Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
john68
|
Geplaatst: Za, 26 Apr. 2014, 13:35 Onderwerp: Koppelingsolie |
|
|
Heb vandaag de koppelingsolie ververst en mijn vraag is ; moet het reservoirtje op het stuur tot de rand gevuld zijn of haverwegen en dan het rubberen geval erin zodat er nog een beetje lucht in zit op het rubber ? Moet er dus ook olie op het rubber staan . De koppeling voelt soms wat slapjes aan ,vandaar . |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Za, 26 Apr. 2014, 16:35 Onderwerp: |
|
|
4 mm onder de rand meen ik,
slapjes? misschien lucht in het systeem,
nog een keer doorspoelen, met injectiespuit van onderaf gedaan? _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
john68
|
Geplaatst: Za, 26 Apr. 2014, 22:46 Onderwerp: olie |
|
|
Ik doe het alsvolgt ; oude olie eruit , nieuwe van bovenaf erin , slangetje op de kop.gever ( nippeltje losdraaien ) en dit slangetje boven het reservoirtje houden , de koppeling zachtjes inknijpen zodat de olie met luchtbelletjes door het slangetje terug in het reservoir gaat . Dit blijf ik doen tot er geen lucht meer door de slang gaat . En tijdens het inknijpen van de hendel olie bijvullen zodat het reservoir niet leeg raakt . Ik denk dat het met een spuit van onderaf wel gemakkelijker is maar heb nog steeds geen spuit dus doe ik het op deze manier . Als het niet goed is hoor ik dit graag van jullie . Mvg john . |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 27 Apr. 2014, 10:55 Onderwerp: |
|
|
er moet zeker geen olie OP het rubbertje staan: het rubber is het membraan tussen de olie en de lucht. Boven het rubbertje zit lucht in verbinding met de buitenlucht. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|