lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Zandhoes over inlaat of niet

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Olivier_S



Geregistreerd op: 2-4-2013
Berichten: 279
Woonplaats: Bertem

BerichtGeplaatst: Vr, 11 Apr. 2014, 15:52    Onderwerp: Zandhoes over inlaat of niet Reageer met quote

Ik vertrek binnenkort naar Marokko met endurofun, en vraag me af of ik al dan niet een zandhoes over de snorkel van de luchtfilter moet trekken...

Sommigen zeggen van wel, anderen zeggen dat je die elke dag moet proper maken, anderen zeggen van niet.

En ik, ik weet het niet smiley. Ik ben sowieso niet van plan om in het stof in iemand zijn wiel te gaan hangen, ik hou graag afstand, zeker offroad.

Ik heb ook geen zin om elke avond te zitten sleutelen om die zandhoes proper te maken.

Iemand tips en/of suggesties?

Merci!

_________________
'of all the things I have lost, I miss my mind the most'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 11 Apr. 2014, 15:58    Onderwerp: Reageer met quote

Als je niet in iemand zijn stof hang gaat het originele filter een reis lang mee.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Vr, 11 Apr. 2014, 16:22    Onderwerp: Reageer met quote

Ik steek voor zanderige omgevingen steeds een Uni nat prefilter op de plaats waar nu de snorkel zit. Vb in een maand tijd Namibië was het absoluut nodig om het 1 x uit te wassen. Een grote zandkoek eromheen.

Aan de andere kant, als je filter verzadigd is kom je met een goede dosis perslucht op de juiste plaats ook al een eind om je filter terug te laten ademen.

Een zandhoes over de snorkel lijkt me dan weer de luchtinlaat te beperken. Op je meest nauwe opening ga je nog meer weerstand creëren.

Just my 2ct,

T

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 11 Apr. 2014, 22:17    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb div keren rally gereden met de LC8 in Marokko.

Eerste keren trok ik iedere 2 dagen het filter los, om dan altijd weer verbaasd te zijn dat er bijna niets in zat

laatste keer dat ik met de lc8 meereed, heb ik 8 dagen gereden zonder het los te halen (2500km, rally-tempo). Thuis natuurlijk wel gekeken, en ja: daarna wel vervangen, maar zo vies was het nog niet eens!
(origineel papierfilter!!)

lucht gaat opwaards door het filter, grofvuil valt mooi naar beneden.

constructie is gewoon erg goed.

ter vergelijk: bij de 690 is het downwards flow, en daar ging het na 1 dag al echt mis.. stof zichtbaar5 door het filter !.

Ik rij niet langzaam (4e overall... in dat jaar) maar ik rij niet heel erg in andermans stof (te gevaarlijk), alhoewel het soms onvermijdbaar is he!

belangrijker : zorg dat de randen goed dicht zijn evt met een extra likje vettigheid (vaseline)


maw: ik zou het niet doen die stofhoes. voegt weinig toe.

bij 990: evt benzinefilterhoes vooraf schoonmaken... die raakt eerder vuil dan het luchtfilter!

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif