Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
koen warnar

|
Geplaatst: Zo, 24 Aug. 2014, 15:37 Onderwerp: olie druk adv950 |
|
|
Ben nu 75k km's verder en toe aan een nieuwe uitdaging, ben overigens nog steeds erg blij met mijn motor. Maar...het kan natuurlijk altijd beter.
To the point,
De laatste 20k km's wissel ik de olie rond de 5/6k km omdat het systeem dan moeite krijgt met het houden van de olie druk (bij stationaire 1500rpm), ik denk dat theoretisch niet hoeft en vermoed dat er ergens een lager aan het verslijten is. Balansaslager misschien? Wie het weet mag het zeggen. Is dit lager goed (makkelijk) te vervangen en is het de moeite waard om te proberen?
Iets anders misschien, een versleten nokkenasketting. De spanners krijgen de ketting niet meer gespannen m.a.g. verlies aan oliedruk ..
Gr Koen _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Zo, 24 Aug. 2014, 16:43 Onderwerp: |
|
|
Drukventiel en veer op de oliepomp al vervangen? Volgende punt at het kijken waard is komt van de support bearing aan de krukas, die moet perfect zijn. Enige lagers waar echt drukverlies op ontstaat Word je niet vrolijk van, glij en met name krukaslagers.. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Zo, 24 Aug. 2014, 20:13 Onderwerp: |
|
|
Enigenlijk alles vervangen in het olie circuit. Ja, steven.. misschien moeten we het nog maar eens hebben over een 990 blokje. Heb net een enduro gekocht dus ik weet niet of Saskia ook zo vrolijk word van een 990 blokje  _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Zo, 24 Aug. 2014, 20:20 Onderwerp: |
|
|
Kijk eerst nog maar eens naar dat support lager! Als je blok niets raars meegemaakt heeft dan zou 75.000km net ingereden moeten zijn! _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
|