Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
nopper
|
|
Naar boven |
|
 |
tafella

|
|
Naar boven |
|
 |
nopper
|
|
Naar boven |
|
 |
tafella

|
Geplaatst: Zo, 14 Dec. 2014, 10:45 Onderwerp: |
|
|
Nee....15W50 is niet goed....
10W60 100% synthetisch moet je hebben, zie link
in mijn eerdere bericht.
Groet,
Richard _________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
 |
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1482 Woonplaats: Biddinghuizen
|
|
Naar boven |
|
 |
nopper
|
Geplaatst: Zo, 14 Dec. 2014, 15:08 Onderwerp: |
|
|
Ik weet dat er voor motorfietsen inderdaad bepaalde additieven worden gebruikt voor de natte koppelingen.
Ik heb een mailtje gestuurd naar de verkoper om hem erop te wijzen dat hij verwarrende informatie geeft. Misschien wil ie wel een tegemoetkoming doen in mijn volgende aankoop.
Dan maar weer de olie eruit...
Zou ik ook het filter opnieuw vervangen??? _________________ Love's not an angel it's merely a monkey with wings |
|
Naar boven |
|
 |
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1482 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Zo, 14 Dec. 2014, 15:44 Onderwerp: |
|
|
Het is volgens mij niet zo dat er speciale additieven worden toegevoegd voor een natte koppeling meer dat er bepaalde weggelaten worden.
Je kan best de olie er in laten zitten naar mijn mening hoor
Maar je moet hierover natuurlijk zelf beslissen. Als jij het niet fijn vind moet je het zeker vervangen al zou het geen kwaad kunnen maar zit je wel met een lekkerder gevoel op de motor  _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1592 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Zo, 14 Dec. 2014, 16:31 Onderwerp: |
|
|
mijn gedacht : zat er in die "ouwe" 950 al volsyntheet? Heb je daar een idee van? Als ie altijd op half-syntheet gedraaid heeft zou ik daar geen volsyntheet in doen. Een voorbeeld dat ik al eerder heb aangehaald : een VFR die bijna 100.000km op halfsyntheet had gedraaid begon na het toepassen van volsyntheet behoorlijk veel olie te zuipen, door de extreem sterke reinigingscapaciteit ervan. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
nopper
|
Geplaatst: Zo, 14 Dec. 2014, 19:17 Onderwerp: |
|
|
timieh schreef: | Het is volgens mij niet zo dat er speciale additieven worden toegevoegd voor een natte koppeling meer dat er bepaalde weggelaten worden.
Je kan best de olie er in laten zitten naar mijn mening hoor
Maar je moet hierover natuurlijk zelf beslissen. Als jij het niet fijn vind moet je het zeker vervangen al zou het geen kwaad kunnen maar zit je wel met een lekkerder gevoel op de motor  |
Hij draait er in ieder geval prima op. Enige wat ik nog steeds merk is het ruwe aanpakken van de koppeling bij de eerste keer wegrijden. Maar bij de volgende keer vertrekken is dit al verdwenen.
Ik blijf er nog effe mee rijden, maar dan gaat er toch gewoon nieuwe in voor de gemoedstoestand.
Geen idee trouwens welke olie erin zat. _________________ Love's not an angel it's merely a monkey with wings |
|
Naar boven |
|
 |
|