lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Welke koffersystemen
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
OLoiro



Geregistreerd op: 9-3-2014
Berichten: 80
Woonplaats: In't Groene Hart

BerichtGeplaatst: Di, 1 Apr. 2014, 21:12    Onderwerp: Welke koffersystemen Reageer met quote

Hallo,

Ik ben erg benieuwd welke koffer systemen jullie gebruiken op de 1190 adventure of de 1190 adventure R. Ik zelf ben nog op zoek om 2 panniers en een topkoffer aan te schaffen. Het mooiste systeem lijkt mij het KTM systeem; die is op maat gemaakt, past mooi op de machine en heeft geen extra rekken ed nodig. Op een internationaal forum echter lees ik dat de ervaringen met dit systeem van KTM erg slecht zijn. Het rammelt, niet waterdicht, problemen met de ophanging aan de fiets.

Ik ben benieuwd welke bagagesystemen jullie gebruiken?

Groet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Martin



Geregistreerd op: 22-7-2013
Berichten: 181
Woonplaats: Heukelum

BerichtGeplaatst: Di, 1 Apr. 2014, 21:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb Touratech koffers 31 en 38 ltr en de 38 ltr. topkoffer, geanodiseerd. Rek van KTM (met het Touratechrek zou het geheel 4 cm. smaller zijn, maar was toen niet leverbaar) Er zou ook met het KTM rek nog wel wat cm's te winnen zijn, maar het is er deze winter niet van gekomen om daar verder wat mee te doen.
Topkofferrek van KTM, dat ik heb aangepast om het een paar cm. naar achteren te brengen en iets te kantelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
daveman



Geregistreerd op: 13-12-2012
Berichten: 44
Woonplaats: Oostende (B)

BerichtGeplaatst: Di, 1 Apr. 2014, 23:16    Onderwerp: Re: Welke koffersystemen Reageer met quote

OLoiro schreef:
Hallo,

Ik ben erg benieuwd welke koffer systemen jullie gebruiken op de 1190 adventure of de 1190 adventure R. Ik zelf ben nog op zoek om 2 panniers en een topkoffer aan te schaffen. Het mooiste systeem lijkt mij het KTM systeem; die is op maat gemaakt, past mooi op de machine en heeft geen extra rekken ed nodig. Op een internationaal forum echter lees ik dat de ervaringen met dit systeem van KTM erg slecht zijn. Het rammelt, niet waterdicht, problemen met de ophanging aan de fiets.

Ik ben benieuwd welke bagagesystemen jullie gebruiken?

Groet


Hallo,

Ik heb het standaard ktm koffersysteem (semi kunststoffen zijkoffers). Voor mijn gebruik, zijnde nagenoeg uitsluitend onroad ( toch zeker met koffers ), voldoen ze zeker. Vind ze makkelijk te plaatsen en passen bij de moto. Ik heb ze al 10000 km en zijn 100% waterdicht. Kan me voorstellen dat als je ze overvol propt en dan nog forceert om toe te doen, dat het deksel niet mooi afdicht. Maar ik heb dus geen problemen gehad! En er past een helm in...

Nadeel is dat als je op je smikkel gaat ze vast en zeker niet zo goed,zullen stand houden als de alu koffers. Ook heb je geen kofferrek die tergelijkertijd ook fungeert als achterste "crashbars".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bertje



Geregistreerd op: 12-9-2007
Berichten: 134
Woonplaats: Op de Veluwe

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Apr. 2014, 13:38    Onderwerp: Reageer met quote

Met de originele heb ik geen ervaring maar ik vond ze een jaar geleden niet om aan te zien en van twijfelachtige (plasticachtige) kwaliteit. Had toen geen andere keuze en dus een Touratech set gekocht. Absoluut solide kwaliteit. Aan het immense kofferrek kun je ook zo een aanhanger koppelen. Heb onlangs deze set netjes kunnen verkopen. Ben nu een set Trax koffers met snel afneembare Evo dragers aan het scoren. Hier heb ik in het verleden goede ervaring mee had. Je rijd dan tussen je trips niet met zo'n enorme "Bullbar" achter op je motor.

Het oog wil per slot van rekening ook wat.

Groeten Bertje

_________________
De mooiste weg is een omweg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Apr. 2014, 15:10    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een Holan Nomada Pro kofferrek met Alu koffers gekocht, vooral omdat ik de Touratech oplossing veel te breed vond uitbouwen en bang was dat de KTM koffers minder kwalitatief zouden zijn (weet ik dus niet zeker uit ervaring, alleen van horen zeggen). Het voordeel van de Holan set is dat er een mooie uitsparing in de rechter koffer en rek zit zodat je geen plaats verliest door de aanwezigheid van de uitlaat. Ze maken het rek overigens in 2 maten: eentje dat breder uitbouwt voor de standaard uitlaat en een smallere versie die past met een Remus sportuitlaat. Ook de koffers kan je in verschillende maten bestellen.
Alles ziet en voelt heel kwalitatief aan. Zeer sterke robuuste koffers en het rek is ook mooi afgewerkt en past goed. Correcte prijs en afhandeling ook, dus ik heb niks te klagen, al moet je wel weten dat het geheel nogal wat weegt. Verder had een afneembaar rekje ook leuk geweest, maar goed, je kan niet alles hebben in het leven.


_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
OLoiro



Geregistreerd op: 9-3-2014
Berichten: 80
Woonplaats: In't Groene Hart

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Apr. 2014, 23:26    Onderwerp: Reageer met quote

Bertje schreef:
Met de originele heb ik geen ervaring maar ik vond ze een jaar geleden niet om aan te zien en van twijfelachtige (plasticachtige) kwaliteit. Had toen geen andere keuze en dus een Touratech set gekocht. Absoluut solide kwaliteit. Aan het immense kofferrek kun je ook zo een aanhanger koppelen. Heb onlangs deze set netjes kunnen verkopen. Ben nu een set Trax koffers met snel afneembare Evo dragers aan het scoren. Hier heb ik in het verleden goede ervaring mee had. Je rijd dan tussen je trips niet met zo'n enorme "Bullbar" achter op je motor.

Het oog wil per slot van rekening ook wat.

Groeten Bertje



Hoi Bertje,

Ik vind de TRAX ook erg mooi. Ik heb op de site van SW Moteh gekeken en als ik zoek op accessoires specifiek voor de KTM 1190 krijg ik alleen de panniers te zien. In het zilver en zwart. Ik zie eigenlijk nergens de topkoffer voorbij komen. Helemaal niet een compleet systeem met alle drie de koffers incl toebehoren..

Het enige waar ik nog een beetje aan twijfel is dat er veel berichten zijn over slechte sloten die erop zouden zitten. Maar misschien dat dat inmiddels ontwikkeld is naar een betere versie..

Groet

_________________
1190 Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
OLoiro



Geregistreerd op: 9-3-2014
Berichten: 80
Woonplaats: In't Groene Hart

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Apr. 2014, 23:30    Onderwerp: Re: Welke koffersystemen Reageer met quote

daveman schreef:
OLoiro schreef:
Hallo,

Ik ben erg benieuwd welke koffer systemen jullie gebruiken op de 1190 adventure of de 1190 adventure R. Ik zelf ben nog op zoek om 2 panniers en een topkoffer aan te schaffen. Het mooiste systeem lijkt mij het KTM systeem; die is op maat gemaakt, past mooi op de machine en heeft geen extra rekken ed nodig. Op een internationaal forum echter lees ik dat de ervaringen met dit systeem van KTM erg slecht zijn. Het rammelt, niet waterdicht, problemen met de ophanging aan de fiets.

Ik ben benieuwd welke bagagesystemen jullie gebruiken?

Groet


Hallo,

Ik heb het standaard ktm koffersysteem (semi kunststoffen zijkoffers). Voor mijn gebruik, zijnde nagenoeg uitsluitend onroad ( toch zeker met koffers ), voldoen ze zeker. Vind ze makkelijk te plaatsen en passen bij de moto. Ik heb ze al 10000 km en zijn 100% waterdicht. Kan me voorstellen dat als je ze overvol propt en dan nog forceert om toe te doen, dat het deksel niet mooi afdicht. Maar ik heb dus geen problemen gehad! En er past een helm in...

Nadeel is dat als je op je smikkel gaat ze vast en zeker niet zo goed,zullen stand houden als de alu koffers. Ook heb je geen kofferrek die tergelijkertijd ook fungeert als achterste "crashbars".



Hoi,

De standaard koffers zijn inderdaad mooi geintegreerd in de hele fiets. Mooi ophangsysteem en mooie uitlijning om de uitlaat. Ze kunnen ook aardig wat volume kwijt. Mooi om te hoeren dat ze ook goed waterdicht zijn. Ik rij ook 99% onroad en als het een keertje offroad zou zijn denk ik dat ik de koffers er niet op heb zitten, althans de panniers wink2

Groet!

_________________
1190 Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blokkie



Geregistreerd op: 29-4-2013
Berichten: 85

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Apr. 2014, 12:07    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb dezelfde set als Master of D. incl. die topkoffer op de foto. Normaal rij ik altijd met alleen de zijkoffers en alleen met de vakantie gaat de topkoffer erop.

Tijdens de vakantie gaan we altijd samen op één brommert en dan is de extra bergruimte welkom. Zodra ik thuis ben die bak d´r weer af.

Mooi stevig spul, zwart en voor een redelijke prijs. Communicatie met Hoaln/ Polen was zo, zo maar uiteindelijk is alles goed gekomen.

Ben d´r al een jaartje blij mee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bertje



Geregistreerd op: 12-9-2007
Berichten: 134
Woonplaats: Op de Veluwe

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Apr. 2014, 14:02    Onderwerp: Reageer met quote

Heb het met een setje Trax koffers opgelost. De ombouw met een 1 € munt binnen een minuut.

* Op reis met 82 liter en 108 cm breed.
* Op bestemming met alleen het rek maar dat kan er ook af.
* En de rest van het jaar zonder rek mooi nergens last van en het smoelt veel beter.

Groeten Bertje

_________________
De mooiste weg is een omweg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Bertje



Geregistreerd op: 12-9-2007
Berichten: 134
Woonplaats: Op de Veluwe

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Apr. 2014, 17:14    Onderwerp: Reageer met quote

Om de foto's te bekijken moet je ingelogd zijn???????

Iets voor onze dr. Bean?

_________________
De mooiste weg is een omweg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
OLoiro



Geregistreerd op: 9-3-2014
Berichten: 80
Woonplaats: In't Groene Hart

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Apr. 2014, 18:57    Onderwerp: Reageer met quote

Bertje schreef:
Heb het met een setje Trax koffers opgelost. De ombouw met een 1 € munt binnen een minuut.

* Op reis met 82 liter en 108 cm breed.
* Op bestemming met alleen het rek maar dat kan er ook af.
* En de rest van het jaar zonder rek mooi nergens last van en het smoelt veel beter.

Groeten Bertje




Mooi!


Hoe bevallen de sloten? Ik heb wat commentaar gelezen dat er nog wel eens wat problemen met de sloten voor kwamen..

_________________
1190 Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bertje



Geregistreerd op: 12-9-2007
Berichten: 134
Woonplaats: Op de Veluwe

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Apr. 2014, 19:57    Onderwerp: Reageer met quote

Overigens er is ook een bijpassende topkoffer van Trax ff goed zoeken.

Wat de slotjes betreft, heb er in het verleden ook wel eens problemen mee gehad maar met deze nog geen ervaring, over anderhalve week wel. Maar ze zien er wel wat professioneler uit.

Gr. Bertje

_________________
De mooiste weg is een omweg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Bongo



Geregistreerd op: 5-2-2009
Berichten: 154

BerichtGeplaatst: Za, 12 Apr. 2014, 18:27    Onderwerp: Reageer met quote

tip: http://roger.mainufer.de ,ook voor de 1190.
_________________
Met vriendelijke groet, Edwin
KTM 990 Adventure R op Marktplaats
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
jaap2005



Geregistreerd op: 1-5-2006
Berichten: 30
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Jul. 2014, 13:05    Onderwerp: Reageer met quote

rolleyes3 rolleyes3

Laatst aangepast door jaap2005 op Di, 15 Jul. 2014, 9:34, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jaap2005



Geregistreerd op: 1-5-2006
Berichten: 30
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Jul. 2014, 13:07    Onderwerp: Reageer met quote

stars

Laatst aangepast door jaap2005 op Di, 15 Jul. 2014, 9:36, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif