lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Vakantiegroet uit Frankrijk.

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Cafe berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Martin



Geregistreerd op: 22-7-2013
Berichten: 181
Woonplaats: Heukelum

BerichtGeplaatst: Vr, 27 Jun. 2014, 21:03    Onderwerp: Vakantiegroet uit Frankrijk. Reageer met quote









Graag had ik het bij deze plaatjes van de Galibier gelaten. . . helaas kreeg ik er vanuit Frankrijk nog wat extra nagestuurd. . .







Ik probeer me, zeker met mijn vrouw achterop, altijd redelijk aan de geldende maximum snelheden te houden. In Duitsland is dat wat makkelijker dan in Nederland en voorheen had ik dat gevoel ook bij Frankrijk, maar twee nagestuurde vakantieherinneringen veranderen dat enigszins. . . volgende vakantie maar niet meer naar Frankrijk?
Het hypocriete bijgevoegde papiertje maakt het er niet beter op:



Laten ze gewoon schrijven dat ze meer geld willen binnen halen (in ons geval 2 x 45,- voor 2 x 6 km. (2 x 1 km. verrekend. . .) te hard). . .
. . . hoe dan ook: wie nog naar Frankrijk gaat is gewaarschuwd
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
toktok



Geregistreerd op: 15-12-2011
Berichten: 123
Woonplaats: Heerlen

BerichtGeplaatst: Vr, 27 Jun. 2014, 21:27    Onderwerp: Reageer met quote

jaja, linkse regering hè, geld uitgeven van anderen, zijn ze meester in. Ben net terug uit dezelfde regio, afwachten hoewel ik niet van plan ben te betalen, heb er dit jaar twee af mogen tikken van vorig jaar, ook 2x€45.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Martin



Geregistreerd op: 22-7-2013
Berichten: 181
Woonplaats: Heukelum

BerichtGeplaatst: Vr, 27 Jun. 2014, 21:36    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben er maar vanuit gegaan dat ik niet onder het betalen uitkom. . . zelfs al zou dat lukken geeft het me geen prettig gevoel daar te rijden en na, voor wat voor reden dan ook, staande gehouden te zijn, alsnog een vettere rekening te moeten betalen.
Maar een goed gevoel geeft het allerminst, zelfs mijn vrouw zei: volgende keer maar gewoon twintig km. te hard rijden; de boete is dan nog hetzelfde. . .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
toktok



Geregistreerd op: 15-12-2011
Berichten: 123
Woonplaats: Heerlen

BerichtGeplaatst: Vr, 27 Jun. 2014, 21:40    Onderwerp: Reageer met quote

ja, dat idee had ik ook, een maal 1 km te hard en een maal 4 km te hard (na correctie), gaat toch nergens over. Voorlopig ga ik toch niet meer naar Frankrijk, ben er nu drie opeenvolgende jaren geweest, is ff genoeg geweest, ook qua boetes daar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jos van Vliet



Geregistreerd op: 8-7-2008
Berichten: 384
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: Vr, 27 Jun. 2014, 22:07    Onderwerp: Reageer met quote

pff, wat een gezeur. Zelf te hard rijden en dan gaan zeuren dat Frankrijk "weer teveel geld wilt binnen halen" en "linkse regering die geld uitgeeft van anderen". En dan niet meer naar Frankrijk willen omdat ze daar boetes uitschrijven. Even uit de droom helpen: boetes voor te hard rijden worden in alle landen uitgeschreven.
Ik snap ook niet wat er hypocriet is aan het bijgevoegde papiertje. Vind het eigenlijk wel service dat ze het in het Nederlands doen.
En ja, ik rij ook wel eens te hard (net nog 33 euro betaald voor 57 rijden in de bebouwde kom). En ja, dan baal ik en vloek ik ook een keer. Maar het is simpelweg m'n eigen schuld ...

_________________
Husqvarna 701

Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
tafella



Geregistreerd op: 18-2-2008
Berichten: 656
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 27 Jun. 2014, 22:19    Onderwerp: Reageer met quote

+1

Niet zeuren, te hard is te hard, meestal kom je er mee weg, soms niet...

_________________
KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Martin



Geregistreerd op: 22-7-2013
Berichten: 181
Woonplaats: Heukelum

BerichtGeplaatst: Za, 28 Jun. 2014, 9:19    Onderwerp: Reageer met quote

Vooral bij de bekeuring op de N88 voelt het meer als graaien dan nuttig voor de verkeersveiligheid. . . maar je hebt gelijk: uiteindelijk kan ik er alleen mezelf op aankijken; het was een bewuste keuze om te proberen nét binnen de marges te blijven. Die zijn dus kleiner dan ik verwachtte. . .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Wo, 16 Jul. 2014, 14:35    Onderwerp: Reageer met quote

Wie de laatste tijd in FR heeft rondgereden, zal gemerkt hebben dat de bewoners van dat land zich overal angstvallig vasthouden aan de geldende snelheidsbeperkingen. Ik herinner me nog de tijd dat iedereen in dat land reed als een gek, zeker in het Zalige Zuiden. Dat ze nu dus zo heel erg braafjes rijden, heeft echt wel een goeie reden!
Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat ik zo'n puntengedoe een leuke oplossing vind. stars

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Vr, 18 Jul. 2014, 0:50    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
Wie de laatste tijd in FR heeft rondgereden, zal gemerkt hebben dat de bewoners van dat land zich overal angstvallig vasthouden aan de geldende snelheidsbeperkingen. Ik herinner me nog de tijd dat iedereen in dat land reed als een gek, zeker in het Zalige Zuiden. Dat ze nu dus zo heel erg braafjes rijden, heeft echt wel een goeie reden!
Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat ik zo'n puntengedoe een leuke oplossing vind. stars


ik hou wel van een paar grote + punten grin2 grin2 lipsrsealed2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tuxdelux



Geregistreerd op: 17-11-2012
Berichten: 91
Woonplaats: Tussen Affligem en Ternat

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Aug. 2014, 10:44    Onderwerp: Re: Vakantiegroet uit Frankrijk. Reageer met quote

Martin schreef:

. . . helaas kreeg ik er vanuit Frankrijk nog wat extra nagestuurd. . .
Laten ze gewoon schrijven dat ze meer geld willen binnen halen (in ons geval 2 x 45,- voor 2 x 6 km. (2 x 1 km. verrekend. . .) te hard). . .
. . . hoe dan ook: wie nog naar Frankrijk gaat is gewaarschuwd

Hmm,ook toevallig... Bij mij zat er iets gelijkaardigs in de bus. Ik heb me altijd netjes aan de maximum snelheid gehouden maar ben toch ook geflits aan "96", gecorigeerd naar 91. Net 1 km/hr te snel op de autoroute notabéné.
Volgende jaren voor mij ook ook niet meer naar la douce France.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
LuC8 Motard



Geregistreerd op: 28-6-2014
Berichten: 21
Woonplaats: liedekerke

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Aug. 2014, 12:18    Onderwerp: Re: Vakantiegroet uit Frankrijk. Reageer met quote

tuxdelux schreef:
Martin schreef:

. . . helaas kreeg ik er vanuit Frankrijk nog wat extra nagestuurd. . .
Laten ze gewoon schrijven dat ze meer geld willen binnen halen (in ons geval 2 x 45,- voor 2 x 6 km. (2 x 1 km. verrekend. . .) te hard). . .
. . . hoe dan ook: wie nog naar Frankrijk gaat is gewaarschuwd

Hmm,ook toevallig... Bij mij zat er iets gelijkaardigs in de bus. Ik heb me altijd netjes aan de maximum snelheid gehouden maar ben toch ook geflits aan "96", gecorigeerd naar 91. Net 1 km/hr te snel op de autoroute notabéné.
Volgende jaren voor mij ook ook niet meer naar la douce France.


Tja...er zit niks anders op om ons leren aan de snelheid te houden , rolleyes ...en wie speelt moet kunnen verliezen zekers !!! , La douce France is nog niets in vergelijking met Boetes en Flitsers in Zwitserland & de Dolo's ...

Maar soit... ik blijf toch nog altijd Fan van " La Douce France" thumbsup toch nog heel wa anders hé... dan
in de buurt van Affligen - Ternat & Liedekerke
Mvg

_________________
KTM adventure 990 & FlyingBrick K1100LT/se
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Cafe Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif