lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

SNELHEIDSINDICATIE 1190 ADV (R)
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Martin



Geregistreerd op: 22-7-2013
Berichten: 181
Woonplaats: Heukelum

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Mei. 2014, 22:21    Onderwerp: Reageer met quote

Zoals ik het lees ook geen oplossing voor dit probleem, het doet zich bij iedereen ook pas voor sinds de laatste update; lijkt me niet al te moeilijk om het weer als voorheen te laten functioneren. . .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kami



Geregistreerd op: 5-9-2013
Berichten: 111

BerichtGeplaatst: Za, 24 Mei. 2014, 19:36    Onderwerp: Reageer met quote

Martin schreef:
nadat de motor even uit heeft gestaan de instellingen terug gaan naar Street voor zowel de mapping als de demping. .


Bij mijn komt elke keer street/sport te staan...
Voor de update was het of sport/sport of street/street...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bertje



Geregistreerd op: 12-9-2007
Berichten: 134
Woonplaats: Op de Veluwe

BerichtGeplaatst: Ma, 30 Jun. 2014, 20:47    Onderwerp: Reageer met quote

Voor een paar weken terug poste ik hier een bericht naar aanleiding van start problemen en garantie brieven.

Hier een update,

Uiteindelijk heb ik in 3e termijn de garantiebrief toch ontvangen. Duurt even maar dan heb je ook wat.
De startproblemen moesten worden opgelost middels een nieuwe Varta accu.
En zo gingen we 2 weken later voor een lang weekend naar Duitsland/ Oostenrijk. Heerlijk genoten van het mooie asfalt wat onze Oosterburen daar hebben. De derde dag ging het starten al wat minder'. s'Morgens hadden we startkabels en een auto nodig, door de dag heen startte hij wel maar daar was dan ook alles mee gezegd. De vierde dag (thuisreis) was hij s'ochtendsvroeg helemaal dood.

Uiteindelijk KTM SOS hulpdienst gebeld en met behulp van een afsleepdienst na wat omzwervingen bij een KTM dealer in Oostenrijk beland. Diagnose: accu overleden, interne kortsluiting. Nieuwe orginele accu (Yuassi) geplaatst alles ingeregeld en naar huis. Defecte accu kon daar niet geclaimd worden want het was geen originele!!!

Thuis bij de eigen dealer m'n verhaal gedaan e.e.a. per mail aan KTM NL gemeld. Resultaat: er is een andere startmotor geplaatst één die sneller draait en er zijn nog een paar Updates uitgevoerd.
Van KTM NL inmiddels bericht ontvangen dat de Oostenrijkse factuur via m'n Nederlandse dealer geclaimd kan worden.

Uiteindelijk werkte het SOS systeem van KTM correct en start m'n motor nu op een buitengewoon vinnige wijze. Klinkt heel goed. En nu maar hopen dat ie het zo blijft doen.

Moraal van dit verhaal, een ervaring rijker, KTM SOS werkt en KTM NL neem correct zijn verantwoordelijkheid.
Uiteindelijk zijn we met enkele uren vertraging toch nog dezelfde dag thuis gekomen.
En dat kan met zo'n Adventure 1190 dan ook wel heel erg goed. Vanuit Oostenrijk in 8 uur naar huis (950 km) inclusief tanken en een broodje.

Groeten Bertje

_________________
De mooiste weg is een omweg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
P@UL



Geregistreerd op: 5-6-2013
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: Di, 1 Jul. 2014, 9:52    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb na vele accu's uiteindelijk ook een startmotor van een 1290 Duke.
Verder is er naar de bekabeling gekeken en heb ik een nieuw contactslot.
Feit is dat de vorige accu heemaal niet zo slecht was, maar er (naar mijn mening) gewoon een lekstroom was.
Nu start hij perfect, ook na 2 weken stilstand!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Jul. 2014, 3:37    Onderwerp: Reageer met quote

wat is het verschil dan in start motor .....ander tandwieltje (overbrenging) omdat de superduke meer compressie heeft of zoiets.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bertje



Geregistreerd op: 12-9-2007
Berichten: 134
Woonplaats: Op de Veluwe

BerichtGeplaatst: Do, 3 Jul. 2014, 21:24    Onderwerp: Reageer met quote

Het slagvolume van een 1290 is groter als van een 1190 de compressie verhouding van een 1290 is, voor zover ik heb kunnen nagaan, 13,2:1 en van een 1190 12,5:1. Als ik het dan goed interpreteer vergt een groter slagvolume tegen meer compressie dus meer arbeid, of niet? De nieuwe startmotor draait sneller (op het gehoor) en dat in combinatie met een gewijzigde overbreng verhouding moet minder arbeid voor hem zijn, of niet?

Het geheel aan start klachten is niet overal gelijkluidend. Een eensluidende klacht met een eensluidende oplossing heb ik ook nog niet gehoord.

Wat mij nog steeds bezighoud is de ervaring tijdens m'n Duits Oostenrijkse avontuur. Tijdens m'n door de hulpdienst geregelde "eerste hulp bezoek" aan een lokale Suzuki dealer controleerde die als eerste de laadstroom en weigerde hij me na deze controle een accu te verkopen omdat hij, met conventionele maar professionele meet apparatuur in het laadcircuit piekspanningen liet zien van ca. 26 volt.
Zijn conclusie was dat ik dan met een paar weken weer een defecte accu zou hebben. Daarom verwees hij me door naar de KTM dealer die met digitale KTM apparatuur niets constateerde en een nieuwe accu monteerde.

Later hier in Nederland reageert niemand op deze ervaring. Maar het houdt mij nog steeds bezig terwijl hij momenteel start als een tierelier.

Groeten Bertje.

_________________
De mooiste weg is een omweg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Martin



Geregistreerd op: 22-7-2013
Berichten: 181
Woonplaats: Heukelum

BerichtGeplaatst: Vr, 11 Jul. 2014, 16:25    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Bij mijn komt elke keer street/sport te staan...
Voor de update was het of sport/sport of street/street...
Vandaag nog even naar geïnformeerd bij de dealer; het telkens terug gaan naar de streetmapping blijkt uit veiligheidsoverwegingen door KTM gedaan te zijn stars.
Ik vind dat wel érg ver gaan. . . wellicht waag ik er nog een mailtje naar KTM aan furious3; niet geschoten is altijd mis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 12 Jul. 2014, 0:07    Onderwerp: Reageer met quote

Dongle plaatsen en dat is weg toch?
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 12 Jul. 2014, 9:17    Onderwerp: Reageer met quote

Bertje schreef:


Wat mij nog steeds bezighoud is de ervaring tijdens m'n Duits Oostenrijkse avontuur. Tijdens m'n door de hulpdienst geregelde "eerste hulp bezoek" aan een lokale Suzuki dealer controleerde die als eerste de laadstroom en weigerde hij me na deze controle een accu te verkopen omdat hij, met conventionele maar professionele meet apparatuur in het laadcircuit piekspanningen liet zien van ca. 26 volt.
Zijn conclusie was dat ik dan met een paar weken weer een defecte accu zou hebben. Daarom verwees hij me door naar de KTM dealer die met digitale KTM apparatuur niets constateerde en een nieuwe accu monteerde.

Groeten Bertje.


piekspanningen in auto/motor zijn verschrikkelijk moeilijk te beoordelen: het kan in de ene kabel aanweig zijn, en de andere niet (kan zelfs door de meetkabels worden opgepikt).

Auto-can-bus circuits zijn ontworpen om spanningen toto 27 a 28 volt normaal te handelen, en daarboven af te dempen. Inductieve piekspanningen op boordnetwerk kunnen toot 500 volt oplopen...

een Accu gaat daar overigens niet aan stuk: Een goede accu fungeert als een enorme condensator en kan dat soort piekjes gewoon opnemen. (op de accupool zelf staan die pieken ook echtniet, tenzij de accu al stuk is)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Bertje



Geregistreerd op: 12-9-2007
Berichten: 134
Woonplaats: Op de Veluwe

BerichtGeplaatst: Vr, 18 Jul. 2014, 10:34    Onderwerp: Reageer met quote

Gerben, Bedankt voor je vakkundige reactie, Gr. Bertje
_________________
De mooiste weg is een omweg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Kami



Geregistreerd op: 5-9-2013
Berichten: 111

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Jul. 2014, 20:47    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="Martin"]
Quote:
Vandaag nog even naar geïnformeerd bij de dealer; het telkens terug gaan naar de streetmapping blijkt uit veiligheidsoverwegingen door KTM gedaan te zijn .


Ok, als dat de overweging is dan is het al helemaal raar als de mapping van RAIN naar STREET overgaat na een tankstop.
Veiliger zou zijn om de RAIN stand actief te laten.
Dat verhaal over veiligheid slaat dus nergens op.
Deze instelling gaat ook op de SD1290 elke keer terug naar STREET.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Specter



Geregistreerd op: 6-9-2011
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Jul. 2014, 17:21    Onderwerp: Reageer met quote

Even met betrekking tot het automatisch terug zetten naar Street/ Street.
Heb een Adventure uit April 2013 met alle updates en mij komt dit niet bekend voor, tot ik wat ben gaan klooien.
Wat blijkt, bij het uitschakelen van de motor met de Kill switch en daarna pas met de contact sleutel, daarna het contact weer aanzetten met de Kill Switch nog op uit gaat ook mijn motor naar Street/ Street.
Zet ik echter de Kill switch weer aan voor ik het contact uit zet en daarna het contact weer aan blijft de mapping staan zoals ik 'm had staan.
Ook met het alleen uitschakelen met de contactsleutel blijft de mapping staan zoals ik 'm had ingesteld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kami



Geregistreerd op: 5-9-2013
Berichten: 111

BerichtGeplaatst: Do, 24 Jul. 2014, 8:54    Onderwerp: Reageer met quote

Bij mij komen de settings weer terug in street/street als ik alleen het kontakt uitzet, en dan moet er wel even gewacht worden. Dus direct kontakt weer aan blijven de settings staan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Do, 24 Jul. 2014, 9:16    Onderwerp: Reageer met quote

Specter schreef:
Even met betrekking tot het automatisch terug zetten naar Street/ Street.
Heb een Adventure uit April 2013 met alle updates en mij komt dit niet bekend voor, tot ik wat ben gaan klooien.
Wat blijkt, bij het uitschakelen van de motor met de Kill switch en daarna pas met de contact sleutel, daarna het contact weer aanzetten met de Kill Switch nog op uit gaat ook mijn motor naar Street/ Street.
Zet ik echter de Kill switch weer aan voor ik het contact uit zet en daarna het contact weer aan blijft de mapping staan zoals ik 'm had staan.
Ook met het alleen uitschakelen met de contactsleutel blijft de mapping staan zoals ik 'm had ingesteld.


Ben je er helemaal zeker van dat bij het uitvoeren van alle hardware updates de software van je computer ook is geupdate? Mijn 2013 deed aanvankelijk namelijk net hetzelfde als wat jij hier beschrijft, maar sinds een software update ergens in maart komt hij na uitschakelen altijd terug in Street modus terecht, wat ik overigens wel een beetje vervelend maar helemaal niet onoverkomelijk vind.

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Martin



Geregistreerd op: 22-7-2013
Berichten: 181
Woonplaats: Heukelum

BerichtGeplaatst: Do, 24 Jul. 2014, 18:43    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
maar sinds een software update ergens in maart komt hij na uitschakelen altijd terug in Street modus terecht, wat ik overigens wel een beetje vervelend maar helemaal niet onoverkomelijk vind.

Tja, alles went, zelfs hangen. . . onoverkomelijk zou betekenen dat je er niet meer mee kan rijden, dus in die zin is het niet onoverkomelijk. Irritant en volkomen overbodig wel. . . maar ik ben bang dat ik er ook aan gewend zal gaan raken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif