Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Olivier_S
Geregistreerd op: 2-4-2013 Berichten: 279 Woonplaats: Bertem
|
Geplaatst: Vr, 11 Apr. 2014, 15:52 Onderwerp: Zandhoes over inlaat of niet |
|
|
Ik vertrek binnenkort naar Marokko met endurofun, en vraag me af of ik al dan niet een zandhoes over de snorkel van de luchtfilter moet trekken...
Sommigen zeggen van wel, anderen zeggen dat je die elke dag moet proper maken, anderen zeggen van niet.
En ik, ik weet het niet . Ik ben sowieso niet van plan om in het stof in iemand zijn wiel te gaan hangen, ik hou graag afstand, zeker offroad.
Ik heb ook geen zin om elke avond te zitten sleutelen om die zandhoes proper te maken.
Iemand tips en/of suggesties?
Merci! _________________ 'of all the things I have lost, I miss my mind the most' |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2662 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 11 Apr. 2014, 15:58 Onderwerp: |
|
|
Als je niet in iemand zijn stof hang gaat het originele filter een reis lang mee. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
demito
Geregistreerd op: 25-8-2009 Berichten: 881 Woonplaats: Overijse
|
Geplaatst: Vr, 11 Apr. 2014, 16:22 Onderwerp: |
|
|
Ik steek voor zanderige omgevingen steeds een Uni nat prefilter op de plaats waar nu de snorkel zit. Vb in een maand tijd Namibië was het absoluut nodig om het 1 x uit te wassen. Een grote zandkoek eromheen.
Aan de andere kant, als je filter verzadigd is kom je met een goede dosis perslucht op de juiste plaats ook al een eind om je filter terug te laten ademen.
Een zandhoes over de snorkel lijkt me dan weer de luchtinlaat te beperken. Op je meest nauwe opening ga je nog meer weerstand creëren.
Just my 2ct,
T _________________ Husqvarna 701 enduro
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6727 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 11 Apr. 2014, 22:17 Onderwerp: |
|
|
ik heb div keren rally gereden met de LC8 in Marokko.
Eerste keren trok ik iedere 2 dagen het filter los, om dan altijd weer verbaasd te zijn dat er bijna niets in zat
laatste keer dat ik met de lc8 meereed, heb ik 8 dagen gereden zonder het los te halen (2500km, rally-tempo). Thuis natuurlijk wel gekeken, en ja: daarna wel vervangen, maar zo vies was het nog niet eens!
(origineel papierfilter!!)
lucht gaat opwaards door het filter, grofvuil valt mooi naar beneden.
constructie is gewoon erg goed.
ter vergelijk: bij de 690 is het downwards flow, en daar ging het na 1 dag al echt mis.. stof zichtbaar5 door het filter !.
Ik rij niet langzaam (4e overall... in dat jaar) maar ik rij niet heel erg in andermans stof (te gevaarlijk), alhoewel het soms onvermijdbaar is he!
belangrijker : zorg dat de randen goed dicht zijn evt met een extra likje vettigheid (vaseline)
maw: ik zou het niet doen die stofhoes. voegt weinig toe.
bij 990: evt benzinefilterhoes vooraf schoonmaken... die raakt eerder vuil dan het luchtfilter! _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
|