lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

interessepeiling soloseat + groter bagageplatform

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
nopper



Geregistreerd op: 11-11-2014
Berichten: 100
Woonplaats: Meerhout

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Nov. 2014, 9:05    Onderwerp: interessepeiling soloseat + groter bagageplatform Reageer met quote

Sommigen kennen mij misschien van het motor-forum. Ik heb daar een topic als zadelmaker.

Ik wil deze winter met de ktm 950 adventure aan de slag.
Ik ga voor mezelf een soloseat maken, met daarachter een groter bagageplatform. Zo blijft de bagage lekker laag en dicht bij de rijder, wat een gunstig iets is voor het rijgedrag.

Daarom wilde ik hier eens peilen of er nog mensen interesse zouden hebben in zoiets, en indien ja,... wat de noden en behoeftes zijn. Indien de vraag groot genoeg is kan ik het wat professioneler aanpakken met het oog op een kleine productie. Zo zou ik bijvoorbeeld enkele zadelpannen kunnen laten maken in alu of polyester. Het platform zou ik dan van alu kunnen later waterstralen en eventueel laten anodiseren. Voor mijn eigen prototype vertrek ik van een originele bodemplaat.

Dat is toch een net iets andere aanpak dan een one-of

Wat het zadel zelf betreft is eigenlijk alles mogelijk. Alle vormen, alle materialen, biesjes...

_________________
Love's not an angel it's merely a monkey with wings
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
cappie



Geregistreerd op: 22-2-2012
Berichten: 167
Woonplaats: Papendrecht

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Nov. 2014, 15:35    Onderwerp: Reageer met quote

mmmm klinkt interessant kom maar op met foto's tekeningen enz.
Gelijk een vraagje naar jou als zadelmaker ik zou graag mijn zadel laten bekleden met suede zoals een rally zadel. Graag de mogelijkheden en kosten hiervoor.
Hoor het wel

Gr Frank

_________________
KTM 950 S Adventure 2003
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ives



Geregistreerd op: 20-9-2011
Berichten: 82

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Nov. 2014, 20:54    Onderwerp: Reageer met quote

Klinkt interessant, hoe zou het er uit gaan zien ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
nopper



Geregistreerd op: 11-11-2014
Berichten: 100
Woonplaats: Meerhout

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Nov. 2014, 22:51    Onderwerp: Reageer met quote

Wel,

Waar nu de bodemplaat van de passagierszit zit, wil ik dus een bagageplatform maken. Dus pal op het bodywork. Met sleuven erin om makkelijk riemen aan vast te maken. Ik heb zelfs het idee de plaat door te trekken naar achteren, waar nu het originele bagagerek zit.

Ik denk er ook over om een losse duozit te maken, zodat je ook snel kan beslissen een duo mee te nemen.

Ik houd jullie op de hoogte. Probleem is vaak, dat wanneer ik iets maak, mensen dan vragen :
Kan je dit voor mij ook doen? Probleem is dan dat je meestal helemaal opnieuw moet beginnen. Vandaar dat ik hier effe pols naar mogelijke interesse. Dan weet ik of ik mallen moet maken en/of computertekeningen.

_________________
Love's not an angel it's merely a monkey with wings
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 27 Nov. 2014, 3:20    Onderwerp: Reageer met quote

tja de mensen willen eerst kijken of het wel smoelt...
jij zou willen dat iedereen al inschrijft tja je zal eerst eens iets moeten laten zien je kunt ook met een verhaal naar een beurs gaan maar beelden zeggen meer dan woorden,
polyester lijkt me wel beter dan alu btw, malletje maken thumbsup thumbsup
maak iedereen eens lekker hier grin2 grin2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
nopper



Geregistreerd op: 11-11-2014
Berichten: 100
Woonplaats: Meerhout

BerichtGeplaatst: Do, 27 Nov. 2014, 10:07    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/322776/zadels-1.html

In dit topic zie je trouwens mijn hobbygedoe.

Ik wil echt niks verkopen voor ik wat gemaakt heb. Dit zijn mijn eerste stappen in de wondere KTM wereld, en ik vraag dus gewoon naar de behoeftes van andere rijders, die het beest al jaren meenemen op vakantie.

Dan kan ik hun ervaringen meenemen in mijn eerste ontwerp.
Ik vind die dingen gewoon ook leuk om te doen. Ik ben meubelstoffeerder en motoren zijn mijn hobby. Een inkomen maken uit custom zadels is bijna onmogelijk. Er zit gewoon bijna geen winstmarge op de gebruikte materialen, en er kruipt ontieglijk veel werk in. Om wat te verdienen zou ik het beter bij meubelen houden.

Maar omdat werk ook leuk moet blijven doe ik dus dergelijke dingen.

_________________
Love's not an angel it's merely a monkey with wings
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ives



Geregistreerd op: 20-9-2011
Berichten: 82

BerichtGeplaatst: Do, 27 Nov. 2014, 22:19    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb sowieso interesse. Ik heb nu het gelzadel en daar ben ik echt wel content van, daar niet van. Ik heb een topkoffer en ik had al eerder het gedacht gehad om een tas tussen het topkoffer en mezelf te zetten, op het zadel dus, exact op de plaats waar de duo ( die ik nooit heb) zou zitten... Trouwens, dat zadel met het blauwe Suzuki embleem ziet er gewoonweg fantastisch uit ! Prachtig werk hoor ! Ik zie het dus al voor me : een oranje "ktm" borduursel op het zwarte zadel : mmmm 😉. Hopelijk is "de zit" zo goed als op het gelzadel ? Enfin, ik volg het hier wel !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ives



Geregistreerd op: 20-9-2011
Berichten: 82

BerichtGeplaatst: Do, 27 Nov. 2014, 22:36    Onderwerp: Reageer met quote

Eens verder doorgeklikt op je link nopper : jij bent ECHT een kunstenaar jongen !!!! Dat Triumph zadel : nooit eerder gezien, zooooo knap gedaan ! Ik begin al bijna te kwijlen ... 😉
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
nopper



Geregistreerd op: 11-11-2014
Berichten: 100
Woonplaats: Meerhout

BerichtGeplaatst: Vr, 28 Nov. 2014, 8:35    Onderwerp: Reageer met quote

Haha,
dank je!
Ik heb gisteren weer een nieuwe gepost.

_________________
Love's not an angel it's merely a monkey with wings
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wout



Geregistreerd op: 1-3-2007
Berichten: 219
Woonplaats: Lage Zwaluwe

BerichtGeplaatst: Vr, 28 Nov. 2014, 10:23    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Nopper

Lijkt me wel een goed plan.
Ik heb een origineel en een gel zadel, maar op allebei zit ik niet lekker.
Waar denk je aan kwa kosten van het geheel?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
nopper



Geregistreerd op: 11-11-2014
Berichten: 100
Woonplaats: Meerhout

BerichtGeplaatst: Vr, 28 Nov. 2014, 19:11    Onderwerp: Reageer met quote

Wout, Daar ben ik nog niet helemaal uit.
Ik heb momenteel nog net teveel vraagstukken :

Bodemplaat metaal of polyester?

Als ik slechts 1 stuk moet maken voor mezelf wordt het metaal. Als ik meerdere stuks moet maken wordt polyester misschien wel interessant.

Bagageplaat staal, inox of aluminium?

Indien staal wordt het poederlakken. Da's het goedkoopst, maar ook zwaar.
Indien inox wordt het wat duurder, maar moet het niet behandeld worden. Maar wel nog steeds zwaar.
Indien aluminium gaat het licht verkleuren met de tijd, OF het moet worden geanodiseerd. En daar heb ik nog geen prijzen van. Momenteel blijft het dus nog even onderzoeken wat een MOGELIJKE klant zou wensen. En dan is het aan mij om te onderzoeken wat haalbaar is en of het dan betaalbaar blijft.

Ik zit dus nog volop in de brainstormfase. Maar het plan is wel om deze winter om mijn motor een prototype klaar te hebben. Ik denk er natuurlijk ook aan op de opbouw te starten op de originele bodemplaat. Die zijn blijkbaar zat voorhanden op de tweedehandsmarkt. Ok iemand stuurt zijn eigen zadel binnen en ik start van daaruit de ombouw.

Ik houd jullie in ieder geval via deze weg op de hoogte.

Mijn eigen zadel ga ik alvastwat verbreden op de plek waar ik zit. Vooraan blijft ie smal om makkelijk rechtop te kunnen staan. Ik weet nog niet of ik in mijne al dan niet een gel ga inbouwen.

Maar,...
Nieuws volgt.


Ik kreeg ook de vraag van iemand of het mogelijk was een dek te voorzien in suede. Daar ben ik dus ook mee bezig. Ik kan in elk geval aan het geschikte materiaal komen.

_________________
Love's not an angel it's merely a monkey with wings
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ives



Geregistreerd op: 20-9-2011
Berichten: 82

BerichtGeplaatst: Vr, 28 Nov. 2014, 21:10    Onderwerp: Reageer met quote

Ik volg het hier zeker, bovendien woon ik dan ook nog eens dicht bij jou... Indien je er voor jezelf uit bent kan ik misschien wel eens "live" je project komen bewonderen ? Het is evenwel niet echt beleefd om mezelf uit te nodigen... anxious Maar nieuwsgierig ben ik toch al wel hoor ! wideeyed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Za, 29 Nov. 2014, 13:34    Onderwerp: Reageer met quote

Hangt allemaal beetje van de uiteindelijke prijs af ...
Persoonlijk nog geen behoefte aan gehad, zeker nu ik het bagagerek van Zen Overland heb. Dat heeft een kleine prijs voor een enorme dikte en de afmetingen zijn ook perfect: niet te groot en te breed. En geen opstaande randjes, en gleuven voor riemen...
Bloedmooie zadels trouwens, dat laatste exemplaar is waarlijk Kunst

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1025
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Dec. 2014, 16:47    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
Hangt allemaal beetje van de uiteindelijke prijs af ...
Persoonlijk nog geen behoefte aan gehad, zeker nu ik het bagagerek van Zen Overland heb. Dat heeft een kleine prijs voor een enorme dikte en de afmetingen zijn ook perfect: niet te groot en te breed. En geen opstaande randjes, en gleuven voor riemen...


Heb ik ook, deze plaat, super content van !

Ontopic : die zadels die je maakt zien er gelikt uit !

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif