Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Bertje
Geregistreerd op: 12-9-2007 Berichten: 134 Woonplaats: Op de Veluwe
|
Geplaatst: Za, 17 Mei. 2014, 18:26 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag allemaal.
Als het niet goed is mag je klagen maar als het wel goed is moet je dat ook kenbaar maken en dat wil ik hier dan ook doen.
Had ook een mailtje gestuurd over de teller afwijking. Snel en correct antwoord ontvangen. Zoals allemaal het zelfde antwoord over de wettelijke tolerantie van de snelheidsmeter. Basta over en uit.
In dat zelfde mailtje had ik nog een paar andere zaken aangegeven waaronder garantie, starten, updates etc. Nog volgende dag antwoord vanuit KTM en dealer en een afspraak gemaakt bij de dealer om komende week het een en ander te realiseren/verhelpen. Super correct en snel.
Heb ze dan ook, per mail, oprecht bedankt voor de correcte en snelle reactie en de getroffen maatregelen op de genoemde onderwerpen.
Geeft een goed gevoel, dat het wel kan. Toppie.
Groeten Bertje _________________ De mooiste weg is een omweg. |
|
Naar boven |
|
|
Xtra
Geregistreerd op: 7-5-2014 Berichten: 12
|
|
Naar boven |
|
|
Martin
Geregistreerd op: 22-7-2013 Berichten: 181 Woonplaats: Heukelum
|
Geplaatst: Zo, 18 Mei. 2014, 7:44 Onderwerp: |
|
|
Is het de moeite waard om daar mee aan de gang te gaan? Als je meestal met een GPS rijdt lijkt het me duidelijk: niet dus.
Snelheidsmeter staat ook los van de kilometerteller, dus op dat punt is het ook niet nodig.
Het valt me wel op dat de afwijking niet lineair is; van 60 tot 80 km./u. is de afwijking minimaal, er onder een kilometer of vijf en er boven ongeveer tien kilometer. |
|
Naar boven |
|
|
OLoiro
Geregistreerd op: 9-3-2014 Berichten: 80 Woonplaats: In't Groene Hart
|
Geplaatst: Zo, 18 Mei. 2014, 8:15 Onderwerp: |
|
|
Ik heb de motor voor een 1000 km beurt naar "de grootste motordealer van de benelux" gebracht. Alle updates zijn uitgevoerd en ook de rare "klonk" is verdwenen. Prima de luxe.
Ik maakte mij met name druk om die klonk die opkwam bij het remmen. Ik kreeg wel es te horen dat het zo hoorde, misschien het balhoofd was aandraaien en was een beetje bang dat ik er niet vanaf zou komen. Echter de dealer heeft de hele voorkant uit elkaar gehaald en de lagers bij de voorvering vervangen en daarmee het hele probleem opgelost.
De teller afwijking is er nog steeds, maar niet meer zo groot als daarvoor. De afwijking op de tripteller is nihil, die op de snelheidsmeter idd ca 10%.
Gisteren een tochtje gedaan van 280 km. Fantastisch weer de motor! Geen klonk en net zo (ktm-)soepel.
Enige wat mij opvalt is dat de mapping automatisch naar street gezet wordt als de motor is uitgeweest... Eens uitzoeken of dat zo hoort of dat dat nogeen bugje is...
Grtz _________________ 1190 Adventure |
|
Naar boven |
|
|
Martin
Geregistreerd op: 22-7-2013 Berichten: 181 Woonplaats: Heukelum
|
Geplaatst: Zo, 18 Mei. 2014, 19:45 Onderwerp: |
|
|
Dat automatisch terug zetten viel me ook op; lijkt me niet de bedoeling, dus binnenkort maar eens vragen bij de dealer. Lastig dat hij terug gaat naar Street, maar nóg lastiger als je de mapping op Sport wil hebben en de demping op street. . . dan moet je eerst de mapping naar Sport zetten en daarna de demping weer terug naar Street. Als je dat een keer of tien op een dag moet doen gaat dat snel vervelen. . .
Wat me ook opviel: bij een bijna lege tank gaat het display weer op knipperstand met het tanksymbool, maar blijft de ODO op de stand staan van het moment dat de waarschuwing gegeven werd. Met de return knop kan je weer terug naar het favorietenscherm en telt hij wel gewoon door. Daarmee is dus te zien hoeveel km. je op "reserve" rijdt en ben je verlost van dat irritant knipperende tanksymbool; een stapje in de goede richting! |
|
Naar boven |
|
|
OLoiro
Geregistreerd op: 9-3-2014 Berichten: 80 Woonplaats: In't Groene Hart
|
Geplaatst: Ma, 19 Mei. 2014, 9:51 Onderwerp: |
|
|
Martin schreef: | Dat automatisch terug zetten viel me ook op; lijkt me niet de bedoeling, dus binnenkort maar eens vragen bij de dealer. Lastig dat hij terug gaat naar Street, maar nóg lastiger als je de mapping op Sport wil hebben en de demping op street. . . dan moet je eerst de mapping naar Sport zetten en daarna de demping weer terug naar Street. Als je dat een keer of tien op een dag moet doen gaat dat snel vervelen. . .
Wat me ook opviel: bij een bijna lege tank gaat het display weer op knipperstand met het tanksymbool, maar blijft de ODO op de stand staan van het moment dat de waarschuwing gegeven werd. Met de return knop kan je weer terug naar het favorietenscherm en telt hij wel gewoon door. Daarmee is dus te zien hoeveel km. je op "reserve" rijdt en ben je verlost van dat irritant knipperende tanksymbool; een stapje in de goede richting! |
Dat van de lege tank was me nog niet opgevalen. Goede tip! ga ik ook ff in de gaten houden. Het mapping verhaal ga ik ook nog ff checken wanneer ik weer bij de dealer ben. Lijkt me idd niet de bedoeling... _________________ 1190 Adventure |
|
Naar boven |
|
|
roadtripy
Geregistreerd op: 14-5-2014 Berichten: 21
|
Geplaatst: Ma, 19 Mei. 2014, 11:40 Onderwerp: |
|
|
Als je de off-road dongle koopt en aansluit dan houdt het de settings vast.
Zonder dongle zal de computer telkens re-setten naar de street modus. Safety issue! _________________ Asjemenou |
|
Naar boven |
|
|
Kami
Geregistreerd op: 5-9-2013 Berichten: 111
|
Geplaatst: Ma, 19 Mei. 2014, 16:21 Onderwerp: |
|
|
Dat resetten van de modus is mij afgelopen zaterdag ook opgevallen.
In de ochtend nog de laatste updates gehad, ook vanwege een vergelijkbaar probleem echter daarvoor was het vrij random dat de settings wijzigde.
Of alles naar street, of alles naar sport, of het bleef staan.
Na de update is het wel elke keer hetzelfde, street/sport.
En dat mag van mij geen safety issue zijn, dat ding moet gewoon in te stellen zijn zoals ik dat wil, het is tenslotte mijn motor.
En wat geklik in het stuur ook opgemerkt, verdenk de balhoofdlager...
Maar goed, mag weer...... terug naar de dealert.
En dat starten, is ook vrij zwak, maar tot op heden nog niet in de steek gelaten. Maar hoe zal dat gaan als ik over 3 weken ergens bovenop een berg in zwitserland overnacht ?
Laatst mogen rijden met een 1290 SD, en die startte veel fanatieker als de 1190 ADV, zal er dan toch iets opgevallen zijn bij KTM ?
Dealert is overigens erg netjes met oplossen. |
|
Naar boven |
|
|
Martin
Geregistreerd op: 22-7-2013 Berichten: 181 Woonplaats: Heukelum
|
Geplaatst: Ma, 19 Mei. 2014, 17:41 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Als je de off-road dongle koopt en aansluit dan houdt het de settings vast.
Zonder dongle zal de computer telkens re-setten naar de street modus. Safety issue!
| Dat was voorheen niet volgens mij; toen hield hij de instellingen gewoon vast. Het zou toch te zot zijn als je hiervoor een dongle moet aanschaffen. . . |
|
Naar boven |
|
|
OLoiro
Geregistreerd op: 9-3-2014 Berichten: 80 Woonplaats: In't Groene Hart
|
Geplaatst: Ma, 19 Mei. 2014, 17:49 Onderwerp: |
|
|
Kami schreef: | Dat resetten van de modus is mij afgelopen zaterdag ook opgevallen.
In de ochtend nog de laatste updates gehad, ook vanwege een vergelijkbaar probleem echter daarvoor was het vrij random dat de settings wijzigde.
Of alles naar street, of alles naar sport, of het bleef staan.
Na de update is het wel elke keer hetzelfde, street/sport.
En dat mag van mij geen safety issue zijn, dat ding moet gewoon in te stellen zijn zoals ik dat wil, het is tenslotte mijn motor.
En wat geklik in het stuur ook opgemerkt, verdenk de balhoofdlager...
Maar goed, mag weer...... terug naar de dealert.
En dat starten, is ook vrij zwak, maar tot op heden nog niet in de steek gelaten. Maar hoe zal dat gaan als ik over 3 weken ergens bovenop een berg in zwitserland overnacht ?
Laatst mogen rijden met een 1290 SD, en die startte veel fanatieker als de 1190 ADV, zal er dan toch iets opgevallen zijn bij KTM ?
Dealert is overigens erg netjes met oplossen. |
Balhoofdlager, dat was het idd. Die hebben ze bij mij vervangen en de klik is weg. Wel blij om want alle andere adventures die in bij de dealer stonden hadden dezelfde klik. Ik was dus ff bang dat het "zo hoorde". Anyway bij mij dus de balhoofdlager vervangen en opgelost! _________________ 1190 Adventure |
|
Naar boven |
|
|
MROE
Geregistreerd op: 7-11-2013 Berichten: 173 Woonplaats: IJsselmuiden
|
Geplaatst: Ma, 19 Mei. 2014, 21:17 Onderwerp: |
|
|
Bij mij wordt ook gewoon de instellingen vast gehouden.
Dat van de knak heeft mijn motor ook.
Ook al gemeld. |
|
Naar boven |
|
|
Martin
Geregistreerd op: 22-7-2013 Berichten: 181 Woonplaats: Heukelum
|
Geplaatst: Ma, 19 Mei. 2014, 21:44 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Bij mij wordt ook gewoon de instellingen vast gehouden. |
Bij mij ook, maar bij mijn motor niet. . .
Maar heeft jouw motor de laatste updates er in zitten? |
|
Naar boven |
|
|
MROE
Geregistreerd op: 7-11-2013 Berichten: 173 Woonplaats: IJsselmuiden
|
Geplaatst: Di, 20 Mei. 2014, 20:15 Onderwerp: |
|
|
Ja, voor zover ik weet wel. |
|
Naar boven |
|
|
Martin
Geregistreerd op: 22-7-2013 Berichten: 181 Woonplaats: Heukelum
|
Geplaatst: Vr, 23 Mei. 2014, 20:12 Onderwerp: |
|
|
Alhoewel het volgens mij momenteel volledig off-topic gaat, toch nog maar even over het terug zetten van de instellingen. Vandaag ben ik naar de dealer terug geweest omdat hij het advies van de importeur had gekregen om de laatste update nogmaals te laden. Helaas zonder succes; het resultaat blijft dat nadat de motor even uit heeft gestaan de instellingen terug gaan naar Street voor zowel de mapping als de demping. Tja, het zal ongetwijfeld een kleinigheid zijn en op korte termijn opgelost gaan worden, maar zeker niet voor onze vakantie en daar wordt ik niet helemaal vrolijk van. . .
Hoop ik niet dat KTM vindt dat elke keer dat je de motor aan zet de bewuste keuze moet maken om met de Sport-mapping te gaan rijden. . . |
|
Naar boven |
|
|
roadtripy
Geregistreerd op: 14-5-2014 Berichten: 21
|
Geplaatst: Vr, 23 Mei. 2014, 20:31 Onderwerp: |
|
|
Dit is wat er bij de Dongle staat in de KTM PowerParts calculator:
Dongle Offroad/slechte kwaliteit brandstof
60312953000
Noodzakelijke Powerpart voor frequent off-road gebruik en/of bij reizen naar landen met een onstabiele brandstofkwaliteit. De offroad / Bad Fuel dongle maakt gebruik van speciale mappingen waarbij de motor ook met kwalitatief mindere brandstoffen perfect loopt. Daarnaast kan de ABS en Traction control permanent worden uitgeschakeld. (deze blijven uitgeschakeld, ook na het uitschakelen van het contact en opnieuw starten). De dongle is water- en schokbestendig en wordt via een plastic hoes verbonden met de draadboom.
Het lijkt mij dan ook dat het terugzetten standaard is en dus niet door nieuwe software aangepast wordt. _________________ Asjemenou |
|
Naar boven |
|
|
|