lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Welk blok?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Za, 17 Jan. 2015, 14:40    Onderwerp: Welk blok? Reageer met quote

Heren en dames ook, Mijn ktm heeft nu zo'n 145000 km gelopen en ik wil als hij echt olie gaat gebruiken er een nieuw blok in hangen. Ook een carburateur blok natuurlijk. Mijne is van 2004. welke blokken kan ik er allemaal in hangen? Er worden namelijk vooral super duke en smr blokken aangeboden, en hoe zit het met de overbrenging? Rijden die ook qua gebruik hetzelfde als een adventure?

Bedankt, Ad.

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Hummer H1



Geregistreerd op: 28-8-2011
Berichten: 70

BerichtGeplaatst: Za, 17 Jan. 2015, 20:31    Onderwerp: Reageer met quote

Interessante vraag. Ik denk dat een SMR blok niet zo verschillend zal zijn van de Adventure, maar een Duke blok heeft volgens mij veel meer top vermogen doordat er ander nokkenassen en een lichtere krukas in zit. Dit dan natuurlijk weer van de trekkracht onder in en een vermogen dat er pas bij hogere toerentallen in komt.

Je wil graag een carburatie blok, maar het is toch ook mogelijk om de carbs op een 990 blok, of misschien zelfs op een 1190 blok te bouwen?

_________________
Mihi nil nimis absurdum.

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/263719/Africa-Twin-1995-reviseren-1.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
vsrrh



Geregistreerd op: 6-1-2008
Berichten: 34

BerichtGeplaatst: Za, 17 Jan. 2015, 22:49    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een 950 adventure S uit 2003. Hier heb ik in 2010 gewoon voor de lol een 990 smt blok ingehangen, met de originele carburateurs, dus NIET met injectie. Past allemaal prima. Je moet alleen het kleppendeksel van de voorste cilinder van de 950 gebruiken en de ontstekings signaal disk (of hoe dat ding ook heet) van de 950 op de 990 zetten.
Ik heb geen enkele aanpassing aan versnellingsbak of tandwielverhouding gedaan. Is niet nodig. Heb er inmiddels al weer 35.000 km mee gereden.
Een 1190 blok past niet zomaar. Dan zit er een deel van het frame in de weg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
african



Geregistreerd op: 19-6-2006
Berichten: 274
Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Jan. 2015, 21:43    Onderwerp: Reageer met quote

vsrrh schreef:
Ik heb een 950 adventure S uit 2003. Hier heb ik in 2010 gewoon voor de lol een 990 smt blok ingehangen, met de originele carburateurs, dus NIET met injectie. Past allemaal prima. Je moet alleen het kleppendeksel van de voorste cilinder van de 950 gebruiken en de ontstekings signaal disk (of hoe dat ding ook heet) van de 950 op de 990 zetten.
Ik heb geen enkele aanpassing aan versnellingsbak of tandwielverhouding gedaan. Is niet nodig. Heb er inmiddels al weer 35.000 km mee gereden.
Een 1190 blok past niet zomaar. Dan zit er een deel van het frame in de weg.


Is hier ook al een keer beschreven geweest, lang geleden…
Om de één of andere reden verbruikt een 950SMR een pak meer dan de 950adventure. Véél zoals in 'a lot' en 'much'… Ik zou eerder moeite doen voor het 990 blok!

_________________
Greet's
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wout



Geregistreerd op: 1-3-2007
Berichten: 219
Woonplaats: Lage Zwaluwe

BerichtGeplaatst: Di, 20 Jan. 2015, 13:28    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Ad,

Ik heb inmiddels ook een 990SMT 2009 blok in mijn zijspancombi hangen. Na 100K km was de stalen band om de koppeling los gekomen en er lekte koelvloeistof (asje van de pomp).
Juist voor een zijspan is veel lage toeren vermogen prettig, maar ik merk geen verschil met 950cc. Wel iets meer topvermogen, maar met zo'n schutting naast de motor geeft dat niet echt meer topsnelheid.
Ik heb de ontstekings schijf omgeruild (de grote opening zit voor de injectie op een andere plek) en 1 ontluchtingsgat van de olietank dicht gemaakt (in het voorste klepdeksel van de 990 zit maar 1 ontluchtings aansluiting).
De oliedrukschakelaar moest ik ook omwisselen omdat op het 990blok er één zat met een 2 polige aansluiting en op het 950blok zit een 1 polige.
Carburateurs werken zonder aanpassing, voor 20cc per cilinder meer is dat niet nodig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Di, 20 Jan. 2015, 19:44    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt allen. Een 990 blok kan dus ook, goed om te weten. Ik houd de duitse ebay in de gaten.

Ad

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Jan. 2015, 3:17    Onderwerp: Reageer met quote

african schreef:
vsrrh schreef:
Ik heb een 950 adventure S uit 2003. Hier heb ik in 2010 gewoon voor de lol een 990 smt blok ingehangen, met de originele carburateurs, dus NIET met injectie. Past allemaal prima. Je moet alleen het kleppendeksel van de voorste cilinder van de 950 gebruiken en de ontstekings signaal disk (of hoe dat ding ook heet) van de 950 op de 990 zetten.
Ik heb geen enkele aanpassing aan versnellingsbak of tandwielverhouding gedaan. Is niet nodig. Heb er inmiddels al weer 35.000 km mee gereden.
Een 1190 blok past niet zomaar. Dan zit er een deel van het frame in de weg.


Is hier ook al een keer beschreven geweest, lang geleden…
Om de één of andere reden verbruikt een 950SMR een pak meer dan de 950adventure. Véél zoals in 'a lot' en 'much'… Ik zou eerder moeite doen voor het 990 blok!


waarom zou het smr 950 blok meer verbruiken ???? grin2 grin2
moeilijker normaal mee te doen laugh laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BikeBrother



Geregistreerd op: 16-4-2006
Berichten: 356
Woonplaats: Veluwe

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Jan. 2015, 8:21    Onderwerp: Reageer met quote

Waarom niet gewoon reviseren, ovemaat zuigers erin en cilinder laten honen? of ben je dan duurder uit?
_________________
KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018

www.bikebrothers.nl

Ride your Dreams
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Jan. 2015, 19:57    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb begrepen dat dat niet kan omdat de legering van de zuiger wanden ontstaat bij het gieten van het blok en dus erg dun is. Kosten, geen idee. zoek ik op.

Ad

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Jan. 2015, 21:29    Onderwerp: Reageer met quote

ATAK schreef:
ik heb begrepen dat dat niet kan omdat de legering van de zuiger wanden ontstaat bij het gieten van het blok en dus erg dun is. Kosten, geen idee. zoek ik op.

Ad



kan altijd, moet nie vragen wat het gaat kosten grin2


1090cc

http://advrider.com/forums/showthread.php?t=328225&highlight=spark&page=2

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Zo, 4 Okt. 2020, 8:19    Onderwerp: Reageer met quote

Een smt blok is wel goed aan te komen, de tandwielen staan dus ook in lijn?
Ga die blokwissel misschien doen voor mijn motor.
Ad

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif