Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Vanlierde
Geregistreerd op: 4-6-2016 Berichten: 153
|
Geplaatst: Zo, 26 Jun. 2016, 10:56 Onderwerp: ervaringen met sturen op ktm 950 adventure |
|
|
Hoi
Ik vind het standaard renthal stuur op de ktm 950 adventure nogal aan de smalle kant.
Ik reed vroeger een R1100GS met pro taper contour raptor stuur. (omdat het ori stuur nogal laag stond bij rechtstaan)
origineel stuur is 770mm breed
raptor stuur is 813mm breed
mag voor mij ook wat hoger zijn dan het origineel, maar de uiteinden van het stuur mogen niet te veel naar boven gericht zijn, als je begrijpt wat ik bedoel.
dus als jullie ervaringen hebben bij het offroaden met een bepaald stuur, dan hoor ik het graag.
Mvg
Bart |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 28 Jun. 2016, 13:49 Onderwerp: |
|
|
Meningen verschillen... ik heb altijd gezweerd bij een renthal MX2: een stuk rechter dan het origineel adventure stuur, waardoor je het op en neer kunt draaien zonder dat de uiteinden raar omhoog draaien.
het kan niet (niet...) met de kuip, en omdat het stuur rechter is kom je verder naar voren (dus alleen geschikt voor langere mensen).
geeft je veel meer controle bij offroad, maar flapperende ellebogen bij 200km/h+ _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Vanlierde
Geregistreerd op: 4-6-2016 Berichten: 153
|
Geplaatst: Do, 30 Jun. 2016, 20:00 Onderwerp: |
|
|
hmmm, kan ik niet vinden, enige info waar ik dit stuur kan bekijken online? |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 1 Jul. 2016, 22:03 Onderwerp: |
|
|
mja...
mijn info op het forum is niet zo moeilijk te vinden met dezoeken knop..
(zoeken op "Renthal MX-2" (alle woorden)
maar... MX2 stuur lijkt niet meer te koop, en de oude link van mij werkt niet meer:
zie post:
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=4493&start=135
korte samenvatting van andere post:
In mate van kromming:
- lc8 (adventure) origineel
- EX
- MX(-2)
- SX (op de motorcrossers)
met andere woorden: een origineel LC8 stuur heeft heel veel kromming (en ook nog eens een schuine stuurklem).
Door die kromming kun je het stuur niet opdraaien want dan komen de uiteinden omhoog en dan krijg je onherroepelijk pijn in de polsen)
(wat zit er eigenlijk op een SE??: dat zou wel eens in de goede richting kunnen zijn... misschien te laag)
Er zijn diverse andere rechtere sturen te koop... (helaas zijn fabrikanten scheutiger met mooie namen dan met informatie...) verdiep jezelf een beetje in het kromming verhaal, en dan kom je er wel uit dnek ik. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
DanDirt
Geregistreerd op: 15-8-2013 Berichten: 213
|
Geplaatst: Di, 11 Okt. 2016, 10:28 Onderwerp: |
|
|
Als ik hier even op in mag haken; ik heb de mijne vervangen door een EXC stuur. Stukje breder en stukje vlakker, ik vind het heerlijk sturen.
En je raakt er de kuip niet mee bij volledige stuuruitslag. |
|
Naar boven |
|
|
GezwindeSpoed
Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 428
|
Geplaatst: Di, 11 Okt. 2016, 11:13 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | mja...
(wat zit er eigenlijk op een SE??: dat zou wel eens in de goede richting kunnen zijn... misschien te laag)
|
Magura SX _________________ NC750X
300EXC TPI
950SE |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 11 Okt. 2016, 21:01 Onderwerp: |
|
|
maar SE heeft andere knrooplaten. SX op adventure stoot wel erg tegen de kuipruit aan. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
|