Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Harold
Geregistreerd op: 11-10-2013 Berichten: 3
|
Geplaatst: Za, 29 Mrt. 2014, 12:22 Onderwerp: 'Op de tandwielen lopen' bij schakelen |
|
|
Dag allemaal,
Misschien weet iemand wat er aan de hand is.....
Als ik schakel, lijkt het soms dat de versnellingsbak niet goed synchroniseert waardoor de tandwielen ratelen (hoorbaar en voelbaar). Mijn 950 heeft net 30.000 gelopen en een grote beurt gehad, de versnellingsbakolie is ook aangevuld, waardoor het probleem duidelijk minder is geworden. Maar het is niet weg. De monteur vond ijzerslijpsel in de filters.
Iemand een idee wat er aan de hand is en wat ik eraan kan doen??
Thanks,
Gr. Harold |
|
Naar boven |
|
 |
tafella

Geregistreerd op: 18-2-2008 Berichten: 656 Woonplaats: Rotterdam
|
Geplaatst: Za, 29 Mrt. 2014, 19:11 Onderwerp: |
|
|
Wat er aan de hand is weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat een LC8 geen aparte versnellingsbak heeft en er dus
ook geen aparte versnellingsbakolie in zit.
Het hele motorblok incl. Versnellingsbak wordt gesmeerd door
dezelfde olie...
Als de monteur verteld heeft dat de versnellingsbakolie aangevuld of vervangen is zou ik maar snel een andere monteur zoeken...
Gr.
Richard _________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
 |
Harold
Geregistreerd op: 11-10-2013 Berichten: 3
|
Geplaatst: Za, 29 Mrt. 2014, 23:58 Onderwerp: |
|
|
Dag Richard,
Dan zal ik het wel verkeerd begrepen hebben......zoals je ziet heb ik er weinig verstand van. Maar goed, het probleem blijft. Hoort een lc8 boterzacht te schakelen, of gaat het behoorlijk ruw? Ik hen hiervoor Japans en Brits gereden, dat schakelde heel soepel. Dat is mij referentiekader....
Gr. Harold |
|
Naar boven |
|
 |
Olivier_S
Geregistreerd op: 2-4-2013 Berichten: 279 Woonplaats: Bertem
|
Geplaatst: Zo, 30 Mrt. 2014, 14:21 Onderwerp: |
|
|
Mijn eerste indruk toen ik met de 990 reed was dat die idd wat ruw schakelde. Heb natuurlijk niet veel ervaring met andere moto's.
Maarrrrrr, metaalschilfers in de filter spreken voor zicht toch, ergens is een tandwiel versleten, of aan het slijten.
Ik ben ook geen kenner natuurlijk, er zijn hier mensen met veel meer technische kennis. _________________ 'of all the things I have lost, I miss my mind the most' |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Ma, 31 Mrt. 2014, 0:13 Onderwerp: |
|
|
beetje raar verhaal ook De monteur vond ijzerslijpsel in de filters
en toen besloot die om de versnellingsbak olie te vervangen en er niks aan te doen...... je had het um ook kunnen vragen, en/ of hij had je ook kunnen vertellen wat het zou kunnen zijn..
als je er zelf geen verstand van hebt zoek een goeie dealer, is voor je ktm het beste  |
|
Naar boven |
|
 |
african

Geregistreerd op: 19-6-2006 Berichten: 274 Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem
|
Geplaatst: Ma, 31 Mrt. 2014, 6:45 Onderwerp: |
|
|
Normaal valt de versnellingsbak van de 9x0's in de categorie 'boterzacht'...
Staat je schakelpookje goed voor jou? Werkt de koppeling goed? (Kruipt hij, bij stilstaan in versnelling met ingetrokken koppeling?) Nog vloeistof in het reservoirtje? _________________ Greet's |
|
Naar boven |
|
 |
|