Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Martin
Geregistreerd op: 22-7-2013 Berichten: 181 Woonplaats: Heukelum
|
Geplaatst: Vr, 23 Mei. 2014, 22:21 Onderwerp: |
|
|
Zoals ik het lees ook geen oplossing voor dit probleem, het doet zich bij iedereen ook pas voor sinds de laatste update; lijkt me niet al te moeilijk om het weer als voorheen te laten functioneren. . . |
|
Naar boven |
|
|
Kami
Geregistreerd op: 5-9-2013 Berichten: 111
|
Geplaatst: Za, 24 Mei. 2014, 19:36 Onderwerp: |
|
|
Martin schreef: | nadat de motor even uit heeft gestaan de instellingen terug gaan naar Street voor zowel de mapping als de demping. . |
Bij mijn komt elke keer street/sport te staan...
Voor de update was het of sport/sport of street/street... |
|
Naar boven |
|
|
Bertje
Geregistreerd op: 12-9-2007 Berichten: 134 Woonplaats: Op de Veluwe
|
Geplaatst: Ma, 30 Jun. 2014, 20:47 Onderwerp: |
|
|
Voor een paar weken terug poste ik hier een bericht naar aanleiding van start problemen en garantie brieven.
Hier een update,
Uiteindelijk heb ik in 3e termijn de garantiebrief toch ontvangen. Duurt even maar dan heb je ook wat.
De startproblemen moesten worden opgelost middels een nieuwe Varta accu.
En zo gingen we 2 weken later voor een lang weekend naar Duitsland/ Oostenrijk. Heerlijk genoten van het mooie asfalt wat onze Oosterburen daar hebben. De derde dag ging het starten al wat minder'. s'Morgens hadden we startkabels en een auto nodig, door de dag heen startte hij wel maar daar was dan ook alles mee gezegd. De vierde dag (thuisreis) was hij s'ochtendsvroeg helemaal dood.
Uiteindelijk KTM SOS hulpdienst gebeld en met behulp van een afsleepdienst na wat omzwervingen bij een KTM dealer in Oostenrijk beland. Diagnose: accu overleden, interne kortsluiting. Nieuwe orginele accu (Yuassi) geplaatst alles ingeregeld en naar huis. Defecte accu kon daar niet geclaimd worden want het was geen originele!!!
Thuis bij de eigen dealer m'n verhaal gedaan e.e.a. per mail aan KTM NL gemeld. Resultaat: er is een andere startmotor geplaatst één die sneller draait en er zijn nog een paar Updates uitgevoerd.
Van KTM NL inmiddels bericht ontvangen dat de Oostenrijkse factuur via m'n Nederlandse dealer geclaimd kan worden.
Uiteindelijk werkte het SOS systeem van KTM correct en start m'n motor nu op een buitengewoon vinnige wijze. Klinkt heel goed. En nu maar hopen dat ie het zo blijft doen.
Moraal van dit verhaal, een ervaring rijker, KTM SOS werkt en KTM NL neem correct zijn verantwoordelijkheid.
Uiteindelijk zijn we met enkele uren vertraging toch nog dezelfde dag thuis gekomen.
En dat kan met zo'n Adventure 1190 dan ook wel heel erg goed. Vanuit Oostenrijk in 8 uur naar huis (950 km) inclusief tanken en een broodje.
Groeten Bertje _________________ De mooiste weg is een omweg. |
|
Naar boven |
|
|
P@UL
Geregistreerd op: 5-6-2013 Berichten: 23
|
Geplaatst: Di, 1 Jul. 2014, 9:52 Onderwerp: |
|
|
Ik heb na vele accu's uiteindelijk ook een startmotor van een 1290 Duke.
Verder is er naar de bekabeling gekeken en heb ik een nieuw contactslot.
Feit is dat de vorige accu heemaal niet zo slecht was, maar er (naar mijn mening) gewoon een lekstroom was.
Nu start hij perfect, ook na 2 weken stilstand! |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Wo, 2 Jul. 2014, 3:37 Onderwerp: |
|
|
wat is het verschil dan in start motor .....ander tandwieltje (overbrenging) omdat de superduke meer compressie heeft of zoiets. |
|
Naar boven |
|
|
Bertje
Geregistreerd op: 12-9-2007 Berichten: 134 Woonplaats: Op de Veluwe
|
Geplaatst: Do, 3 Jul. 2014, 21:24 Onderwerp: |
|
|
Het slagvolume van een 1290 is groter als van een 1190 de compressie verhouding van een 1290 is, voor zover ik heb kunnen nagaan, 13,2:1 en van een 1190 12,5:1. Als ik het dan goed interpreteer vergt een groter slagvolume tegen meer compressie dus meer arbeid, of niet? De nieuwe startmotor draait sneller (op het gehoor) en dat in combinatie met een gewijzigde overbreng verhouding moet minder arbeid voor hem zijn, of niet?
Het geheel aan start klachten is niet overal gelijkluidend. Een eensluidende klacht met een eensluidende oplossing heb ik ook nog niet gehoord.
Wat mij nog steeds bezighoud is de ervaring tijdens m'n Duits Oostenrijkse avontuur. Tijdens m'n door de hulpdienst geregelde "eerste hulp bezoek" aan een lokale Suzuki dealer controleerde die als eerste de laadstroom en weigerde hij me na deze controle een accu te verkopen omdat hij, met conventionele maar professionele meet apparatuur in het laadcircuit piekspanningen liet zien van ca. 26 volt.
Zijn conclusie was dat ik dan met een paar weken weer een defecte accu zou hebben. Daarom verwees hij me door naar de KTM dealer die met digitale KTM apparatuur niets constateerde en een nieuwe accu monteerde.
Later hier in Nederland reageert niemand op deze ervaring. Maar het houdt mij nog steeds bezig terwijl hij momenteel start als een tierelier.
Groeten Bertje. _________________ De mooiste weg is een omweg. |
|
Naar boven |
|
|
Martin
Geregistreerd op: 22-7-2013 Berichten: 181 Woonplaats: Heukelum
|
Geplaatst: Vr, 11 Jul. 2014, 16:25 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Bij mijn komt elke keer street/sport te staan...
Voor de update was het of sport/sport of street/street... | Vandaag nog even naar geïnformeerd bij de dealer; het telkens terug gaan naar de streetmapping blijkt uit veiligheidsoverwegingen door KTM gedaan te zijn .
Ik vind dat wel érg ver gaan. . . wellicht waag ik er nog een mailtje naar KTM aan ; niet geschoten is altijd mis. |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2662 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Za, 12 Jul. 2014, 0:07 Onderwerp: |
|
|
Dongle plaatsen en dat is weg toch? _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6727 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 12 Jul. 2014, 9:17 Onderwerp: |
|
|
Bertje schreef: |
Wat mij nog steeds bezighoud is de ervaring tijdens m'n Duits Oostenrijkse avontuur. Tijdens m'n door de hulpdienst geregelde "eerste hulp bezoek" aan een lokale Suzuki dealer controleerde die als eerste de laadstroom en weigerde hij me na deze controle een accu te verkopen omdat hij, met conventionele maar professionele meet apparatuur in het laadcircuit piekspanningen liet zien van ca. 26 volt.
Zijn conclusie was dat ik dan met een paar weken weer een defecte accu zou hebben. Daarom verwees hij me door naar de KTM dealer die met digitale KTM apparatuur niets constateerde en een nieuwe accu monteerde.
Groeten Bertje. |
piekspanningen in auto/motor zijn verschrikkelijk moeilijk te beoordelen: het kan in de ene kabel aanweig zijn, en de andere niet (kan zelfs door de meetkabels worden opgepikt).
Auto-can-bus circuits zijn ontworpen om spanningen toto 27 a 28 volt normaal te handelen, en daarboven af te dempen. Inductieve piekspanningen op boordnetwerk kunnen toot 500 volt oplopen...
een Accu gaat daar overigens niet aan stuk: Een goede accu fungeert als een enorme condensator en kan dat soort piekjes gewoon opnemen. (op de accupool zelf staan die pieken ook echtniet, tenzij de accu al stuk is) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Bertje
Geregistreerd op: 12-9-2007 Berichten: 134 Woonplaats: Op de Veluwe
|
Geplaatst: Vr, 18 Jul. 2014, 10:34 Onderwerp: |
|
|
Gerben, Bedankt voor je vakkundige reactie, Gr. Bertje _________________ De mooiste weg is een omweg. |
|
Naar boven |
|
|
Kami
Geregistreerd op: 5-9-2013 Berichten: 111
|
Geplaatst: Ma, 21 Jul. 2014, 20:47 Onderwerp: |
|
|
[quote="Martin"] Quote: | Vandaag nog even naar geïnformeerd bij de dealer; het telkens terug gaan naar de streetmapping blijkt uit veiligheidsoverwegingen door KTM gedaan te zijn . |
Ok, als dat de overweging is dan is het al helemaal raar als de mapping van RAIN naar STREET overgaat na een tankstop.
Veiliger zou zijn om de RAIN stand actief te laten.
Dat verhaal over veiligheid slaat dus nergens op.
Deze instelling gaat ook op de SD1290 elke keer terug naar STREET. |
|
Naar boven |
|
|
Specter
Geregistreerd op: 6-9-2011 Berichten: 4
|
Geplaatst: Wo, 23 Jul. 2014, 17:21 Onderwerp: |
|
|
Even met betrekking tot het automatisch terug zetten naar Street/ Street.
Heb een Adventure uit April 2013 met alle updates en mij komt dit niet bekend voor, tot ik wat ben gaan klooien.
Wat blijkt, bij het uitschakelen van de motor met de Kill switch en daarna pas met de contact sleutel, daarna het contact weer aanzetten met de Kill Switch nog op uit gaat ook mijn motor naar Street/ Street.
Zet ik echter de Kill switch weer aan voor ik het contact uit zet en daarna het contact weer aan blijft de mapping staan zoals ik 'm had staan.
Ook met het alleen uitschakelen met de contactsleutel blijft de mapping staan zoals ik 'm had ingesteld. |
|
Naar boven |
|
|
Kami
Geregistreerd op: 5-9-2013 Berichten: 111
|
Geplaatst: Do, 24 Jul. 2014, 8:54 Onderwerp: |
|
|
Bij mij komen de settings weer terug in street/street als ik alleen het kontakt uitzet, en dan moet er wel even gewacht worden. Dus direct kontakt weer aan blijven de settings staan. |
|
Naar boven |
|
|
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1155 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Do, 24 Jul. 2014, 9:16 Onderwerp: |
|
|
Specter schreef: | Even met betrekking tot het automatisch terug zetten naar Street/ Street.
Heb een Adventure uit April 2013 met alle updates en mij komt dit niet bekend voor, tot ik wat ben gaan klooien.
Wat blijkt, bij het uitschakelen van de motor met de Kill switch en daarna pas met de contact sleutel, daarna het contact weer aanzetten met de Kill Switch nog op uit gaat ook mijn motor naar Street/ Street.
Zet ik echter de Kill switch weer aan voor ik het contact uit zet en daarna het contact weer aan blijft de mapping staan zoals ik 'm had staan.
Ook met het alleen uitschakelen met de contactsleutel blijft de mapping staan zoals ik 'm had ingesteld. |
Ben je er helemaal zeker van dat bij het uitvoeren van alle hardware updates de software van je computer ook is geupdate? Mijn 2013 deed aanvankelijk namelijk net hetzelfde als wat jij hier beschrijft, maar sinds een software update ergens in maart komt hij na uitschakelen altijd terug in Street modus terecht, wat ik overigens wel een beetje vervelend maar helemaal niet onoverkomelijk vind. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
|
Martin
Geregistreerd op: 22-7-2013 Berichten: 181 Woonplaats: Heukelum
|
Geplaatst: Do, 24 Jul. 2014, 18:43 Onderwerp: |
|
|
Quote: | maar sinds een software update ergens in maart komt hij na uitschakelen altijd terug in Street modus terecht, wat ik overigens wel een beetje vervelend maar helemaal niet onoverkomelijk vind. |
Tja, alles went, zelfs hangen. . . onoverkomelijk zou betekenen dat je er niet meer mee kan rijden, dus in die zin is het niet onoverkomelijk. Irritant en volkomen overbodig wel. . . maar ik ben bang dat ik er ook aan gewend zal gaan raken. |
|
Naar boven |
|
|
|