lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Demperwol Akra's

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ouwegeert



Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 240
Woonplaats: zuidbroek

BerichtGeplaatst: Za, 5 Jul. 2014, 22:14    Onderwerp: Demperwol Akra's Reageer met quote

Mijn Akra's maken (te) veel lawaai met de killers gemonteerd. Dus zal de wol in de dempers zijn vertrokken? Na info bij de dealer blijkt dat ca €100 te kosten. Dan zal het wel goudwol zijn ofzo, denk ik. Waarschijnlijk is er iemand die dat probleem al getackeld heeft.
Ik zou het erg op prijs stellen als iemand mij hier een bruikbaar advies kan geven.
Het lijkt mij dat er wel geschikt materiaal moet zijn, met een iets vriendelijker prijskaartje.
Alvast bedankt, Wout.

_________________
Nait soezen, mor deurbroezen!

Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 5 Jul. 2014, 22:31    Onderwerp: Reageer met quote

bij de ktm-'cross' zaken kun je vaak setjes demperwol kopen: een gecomprimeerde huls die je om de demper heen schuift en die dan utizet bij de eerste keer warmdraaien.

die 100 euro is waarschijnlijk omdat ze nog RVS popnagels nodig hebben en een 1/2 uur werk om te vervangen...

zelf doen kan.. als je de spullen er voo rhebt.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
TRooPER



Geregistreerd op: 5-10-2010
Berichten: 190

BerichtGeplaatst: Do, 10 Jul. 2014, 14:07    Onderwerp: Reageer met quote

ik ben zelf ook aan het uitkijken naar dempingswol, voor een akra (op m'n xr650r)
en ik denk eens te kijken naar de eigenschappen van de keramische wol die gebruikt wordt voor "haardkachels" te ommantelen, deze kunnen ook tot 1000°, weet alleen niet hoe vast die wol,
heb wel nog een stukje over van verbouwingswerken, dus wel eens proberen waard natuurlijk, maar dat zal niet voor onmiddellijk zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1486
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Vr, 11 Jul. 2014, 13:58    Onderwerp: Reageer met quote

setje kopen bij die van de Wings uitlaten? 50 per kant, 2 euro per hittebestendige popnagel.
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
TRooPER



Geregistreerd op: 5-10-2010
Berichten: 190

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Aug. 2014, 10:58    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
setje kopen bij die van de Wings uitlaten? 50 per kant, 2 euro per hittebestendige popnagel.


ik heb voor m'n mono 2 zakjes van die "sliert" dempingswol gekocht bij m'n XR onderdelendealer. ook 50euro voor de 2 zakjes samen.


we vermoeden dat de keramische wol niet genoeg zal blijven zitten in de demper, deze wol is niet gemaakt om drukverschillen te kunnen weerstaan en zal makkelijk in vlokjes de uitlaat worden uitgeblazen.
Die keramische wol is hoofdzakelijk hittebestendig, en daar zal het bij blijven. niet akoustisch en niet drukbestendig.

ivm die hittebestendige popnagels: dat zal met gewone popnagels ook wel lukken denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Aug. 2014, 14:49    Onderwerp: Reageer met quote

Popnagels hebben niets met hittebestendigheid te maken maar met stevigheid. Een "gewone" zachte aluminium popnagel trilt bijna gegarandeerd los bij gebruik in een uitlaat, de RVS versies zijn veel harder en taaier en zullen indien goed geplaatst nooit loskomen. Je zult die ook niet gemakkelijk goed trekken met een gewone huis-keuken-tuin tang, die zal van een degelijke kwaliteit moeten zijn.

100€ voor 2 dempers te voorzien van dempingswol is trouwens een correcte prijs...

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif