Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
DanDirt
Geregistreerd op: 15-8-2013 Berichten: 213
|
Geplaatst: Do, 8 Mei. 2014, 21:52 Onderwerp: Dynojet of Factory Pro? |
|
|
Omdat ik sinds kort met Akra's rijdt vind ik het wel prettig om de motor daar ook op af te stellen.
Ik merk namelijk dat 'ie laag in toeren niet meer zo soepel loopt als voorheen en dat de gasrespons ook niet je-van-het is.
Nu kan ik bij Dynojet Rotterdam terecht, niet de eerste de beste maar geen specialist op KTM gebied.
Grote voordeel is dat het bijna om de hoek zit en het all-in ong. €200 kost.
Verpalen is natuurlijk een begrip op gebied van onderhoud en tuning.
Hij werkt als het goed is nogsteeds met Factory Pro kit.
Ik hoor en lees eigenlijk alleen maar positieve verhalen.
Nadeel is wel dat het bepaald niet naast de deur ligt, en het mij €350 armer maakt. Hij haalt daarvoor wel meteen de sas eraf.
Wat zijn jullie ervaringen?
Misschien nog tips om eens te informeren bij een andere specialist? |
|
Naar boven |
|
|
cappie
Geregistreerd op: 22-2-2012 Berichten: 167 Woonplaats: Papendrecht
|
Geplaatst: Vr, 9 Mei. 2014, 7:17 Onderwerp: |
|
|
Ik zou naar Verpalen gaan, iets duurder maar je weet dan zeker dat tie goed staat afgesteld. Die mannen weten alles over je brommer. _________________ KTM 950 S Adventure 2003 |
|
Naar boven |
|
|
Blowfish
Geregistreerd op: 27-10-2012 Berichten: 14 Woonplaats: Diest
|
Geplaatst: Za, 10 Mei. 2014, 14:00 Onderwerp: |
|
|
Gewoon naar je dealer gaan en de laatste Akrapovic mapping laden, gratis Mijn 990 van 2011 draait als een zonnetje en mijn verbruik ligt maar iets hoger, tussen de 5,8 en 6,4 lit/100 km, afhankelijk van de rijstijl en toergebruik. De oude Akra mapping's schakelden de lambda sonde uit en daardoor een veel te hoog verbruik. Dat is nu verholpen. Als mijn garantie voorbij is laat ik ook nog de SAS verwijderen. Dat scheelt ook nog een stuk in souplesse. _________________ We love the Orange Crush! |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2662 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Za, 10 Mei. 2014, 16:03 Onderwerp: |
|
|
Sas heeft niets te maken met souplesse, wie je dat verteld heeft geen verstand van zaken. Een map laden gaat alleen bij een 990 met injectie, hier hebben we het over carburateurs. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
DanDirt
Geregistreerd op: 15-8-2013 Berichten: 213
|
Geplaatst: Za, 10 Mei. 2014, 21:34 Onderwerp: |
|
|
Sorry ik was misschien niet duidelijk genoeg, het gaat inderdaad om een 950 met carburateurs. |
|
Naar boven |
|
|
DanDirt
Geregistreerd op: 15-8-2013 Berichten: 213
|
Geplaatst: Zo, 25 Mei. 2014, 15:22 Onderwerp: |
|
|
Is dat Factory Pro ook maatwerk? Of zijn dat standaard maten naalden/sproeiers voor open uitlaten icm verwijderde sas?
Ik heb ze in Krommenie al gebeld, maar ben juist dat vergeten te vragen. |
|
Naar boven |
|
|
HS
Geregistreerd op: 25-9-2011 Berichten: 109
|
Geplaatst: Za, 31 Mei. 2014, 20:41 Onderwerp: akra mapping |
|
|
@Blowfish: sinds wanneer is die nieuwe akra mapping er, is dat iets recents, weet je dat toevallig? Mijn 990 uit 2011 drinkt nl ook wel redelijk wat.. _________________ Kan Tegen Modder.. |
|
Naar boven |
|
|
DanDirt
Geregistreerd op: 15-8-2013 Berichten: 213
|
Geplaatst: Vr, 13 Jun. 2014, 20:11 Onderwerp: |
|
|
Nog een dingetje mbt de afstelling; maakt het nog uit of je met of zonder db-killers rijd? |
|
Naar boven |
|
|
cappie
Geregistreerd op: 22-2-2012 Berichten: 167 Woonplaats: Papendrecht
|
Geplaatst: Wo, 2 Jul. 2014, 16:29 Onderwerp: |
|
|
En waar heb je het nu laten doen? Aankomende beurt ga ik zelf voor een factory pro setje. ( doe het wel zelf ) _________________ KTM 950 S Adventure 2003 |
|
Naar boven |
|
|
DanDirt
Geregistreerd op: 15-8-2013 Berichten: 213
|
Geplaatst: Do, 3 Jul. 2014, 9:36 Onderwerp: |
|
|
cappie schreef: | En waar heb je het nu laten doen? Aankomende beurt ga ik zelf voor een factory pro setje. ( doe het wel zelf ) |
Heb het nog niet laten doen.
Op dit moment heb ik een klein koppelingsprobleempje.
Zaterdag gaan we daar naar kijken.
Eigenlijk wil ik hm eerst eens op de testbank hebben, om te zien of 'ie echt zo slecht loopt... Voor mijn gevoel niet namelijk, dan is €350 best een hoop geld (incl montage). |
|
Naar boven |
|
|
Blowfish
Geregistreerd op: 27-10-2012 Berichten: 14 Woonplaats: Diest
|
Geplaatst: Wo, 27 Aug. 2014, 22:48 Onderwerp: |
|
|
Sorry, ik wist niet dat het om een carburator versie ging Nu, voor de geïnteresseerden met injectie: die nieuwe Akra mapping is dus een aanrader, met Db killers of zonder. Ik heb de indruk dat hij nog beter oppakt zonder de Db killers, maar de geburen zijn dan weer niet zo enthousiast als ik mijn brommer ''s morgens om vier uur start. _________________ We love the Orange Crush! |
|
Naar boven |
|
|
|