lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Heidenaus K60 sturen minder precies dan de Pirelli's
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
KadvenTureMan



Geregistreerd op: 12-9-2011
Berichten: 118
Woonplaats: NvhL

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Sep. 2014, 14:33    Onderwerp: Reageer met quote

- bezig aan mijn tweede set K60's Scouts en ik vind het de de meest allround band voor de Adv990; prijs/kwaliteit is beter dan bij de originele Pirelli's imho... Heb net een ronde IJsland achter de rug waarbij ik errug veel gravel heb gezien en daar gaven de K60's mij echt wel vertrouwen thumbsup Bovendien zijn ze na ruim 3500 km verre van versleten en dat is toch een prettige bijkomstigheid smug Op de 'zwarte piste' rijd ik sowieso meer behoudend; herken de problemen iig. niet met/van onscherp stuurgedrag... _blank
_________________
XRV750 '02 - '12
990ADV '11 - ...

Oranje boven, zwart onder!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KTMouse



Geregistreerd op: 31-5-2012
Berichten: 3
Woonplaats: Brummen -GLD-

BerichtGeplaatst: Wo, 8 Okt. 2014, 22:22    Onderwerp: Reageer met quote

Ik rijd nu anderhalf jaar met Heidenau's. Was een experiment. Was helemaal niet tevreden over de Scorpions. Die Heidenau's smoelen vreselijk goed op de Adv. Geweldige tractie offroad. Twee keer mee naar de alpen geweest. De eerste 5000 km goed gevoel. Nu is van de achterband nog zo'n 40-50% over en merk je dat het bochtengedrag onzuiver wordt. Ook in natte bochten duidelijk minder grip. Zal naarmate de slijtage vordert alleen beroerder worden. Ga ze daarom niet helemaal op rijden.

Overweeg Michelin Anakee 3.

Iemand al ervaring mee? uhoh

_________________
KTM 990 Adventure & Honda 650 Dominator
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Do, 9 Okt. 2014, 10:22    Onderwerp: Reageer met quote

KTMouse schreef:
Ik rijd nu anderhalf jaar met Heidenau's. Was een experiment. Was helemaal niet tevreden over de Scorpions. Die Heidenau's smoelen vreselijk goed op de Adv. Geweldige tractie offroad. Twee keer mee naar de alpen geweest. De eerste 5000 km goed gevoel. Nu is van de achterband nog zo'n 40-50% over en merk je dat het bochtengedrag onzuiver wordt. Ook in natte bochten duidelijk minder grip. Zal naarmate de slijtage vordert alleen beroerder worden. Ga ze daarom niet helemaal op rijden.

Overweeg Michelin Anakee 3.

Iemand al ervaring mee? uhoh

Ah, toch nog ene met 't zelfde gevoel als ik. thumbsup En inderdaad, ik heb er ook zeker al 5000 km mee. Ze staan aan de kant nu. Zal wel nog eens van pas komen.

Ivm Anakee 3, nu zondag gereden met iemand met een 1200GS die voor en achter Anakee 3 had liggen. In het droog super, maar in de regen spint de band blijkbaar gemakkelijk door of zet een stapje opzij. De Pirelli's doen dat niet.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
LuC8 Motard



Geregistreerd op: 28-6-2014
Berichten: 21
Woonplaats: liedekerke

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Okt. 2014, 14:43    Onderwerp: Reageer met quote

Doe ook een testje met de K60 ' scouts voor de komende winter , ...volgende week komen ze eronder , eerst nog de Herfstrit bollen met de org. P's ... In het voorjaar terug een setje scorpion A/T thumbsup
Mvg

_________________
KTM adventure 990 & FlyingBrick K1100LT/se
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Wo, 12 Nov. 2014, 10:52    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb er sinds gisteren ook de Heidi's op liggen. Voorband is de winterversie (Silica).
Ik kan er voorlopig geen verkeerd woord over zeggen. Veel vertrouwen, diep de bocht in en scherp sturen. De wobbel is ook uit mijn stuur. Net op nat wegdek gereden: massa's grip.

Nu ja, slechter kon het ook moeilijk: Mijn achterste Mefo had was het stadium compleet profielloos al 1500 km voorbij. Hij stond een "beetje" vierkant en het rubber in het midden was schrikwekkend dun geworden. Twee gaten in de zijflank deden er ook geen goed aan. Nog nooit heb ik een band zo ver gereden. Vooral in de regen was het bruine strepen trekken....

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif