lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Banden 1190 Adventure
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MROE



Geregistreerd op: 7-11-2013
Berichten: 173
Woonplaats: IJsselmuiden

BerichtGeplaatst: Di, 1 Dec. 2015, 23:12    Onderwerp: Reageer met quote

Voorband ging 27 K mee, achter is vervangen bij 18 K. Voorband was nog niet op. Achter is vervangen omdat er een spijker ik zat.
Ik doe woonwerk met de motor. Afgelopen jaar ongeveer 600 km fun gedaan.
Remmen doe ik bijna nooit, en vlot optrekken ook bijna niet.
Dan doe je er best wel lang mee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Matteo



Geregistreerd op: 16-3-2016
Berichten: 8
Woonplaats: Hilversum

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Mrt. 2016, 0:23    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zal mij kort voorstellen.
Na wat km op mijn vorige motor, 1200gs, heb ik de overstap gemaakt naar de pirelli scorpion trail 2. Op die motor een perfecte band met goeie grip (nat en koud) en vooral goede wegligging.

Sinds een maand of 2 in het bezit van het beest a.k.a. 1190 adventure. Geleverd met nieuwe band achter. Na twee duizend km toch wat last van een onrustige voorkant. wat het is geen idee. Afgaande op de waarnemingen zoals koude motor, band, wegdek etc. hetgeen wat opvalt is een ongelijkmatige slijtage in het looppratroon van de band. De lijn in de band waar een bocht gemaakt wordt is voelbaar hoogteverschil op die lijn. Afijn ding zit er 15 d km op dus maar eens op zoek naar een andere band.

Nu zag ik dat de pirelli scorpion trail 2 ook in de snelheidsindicatie W wordt verkocht.

Voor:
http://www.motorbandenmarkt.nl/cgi-bin/rshop.pl?s_p=Pirelli-Scorpion-Trail-II-120_70-ZR19-TL-60W-Voorwiel_-M_C&details=Ordern&typ=R-275082&cart_id=75620511.1107.8643&ranzahl=1&Breite=120&Quer=70&Felge=19&S_Z=ZR&Speed=W&weiter=0&Ang_pro_Seite=10&dsco=1107&m_s=1&rsmFahrzeugart=MO

Achter:
http://www.motorbandenmarkt.nl/cgi-bin/rshop.pl?s_p=Pirelli-Scorpion-Trail-II-170_60-ZR17-TL-72W-Achterwiel_-M_C&details=Ordern&typ=R-275087&cart_id=75620511.1107.8643&ranzahl=1&Breite=170&Quer=60&Felge=17&S_Z=ZR&Speed=W&weiter=30&Ang_pro_Seite=10&sort_by=brand&dsco=1107&m_s=1&rsmFahrzeugart=MO

Vreemde is dat de maat wel op de site van pirelli staat genoemd. Maar bij de knop 'fit on your bike' geen resultaten op ktm 1190 adventure. Maatvoering komt exact overeen met mijn huidige banden.

Vraag is aan jullie of iemand al ervaring heeft met de pirelli op de 1190.
Ik ben van plan voor deze band er al om te leggen (zeg binnen een maand)
Hoop dan al wat van iemand te horen. Anders horen jullie van mijn ervaringen tzt.

_________________
Ducati m 1000 i.e. 03'- Ducati ST4s 06' - BMW R1200gs 09' - KTM 1190 Adventure 14'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bertje



Geregistreerd op: 12-9-2007
Berichten: 134
Woonplaats: Op de Veluwe

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Mrt. 2016, 11:09    Onderwerp: Reageer met quote

Nu ga ik een beetje vloeken op dit forum maar een KTM heb ik niet meer. Maar wel redelijk wat banden ervaring. Uit deze ervaring kan ik zeggen dat op een 1190ADV de beste band een Metzeler Tourance Next is. We (dealer en ik) hebben wat af geëxperimenteerd met wielen en banden om een motor te krijgen waar nog redelijk mee op de autobaan te rijden was (schudden, trillen, pendelen) en die ook aan goede natte en droge rijeigenschappen beantwoorde. De originele montage, Conti TA, was wel binnen de papieren normen maar op snelheid niet op de weg te houden.
Nu denk ik dat het overgrote deel van deze negatieve ervaring niet bij Conti zit maar bij KTM. Daar hebben ze moeite met het onderscheid tussen speelsheid en driveability.

Inmiddels heb ik ook al weer een 8.500 km ervaring met de Metzeler Tourance Next op een Japans merk. Die band is na 8.500 km glad op achter. En dat op een motor die qua vermogens afgifte veel egaler is dan die V twin, die deed er 11.000 km mee.

Daarna bij wijze van experiment de Pirelli Scorpion Trail II gemonteerd omdat die in de Motorrad banden test erg goed uit de verf kwam.
De ervaring van de eerste 1.500 overtreffen mijn verwachting de Pirreli ontpopt zich als een super neutrale band op deze motor. Buitengewoon koersvast en zonder enige inspanning in de bocht te leggen. Eenmaal in de bocht maakt remmen of gasgeven niets uit hij blijft zijn lijn volgen. Geen opricht of duik reacties.
Als hij z'n hele levensduur zo blijft ben ik klaar met bandenkeuzes.

Het enige waar ik nog bang voor ben is de levensduur. Kleven kost veelal rubber.

Groeten Bertje

_________________
De mooiste weg is een omweg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
MROE



Geregistreerd op: 7-11-2013
Berichten: 173
Woonplaats: IJsselmuiden

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Apr. 2016, 20:35    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb alleen nog voor de Pirelli liggen achter is nog niet op.
Voor voelt gewoon goed. Wat Bertje ook zegt, levensduur kan ik nog niks over zeggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wheels



Geregistreerd op: 16-11-2014
Berichten: 135
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

BerichtGeplaatst: Do, 21 Apr. 2016, 8:57    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb er nu 5000 km een set Dunlop trail smart op liggen.
Deze zullen 7 á 7,5 k meegan in tegenstelling tot de conti's die er af fabriek op liggen en 10 k gerealiseerd hebben.

Rijkwaliteit is vergelijkbaar, want daar zitten voor mijn gevoel geen grote schokkende verschillen in.
Slijtageproces van de Dunlop verloopt door zijn zachtere compound sneller en de band slijt ook minder mooi rond af. Dit is een voordeel van de Conti die maar één compound kent maar een lagere dichtheid van vulcanisatie toepast naar de buitenzijde van de band.

Ik ga dus weer terug naar de Conti als ik ga vervangen.

_________________
Zeg 'wat' je bedoelt. dan is 'dat' duidelijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM Naam
Matteo



Geregistreerd op: 16-3-2016
Berichten: 8
Woonplaats: Hilversum

BerichtGeplaatst: Zo, 24 Apr. 2016, 17:55    Onderwerp: Reageer met quote

Ben bij de dealer geweest om te vragen.

Volgens de dealer is de conti in de kombaan getest als enige geschikte band. Dit was in 2013 dus zal het e.e.a. wel anders zijn met de huidige banden.

Ik ben voor de conti gegaan smiley toch maar op safe spelen.
Voor zit er nu 17.000 km op en heeft wel een vreemde slijtage.

Bedankt voor de hulp hierbij!

_________________
Ducati m 1000 i.e. 03'- Ducati ST4s 06' - BMW R1200gs 09' - KTM 1190 Adventure 14'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Martin



Geregistreerd op: 22-7-2013
Berichten: 181
Woonplaats: Heukelum

BerichtGeplaatst: Di, 15 Mei. 2018, 19:09    Onderwerp: Reageer met quote

Heeft iemand de Bridgestone A41 al geprobeerd?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Di, 15 Mei. 2018, 22:13    Onderwerp: Reageer met quote

of de Karoo 3 (Metzeler),

Groeten,
Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Kami



Geregistreerd op: 5-9-2013
Berichten: 111

BerichtGeplaatst: Wo, 16 Mei. 2018, 22:18    Onderwerp: Reageer met quote

Er wordt bijna geen rommel meer gemaakt.
De kwaliteit van de tourband is de afgelopen 5 jaar aanzienlijk verbeterd.
Zit ook de grootste afzetmarkt denk ik zo.

Zelf zeer tevreden over de Dunlop RoadSmart III.
Achter max 6000km, dan is het een slick.
Voor wordt vervangen bij 8000-85000km.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Martin



Geregistreerd op: 22-7-2013
Berichten: 181
Woonplaats: Heukelum

BerichtGeplaatst: Do, 17 Mei. 2018, 6:04    Onderwerp: Reageer met quote

De Pireli's vond ik opmerkelijk beter, vooral qua stabiliteit, dan de Conti's (op zich inderdaad ook niet slecht). Vandaar dat ik wel benieuwd ben naar praktijkervaringen met de A41; de lovende woorden van de introductie zeggen ook niet alles. . . met korting momenteel 50,- goedkoper dan de Pirelli's; leuk, maar niet doorslaggevend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif