lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

ervaringen met sturen op ktm 950 adventure

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Vanlierde



Geregistreerd op: 4-6-2016
Berichten: 153

BerichtGeplaatst: Zo, 26 Jun. 2016, 10:56    Onderwerp: ervaringen met sturen op ktm 950 adventure Reageer met quote

Hoi

Ik vind het standaard renthal stuur op de ktm 950 adventure nogal aan de smalle kant.

Ik reed vroeger een R1100GS met pro taper contour raptor stuur. (omdat het ori stuur nogal laag stond bij rechtstaan)

origineel stuur is 770mm breed
raptor stuur is 813mm breed

mag voor mij ook wat hoger zijn dan het origineel, maar de uiteinden van het stuur mogen niet te veel naar boven gericht zijn, als je begrijpt wat ik bedoel.

dus als jullie ervaringen hebben bij het offroaden met een bepaald stuur, dan hoor ik het graag.

Mvg

Bart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6725
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 28 Jun. 2016, 13:49    Onderwerp: Reageer met quote

Meningen verschillen... ik heb altijd gezweerd bij een renthal MX2: een stuk rechter dan het origineel adventure stuur, waardoor je het op en neer kunt draaien zonder dat de uiteinden raar omhoog draaien.

het kan niet (niet...) met de kuip, en omdat het stuur rechter is kom je verder naar voren (dus alleen geschikt voor langere mensen).

geeft je veel meer controle bij offroad, maar flapperende ellebogen bij 200km/h+ smiley laugh3

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Vanlierde



Geregistreerd op: 4-6-2016
Berichten: 153

BerichtGeplaatst: Do, 30 Jun. 2016, 20:00    Onderwerp: Reageer met quote

hmmm, kan ik niet vinden, enige info waar ik dit stuur kan bekijken online?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6725
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Jul. 2016, 22:03    Onderwerp: Reageer met quote

mja...

mijn info op het forum is niet zo moeilijk te vinden met dezoeken knop..
(zoeken op "Renthal MX-2" (alle woorden)

maar... MX2 stuur lijkt niet meer te koop, en de oude link van mij werkt niet meer:

zie post:
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=4493&start=135


korte samenvatting van andere post:

In mate van kromming:
- lc8 (adventure) origineel
- EX
- MX(-2)
- SX (op de motorcrossers)


met andere woorden: een origineel LC8 stuur heeft heel veel kromming (en ook nog eens een schuine stuurklem).
Door die kromming kun je het stuur niet opdraaien want dan komen de uiteinden omhoog en dan krijg je onherroepelijk pijn in de polsen)
(wat zit er eigenlijk op een SE??: dat zou wel eens in de goede richting kunnen zijn... misschien te laag)

Er zijn diverse andere rechtere sturen te koop... (helaas zijn fabrikanten scheutiger met mooie namen dan met informatie...) verdiep jezelf een beetje in het kromming verhaal, en dan kom je er wel uit dnek ik.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
DanDirt



Geregistreerd op: 15-8-2013
Berichten: 213

BerichtGeplaatst: Di, 11 Okt. 2016, 10:28    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik hier even op in mag haken; ik heb de mijne vervangen door een EXC stuur. Stukje breder en stukje vlakker, ik vind het heerlijk sturen.
En je raakt er de kuip niet mee bij volledige stuuruitslag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Di, 11 Okt. 2016, 11:13    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
mja...

(wat zit er eigenlijk op een SE??: dat zou wel eens in de goede richting kunnen zijn... misschien te laag)


Magura SX

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6725
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 11 Okt. 2016, 21:01    Onderwerp: Reageer met quote

maar SE heeft andere knrooplaten. SX op adventure stoot wel erg tegen de kuipruit aan.
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif