lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Allround laarzen
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
nopper



Geregistreerd op: 11-11-2014
Berichten: 100
Woonplaats: Meerhout

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Dec. 2014, 22:36    Onderwerp: Allround laarzen Reageer met quote

Hello,
Het vorige laarstopic is al wat jaartjes oud.
Vandaar dat ik een nieuw start.

Ik wil mijn adventure gebruiken voor on en off the road trips. In 2015 ga ik een trans pyreneeën boeken (bij endurofun).

Ik wilde dus via deze weg eens polsen wat hiervoor een geschikte laars is.

Momenteel heb ik twee laarzen die me interesseren :

De Gaerne Balance oiled (aanbieding voor 218 euro)

De Alpinestars Durban (voor 180 euro)

Ik zit me vooral af te vragen of ik moet kiezen voor een stijve laars met heel veel bescherming, of voor een meer soepele waar ik ook mee kan wandelen?



2009_Alpinestars_Durban_Gore-Tex_Boots.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  70.25 KB
 Weergegeven:  13245 keer

2009_Alpinestars_Durban_Gore-Tex_Boots.jpg



_________________
Love's not an angel it's merely a monkey with wings
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
nopper



Geregistreerd op: 11-11-2014
Berichten: 100
Woonplaats: Meerhout

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Dec. 2014, 22:37    Onderwerp: Reageer met quote

Of de gaerne


balance_oiled_brown-500x500.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  184.42 KB
 Weergegeven:  511 keer

balance_oiled_brown-500x500.jpg



_________________
Love's not an angel it's merely a monkey with wings
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Dec. 2014, 23:10    Onderwerp: Reageer met quote

stijve laarzen worden soepel thumbsup
voor off-road wil je echt wel stijve laarzen book2
Ik heb die Gaerne, al enkele jaren.
dat gezegd zijnde heb ik vorig jaar twee weken in de Alpen rondgesjeesd met mijn gewone motorlaarzen, omdat die ook een gweldige stijve zool hebben zodat ik "uren" kan rechtstaan zonder dat de pedalen in mijn voet beginnen drukken.
Eén nadeel hebben echte crosslaarzen : de zool is bijna zonder profiel. Dus in echte modder glij je alle kanten uit.
Er zijn mensen die daarom liever trial-laarzen kopen, die zijn ook erg sterk, maar hebben een zool met veel profiel

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Gunter



Geregistreerd op: 1-3-2006
Berichten: 102
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

BerichtGeplaatst: Di, 9 Dec. 2014, 0:42    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben tevreden van mijn sidi adventure's
Goede kruising tussen crosslaars en touringlaars. Alleen geweldig prijzig, heb ze uiteindelijk met een kortingsactie gekocht bij RAD....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 9 Dec. 2014, 4:10    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
stijve laarzen worden soepel thumbsup
voor off-road wil je echt wel stijve laarzen book2
Ik heb die Gaerne, al enkele jaren.
dat gezegd zijnde heb ik vorig jaar twee weken in de Alpen rondgesjeesd met mijn gewone motorlaarzen, omdat die ook een gweldige stijve zool hebben zodat ik "uren" kan rechtstaan zonder dat de pedalen in mijn voet beginnen drukken.
Eén nadeel hebben echte crosslaarzen : de zool is bijna zonder profiel. Dus in echte modder glij je alle kanten uit.
Er zijn mensen die daarom liever trial-laarzen kopen, die zijn ook erg sterk, maar hebben een zool met veel profiel


ik heb de Sidi Trial Zero boots
het grote verschil met crosslaarzen is de flexibele zool. dus een paar kilometer lopen gaat veel beter dan met cross laarzen, de prijs kwaliteit is ook wel oké 220 euri voor betaald. thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rob Motard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 837
Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)

BerichtGeplaatst: Di, 9 Dec. 2014, 9:19    Onderwerp: Reageer met quote

Als je echt voor offroad gaat zelfs als je niet gaat race dan koop je echte best crosslaarzen. Simpel omvallen met je voet op de verkeerde plek ( onder je moto ) zonder crosslaarzen en je hebt brokken. vraag maar is aan Oli hier op dit forum.

Ook vliegen er snel stenen onder je voorwiel uit. heerlijk als je die voor op je tenen krijgt.

Ik heb zelf de sidi crossfire en die vind ik super. hij wandelt echt goed door het scharnier aan je enkels. voelt niet stijf aan is het wel.
Zijn er nog hoor met zo een scharnier.

Nadeel van zulke laarzen is dat als je echt lang regen hebt je natte voeten krijgt. bij de sidi valt da goed mee maar toch na lange tijd... + (1 uur fel regen) je kan dit oplossen met een gore tex sok

_________________
Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rob Motard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 837
Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)

BerichtGeplaatst: Di, 9 Dec. 2014, 9:20    Onderwerp: Reageer met quote

En als je twijfels hebt over de ondergrond daar waar jij naar toe wil. bekijk ons reisfilmpje maar is en let er maar is op hoeveel stenen er liggen.
_________________
Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 9 Dec. 2014, 11:38    Onderwerp: Reageer met quote

Rob Motard schreef:
Als je echt voor offroad gaat zelfs als je niet gaat race dan koop je echte best crosslaarzen. Simpel omvallen met je voet op de verkeerde plek ( onder je moto ) zonder crosslaarzen en je hebt brokken.

Nadeel van zulke laarzen is dat als je echt lang regen hebt je natte voeten krijgt. bij de sidi valt da goed mee maar toch na lange tijd... + (1 uur fel regen) je kan dit oplossen met een gore tex sok


Klopt. Ik denk dat ik gerust met een hamer op mijn enkels mag slaan als ik die Gaerne-botten aan heb. En zo'n bescherming wil je echt wel als je het asfalt verlaat. Dat van die Gore-tex-sokken klopt ook, ik ken wel enkele enduro-rijders die niet buitenkomen zonder die dingen aan.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
nopper



Geregistreerd op: 11-11-2014
Berichten: 100
Woonplaats: Meerhout

BerichtGeplaatst: Di, 9 Dec. 2014, 13:05    Onderwerp: Reageer met quote

Muug,
Zijn jouw laarzen de Balance oiled, of heb je echte crosslaarzen?

Bieden trial laarzen genoeg bescherming, of kies ik voor een echte cross?

_________________
Love's not an angel it's merely a monkey with wings
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
nopper



Geregistreerd op: 11-11-2014
Berichten: 100
Woonplaats: Meerhout

BerichtGeplaatst: Di, 9 Dec. 2014, 13:06    Onderwerp: Reageer met quote

Rob Motard schreef:
En als je twijfels hebt over de ondergrond daar waar jij naar toe wil. bekijk ons reisfilmpje maar is en let er maar is op hoeveel stenen er liggen.


Ik had jullie filmpje al bekeken (en ervan genoten)
Ik had al gezien dat jullie echt zware laarzen dragen.

_________________
Love's not an angel it's merely a monkey with wings
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Olivier_S



Geregistreerd op: 2-4-2013
Berichten: 279
Woonplaats: Bertem

BerichtGeplaatst: Di, 9 Dec. 2014, 13:15    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had in de Pyreneeën vorig jaar de Sidi Adventure's aan. Goeie laars voor op straat en licht offroad. Maar, uit persoonlijke ervaring, als de motor erop valt doet het pijn, en de zool is te zacht om dagen op recht te staan.

Nu heb ik Alpinestars Tech 7. Zeker even comfortabel, veeeeeeel betere bescherming en, naar mijn mening meer controle over de motor. Uitgebreid getest in Marokko dit jaar.

En laten we eerlijk zijn, na een lange dag in warm weer ga je echt niet met je laarzen nog op wandel, daarvoor neem je een gewoon paar sportschoenen mee.

_________________
'of all the things I have lost, I miss my mind the most'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Gunter



Geregistreerd op: 1-3-2006
Berichten: 102
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

BerichtGeplaatst: Di, 9 Dec. 2014, 14:13    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb buiten mijn sidi's ook 2 paar alpinestars tech 6 voor enduro maar ik ben ervan overtuigd dat een motor van 200kg+ op je voet valt dat daar ook zeer bij doet.
De crossfire's zijn wel van een ander kaliber, ik denk dat je bij dat model zo goed als de best beschermende laars hebt ( weer voor een mooi prijsje evilgrin )
In elk geval hangt het er erg van af wat je er mee gaat doen, voor extreme dingen zowiezo een goede crosslaars, voor vakantie met licht offroad neem ik de sidi's... ( heb ik toch al droge voeten...)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 9 Dec. 2014, 14:23    Onderwerp: Reageer met quote

nopper schreef:
Muug,
Zijn jouw laarzen de Balance oiled, of heb je echte crosslaarzen?

Het zijn echte crosslaarzen hoor. Lang gezocht en veel gepast. Maar ze zijn super van pasvorm en zo sterk als beton. Gelijk Olivier_S zegt: ze geven je een goed en veilig gevoel waardoor je op je gemak bent en goed rijdt. Je moet je nergens voor inhouden zeg maar.

Ik heb te weinig ervaring met trial laarzen om ze te kunnen vergelijken met crosslaarzen, dus hierin kan ik je niet echt helpen. Maar als ik zo wat op Google lees dan zijn trial-laarzen soepeler en geven minder bescherming rond de enkel. De zool is dan weer voorzien van een lekker profiel want trial-rijders wandelen ook nogal veel. MX-laarzen hebben een gladde zool om in de bochten te kunnen sliden - of om niet ergens te blijven hangen - als je je been uitsteekt.

Kortom: de beste en sterkste zijn MX-laarzen. Als je aan 60 per uur op je bakkes gaat (been there, done that, voorwielslide in bocht 2 jaar terug) lijkt mij dat belangrijker dan het profiel van de zool.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
bompa



Geregistreerd op: 16-5-2012
Berichten: 84
Woonplaats: De Stille Kempen

BerichtGeplaatst: Di, 9 Dec. 2014, 14:24    Onderwerp: Reageer met quote

Voor de zwaardere offroad ritten gebruik ik de alpinestars crosslaarzen
vind ik zeer goede laarzen , ik gebruikte die op den enduro en op de ktm en den Ten.Maar tegenwoordig gebruik ik voor op de baan en licht offroad de Forma Cape Horn laarzen http://cdn.tenkateshop.com/media/catalog/product/cache/1/image/5080d4ff20cef3c937e4f1af9a7e4fce/1/9/1916271101.jpg Die vind ik zeer goed passen en comfortabel, maar wel minder beschermend dan de alpinestars
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rob Motard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 837
Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)

BerichtGeplaatst: Di, 9 Dec. 2014, 14:42    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="Muug"]
nopper schreef:
Als je aan 60 per uur op je bakkes gaat (been there, done that, voorwielslide in bocht 2 jaar terug) lijkt mij dat belangrijker dan het profiel van de zool.


Hoeft zelfs geen 60 te zijn hoor. tegen 10 per uur of minder omvallen. Voet tussen steen en moto en krak. Goeie crosslaars is het dan gewoon aaaa. en door rijden.

Arno is op ons reis ook goed gevallen met een stevige cross laars. kleine teen nog zo blauw als iets. als da met van die allroad laarzen was....

Ik rij zelfs vaan op de weg met echte crosslaarzen. Ja da is er mss over maar een je offroad gaat....

_________________
Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif