lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Modelverschllen en updates LC8 950 adventure

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jaap2005



Geregistreerd op: 1-5-2006
Berichten: 30
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Mei. 2006, 20:28    Onderwerp: Modelverschllen en updates LC8 950 adventure Reageer met quote

Als zovele enthousiaste motoristen ben ik geïnteresseerd in informatie over de LC8. Een proefrit zit er aan te komen en ik ben me terdege bewust van het risico wat ik ga lopen om straks ook 'verkocht' te zijn.
Jullie forum staat bomvol met interessante weetjedatjes, maar ik kon zo snel geen antwoord op mijn vraag vinden of er sinds de introductie van de LC8 950 modelverschillen bestaan, niet alleen uiterlijk maar belangrijker innerlijk. Ik ben niet geïnteresseerd in de S-uitvoering omdat ik m'n eigen beperking goed kan inschatten. Ik wil dit weten omdat ik niet persé een een hele jonge 950 overweeg. Een nieuwe 990 wil de beurs sowieso niet trekken als je bedenkt dat er nog een ST1300 voor het echte lange afstandvakantie werk in de garage staat te prokken.

Ben erg benieuwd naar jullie reactie.

Mvg.
Jaap
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Mei. 2006, 21:00    Onderwerp: Re: Modelverschllen en updates LC8 950 adventure Reageer met quote

jaap2005 schreef:
Als zovele enthousiaste motoristen ben ik geïnteresseerd in informatie over de LC8. Een proefrit zit er aan te komen en ik ben me terdege bewust van het risico wat ik ga lopen om straks ook 'verkocht' te zijn.
Jullie forum staat bomvol met interessante weetjedatjes, maar ik kon zo snel geen antwoord op mijn vraag vinden of er sinds de introductie van de LC8 950 modelverschillen bestaan, niet alleen uiterlijk maar belangrijker innerlijk. Ik ben niet geïnteresseerd in de S-uitvoering omdat ik m'n eigen beperking goed kan inschatten. Ik wil dit weten omdat ik niet persé een een hele jonge 950 overweeg. Een nieuwe 990 wil de beurs sowieso niet trekken als je bedenkt dat er nog een ST1300 voor het echte lange afstandvakantie werk in de garage staat te prokken.

Ben erg benieuwd naar jullie reactie.

Mvg.
Jaap


Ha Jaap!

Kijk hie ff, dan weet je al wat meer http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=92


Elke echte 950 dealer kan zo in zijn systeem kijken of aan de desbetreffende 950 alle modificaties zijn uitgevoerd.

Ook een 2003 die alle mod's gehad heeft loopt als een speer,
zoals de mijne (47000km in 3 jaar wink3 ).

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jaap2005



Geregistreerd op: 1-5-2006
Berichten: 30
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Mei. 2006, 22:42    Onderwerp: Modelverschillen & updates Reageer met quote

Dag Daan,

Dank voor je reactie die me inderdaad al wat op weg heeft geholpen.
M.u.v. het getrapte zadel (tegen het schuiven van de duo) doen de uiterlijke veranderingen me niet zo veel. De verbeterede uitlaatbescherming kan wel praktisch zijn.
Zoals wel vaker bij sommige antwoorden, roept dit ook weer nieuwe vragen op:

- Zitten er tussen het '03 & '04 model geen verschillen?
- Is de dealer verplicht 'updates' zoals carburateurverwarming op verzoek uit te voeren?
- Welke modificaties zijn bij jouw motor uitgevoerd?
- Wat zijn 'goede' KTM-dealers?
- Vering schijnt met bepakking en duo te zwak/slap te zijn. Zijn er bezitters die bv. een progressie achterveer gemonteerd hebben van bv. Hyperpro en zo ja wat zijn jullie ervaringen?
- Lees wat verhalen over het slaan van het voorwiel in onverharde terrein. Zijn er gebruikers die al een demper gemonteerd hebben en zo ja, wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes
Jaap
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Mei. 2006, 23:38    Onderwerp: Re: Modelverschillen & updates Reageer met quote

jaap2005 schreef:
Dag Daan,
- Zitten er tussen het '03 & '04 model geen verschillen?


Ik heet wel geen Daan maar antwoord toch effe grin3

ja, KTM maakt altijd kleine verbeteringen van jaar toto jaar, maar geen grote modelwijzigingen.
jaap2005 schreef:

- Is de dealer verplicht 'updates' zoals carburateurverwarming op verzoek uit te voeren?

nee, maar als je problemen hebt met de motor, (en onderhoud bij dealer geweest is) heb je garantie, dus moet het opgelost worden. ALS het monteren van de update de oplossing is zal dat onder garantie gedaan worden
jaap2005 schreef:

- Welke modificaties zijn bij jouw motor uitgevoerd?
- Wat zijn 'goede' KTM-dealers?
- Vering schijnt met bepakking en duo te zwak/slap te zijn. Zijn er bezitters die bv. een progressie achterveer gemonteerd hebben van bv. Hyperpro en zo ja wat zijn jullie ervaringen?


ben ik het niet mee eens: Achtervering is eerder te hard dna te zacht. Hierover zal ieder een eigen mening hebben, maar ik heb offroad met bepakking gereden en absoluut niet aan de veringslimiet gekomen.

het is een progressieve demper, (PDS systeem), alleen een progressieve veer helpt denk ik niet, maar er zijn her en der mensen die wat veranderingen uitproberen: zie andere threads op het forum (search op vering)
Voorvering is misschien wat slap voor het echte woeste werk, maar achter kan ik me echt niks bij voorstellen

jaap2005 schreef:

- Lees wat verhalen over het slaan van het voorwiel in onverharde terrein. Zijn er gebruikers die al een demper gemonteerd hebben en zo ja, wat zijn jullie ervaringen?


Ik heb een stuurdemper, en ik heb er ook net een Rally mee gereden (met originele vering!)

Mijn mening:
Het slaan van het stuur is een interactie van gebruiker en motor: net als een speedwobbel bij een racemotor.
-Een stuurdemper is bij normaal gebruik niet nodig.
-Bij extreme omstandigheden is een stuurdemper altijd een extra veiligheid
-Veel van het 'slaan'van het stuur wordt veroorzaakt door een verkeerde sta-positie. Met de juiste settings van vering en stapositie heb je er weinig last van. MAAR: de LC8 rijd zo makkelijk, dat je als onervaren rijder ook boven de 100km/h over mul zan dkan jakkeren, en dan dus wel verrast wordt als het fout gaat. Daarvoor helpt een stuurdemper ook niet helemaal, alleen geet het dan nog harder vorodat het fout gaat!

Het voelt wel veiliger, en als je je weet te beheersen, is het ook veiliger.

Scott verkoopt een set met kroonplaat, stuurverhoging en stuurdemper: Te koop bij o.a. Sommer. Niet goedkoop, wel goed.

Maar vraag je eerst af of je het nodig hebt, en of je echt extreem gaat offroad rijden.

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Di, 2 Mei. 2006, 8:57    Onderwerp: Re: Modelverschillen & updates Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
jaap2005 schreef:
Dag Daan,
- Zitten er tussen het '03 & '04 model geen verschillen?




ja, KTM maakt altijd kleine verbeteringen van jaar toto jaar, maar geen grote modelwijzigingen.
jaap2005 schreef:

- Is de dealer verplicht 'updates' zoals carburateurverwarming op verzoek uit te voeren?

nee, dus moet het opgelost worden. ALS het monteren van de update de oplossing is zal dat onder garantie gedaan worden
jaap2005 schreef:

- Welke modificaties zijn bij jouw motor uitgevoerd?
- Wat zijn 'goede' KTM-dealers?
- Vering schijnt met bepakking en duo te zwak/slap te zijn. Zijn er bezitters die bv. een progressie achterveer gemonteerd hebben van bv. Hyperpro en zo ja wat zijn jullie ervaringen?


ben ik het niet mee eens: Hierover zal ieder een eigen mening hebben, maar ik heb offroad met bepakking gereden en absoluut niet aan de veringslimiet gekomen.

het is een progressieve demper, (PDS systeem), alleen een progressieve veer helpt denk ik niet, maar er zijn her en der mensen die wat veranderingen uitproberen: zie andere threads op het forum (search op vering)
Voorvering is misschien wat slap voor het echte woeste werk, maar achter kan ik me echt niks bij voorstellen

jaap2005 schreef:

- Lees wat verhalen over het slaan van het voorwiel in onverharde terrein. Zijn er gebruikers die al een demper gemonteerd hebben en zo ja, wat zijn jullie ervaringen?


Ik heb een stuurdemper, en ik heb er ook net een Rally mee gereden (met originele vering!)

Mijn mening:
Het slaan van het stuur is een interactie van gebruiker en motor: net als een speedwobbel bij een racemotor.
-Een stuurdemper is bij normaal gebruik niet nodig.
-Bij extreme omstandigheden is een stuurdemper altijd een extra veiligheid
-Veel van het 'slaan'van het stuur wordt veroorzaakt door een verkeerde sta-positie. Met de juiste settings van vering en stapositie heb je er weinig last van. MAAR: de LC8 rijd zo makkelijk, dat je als onervaren rijder ook boven de 100km/h over mul zan dkan jakkeren, en dan dus wel verrast wordt als het fout gaat. Daarvoor helpt een stuurdemper ook niet helemaal, alleen geet het dan nog harder vorodat het fout gaat!

Het voelt wel veiliger, en als je je weet te beheersen, is het ook veiliger.

Scott verkoopt een set met kroonplaat, stuurverhoging en stuurdemper: Te koop bij o.a. Sommer. Niet goedkoop, wel goed.

Maar vraag je eerst af of je het nodig hebt, en of je echt extreem gaat offroad rijden.

grts


Ik heet wel geen Daan maar antwoord toch effe grin3

Geeft niks DR- Bean, jij hebt er ook meer verstand van als ik laugh

maar als je problemen hebt met de motor, (en onderhoud bij dealer geweest is) heb je garantie,

Let wel, dat je onderhand tegen een exemplaar aan kan lopen die UIT de garantie is, (drie jaar is niet oneindig undecided ).

Achtervering is eerder te hard dna te zacht.

Vind ik ook.


Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jaap2005



Geregistreerd op: 1-5-2006
Berichten: 30
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

BerichtGeplaatst: Di, 2 Mei. 2006, 8:58    Onderwerp: Modelverschillen & up-dates LC8 950 Adventure Reageer met quote

Beste Daan,

Ook jij bedankt voor je input. Het is denk ook wel een interessant topic.

Als ik over ga tot een aankoop, ben ik niet van plan de zaak direct te verbouwen. In pricipe ben ik geen extreme rijder en verwacht daarom ook geen grote verrasssingen. Daarnaast zijn er natuurlijk een aantal subjectieve zaken zoals bv. hardheid/comfort van het zadel, de veerafstellingen enz. Die moet je eerst maar eens goed in praktijk ervaren, wil je daarover een mening kunnen vormen.

Zelf heb zeer positieve ervaring met progressieve veren op m'n ST. Nog strakker sturen en hogere stabiliteit op (zeer) hoge snelheid, overigens ook i.c.m. een stuurdemper.

Benieuwd wie er nog meer weetjedatjes te melden heeft.

Mvg.
Jaap
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Di, 2 Mei. 2006, 9:08    Onderwerp: Reageer met quote

Voor zadel, blader dit even door Jaap laugh http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=154



Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 2 Mei. 2006, 19:14    Onderwerp: Reageer met quote

Jaap,

Ik begrijp die ervarigen met progressieve veren. Maar dat zijn motoren die geen progressief systeem hebben van zichzelf.

KTM heeft achter een progressieve demper: Dit werkt zoals een pro-link systeem, daarop ga je meestal ook niet nog weer eens een progressieve veer monteren.

Voor kan misschien wel iets opleveren, maar hetzelfde effect kan je ook bereiken met kleine aanpassinge zoals: type olie en luchtkamer.
Mijn LC8 rijdt heel anders dan vele anderen, en het zijn echt alleen maar deze kleine dingen die ik gedaan heb.

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
erwindob



Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 298

BerichtGeplaatst: Do, 4 Mei. 2006, 10:41    Onderwerp: Reageer met quote

Naar mijn bescheiden mening is alleen de demping van de PDS progressief en maakt dat hem bijzonder. (meer demping naarmate die meer ingeveerd is dus)

Vaak is de achtervering progressief door een link systeem. Dan moet de demper en veer dus in verhouding steeds meer inveren naarmate je wiel verder inveert. Dan blijft de demping dus mooi gelijk opgaan met de vering.

Om het link systeem uit te sparen maakt KTM de PDS demper, maar juist zo'n demper had ik ook een progressieve veer omheen verwacht zodat de demping en vering ook weer gelijk op gaan.

Eigenlijk best vreemd.

(los van alle theorie vind ik gewoon dat het ding geweldig rijdt)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Mei. 2006, 20:23    Onderwerp: Reageer met quote

das inderdaad de theorie en die snap ik ook wel. maar het werkt blijkbaar goed met een lineaire veer.

Probeer het uit en je weet het smiley

(ik zal het wel eens vragen de volgende keer dat ik iemand van WP spreek)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
alexopreis



Geregistreerd op: 19-4-2005
Berichten: 154
Woonplaats: Grunn'

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Mei. 2006, 23:45    Onderwerp: Reageer met quote

Over de te zachte veren als je met duo (dua ?) rijdt met bagage.

Mijn 950-2003 kan mij (75kg) m'n dua (60kg ?) en mijn megakoffers en topkoffer met gemak aan met orginele veren. Als je zo zwaar beladen bent laat je de slechtste wegen toch wel voor wat ze zijn.
Mijns inziens is investeren in andere veren onzin, misschien introduceer je wel nieuwe problemen. Door die megaveerwegen heb je natuurlijk lang niet zo snel last van doorslaan als op dat toerding.

Er zijn veel leukere dingen die je voor een LC8 kan kopen voor je geld (bv benzine). Of je investeert het in een vakantie.

_________________
Ordinary life is pretty complex stuff !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
burgerking



Geregistreerd op: 4-9-2005
Berichten: 420

BerichtGeplaatst: Di, 9 Mei. 2006, 18:36    Onderwerp: Reageer met quote

Heb zelf niet te klagen over de vering op de 950S, werkt goed en de verschillende stelmogelijkheden werken ook echt. Bij heel wat japanse supersports bijvoorbeeld is het instelbereik veel kleiner.
Ik denk dat voor iedereen er wel een goede instelling te vinden is voor normaal gebruik. Voor extreem gebruik zijn strakkere veren wellicht noodzakelijk.
Heb op de Orange dag (samen met Bikebrother) nog met iemand van WP staan praten heeft eea verteld over die PDS was wel geinig. Vooral omdat ie begon met "jullie zien er ongelukkig uit, jullie kunnen vast wel betere vering gebruiken" waarop we maar geanttwoord hebben "nou da's niet te hopen voor je want er zit voor en achter WP op onze brommerds" grin2 grin2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif