Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1456 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Ma, 30 Jun. 2014, 17:54 Onderwerp: Goooooo! For it, Timieh. |
|
|
Zo eigenlijk vind ik het zelf minder leuk. En maak ik gewoon mijn eigen topicje aan. Waarin ik alles ga vragen en doen wat met mijn KTM te maken heeft.
Omdat het toch een vol topic word. Zal ik mijzelf nogmaals voorstellen voor het geval je me nog niet kent
Tim van Achterberg, 21jaar (9okt92) Studerende als MTS+ Werktuigbouwkundige. Ikzelf ben vast makkelijk te herkennen met die vieze kleur jas
De Motor
#Wat zit er allemaal in dit topic:
-Rebound voorvork reparatie (http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?p=60221, In dit topic: http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?p=61455#61455)
-Accu laat niet meer reparatie (http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?p=61446#61446, In dit topic: http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?p=61456#61456)
-Welk materiaal is de uitlaat (http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=6506)
-Uitlaat ineens meer ploffen.. In dit topic: http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?p=61487#61487
-Koppelings master Lekkage.. In dit topic: http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?p=61999#61999 _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Laatst aangepast door timieh op Ma, 25 Aug. 2014, 18:08, in totaal 5 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
Jos van Vliet
Geregistreerd op: 8-7-2008 Berichten: 384 Woonplaats: Eindhoven
|
Geplaatst: Ma, 30 Jun. 2014, 20:07 Onderwerp: |
|
|
eh, forum topic gebruiken om je eigen blog te maken? wel orgineel bedacht moet ik zeggen _________________ Husqvarna 701
Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03 |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 30 Jun. 2014, 20:09 Onderwerp: |
|
|
hahahaha,
als je het vol genoeg krijgt dan maak ik wel een subforum voor je aan , lol.
ps.: Je eigen Gallery mag ook he! _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1456 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Ma, 30 Jun. 2014, 21:21 Onderwerp: |
|
|
Copy van bericht:
Probleem: Rebound instelling is niet te verstellen
Nadat ik terugkwam van de Technische dag toch maar is kijken hoe het voelt als we de vering verstellen rechts geen probleem links met geen mogelijkheid te verstellen. De dop lag ook wat hoger dit bleek achteraf te komen omdat de stelknop geforceerd is geweest met een tang of dergelijke en dus inplaats van dat de bevestiging recht was was die getordeerd.
Let erop met het uithalen van de zwarte stelknoppen er zit een veer met 2 stalen [3mm] balletjes in en die willen maar al te graag ver weg springen
Nu heeft de dop die in de voorvork zit een 4 punt mogelijkheid om deze te lossen. Dus heb ik even een tooltje gemaakt:
Verder voordat je dit een slag probeert te lossen als ze in je kroonplaten zitten schroef je de bovenste kroonplaat los. Zodat je niet iets kapot draait.
Dan zorg je dat je tooltje of je 2 punts sleutel [of tooltje van Dr_bean ...link.....] goed erin zit en draai je hem een slag los de rest komt op de werkbank wel.
Beiden pootjes eruit want het is beter om beiden poten tegelijk te doen en tegelijk van verse olie en tegelijk etc.... etc....
Gewoon tegelijk doen
Let erop je gaat nu de vork openen en dus komt er ranzige olie uit. Neem alvast genoeg voorzorgsmaatregelen zodat je wat doeken en opvangmogelijkheden heb. Het hoeft niet ranzig te worden maar als je net even wat wil pakken kan je vork omvallen [nee gelukkig geen ervaring mee ]
Nu kan je de poten wat schoonmaken vooral het de binnenpoot.
Dan kan je de dop eraf draaien door de veer met de hand naar beneden te duwen en evt. de dop wat naar boven te trekken en een sleutel 22 erop te schuiven. Dan kan je met sleutel 24 op de dop zetten en deze demonteren.
Dan kan je de veer weer naar beneden trekken en sleutel 22 eraf halen.
Nu kan de veer eruit. Let op onderaan zit olie
Verder zat er bij mij wat vliegroest op de veer dit moet je natuurlijk even eraf vegen
Nu is het al mogelijk om de veer leeg te pompen en proberen alle/zoveel mogelijk olie eruit te halen. en kan je de olie weer verversen.
Mits je rebound goed werkt.
Wij gaan even een stapje verder want het verversen was het probleem niet
Nu is het handig om de veer en dop er weer even op te doen zodat je het onderste zuigerpakketje die erin zit te lossen.
Dan kan je de veer en dop weer eraf halen.
En dan het zuigerpakketje onderin helemaal los schroeven. Deze borgt ook de cartridge vast.
Nu moet de cartridge nog verder open om bij de rebound te komen.
Quote: | Het is ook mogelijk om het minder zorgvuldig maar ook te doen zonder de cartridge los te halen. Dit doe je door de drukstang die in de zuigerstang zit [rond 4mm van alu geloof ik uit m'n hoofd] die haal je eruit en valt bovenop de stel plunjer. Na veel tikken is deze er ook uit te komen en kan je niet al het vuil maar wel veel weghalen. dit is geen aanrader! |
Zo kan je het uiteindelijk los krijgen.
Het zuigerpakketje [rechts] wil nogwel eens vastzitten dat hoort ook want hij hoort met loctite vast te zitten. Hier is weer een tooltje voor [ook te koop via wp geloof ik] maar ook zelf te maken uiteraard:
Doordat de plunjer en het veertje van de veer retour helemaal vol / vastgekoekt zitten met prut moet je dit grondig schoonmaken.
links:
rechts:
Schoon en verse o-ring
Nu valt deze plunjer even zonder veer in de het zuigerpakketje dit hoort in de gehele doorgang even gemakkelijk te gaan. Bij mij ging dit aan het begin super stroef en de laatste 2mm gemakkelijk. Deze afstand veranderd naarmate je de rebound +/- schroeft oftewel de doorgang/weerstand met de plunjer groter/minder groot maakt.
Dit heb ik toen met een heel zacht polijst stiftje gedaan.
Hierna alles lekker schoonmaken o-ring met een beetje vet. Heb voor de zekerheid het veertje ook wat vet op gedaan.
Dan de zuigerpakketen erin monteren met een likje forkolie op de zuigers
De rest in omgekeerde volgorde weer monteren met behulp van de begeleiding van het wphb en wp manual [beide te verkrijgen via Dr_Bean/download sectie]
Mooi met nieuwe olie erin.
Alles weer terug monteren en klaar is kees.
Quote: | Verder is het vanzelfsprekend als je deze klus oppakt dat je weet wat je doet dat je alles lekker schoon maakt en weer netjes volgends he manuels in elkaar zet. |
Dit was dan het korte verslagje , Hoop dat jullie het met plezier lezen. _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1456 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Ma, 30 Jun. 2014, 21:22 Onderwerp: |
|
|
Copy bericht:
#Samenvatting/write up
Zo omdat veel mensen hier vaak baat bij hebben zal ik maar even een kleine write up schrijven. Hoe het probleem geconstateerd is en verholpen natuurlijk
Na een lekker weekend in Bad Bentheim met onze motorclub startte Katie een stuk minder makkelijk dan normaal...
De 4e dag, starten. plop accu dood
Nou op de camping alles loshalen en kijken wat de oorzaak is. Uiteindelijk met startkabels weer aan de gang gekregen! Wat ikzelf altijd doe. Neem een auto accu. Laat de auto niet draaien! Eerst rood en dan zwart. Doe de zwarte kabel op een stuk (het liefst zo kaal mogelijk) frame. Zodat er niet belachelijk veel ampère door je accu en je accu platen gaat. En wacht heel even en start hem. Daarna eerst de Zwarte en dan de rode kabel weer verwijderen.
Natuurlijk zit alle bepakking erop en ben je zelf al helemaal opgetuigd om te rijden. Best warm dus
Aangezien ik ook nog moet tanken. Eerst de tankdoppen open en dan pas de motor starten. De doppen weer pas dicht doen na het tanken!
Eenmaal thuis aangekomen de spanning gemeten van de accu.
12.01Volt. Te weinig dus en die is op.
Nou wist ik dat de accu niet lang geleden gekocht is.
Dus hoogstwaarschijnlijk ligt het niet aan de accu.
#Accu helemaal opladen met een lader.
#Kijken in het wphb wat er allemaal in het laad circuit zit
Nu gaan we maar eens meten of er ergens een slechte verbinding is.
Voordat we dit gaan doen gaan we de stekkers van het startrelais & spanningsregelaar schoon maken met wat remmenreiniger en wattenstaafje en wat geduld. En daarna weer beschermend insprayen met elektronica spray.
Nu neem je een multimeter en zet je op de stand doormeten.
Nu ga je de bruine (bij mij groen) Dubbele kabel die van je spanningsregelaar afkomt doormeten met een "ground" frame/blok/bout/moer etc. Dan moet je hier een lage aantal Ohm aflezen.
Dan de stekker met de rood witte draad meten met een rood witte draad op je stekker van de startrelais
Doormeten van de zekering in het startrelais.
Spoel doormeten door in de stekker onderling de 3 contacten (van de gele draden) om en om door te meten. Deze waardes <1ohm. Controleer per draadje ook meteen even of ze "kortsluiting" met de "ground" maken
Evenals alles een flinke visuele inspectie geven
(Bij mij viel me de beschadigingen aan de draden en stekker van het startrelais op) Bij twijfel hier op het forum vragen of vervangen
Bij mij was ook het geval dat de koperen kern beschadigd was.
Nu aangezien ik een compleet nieuwe stekker had laten overkomen. Via een webwinkeltje in Amerika. Echter zijn deze ook te vinden bij de KTM Dealer (KTM: 000700000AE)
Nu heb je hier ook een speciale tang voor nodig [word ook gebruikt bij superseals/auto industrie] Of skills met random gereedschap
Een maat had toevallig z'n tang liggen van de Land Rover die we compleet elektrisch hebben gemaakt voor in Afrika
Oja we waren bij de koperen kern gebleven. Omdat die bij mij zwart geoxideerd was besloot ik hem te vervangen. Zonde om een nieuwe stekker erop te zetten op een klote kabel. Het zou vast werken maar 100% zou ik t nooit vertrouwen. Uiteindelijk na 40cm kabelboom gestript te hebben was daar het "blanke" koper
Zie de uiteindes:
Vervangen. Evenals de bij mij beschadigde bruine draad. Gelukkig is dit een "Ground" dus netjes met een oogje bij de ander gedaan aan de rechterzijde van het blok. De ander kabel afgedicht met krimpkous en laten zitten in de kabelboom.
Nu weer meten,
HOTSEFLOTS, Hij laad weer !!!!! Yiha En inderdaad zoals StevenD wel zegt over het algemeen zijn deze regelaars zo gemaakt dat ze niet stuk gaan bij normaal gebruik (geen onnodige accessoires verwarmde vesten etc./En DRBean wel eens ondervonden heeft ligt het vaak dus aan de connectoren!
Even in het kort:
-Alles schoonmaken
-Visuele controle
-Doormeten, Draden/stekkers/Ground
-Beschadigde delen vervangen
-Spoel alle 3 draden <1 Ohm bij 20graden
-Motor uit moet de accu >12.5 volt zijn. (goede accu)
-Starten accu niet <10volt
-Stationair lopen 14,2Volt +\-
-4000RPM 14.6Volt +\- _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1456 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Vr, 4 Jul. 2014, 13:03 Onderwerp: |
|
|
Nou viel mij op dat de KTM ontzettend veel aan het ploffen is geslagen lijkt wel alsof ik op vuurwerk rij
Was eerst niet. Nu bij terugschakellen en gas los wat geroffel uit de uitlaat.
Misschien kunnen jullie even mee helpen denken. SAS is er al af.
Het enigste is dat de uitlaat lekt aan de voorkant (zie plaatje).
Dit is het enigste wat veranderd is voor zover ik weet.
Kleppen stellen is niet gek lang geleden gedaan. En was toen ook prima.
Echter als ik een beetje choke erbij doe dan lijkt het over te zijn.
-Choke = meer brandstof in lucht verhouding
Maar nu lijkt me na veel rijden als de naalbussen wat uitslijten dat hij alleen maar rijker kan gaan lopen
Iemand nog ideeën?
Of maar is even kijken als we de uitlaat dicht gelast hebben
Heb niet echt geld over voor een dynorunnetje, Misschien een co meting genoeg?
_________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 4 Jul. 2014, 22:04 Onderwerp: |
|
|
normaliter wordt bij een carb-motor bij het dichtdraaien van het gas het mengsel al zo rijk dat het niet meer ontbrand (icm lage compressie op dat moment) en onverbrand de uitlaat in gaat.. met een beetje lucht van de SAS ende katalysator fikt dat dan lekker af zodat de kat lekker heet wordt en blijft.
Als je ene lek in je uitlaat hebt.. dan mengt er lucht bij in, en wordt het mengsel weer ARM genoeg om goed te kunnen ontbranden...
voeg je extra brandstof toe en is het lek niet al te groot, dan wordt het weer rijk genoeg om niet meer te ontbranden.
Ergo.. 't zal over zijn al jij je uitlaat dichtgebakken hebt. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1456 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Zo, 6 Jul. 2014, 15:10 Onderwerp: |
|
|
YES!
Zat ik toch in de juiste richting te denken.
Bedankt voor de brainstorm Bean _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1456 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Di, 15 Jul. 2014, 17:57 Onderwerp: |
|
|
Jaja mijn vermoeden dat de motor heerlijk spoorde was iets te volbarig.
Na even heel precies gevoelt te hebben zit er gewoon rechtuit een dood punt in m'n balhoofd....
Nu maar opzoek naar lagertjes _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Di, 15 Jul. 2014, 20:54 Onderwerp: |
|
|
zijn meen ik dezelfde als exc,
en meestal hoeft alleen de onderste vervangen te worden _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1456 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Di, 15 Jul. 2014, 22:53 Onderwerp: |
|
|
Nu nog is uitzoeken en bestellen
L45449/L45410 Timken
Trailer Bearings Taper Roller
Thanks bean
Vond nu trouwens wel op formaat dat SKF ook iets had _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1456 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Do, 24 Jul. 2014, 19:14 Onderwerp: |
|
|
Uitlaat gefixt!
Gewoon dichtgelast.
Oude verroest busjes van de uitlaatklem eruit gehaald (moest doorgeslepen worden ivm vastgerot) even nieuwe busjes draaien van RVS.
Weer als nieuw!
En rijd weer zoals het hoort !
Foto's volgen _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1456 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Ma, 11 Aug. 2014, 19:07 Onderwerp: |
|
|
Ik zie zojuist dat ik de foto's vergeten ben.
Druk met stage lopen en 2 weken weg geweest. Zal er binnenkort even naar kijken
Balhoofdlagers zijn besteld. Dus binnenkort een write up _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1456 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Di, 12 Aug. 2014, 17:06 Onderwerp: |
|
|
Zo hier dan de foto's van de uitlaatreparatie:
Is wel duidelijk he
Schoon geborsteld met een staalborstel stiftje in de boormachine/dremel
ZO HE! dat vernikkelde laagje zit er nogsteeds op. Had gedacht dat dit eraf zou liggen maar het glimt nog als een nieuwe
Het RVS klemmetje met verrot ijzer Mooi nieuwe tonnetjes van RVS maken +keramische montagepasta en een RVS inbusje.
(De druppels is geen lekkage uiteraard. Maar gewoon van het afspoelen van het slijpstof van de oude klem )
Tadaa
En natuurlijk staat er wat nieuws op het lijstje
Achterrem is niet helemaal super. Het rubbertje die de stift>zuiger moet beschermen is uitgelubberd, heel vaag.. Nu zit het glaasje ook niet meer zoals het hoort...... Geen idee hoe dit los kan komen gelukkig lekt er niks.
Dus als er weer sleuteltijd is even de achterrem compleet uit elkaar halen schoonmaken ATE vet erop glaasje vastlijmen en gaan met die banaan _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1456 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Wo, 20 Aug. 2014, 11:31 Onderwerp: |
|
|
Timken balhoofdlagers zijn gister mooi binnengekomen.
Helaas bij gebrek aan tijd en een overkapping.
Sleutellen in de regen is niet leuk.
Helaas niet voor komend *motorkampeerweekend in Ouren
de verse balhoofdlagers erin _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
|