lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Heet zadel na modificatie
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
OLoiro



Geregistreerd op: 9-3-2014
Berichten: 80
Woonplaats: In't Groene Hart

BerichtGeplaatst: Za, 12 Jul. 2014, 12:33    Onderwerp: Heet zadel na modificatie Reageer met quote

Hallo allemaal,

Ook na de modificatie van het zadel heb ik er nog steeds last van dat het zadel erg warm wordt. Zeg maar gerust heet. Ook gisteren, toen het buiten nog ca 20 graden was. Ik ben er mee naar de dealer gegaant, die heeft erop gereden en komt to de conclusie dat mijn zadel niet warmer wordt dan andere zadels van de KTM 1190 adv die ze verkocht hebben. Aangezien het een grote dealer is hebben ze ook nogal wat KTM's verkocht. Daarbij zeggen ze dat ik de enige ben die na de modificatie van het zadel door KTM bij de terugroepactie (isolatie op het zadel geplakt) nog klachten zou hebben over de warmte...
Nu viel de warmte mij in eerste instantie toen ik de motor kocht minder op (april 2014), maar nu ik een zomerbroek aan heb wordt het wel erg warm. Ook heb ik overigens de KTM tanktas erop zitten.

Later op de dag toen het zadel weer zo heet werd heb ik het zadel eraf gehaald terwijl de motor nog liep. Met een temperatuurmeter voor banden heb ik de temperatuur opgenomen onder het zadel. Aan de rechterkant (waar de fan de warmte afvoert) wat het frame 82.5 graden celcius (!!), aan de linkerkant onder het zadel was het buizen frame 34 graden. De warmte komt doordat een deel van de lucht die door de fan afgegeven wordt niet via de sleuf in de kuip afgevoerd wordt, maar ook voor ca 20% tussen de kuip en de tank door onder het zadel... Geen wonder dat het zo heet wordt.

Ik heb op een aantal internationale fora gekeken of het inderdaad zo is of ik de enige ben die na de modificatie last heeft van een heet zadel. Het blijkt dat er nogal wat KTM rijders internationaal er last van hebben.

Mijn vraag: Zijn er in de Benelux dan ook KTM 1190 adventure rijders die nog een heet zadel hebben na de modificatie?

Als dat zo is, heb je dit ook bij de dealer / KTM gemeld? Volgens velen is het hitte probleem wel bekend bij KTM en spyshots laten ook zien dat er misschien een update van het model komt die dit ook aanpast. Echter vind ik dat ze deze koeling modificatie ook voor bestaande 2013/2014 modellen beschikbaar moeten maken. Dat kan alleen als er meer rijders zijn die er last van hebben en KTM (via de dealer of rechtstreeks) daarvan op de hoogte wordt gebracht.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Groet

_________________
1190 Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Jul. 2014, 0:41    Onderwerp: Re: Heet zadel na modificatie Reageer met quote

OLoiro schreef:
Hallo allemaal,

Ook na de modificatie van het zadel heb ik er nog steeds last van dat het zadel erg warm wordt. Zeg maar gerust heet. Ook gisteren, toen het buiten nog ca 20 graden was. Ik ben er mee naar de dealer gegaant, die heeft erop gereden en komt to de conclusie dat mijn zadel niet warmer wordt dan andere zadels van de KTM 1190 adv die ze verkocht hebben. Aangezien het een grote dealer is hebben ze ook nogal wat KTM's verkocht. Daarbij zeggen ze dat ik de enige ben die na de modificatie van het zadel door KTM bij de terugroepactie (isolatie op het zadel geplakt) nog klachten zou hebben over de warmte...
Nu viel de warmte mij in eerste instantie toen ik de motor kocht minder op (april 2014), maar nu ik een zomerbroek aan heb wordt het wel erg warm. Ook heb ik overigens de KTM tanktas erop zitten.

Later op de dag toen het zadel weer zo heet werd heb ik het zadel eraf gehaald terwijl de motor nog liep. Met een temperatuurmeter voor banden heb ik de temperatuur opgenomen onder het zadel. Aan de rechterkant (waar de fan de warmte afvoert) wat het frame 82.5 graden celcius (!!), aan de linkerkant onder het zadel was het buizen frame 34 graden. De warmte komt doordat een deel van de lucht die door de fan afgegeven wordt niet via de sleuf in de kuip afgevoerd wordt, maar ook voor ca 20% tussen de kuip en de tank door onder het zadel... Geen wonder dat het zo heet wordt.

Ik heb op een aantal internationale fora gekeken of het inderdaad zo is of ik de enige ben die na de modificatie last heeft van een heet zadel. Het blijkt dat er nogal wat KTM rijders internationaal er last van hebben.

Mijn vraag: Zijn er in de Benelux dan ook KTM 1190 adventure rijders die nog een heet zadel hebben na de modificatie?

Als dat zo is, heb je dit ook bij de dealer / KTM gemeld? Volgens velen is het hitte probleem wel bekend bij KTM en spyshots laten ook zien dat er misschien een update van het model komt die dit ook aanpast. Echter vind ik dat ze deze koeling modificatie ook voor bestaande 2013/2014 modellen beschikbaar moeten maken. Dat kan alleen als er meer rijders zijn die er last van hebben en KTM (via de dealer of rechtstreeks) daarvan op de hoogte wordt gebracht.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Groet


Ik zelf geen 1190 maar wat ik lees op advrider ben je echt niet de enige
Er staat ook een oplossing op die site

http://advrider.com/forums/showthread.php?t=973000

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
MROE



Geregistreerd op: 7-11-2013
Berichten: 173
Woonplaats: IJsselmuiden

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Jul. 2014, 20:14    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ook last van een warm/heet zadel ondanks de isolatie aan de onderkant. Deze heeft nu los gelaten door de warmte, de lijm houd dan niet.
Daar staat ook wel meer op het internet.
Ik ga Wings heat shields via de dealer of zelf bestellen.

Tot 35 km. met 20 graden gaat het nog wel!
Groeten mroe.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Edwin640



Geregistreerd op: 20-4-2013
Berichten: 231

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Jul. 2014, 21:06    Onderwerp: Reageer met quote

voor een motor van 17K,. en dan wat uitproberen.
lekker teruggaan naar de dealer,. ik zou zeggen laat hem maar wat proberen of KTM NL..

slecht hoor,. kan me niet voorstellen dat dit bij testritten er niet uitgekomen is,..
time to market is tegenwoordig belangrijker dan kwaliteit en eerst is goed testen.. jammer zou van ktm iets meer verwachten..

gr,
Edwin

_________________
adventure 990 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Jul. 2014, 3:41    Onderwerp: Reageer met quote

wel lekker voor in de winter thumbsup thumbsup hebben ze de winter map ge upload grin2 grin2
gewoon even langs je dealer, ze zullen er toch niet allemaal last van hebben toch..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
OLoiro



Geregistreerd op: 9-3-2014
Berichten: 80
Woonplaats: In't Groene Hart

BerichtGeplaatst: Wo, 16 Jul. 2014, 22:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb altijd mijn tanktas gemonteerd en ik krijg het echt te warm. Ik wil daar ook geen duur accessoire zelf voor aanschaffen. Ik heb idd veel gelezen nu dat er wel erg veel rijders last hebben van een warm zadel. Hangt natuurlijk ook af van de soort kleding je draagt en wat andere factoren, maar feit is dat het onder het zadel heter wordt dan zou moeten door de valse lucht.

Voor een bike van ruim 17.000 euro vind ik dat je dat niet moet pikken. Zeker niet als ze nu al bezig zijn met het brengen van een update die dit probleem zou verhelpen. Ik vind dat ze de 2013 en 2014 moeten terug roepen om dit euvel op te lossen. Om aftermarket een onderdeel te bestellen (Wings) helpt misschien wel voor een lapmiddel, maar ik vind dat KTM ijn verantwoordelijkheid hierin moet nemen. En ik moet wel zeggen dat ze mij tot nu toe nog niet teleurgesteld hebben. Echter aan een jaar extra garantie heb ik weinig als me kont overkookt smiley

_________________
1190 Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
HDJan



Geregistreerd op: 29-12-2012
Berichten: 8

BerichtGeplaatst: Do, 17 Jul. 2014, 10:30    Onderwerp: Reageer met quote

Oloiro,
Je noemt een update voor het hete zadel probleem, welke update bedoel je hiermee?
De update die ik tot nu toe weet is het iso-materiaal onder het zadel.
Als ik jouw bericht lees komt er dus nog een andere update.......?

Ik ben van plan om een Adventure 2014 te kopen maar het hitte probleem houd mij tegen.
Ga vandaag of morgen wederom een proefritje maken, de temp is er hoog genoeg voor, dus als het nu goed gaat dan geen probleem.
Natuurlijk is het met een temp van rond de 25-30 graden warm/heet op de motor maar het moet niet ondragelijk worden.
Heb ooit op mijn Electra Glide door Spanje gereden met meer dan 45 graden, dat was geen pretje maar te doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
OLoiro



Geregistreerd op: 9-3-2014
Berichten: 80
Woonplaats: In't Groene Hart

BerichtGeplaatst: Do, 17 Jul. 2014, 12:11    Onderwerp: Reageer met quote

HDJan schreef:
Oloiro,
Je noemt een update voor het hete zadel probleem, welke update bedoel je hiermee?
De update die ik tot nu toe weet is het iso-materiaal onder het zadel.
Als ik jouw bericht lees komt er dus nog een andere update.......?

Ik ben van plan om een Adventure 2014 te kopen maar het hitte probleem houd mij tegen.
Ga vandaag of morgen wederom een proefritje maken, de temp is er hoog genoeg voor, dus als het nu goed gaat dan geen probleem.
Natuurlijk is het met een temp van rond de 25-30 graden warm/heet op de motor maar het moet niet ondragelijk worden.
Heb ooit op mijn Electra Glide door Spanje gereden met meer dan 45 graden, dat was geen pretje maar te doen.


Ik heb geen idee of er een update komt. Ik hoor wel uit veel hoeken dat KTM op de hoogte zou zijn van het probleem en er "mee bezig" zou zijn. Wat dat precies inhoud weet ik niet, maar ik kan mij niet voorstellen dat zo'n groot bedrijf er niks mee doet. Verder zijn er natuurlijk ook allemaal spyshots op het internet inmiddels van een geupdate 1190. Er zou een adventure model aankomen, maar misschien past KTM ook wel de huidige 1190 aan met kuipdelen of iets dergelijks. Geen idee, het blijft gissen...

_________________
1190 Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
HDJan



Geregistreerd op: 29-12-2012
Berichten: 8

BerichtGeplaatst: Do, 17 Jul. 2014, 17:53    Onderwerp: Reageer met quote

Oke, je hebt geen idee of er een update komt, dat is wat anders als in je eerdere bericht.
Daar geef je aan dat KTM bezig is met een update.

Maar goed, vanmiddag een lekker stuk gereden op de demo Adventure model 2013, zelfs nog zonder de buddyseat update ! Temp van zo'n 28 tot 30 graden boven nul.
Expres mijn Rukka pak aangetrokken welke redelijk warm is maar ook een goede bescherming geeft [waarschijnlijk ook tegen de stralingswarmte]
Vanaf snelheden van 70km/u geen last van 'motor' warmte, natuurlijk is het warm met een buitentemp van 30 graden.
In de stad met veel stop and go loopt de temp wel op, zeker als de ventilator aanslaat en de warme lucht door de opening in de kuip over je rechterbeen blaast.
Maar om nu te zeggen dat dit ondragelijk wordt......nee, wel warm.
Hitte van het zadel [zonder update] viel mij redelijk mee.
Meer 'last' van de ventilator uitblaas.

Goede kleding en wat rijwind doen wonderen en waarschijnlijk zal een tanktas de rijwind niet bevorderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
OLoiro



Geregistreerd op: 9-3-2014
Berichten: 80
Woonplaats: In't Groene Hart

BerichtGeplaatst: Vr, 18 Jul. 2014, 9:09    Onderwerp: Reageer met quote

HDJan schreef:
Oke, je hebt geen idee of er een update komt, dat is wat anders als in je eerdere bericht.
Daar geef je aan dat KTM bezig is met een update.

Maar goed, vanmiddag een lekker stuk gereden op de demo Adventure model 2013, zelfs nog zonder de buddyseat update ! Temp van zo'n 28 tot 30 graden boven nul.
Expres mijn Rukka pak aangetrokken welke redelijk warm is maar ook een goede bescherming geeft [waarschijnlijk ook tegen de stralingswarmte]
Vanaf snelheden van 70km/u geen last van 'motor' warmte, natuurlijk is het warm met een buitentemp van 30 graden.
In de stad met veel stop and go loopt de temp wel op, zeker als de ventilator aanslaat en de warme lucht door de opening in de kuip over je rechterbeen blaast.
Maar om nu te zeggen dat dit ondragelijk wordt......nee, wel warm.
Hitte van het zadel [zonder update] viel mij redelijk mee.
Meer 'last' van de ventilator uitblaas.

Goede kleding en wat rijwind doen wonderen en waarschijnlijk zal een tanktas de rijwind niet bevorderen.


Hoi,

Bij het terug lezen van mijn eigen bericht lees ik inderdaad ook dat ik wat te stellig geweest ben over of er een update komt of niet. Het waren aannames van mij en anderen op basis van spyshots en het feit dat KTM zegt op de hoogte te zijn van het probleem het het "onderzoekt".

Voor wat betreft de zadel warmte, dat komt doordat de fan niet alleen uit
de opening in de kuip blaast, maar ook valse lucht tussen de kuip, tank en zadel blaast. Dat komt terecht onder het zadel en kan daar niet weg. Vandaar dat het daar erg warm wordt zodra de fan aanslaat. Misschien dat de mate van warmte per bike verschilt..

Verder een weergaloze bike!

_________________
1190 Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
HDJan



Geregistreerd op: 29-12-2012
Berichten: 8

BerichtGeplaatst: Vr, 18 Jul. 2014, 9:35    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad heb ik ook gelezen dat er een nieuw model Adventure aan gaat komen, deze zal waarschijnlijk aanpassingen hebben.
KTM is immers op de hoogte, er is reeds een update onder het zadel.

Het plaatsen van een tanktas kan ook nog wel eens zorgen voor minder rijwind/koeling, misschien eens een tas achter je proberen?
Ook denk ik dat je bij warm weer meer last hebt van het "probleem' met doorwaai of de zogenaamde motorjeans, zeker bij stop and go verkeer.

Maar inderdaad een fijn rijdende en sturende fiets, wel een beetje hoog.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kami



Geregistreerd op: 5-9-2013
Berichten: 111

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Jul. 2014, 20:53    Onderwerp: Reageer met quote

Ook ik heb erg veel last van de warmte onder het zadel.
TS : Je bent dus niet de enige.
Bij mij laat de isolatie-laag ook los door de hitte.
Ik wil eens proberen of wat steen/glaswol eronder stoppen effect heeft maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen.

Ben ook erg teleurgesteld in mijn motor en KTM.
Zoveel issues met dat ding, het is dat ie lekker stuurt anders was ie allang de deur uitgegaan. Wel duidelijk dat het voor mij de laatste KTM is als ze dit allemaal niet vlug oplossen. Vind het erg onprofessioneel allemaal.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
MROE



Geregistreerd op: 7-11-2013
Berichten: 173
Woonplaats: IJsselmuiden

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Jul. 2014, 21:13    Onderwerp: Reageer met quote

Vanmiddag bericht gehad van de dealer dat het alleen bij de folie onder het zadel blijft. Deze mogen ze een keer vast gaan zetten. Deze is nu los gelaten van de onderkant van het zadel. Ik weet niet of dit vanuit de dealer komt of vanuit KTM. Zal er ook even naar vragen.
En het knakken bij het remmen is weer terug. Daar wordt ook naar gekeken en hopelijk definitief opgelost.
Ik ga morgenmiddag even langs voor een afspraak.
Gr. MROE.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
HDJan



Geregistreerd op: 29-12-2012
Berichten: 8

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Jul. 2014, 21:38    Onderwerp: Reageer met quote

Begin steeds meer te twijfelen of de aanschaf van een 2014 [een nieuwe dus] wel verstandig is....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
MROE



Geregistreerd op: 7-11-2013
Berichten: 173
Woonplaats: IJsselmuiden

BerichtGeplaatst: Di, 22 Jul. 2014, 20:26    Onderwerp: Reageer met quote

Net niet meer gelukt vandaag. Staat nu voor à.s. Woensdag in de planning.
Of een 2014 iets voor je is, kan ik je niet vertellen. Maar ik ben wel gelukkig met de mijne hoor.
Gr. MROE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 1 van 6

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif