lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Heidenaus K60 sturen minder precies dan de Pirelli's
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1492
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Sep. 2014, 10:14    Onderwerp: Heidenaus K60 sturen minder precies dan de Pirelli's Reageer met quote

Wel
vorig jaar had ik mijn Pirelli's die nogal versleten waren aan de kant gezet voor een nieuw setje Heidenau's, om me daarmee rot te amuseren op de vele pistes in de Alpen. Dat was een prachtige reis. De Heidenaus bleken ook een fantastische keuze te zijn, met érg veel "bite" op de droge losse pistes en ook erg veel grip op gewoon verhard wegdek, zowel nat als droog. Ook behoorlijk slijtvast als je het mij vraagt. God ja, het duurde meer dan 500km eer ze ingereden waren en wat stabiel waren, dat wel. Maar toen was alles wel OK.
De rest van 2013 heb ik niet zoveel meer gereden, en ook in 2014 was het geen vetpot. (nog geen 4000km op moment van dit schrijven)
In juli dan nog eens een ritje in de Ardennen gedaan en daar viel het me heel erg goed op dat ik met de half versleten Heidenaus echt een probleem had om heel zuiver en accuraat bochten in te sturen. En ook om de gekozen lijn vast te houden. Normaal moet je toch echt heel zuiver je lijn moeten kunnen kiezen, toch tot op zo'n 5cm nauwkeurig denk ik zo. Je ziet een putje of richeltje en mikt er vlak naast, of exact tussen twee putjes of zo. Maar met die Heidenau's slaagde ik er niet in om nauwkeuriger dan een halve meter te mikken !!!! stars Dat was niet fijn. Ook mijn duo merkte dat ik zéér onzeker bezig was, zowel bij het insturen, midden in de bocht als bij het uitacceleren.
Nu ging ik gisteren weer naar de Ardennen, dus had ik die H's eraf laten halen en maar weer die Pirelli's erop. En god dat was de goede keuze ! Weer lekker messcherp insturen, die apex raken en lekker hard uitacceleren. BIG FUN ! Het lag dus echt wel aan die bandjes, en niet aan deze jongen.
Zijn er nog mensen die zo'n "onzeker" stuurgedrag ondervonden hebben met die H's ?

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Sep. 2014, 11:18    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb nog niet met Heidenau's gereden, maar als ik gewoon naar het profiel van de band kijk lijkt het me erg logisch dat ze op de weg minder precies sturen dan de Scorpion's van Pirelli. Het is gewoon een heel andere band die wellicht op het onverharde dan weer beter presteert dan de Pirelli's.
_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1492
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Sep. 2014, 13:28    Onderwerp: Reageer met quote

Het is nu niet dat ik alle reviews over deze H's al gelezen heb, maar nog nergens heb ik iets gelezen over het ontbreken van deze stuurprecisie.
Verder bieden ze onverhard natuurlijk een pak meer "bite" dan de P's. Op ondergronden waarvan ik zeker weet dat de P's zouden gaan spinnen, word je door de H's genadeloos voorwaarts gestuwd. Wat best wel fun is natuurlijk laugh3

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
zappa



Geregistreerd op: 3-2-2012
Berichten: 243

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Sep. 2014, 13:49    Onderwerp: Re: Heidenaus K60 sturen minder precies dan de Pirelli's Reageer met quote

Muug schreef:

Nu ging ik gisteren weer naar de Ardennen


't was dus leuk ! grin

Op m'n smt heb ik wel al mottige ervaringen met een ander merk van band gehad, en dat zorgt er voor dat ik op Tuur alleen nog die P's durf te leggen. blank

Op de Husa liggen er noppen, daar kan ik dan ook wel heel precies de voorziene lijn mee rijden, je zou toch denken dat die noppenbanden dichter bij zo'n Heidenaus staan, of zou het met de gebruikte rubber te maken hebben?

_________________
smt990 ('09 - '12)
husaberg fe390 ('11)
Adventure990 ('12-'16)
Adventure890 ('21)

Juist uit de pubertijd, recht in de midwifecrisis !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
bompa



Geregistreerd op: 16-5-2012
Berichten: 84
Woonplaats: De Stille Kempen

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Sep. 2014, 18:40    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb op mijne Ten. nu de tweede set Heidenau's steken , ik weet het die heeft wel minder pk's dan de Adv 990, maar ik heb op mijne Ten. eigenlijk nog niks negatiefs ondervonden aan die banden, ik vind ze eigenlijk wel goed zowel op de baan als op het onverhard
Op mijne Adv 990 liggen de Scorpion's op,en heb er eigenlijk nog niet aan gedacht om ze te vervangen door een ander merk omdat ik ze ook goed vind
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Gunter



Geregistreerd op: 1-3-2006
Berichten: 102
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Sep. 2014, 20:13    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn set Heidenau's ( allé de achterband toch) zijn nu rotversleten na 2 winters en 1 zomer, ze geven idd veel vertrouwen bij wat gravel en dergelijke maar ik denk idd dat voor gewoon weggebruik de Pirelli's de betere keuze zijn, en ga die er nu terug opleggen.

Mvg Gunter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Sep. 2014, 22:22    Onderwerp: Reageer met quote

Muug,

kan natuurlijk prima zijn dat die wat grovere Heidenaus minder precies insturen, maar...

chekc ook andere zaken effe:
- Speling/putje balhoof
- speling op wielen
- speling op achtervork

maw.: Het probleem zou ook ergens anders zitten.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Di, 16 Sep. 2014, 9:35    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had dat met die K60 Scouts toen ze wat ouder werden, zeg dik over de helft van het profiel. Toen ging de grip op nat wegdek ook fors omlaag overigens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1492
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 16 Sep. 2014, 10:01    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Muug,

kan natuurlijk prima zijn dat die wat grovere Heidenaus minder precies insturen, maar...

chekc ook andere zaken effe:
- Speling/putje balhoof
- speling op wielen
- speling op achtervork

maw.: Het probleem zou ook ergens anders zitten.

Tja, met de Scorpions is er niets mis met de stuurprecisie, dus denk ik niet dat er iets anders aan de hand zou zijn. nice

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1025
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Di, 16 Sep. 2014, 10:17    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
Tja, met de Scorpions is er niets mis met de stuurprecisie, dus denk ik niet dat er iets anders aan de hand zou zijn. nice


De scouts worden idd véél vierkanter dan de scorpions, maar om nu te zeggen dat je ze niet op een halve meter ergens kunt mikken bij het rijden...

Ze blijven maar meegaan, die scouts, hoe vierkant ze ook zijn, nog bijna een cm profiel over in het midden ! Nu, als ik gripverlies constateer, dan gaat er een nieuw setje op hoor.

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1492
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 16 Sep. 2014, 10:56    Onderwerp: Reageer met quote

petervdc schreef:
De scouts worden idd véél vierkanter dan de scorpions, maar om nu te zeggen dat je ze niet op een halve meter ergens kunt mikken bij het rijden...

Tja, ik kan alleen maar beschrijven wat ik ondervind.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 725
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Do, 18 Sep. 2014, 11:50    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kan dat beamen. De eerste keer ooit dat hij achterbleef. Meestal is 't net andersom. grin2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Do, 18 Sep. 2014, 14:33    Onderwerp: Reageer met quote

Gewoon al het feit dat ge pakken minder kilometers doet maakt ook al een enorm verschil in aanvoelen/vertrouwen. Dus als ge na nen helen tijd de baan op gaat op half versleten banden dan krijgt ge een optelsom van factoren...
_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1492
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Do, 18 Sep. 2014, 17:34    Onderwerp: Reageer met quote

Parkinson. Ik had het kunnen weten.
dozey

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1025
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Sep. 2014, 9:32    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
Parkinson. Ik had het kunnen weten.
dozey


lol

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif