Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Rob Motard
Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 837 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Do, 14 Aug. 2014, 8:10 Onderwerp: 1 remschijf voor |
|
|
Hallo ik heb hier al veel gehoord en gelezen over 1 remschijf voor weg nemen voor offroad. moet nu nieuwe remleidingen omdat mijn abs er uit is dus voor deze aanpassing is het nu het moment.
kan dit ook met de originele rempomp. of is deze nu te groot? _________________ Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2662 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 14 Aug. 2014, 9:00 Onderwerp: |
|
|
Kan maar het resulteert in harder remgevoel. De slag van de handel is dan heel beperkt en hard knijpen. De een zegt top, de ander flop. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Rob Motard
Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 837 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Do, 14 Aug. 2014, 17:21 Onderwerp: |
|
|
word dan testen, wat zijn de opties? voorrempomp exc? _________________ Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2662 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 14 Aug. 2014, 17:53 Onderwerp: |
|
|
Exc remt sponzig maar zeer hard. Heb ik nog voor je als je wil proberen. Beste is se of 690, die is echt precies goed. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Do, 14 Aug. 2014, 20:42 Onderwerp: |
|
|
Als Rob Motard geen interesse heeft in die EXC rempomp, dan heb ik wel interesse. |
|
Naar boven |
|
|
Rob Motard
Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 837 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Vr, 15 Aug. 2014, 0:27 Onderwerp: |
|
|
is dat duur zo een 690 pomp? _________________ Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure |
|
Naar boven |
|
|
Rob Motard
Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 837 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Vr, 15 Aug. 2014, 9:06 Onderwerp: |
|
|
Zou een uit de duke familie ook passen en werken _________________ Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure |
|
Naar boven |
|
|
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Vr, 15 Aug. 2014, 9:26 Onderwerp: |
|
|
Rob Motard schreef: | is dat duur zo een 690 pomp? |
Bij ktmworld kost-ie USD 281,55 compleet. Zal hier in NL/BE wel ca. 220 euro zijn.
Ooit was ik over een Duits adres gestruikeld die gewoon Magura pompen verkocht. Zelfde ding, geen motorfabrikant-logo, een stuk goedkoper. Maar die kan ik zo gauw niet meer vinden :(
Quote: | Zou een uit de duke familie ook passen en werken |
Die heeft een 13mm zuiger (meen ik) ipv 10,5mm. Daar win je niet zoveel mee tov de 14mm die je nu hebt lijkt me, al is zuigerdiameter niet de enige bepalende factor. |
|
Naar boven |
|
|
Rob Motard
Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 837 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Vr, 15 Aug. 2014, 12:59 Onderwerp: |
|
|
DaBit schreef: | Rob Motard schreef: | is dat duur zo een 690 pomp? |
Bij ktmworld kost-ie USD 281,55 compleet. Zal hier in NL/BE wel ca. 220 euro zijn.
Ooit was ik over een Duits adres gestruikeld die gewoon Magura pompen verkocht. Zelfde ding, geen motorfabrikant-logo, een stuk goedkoper. Maar die kan ik zo gauw niet meer vinden :(
Quote: | Zou een uit de duke familie ook passen en werken |
Die heeft een 13mm zuiger (meen ik) ipv 10,5mm. Daar win je niet zoveel mee tov de 14mm die je nu hebt lijkt me, al is zuigerdiameter niet de enige bepalende factor. |
wat zijn nu eigenlijk de bepalende factoren? _________________ Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure |
|
Naar boven |
|
|
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Vr, 15 Aug. 2014, 13:18 Onderwerp: |
|
|
Naast de zuigerdiameter ook de 'hefboom' die je hendel maakt.
Als je van 2 remklauwen/schijven naar eentje gaat dan wil je in feite bij dezelfde knijpkracht 2x zoveel druk. Dat kan door het zuigeroppervlak te halveren, de hefboom 2x zo sterk te maken, of een beetje van het een en een beetje van het ander.
Overigens rij ik al tijden rond met de originele rempomp en 1 schijf. Gaat goed; aan dat harder knijpen pas je je wel aan. Offroad vind ik het zeker nog niet zo verkeerd; ik hou niet van bijterige remmen in combinatie met kleine nopjes en drek onder m'n banden. Onroad gaat ook prima, alleen strepen trekken op het asfalt met 100+ gaat niet lukken en hard de berg af denderen en vlak voor de haakse bocht de snelheid eruit remmen gaat ook wat minder lekker.
Je moet alleen niet na een half jaar zo rondgereden te hebben een rondje maken op een motor met bovengemiddelde remmen, want dan zit je bij de eerste remactie met je neus tegen het windscherm aan geplakt
Ik ga toch nog eens naar een enkele 320mm voor denk ik. Als de nieuwe CNC-frees klaar is maar eens het vaste deel van de remklauw dupliceren en aanpassen naar 320mm. |
|
Naar boven |
|
|
|