Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Do, 21 Aug. 2014, 12:24 Onderwerp: Claxon zwijgt niet |
|
|
Het gaat wel om een 1190 adventure, maar volgens mij hoort dit toch thuis in "werkplaats".
Vorige week een toertje Zuid-Engeland gedaan, leuke streek, aangenaam ritje. De laatste dag begon echter tijdens het rijden uit het niets de claxon te toeteren. Ik schrok me natuurlijk een aap, meteen aan de kant om te kijken wat het probleem was, maar niets gevonden. Zodra je het contact aanzet begint de claxon te gaan. Dan maar de bedrading losgekoppeld en verder gereden, maar ik wil toch graag weten wat het probleem is. Ik vermoed natuurlijk een doorgesleten draadmantel, maar kan niets vinden. Iemand een suggestie? _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1482 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Do, 21 Aug. 2014, 13:03 Onderwerp: |
|
|
Eerst instantie even de aan uit schakelaar doormeten op je stuur.
Verder kijken waar de draadjes komen in je elektrische schema en daar doormeten. Dan moet je redelijk er uit kunnen komen waar het euvel zit. _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
 |
zappa

|
Geplaatst: Do, 21 Aug. 2014, 14:52 Onderwerp: Re: Claxon zwijgt niet |
|
|
Master of Disaster schreef: | Het gaat wel om een 1190 adventure |
euh zijn dat dan geen zorgen voor de dealer? Garantie ? _________________ smt990 ('09 - '12)
husaberg fe390 ('11)
Adventure990 ('12-'16)
Adventure890 ('21)
Juist uit de pubertijd, recht in de midwifecrisis ! |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 21 Aug. 2014, 20:28 Onderwerp: |
|
|
idd dealer.
is het een CAN-bsus claxon?, lol ... net een BMW zo'n ding _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Do, 21 Aug. 2014, 20:31 Onderwerp: |
|
|
Dat.. can bus! Water in de schakelaar? Signalering is digitaal vanaf het stuur. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Do, 21 Aug. 2014, 20:35 Onderwerp: Re: Claxon zwijgt niet |
|
|
zappa schreef: | Master of Disaster schreef: | Het gaat wel om een 1190 adventure |
euh zijn dat dan geen zorgen voor de dealer? Garantie ? |
Ja, in principe zijn het inderdaad zorgen voor de dealer, alleen zit die niet bepaald bij de deur en ben ik mijn enige vervoermiddel kwijt terwijl die dealer zijn hoofd erover breekt.
Canbus dus, ik hoopte dat die claxon nog op de goeie ouwe manier geschakeld zou zitten... _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Vr, 22 Aug. 2014, 1:40 Onderwerp: |
|
|
gewoon die toeter aan laten staan dan ben je sneller bij je dealer en gewoon je garantie claimen, en als dit je enige vervoersmiddel is dan zal je wel een ruil motor mee krijgen.  |
|
Naar boven |
|
 |
|