Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
De Patatkoning
|
Geplaatst: Do, 1 Jan. 2015, 22:15 Onderwerp: Tanks uitgezet? |
|
|
Heren, na demontage van de tanks voor een grote service, bij het terugmonteren lijkt het toch echt alsof de tanks zijn "uitgezet".
Door eerst het onderste ophangpunt te bevestigen, krijg ik ze er wel helemaal op (bovenop is makkelijk aan te draaien daarna). Maar het lijkt mij dat er nu "spanning" op die tanks staat. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Zou het iets te maken hebben met die verrekte E10 in de benzine? Heeft iemand hier ervaring mee, en leuker nog, een oplossing?
Thanks! |
|
Naar boven |
|
 |
Badtzmaru
Geregistreerd op: 14-8-2013 Berichten: 119 Woonplaats: Haarlemmermeer
|
Geplaatst: Vr, 2 Jan. 2015, 0:49 Onderwerp: |
|
|
Kan heel goed door E10 rotzooi komen. Het blijven kunststof tanks. Lekken ze nog niet? Dat schijnt namelijk naast vervorming en uitzetten voor te komen door E10 gebruik.
Ik tank altijd lekker 98 vind hij lekker!  |
|
Naar boven |
|
 |
Dekster
|
Geplaatst: Vr, 2 Jan. 2015, 9:49 Onderwerp: |
|
|
Niet goed gelezen. Mijn post slaat nergen op. Dekster
Laatst aangepast door Dekster op Vr, 2 Jan. 2015, 16:10, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 2 Jan. 2015, 10:10 Onderwerp: |
|
|
van de 950/990 adventure?
Die tanks vallen vrij strak om diverse framebuizen e.d. heen, waar nog eens slangetjes en kabels achter de buizen langslopen.
goeie kans dat er een paar kabeltjes.slangen net iets ander liggen en de tank daarom niet goed tegen de motor aan wil. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1591 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Vr, 2 Jan. 2015, 12:56 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | van de 950/990 adventure?
Die tanks vallen vrij strak om diverse framebuizen e.d. heen, waar nog eens slangetjes en kabels achter de buizen langslopen.
goeie kans dat er een paar kabeltjes.slangen net iets ander liggen en de tank daarom niet goed tegen de motor aan wil. |
Was ook mijn idee (en ervaring) _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
De Patatkoning
|
Geplaatst: Vr, 2 Jan. 2015, 17:52 Onderwerp: |
|
|
Muug schreef: | Dr_Bean schreef: | van de 950/990 adventure?
goeie kans dat er een paar kabeltjes.slangen net iets ander liggen en de tank daarom niet goed tegen de motor aan wil. |
Was ook mijn idee (en ervaring) |
Het gaat niet zozeer om het "om de buizen heen" willen. Dat gaat prima. Het is echt dat, op het moment dat ik hem op de bovenste bevestiging er in hang (hij valt daar mooi over een "nippel" heen waar je hem ook op vastschroeft (mensen die ze wel eens los hebben gehad, weten wat ik bedoel), hij beneden simpelweg 2 cm teveel naar beneden hangt. Lijkt wel alsof de tank in de "hoogte" 2 cm gegroeid is. |
|
Naar boven |
|
 |
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1482 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Vr, 2 Jan. 2015, 17:54 Onderwerp: |
|
|
De rubber bussen in de bovenkant zitten er wel in?
2cm is wel erg veel ja. Weet dat ik hem bij mij ietsje mee moet helpen met iets de onderkant omhoog tillen.
Succes! _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1591 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Vr, 2 Jan. 2015, 18:11 Onderwerp: |
|
|
timieh schreef: | Weet dat ik hem bij mij ietsje mee moet helpen met iets de onderkant omhoog tillen.
Succes! |
Klopt, moet ik ook wel doen. Enkele millimeters, en ondertussen wat peuteeren met de bout tot ze vat krijgt op de schroefdraad. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
Dekster
|
Geplaatst: Za, 3 Jan. 2015, 1:09 Onderwerp: |
|
|
Dus toch wat ik ook pooste... Grappig. Blijkbaar passen de tanks niet perfekt op het frame.....
Dekster |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Za, 3 Jan. 2015, 10:17 Onderwerp: |
|
|
maar 2 cm is echt te veel. Als de tank 2 cm zou uitzetten zou alle verf er echt wel af liggen hoor!
Suggereert inderdaad dat het tankrubbel ofzo aan de bovenkant mist, of dat het montagepunt aan de onderkant verschoven is/krom is: dit is immers een losse alu plaat. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Za, 3 Jan. 2015, 12:41 Onderwerp: |
|
|
inderdaad,
of dat de clipmoeren aan de onderkant verschoven zijn. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
De Patatkoning
|
Geplaatst: Za, 3 Jan. 2015, 21:00 Onderwerp: |
|
|
ik zal morgen de bovenkant nog eens dubbel checken (of de rubber niet mist, maar ik weet t bijna zeker van niet.)
Dank voor de feedback iig! |
|
Naar boven |
|
 |
Sarron

|
Geplaatst: Di, 13 Jan. 2015, 4:46 Onderwerp: |
|
|
Ca va,
Dit probleem, (het uitzetten van de tanks) heb ik ook bij mijn 950 adventure (bj 2005)
Ik heb de bevestiging onderaan (de beugel) aangepast, en nu zitten de tanks weer gemonteerd (wel onder spanning)
Ik had de tanks er ca. een half jaar af liggen.
Bij mij zat het probleem vooral in de linker tank
m.vr.gr Peter |
|
Naar boven |
|
 |
|