lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

10w40 in de lc8

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Zo, 6 Jul. 2014, 22:58    Onderwerp: 10w40 in de lc8 Reageer met quote

is dat nou echt zo'n drama?
ik weet dat de zaak waar ik m'n 2004 adv gekocht heb dat ze er met
de "afleverbeurt" 10w40 volsyntheet in hebben gegooid,

zou ik die nu vervangen door 5w60? of gewoon lekker zo laten voorlopig.

ik rij alleen maar op het asvalt,.... geen offroad en of woestijnritjes voor mij

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Olivier_S



Geregistreerd op: 2-4-2013
Berichten: 279
Woonplaats: Bertem

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Jul. 2014, 9:54    Onderwerp: Reageer met quote

Ik dacht nochthans dat er 15w50 in moest...
_________________
'of all the things I have lost, I miss my mind the most'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Jul. 2014, 10:50    Onderwerp: Reageer met quote

Ik geloof niet dat het zo'n wereld van verschil is. Zo groot is het verschil in warme viscositeit niet tussen xxW40 en xxW50 en een goede xxW40 zou best wel eens een degelijkere smeerfilm achter kunnen laten dan een mindere xxW50.

Aan de andere kant: waarom zou je? de xxW50 olie is niet duurder dan de xxW40.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Jul. 2014, 11:55    Onderwerp: Reageer met quote

DaBit schreef:


Aan de andere kant: waarom zou je? de xxW50 olie is niet duurder dan de xxW40.


dat weet ik, maar zoals ik hierboven al aangaf, de zaak waar ik de motor gekocht heb heeft er als afleverbeurt 10/40 in gegooid weet ik, en ik vind het eigenlijk zonde om voor 60 euro verse olie ( die ik ook betaald heb) weg te gooien, om er dan daarna weer voor zo'n zelfde bedrag 5/60 weer in te gooien.
Mijn vaste (KTM) dealer gebruikt meen ik 5/60 motorex voor de LC8 als ik me goed herinner.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tafella



Geregistreerd op: 18-2-2008
Berichten: 656
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Jul. 2014, 12:28    Onderwerp: Reageer met quote

KTM schrijft tegenwoordig 10W60 volsynthetische olie voor.

Ik zou die 10W40 pas vervangen bij de volgende beurt.

gr.
Richard

_________________
KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
cappie



Geregistreerd op: 22-2-2012
Berichten: 167
Woonplaats: Papendrecht

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Jul. 2014, 12:36    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Daan,

Was bij mij hetzelfde (dealer 10 w40), toch kreeg ik na een tijdje een happende koppeling.
na olie verversing met 10w60 was dit weer weg.

gr frank

_________________
KTM 950 S Adventure 2003
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1482
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Jul. 2014, 16:59    Onderwerp: Reageer met quote

Geen problemen laat het dan zitten tot een beurtje.
Olie smeert 2thumbsup


Verder als het niet te dun in dat je olie-druk lampje gaat flikkerren bij neutraal En of je koppeling slippen.

Dan gewoon vervangen.
Zoals vaker voorgeschreven 10w60 volsyntheet 2thumbsup (ik heb nog staan tongue )

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Jul. 2014, 17:40    Onderwerp: Reageer met quote

inderdaad,
als er geen problemen optreden dan laat ik het gewoon nog ff lekker zitten,
en mijn distributie gaat ook niet meer rammelen bij wat minder oliedruk,
dankzij de mechanische steven D spanners die er nu inzitten ipv de standaard oliedrukspanners. thumbsup

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1592
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Do, 10 Jul. 2014, 10:11    Onderwerp: Reageer met quote

Zit ik mij af te vragen : als die moto al van 2004 is, heeft die al die tijd op half-syntheet gedraaid of op vol-syntheet. Dat is een belangrijker kwestie dan die viscositeit.
Voorbeeldje : ik heb ooit es 100.000km gereden met een VFR750, altijd half-syntheet in gedaan. Nooit olieverbruik, dan eens volsyntheet in gedaan, uit nieuwsgierigheid. Resultaat na amper een paar duizend kms : vervelend hoog olieverbruik. Verklaring : de zéér sterk reinigende volsyntheet had de motor vanbinnen volledig opgekuisd, alle roetafzettingen waren weg waardoor de afdichting van de verbrandingskamers niet goed meer werkte. Mijn conclusie : nooit volsyntheet gebruiken in een motorfiets die jarenlang op half-syntheet gedraaid heeft.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 10 Jul. 2014, 19:37    Onderwerp: Reageer met quote

ja, dat is een bekend fenomeen.

Eenmaal op halfsyntheet, niet meer terug naar volsyntheet.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Do, 10 Jul. 2014, 20:33    Onderwerp: Reageer met quote

ik ga er maar vanuit dat er voor deze brommer altijd volsyntheet is gebruikt,
want dat schreef ktm ook toen de dealers toch voor?
motor is import uit italie, en toen mijn dealer hier het id nr intikte,
kwam de de gehele geschiedenis tevoorschijn, van nieuw af aan tot eind 2013 in onderhoud geweest bij 1 en dezelfde KTM dealer thumbsup

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1592
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Vr, 11 Jul. 2014, 17:14    Onderwerp: Reageer met quote

wow, een zeldzaam exemplaar ! 2thumbsup
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif