lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Cruise Control

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
SQS



Geregistreerd op: 14-1-2015
Berichten: 14
Woonplaats: Leeuwarden

BerichtGeplaatst: Zo, 25 Jan. 2015, 17:54    Onderwerp: Cruise Control Reageer met quote

Hallo!

Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een Adventure R uit 2012 en ik verheug me nu al op alle kilometers die nog gaan komen. Aangezien ik bij veel rijden last van mijn vingers en rechter pols krijg heb ik het plan om een cruise control te plaatsen. Op mijn huidige fiets heb ik een Kaoko throttle lock geplaatst maar ik ben daar niet echt over te spreken. Het idee is om een volwaardige cruise control te plaatsen zoals bijvoorbeeld de CCS-100 of een rostra. Zie ook onderstaande topic.

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=307886

Ik heb op dit LC8 forum niets kunnen vinden over een dergelijk systeem en vraag mij af of er leden zijn die ervaring hebben met bovenstaande systemen of een vergelijkbaar cruise control systeem bij voorkeur gemonteerd op een 950/990?

Uiteraard zijn tips altijd welkom! thumbsup


Groeten, Bas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Zo, 25 Jan. 2015, 21:03    Onderwerp: Reageer met quote

Het meeste wat je ziet is gewoon een klem op je rechter handvat. Simpel doeltreffend en ten alle tijde uit te schakellen. thumbsup
_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
SQS



Geregistreerd op: 14-1-2015
Berichten: 14
Woonplaats: Leeuwarden

BerichtGeplaatst: Zo, 25 Jan. 2015, 21:30    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Tim,

Bedankt voor je snelle antwoord! Dat is inderdaad een optie al vind ik ze niet prettig werken. Heb op een B*W kennis gemaakt met de cruise control en ben vanaf dat moment verkocht....de CC niet de B*W. rolleyes4

Bas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
john68



Geregistreerd op: 22-5-2008
Berichten: 360

BerichtGeplaatst: Zo, 25 Jan. 2015, 22:01    Onderwerp: cruise Reageer met quote

vista cruise eco , simpel en snel .
( nee geen aandelen )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
SQS



Geregistreerd op: 14-1-2015
Berichten: 14
Woonplaats: Leeuwarden

BerichtGeplaatst: Zo, 22 Feb. 2015, 1:19    Onderwerp: Reageer met quote

Nog bedankt voor de tip, de vista cruise eco kende ik nog niet. Ben uiteindelijk toch voor de CCS-100 gegaan. Pakketje is vandaag aangekomen dus we hebben dit weekend weer wat te doen! grin2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
SQS



Geregistreerd op: 14-1-2015
Berichten: 14
Woonplaats: Leeuwarden

BerichtGeplaatst: Vr, 13 Mrt. 2015, 17:43    Onderwerp: Reageer met quote

Het afronden heeft uiteindelijk wat langer op zich laten wachten ivm de late levering van een paar onderdelen. Hierbij als nog een kleine update van het uiteindelijke resultaat.

Aangezien ik momenteel nog op het kenteken wacht (afgelopen dinsdag bij de RDW de 'keuring' gehad) heb ik na het installeren van de CC nog niet veel kunnen rijden, vandaar een kleine update.

Na het afstellen van de servo ben ik zeer tevreden met de eerste resultaten. Onder de 70 is de CC de snelheid merkbaar aan het regelen daarboven is het een stuk vloeiender. Aangezien ik de CC enkel boven de 80 zal gebruiken voldoet dit aan mijn eisen.

Hieronder twee foto's van de installatie. De extra ruimte van de R (geen ABS) heb ik gebruikt voor de installatie van de servo.


En de control pad



Nog een paar dagen wachten..... rolleyes4
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif