Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Ives
Geregistreerd op: 20-9-2011 Berichten: 82
|
Geplaatst: Ma, 26 Jan. 2015, 21:32 Onderwerp: Van een gewone adventure naar de R ? |
|
|
Hallo, ik heb de "gewone" Ktm adventure 990 uit 2008 en ik vraag me af of ik daar een "R" van kan laten maken ... Die staat hoger op zijn poten en dat vind ik bloed- en bloedmooi ! De vragen : Waar kan ik dat laten doen ? Wat wordt er dan vervangen/veranderd ? Kostprijs ? Ben alleen bang of ik dan nog deftig aan de grond zal kunnen ... ? |
|
Naar boven |
|
|
arno
Geregistreerd op: 28-9-2011 Berichten: 369 Woonplaats: Beveren-Waas (B)
|
Geplaatst: Ma, 26 Jan. 2015, 23:57 Onderwerp: Re: Van een gewone adventure naar de R ? |
|
|
Ives schreef: | Hallo, ik heb de "gewone" Ktm adventure 990 uit 2008 en ik vraag me af of ik daar een "R" van kan laten maken ... Die staat hoger op zijn poten en dat vind ik bloed- en bloedmooi ! De vragen : Waar kan ik dat laten doen ? Wat wordt er dan vervangen/veranderd ? Kostprijs ? Ben alleen bang of ik dan nog deftig aan de grond zal kunnen ... ? |
Bij WP in Mol is het een 500-600€ om de vering aan te passen. De zijstandaard en middenstandaard moeten ook aangepast worden.
Ik ga het binnenkort ook daar laten doen. _________________ KTM ADV 640 '03 |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 27 Jan. 2015, 0:04 Onderwerp: |
|
|
vaak genoeg besproken hier op het forum... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Di, 27 Jan. 2015, 10:55 Onderwerp: |
|
|
oude advertentie,
maar je kunt het allicht proberen,
staat een tel nr bij,
S voorpoten en achterschokbreker,
zo heb ik de mijne ook opgehoogd,
setje vering scoren en zelf de bok en jiffy hoger gemaakt met vulbusjes lassen.
rem en tellerkabel van de gewone zijn lang genoeg.
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=6595 _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
arno
Geregistreerd op: 28-9-2011 Berichten: 369 Woonplaats: Beveren-Waas (B)
|
Geplaatst: Di, 27 Jan. 2015, 18:03 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | oude advertentie,
maar je kunt het allicht proberen,
staat een tel nr bij,
S voorpoten en achterschokbreker,
zo heb ik de mijne ook opgehoogd,
setje vering scoren en zelf de bok en jiffy hoger gemaakt met vulbusjes lassen.
rem en tellerkabel van de gewone zijn lang genoeg.
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=6595 |
Zijn niet meer te koop, heb onlangs ook geinformeerd. _________________ KTM ADV 640 '03 |
|
Naar boven |
|
|
john68
Geregistreerd op: 22-5-2008 Berichten: 363
|
Geplaatst: Wo, 28 Jan. 2015, 22:05 Onderwerp: s |
|
|
Op ebay staat een 265 achterpomp te koop , is zelf te doen. |
|
Naar boven |
|
|
Ives
Geregistreerd op: 20-9-2011 Berichten: 82
|
Geplaatst: Do, 29 Jan. 2015, 8:52 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | vaak genoeg besproken hier op het forum... | Mijn excuses Dr, je hebt gelijk. Ik vermoed ook dat ik er niet mee door zal gaan, mijn brommertje is nu al hemels om mee te rijden en een mens moet leren content te zijn. De "R" vind ik mooier omdat hij zo hoog op z'n poten staat, maar "nodig" heb ik dat niet, ik rij toch nooit offroad. Ik zou het puur voor the looks doen. Maar het is niet goedkoop en zijn stuurgedrag en karakter zijn nu ook al helemaal mijn ding... Dan is het wel een hele ingreep voor "een beetje extra hoogte" |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Do, 29 Jan. 2015, 11:43 Onderwerp: |
|
|
Ives schreef: | Dan is het wel een hele ingreep voor "een beetje extra hoogte" |
Dat beetje extra voel en zie je goed hoor, na 2x adv-S was bij mijn derde adv ( niet-S) de hoogte voor mij niet acceptabel en heb ik die ook opgehoogd.
Maar..inderdaad een bak werk, en het kost geld.. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Ives
Geregistreerd op: 20-9-2011 Berichten: 82
|
Geplaatst: Do, 29 Jan. 2015, 20:59 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | Ives schreef: | Dan is het wel een hele ingreep voor "een beetje extra hoogte" |
Dat beetje extra voel en zie je goed hoor, na 2x adv-S was bij mijn derde adv ( niet-S) de hoogte voor mij niet acceptabel en heb ik die ook opgehoogd.
Maar..inderdaad een bak werk, en het kost geld.. |
Mag ik jou dan eens vragen : hoeveel hoger staat de R ( of S) dan juist hoger dan de gewone ? Weet jij dat ? Gaat bochten pakken (ik ben een bochtenfreak) even goed op de hogere versie ? Denk er toch nog aan hoor... Misschien toch maar eens bellen WP in Mol ? |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Vr, 30 Jan. 2015, 1:30 Onderwerp: |
|
|
pfff.. zo op geheugen, iets van 4,5 cm..
maar dat ervaar ik als een wereld van verschil,
pas toen mijn niet-S opgehoogd was, had ik weer het gevoel
dat ik m'n "oude liefde' weer terug had
Die lagere versie zie ik ook een beetje als
"verkrachten van het originele ontwerp"
enne... als je met 40l zijkoffers rijdt in de pyreneen dan schuren je koffers
in het betere bochtenwerk tenminste niet over het asvalt
(omdat ze op de S hoger hangen). _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Ives
Geregistreerd op: 20-9-2011 Berichten: 82
|
Geplaatst: Vr, 30 Jan. 2015, 9:31 Onderwerp: |
|
|
enne... als je met 40l zijkoffers rijdt in de pyreneen dan schuren je koffers
in het betere bochtenwerk tenminste niet over het asvalt
(omdat ze op de S hoger hangen).[/quote]
Wow, en ik die dacht dat ik een bochtenfreak was ... |
|
Naar boven |
|
|
demito
Geregistreerd op: 25-8-2009 Berichten: 881 Woonplaats: Overijse
|
Geplaatst: Vr, 30 Jan. 2015, 11:44 Onderwerp: |
|
|
Verschil is dacht ik 55 mm (210 vs 265 mm veerweg voor de originele R). Op de hoge versie rij ik in elk geval mijn bakken niet meer tegen het asfalt. _________________ Husqvarna 701 enduro
|
|
Naar boven |
|
|
Ives
Geregistreerd op: 20-9-2011 Berichten: 82
|
Geplaatst: Vr, 30 Jan. 2015, 17:58 Onderwerp: |
|
|
Eens gehoord bij een (ktm) mekanieker... Omdat ik nooit offroad rij heb ik er zelfs waarschijnlijk meer nadeel dan voordeel van : door het hogere zwaartepunt zou het bochtengedrag eerder negatief beïnvloed worden. Ik ben bovendien ook maar 1m80... De R is zeker mooier, dat wel. Ik heb dan wel geen zijkoffers, maar ik geloof nooit dat ik die tegen de grond zou kunnen rijden. Mijn voetsteunen zijn zelfs nog ongeschonden , al ben ik er toch al wel een paar keer kort bij geweest hoor, zeker weten |
|
Naar boven |
|
|
Toon_D
Geregistreerd op: 1-3-2013 Berichten: 219 Woonplaats: Kruibeke
|
Geplaatst: Vr, 30 Jan. 2015, 18:52 Onderwerp: |
|
|
Ik heb met mijn S vering die standaard gobi koffers nochtans op de grond gekregen in Schotland! Geschoeid met MT90's! En nee, het was niet bij een valpartij _________________ KTM 990 Adventure 2007
BMW R45 1978
Honda CB750 1981
Suzuki RM 125
KTM SXS 150 |
|
Naar boven |
|
|
arno
Geregistreerd op: 28-9-2011 Berichten: 369 Woonplaats: Beveren-Waas (B)
|
Geplaatst: Vr, 30 Jan. 2015, 19:24 Onderwerp: |
|
|
Toon_D schreef: | Ik heb met mijn S vering die standaard gobi koffers nochtans op de grond gekregen in Schotland! Geschoeid met MT90's! En nee, het was niet bij een valpartij |
Off-camber _________________ KTM ADV 640 '03 |
|
Naar boven |
|
|
|