Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
mwinter
|
Geplaatst: Di, 11 Feb. 2014, 19:24 Onderwerp: wat is de torque limiter |
|
|
bij mijn se uit 2006 is het startsysteem stuk.het bekende verhaal wat ik ook al op het forum heb gezien.vliegwiel en tandwiel beschadigd en de rolletjes ertussen versleten.
wat ik echter niet kan vinden is de torque limiter,die zou op sommige modellen wel zitten en andere weer niet.
kan iemand even een tip geven of een foto plaatsen waar dit duidelijk op staat .alvast bedankt |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Di, 11 Feb. 2014, 23:39 Onderwerp: Re: wat is de torque limiter |
|
|
mwinter schreef: | bij mijn se uit 2006 is het startsysteem stuk.het bekende verhaal wat ik ook al op het forum heb gezien.vliegwiel en tandwiel beschadigd en de rolletjes ertussen versleten.
wat ik echter niet kan vinden is de torque limiter,die zou op sommige modellen wel zitten en andere weer niet.
kan iemand even een tip geven of een foto plaatsen waar dit duidelijk op staat .alvast bedankt |
De Torque limiter was een 'terugroepactie' van KTM, waarbij SE's die dit probleem erg genoeg hadden kosteloos werden voorzien van een update.
Kijk gewoon op de parts list van de motor, daar ga je duidelijk de torque limiter zien. _________________ Treebird Boomverzorging
info@bomen-snoeien.be |
|
Naar boven |
|
 |
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1482 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Wo, 12 Feb. 2014, 16:15 Onderwerp: |
|
|
Gewoon een ring die pas bij een bepaald aantal omwentelingen grijpt op je as [torq limiter]  _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 12 Feb. 2014, 18:21 Onderwerp: |
|
|
nee andersom: een systeem wat boven een bepaalde kracht (draaimoment/torque) doorslipt. Dit is om te starter te sparen als de motor terugslaat.
KTM koopt het onderdeel als geheel in. Helaas waren er modellen waarbij het ding te vroeg doorslipt en dat dus ook bij normaal starten gebeurt, wat niet de bedoeling is: je hoort dan een eng krakend geluid bij het starten... en op den duur slipt ie helemaal door zodat je niet meer kunt starten. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1482 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Do, 13 Feb. 2014, 8:46 Onderwerp: |
|
|
Oja logisch natuurlijk haha, dacht al er klopt iets niet  _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
 |
pepdeze
|
Geplaatst: Za, 15 Feb. 2014, 11:02 Onderwerp: |
|
|
Hij is binnen |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Za, 15 Feb. 2014, 11:22 Onderwerp: |
|
|
Het dubbele tandwiel tussen je vliegwiel en startmotor in is de torq-limiter. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
wessel99
|
Geplaatst: Di, 13 Mei. 2014, 12:28 Onderwerp: |
|
|
Had dit geluid van de week 2x op een tweedehands gekochte Superduke 990 uit 2006: toen ik de motor liet afslaan rammelde deze daarna bij het starten maar motor draaide niet rond (alsof de startmotor terugslaat). Is dit het gelijke probleem? Motor zou 19dkm gedraaid hebben dus lijkt me vroeg? |
|
Naar boven |
|
 |
|