Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
nopper
Geregistreerd op: 11-11-2014 Berichten: 100 Woonplaats: Meerhout
|
|
Naar boven |
|
|
nopper
Geregistreerd op: 11-11-2014 Berichten: 100 Woonplaats: Meerhout
|
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1482 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Ma, 8 Dec. 2014, 23:10 Onderwerp: |
|
|
stijve laarzen worden soepel
voor off-road wil je echt wel stijve laarzen
Ik heb die Gaerne, al enkele jaren.
dat gezegd zijnde heb ik vorig jaar twee weken in de Alpen rondgesjeesd met mijn gewone motorlaarzen, omdat die ook een gweldige stijve zool hebben zodat ik "uren" kan rechtstaan zonder dat de pedalen in mijn voet beginnen drukken.
Eén nadeel hebben echte crosslaarzen : de zool is bijna zonder profiel. Dus in echte modder glij je alle kanten uit.
Er zijn mensen die daarom liever trial-laarzen kopen, die zijn ook erg sterk, maar hebben een zool met veel profiel
_________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
Gunter
Geregistreerd op: 1-3-2006 Berichten: 102 Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België
|
Geplaatst: Di, 9 Dec. 2014, 0:42 Onderwerp: |
|
|
Ik ben tevreden van mijn sidi adventure's
Goede kruising tussen crosslaars en touringlaars. Alleen geweldig prijzig, heb ze uiteindelijk met een kortingsactie gekocht bij RAD....
|
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Di, 9 Dec. 2014, 4:10 Onderwerp: |
|
|
Muug schreef: | stijve laarzen worden soepel
voor off-road wil je echt wel stijve laarzen
Ik heb die Gaerne, al enkele jaren.
dat gezegd zijnde heb ik vorig jaar twee weken in de Alpen rondgesjeesd met mijn gewone motorlaarzen, omdat die ook een gweldige stijve zool hebben zodat ik "uren" kan rechtstaan zonder dat de pedalen in mijn voet beginnen drukken.
Eén nadeel hebben echte crosslaarzen : de zool is bijna zonder profiel. Dus in echte modder glij je alle kanten uit.
Er zijn mensen die daarom liever trial-laarzen kopen, die zijn ook erg sterk, maar hebben een zool met veel profiel |
ik heb de Sidi Trial Zero boots
het grote verschil met crosslaarzen is de flexibele zool. dus een paar kilometer lopen gaat veel beter dan met cross laarzen, de prijs kwaliteit is ook wel oké 220 euri voor betaald.
|
|
Naar boven |
|
|
Rob Motard
Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 837 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Di, 9 Dec. 2014, 9:19 Onderwerp: |
|
|
Als je echt voor offroad gaat zelfs als je niet gaat race dan koop je echte best crosslaarzen. Simpel omvallen met je voet op de verkeerde plek ( onder je moto ) zonder crosslaarzen en je hebt brokken. vraag maar is aan Oli hier op dit forum.
Ook vliegen er snel stenen onder je voorwiel uit. heerlijk als je die voor op je tenen krijgt.
Ik heb zelf de sidi crossfire en die vind ik super. hij wandelt echt goed door het scharnier aan je enkels. voelt niet stijf aan is het wel.
Zijn er nog hoor met zo een scharnier.
Nadeel van zulke laarzen is dat als je echt lang regen hebt je natte voeten krijgt. bij de sidi valt da goed mee maar toch na lange tijd... + (1 uur fel regen) je kan dit oplossen met een gore tex sok
_________________ Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure |
|
Naar boven |
|
|
Rob Motard
Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 837 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Di, 9 Dec. 2014, 9:20 Onderwerp: |
|
|
En als je twijfels hebt over de ondergrond daar waar jij naar toe wil. bekijk ons reisfilmpje maar is en let er maar is op hoeveel stenen er liggen.
_________________ Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1482 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Di, 9 Dec. 2014, 11:38 Onderwerp: |
|
|
Rob Motard schreef: | Als je echt voor offroad gaat zelfs als je niet gaat race dan koop je echte best crosslaarzen. Simpel omvallen met je voet op de verkeerde plek ( onder je moto ) zonder crosslaarzen en je hebt brokken.
Nadeel van zulke laarzen is dat als je echt lang regen hebt je natte voeten krijgt. bij de sidi valt da goed mee maar toch na lange tijd... + (1 uur fel regen) je kan dit oplossen met een gore tex sok |
Klopt. Ik denk dat ik gerust met een hamer op mijn enkels mag slaan als ik die Gaerne-botten aan heb. En zo'n bescherming wil je echt wel als je het asfalt verlaat. Dat van die Gore-tex-sokken klopt ook, ik ken wel enkele enduro-rijders die niet buitenkomen zonder die dingen aan.
_________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
nopper
Geregistreerd op: 11-11-2014 Berichten: 100 Woonplaats: Meerhout
|
Geplaatst: Di, 9 Dec. 2014, 13:05 Onderwerp: |
|
|
Muug,
Zijn jouw laarzen de Balance oiled, of heb je echte crosslaarzen?
Bieden trial laarzen genoeg bescherming, of kies ik voor een echte cross?
_________________ Love's not an angel it's merely a monkey with wings |
|
Naar boven |
|
|
nopper
Geregistreerd op: 11-11-2014 Berichten: 100 Woonplaats: Meerhout
|
Geplaatst: Di, 9 Dec. 2014, 13:06 Onderwerp: |
|
|
Rob Motard schreef: | En als je twijfels hebt over de ondergrond daar waar jij naar toe wil. bekijk ons reisfilmpje maar is en let er maar is op hoeveel stenen er liggen. |
Ik had jullie filmpje al bekeken (en ervan genoten)
Ik had al gezien dat jullie echt zware laarzen dragen.
_________________ Love's not an angel it's merely a monkey with wings |
|
Naar boven |
|
|
Olivier_S
Geregistreerd op: 2-4-2013 Berichten: 279 Woonplaats: Bertem
|
Geplaatst: Di, 9 Dec. 2014, 13:15 Onderwerp: |
|
|
Ik had in de Pyreneeën vorig jaar de Sidi Adventure's aan. Goeie laars voor op straat en licht offroad. Maar, uit persoonlijke ervaring, als de motor erop valt doet het pijn, en de zool is te zacht om dagen op recht te staan.
Nu heb ik Alpinestars Tech 7. Zeker even comfortabel, veeeeeeel betere bescherming en, naar mijn mening meer controle over de motor. Uitgebreid getest in Marokko dit jaar.
En laten we eerlijk zijn, na een lange dag in warm weer ga je echt niet met je laarzen nog op wandel, daarvoor neem je een gewoon paar sportschoenen mee.
_________________ 'of all the things I have lost, I miss my mind the most' |
|
Naar boven |
|
|
Gunter
Geregistreerd op: 1-3-2006 Berichten: 102 Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België
|
Geplaatst: Di, 9 Dec. 2014, 14:13 Onderwerp: |
|
|
Ik heb buiten mijn sidi's ook 2 paar alpinestars tech 6 voor enduro maar ik ben ervan overtuigd dat een motor van 200kg+ op je voet valt dat daar ook zeer bij doet.
De crossfire's zijn wel van een ander kaliber, ik denk dat je bij dat model zo goed als de best beschermende laars hebt ( weer voor een mooi prijsje )
In elk geval hangt het er erg van af wat je er mee gaat doen, voor extreme dingen zowiezo een goede crosslaars, voor vakantie met licht offroad neem ik de sidi's... ( heb ik toch al droge voeten...)
|
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1482 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Di, 9 Dec. 2014, 14:23 Onderwerp: |
|
|
nopper schreef: | Muug,
Zijn jouw laarzen de Balance oiled, of heb je echte crosslaarzen?
|
Het zijn echte crosslaarzen hoor. Lang gezocht en veel gepast. Maar ze zijn super van pasvorm en zo sterk als beton. Gelijk Olivier_S zegt: ze geven je een goed en veilig gevoel waardoor je op je gemak bent en goed rijdt. Je moet je nergens voor inhouden zeg maar.
Ik heb te weinig ervaring met trial laarzen om ze te kunnen vergelijken met crosslaarzen, dus hierin kan ik je niet echt helpen. Maar als ik zo wat op Google lees dan zijn trial-laarzen soepeler en geven minder bescherming rond de enkel. De zool is dan weer voorzien van een lekker profiel want trial-rijders wandelen ook nogal veel. MX-laarzen hebben een gladde zool om in de bochten te kunnen sliden - of om niet ergens te blijven hangen - als je je been uitsteekt.
Kortom: de beste en sterkste zijn MX-laarzen. Als je aan 60 per uur op je bakkes gaat (been there, done that, voorwielslide in bocht 2 jaar terug) lijkt mij dat belangrijker dan het profiel van de zool.
_________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
bompa
Geregistreerd op: 16-5-2012 Berichten: 84 Woonplaats: De Stille Kempen
|
|
Naar boven |
|
|
Rob Motard
Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 837 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Di, 9 Dec. 2014, 14:42 Onderwerp: |
|
|
[quote="Muug"] nopper schreef: | Als je aan 60 per uur op je bakkes gaat (been there, done that, voorwielslide in bocht 2 jaar terug) lijkt mij dat belangrijker dan het profiel van de zool. |
Hoeft zelfs geen 60 te zijn hoor. tegen 10 per uur of minder omvallen. Voet tussen steen en moto en krak. Goeie crosslaars is het dan gewoon aaaa. en door rijden.
Arno is op ons reis ook goed gevallen met een stevige cross laars. kleine teen nog zo blauw als iets. als da met van die allroad laarzen was....
Ik rij zelfs vaan op de weg met echte crosslaarzen. Ja da is er mss over maar een je offroad gaat....
_________________ Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure |
|
Naar boven |
|
|
|