus ook aan de noppies,de MT90 gaf niet echt v'eel vertrouwen uhoh ...maar wie geeft mij het doorslaggevende advies !

Ik wil de banden wisselen en in het voorjaar weer terug naar de MT90, heb ff geen geld over voor een extra set wielen op dit moment.

Het moet redelijk slijtvast zijn, ik heb géén aanhanger, dus moet overal naartoe rijden, over de snelweg desnoods !

En het moet op een 2005 standaardvelg passen, zonder deze te verknallen door de stugge montage.

Ik heb veel berichten doorgelezen, en als beste komt de MT21 volgens mij uit de koker,....alleen misschien iets te smal voor de 2005 achtervelg.
Ik heb op het duitse forum wat foto's gezien met iemand die de mt21 erom had op een 2005.

Ander alternatief is de Karoo, maar daar is niet iedereen erg enthausiast over.

Wat zal ik doen, voor die paar offroad ritjes ??

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, ... 16, 17, 18  Volgende
Pagina 2 van 18

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif