Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Lowdown
Geregistreerd op: 26-7-2013 Berichten: 30
|
Geplaatst: Ma, 12 Mei. 2014, 13:35 Onderwerp: Ruil SMT tegen Adv |
|
|
Ik ben/blijf toch op zoek naar een goede reisfiets. Mijn SMT heeft de funfactor, maar is m.i. ongeschikt voor lange snelwegritten. Ik blijf stoeien met fatsoenlijke windbescherming. Schiet ik dan iets op met een adventure? En zoja: ruilen? _________________ The dude peed on my rug! |
|
Naar boven |
|
|
Bongo
Geregistreerd op: 5-2-2009 Berichten: 154
|
Geplaatst: Ma, 12 Mei. 2014, 16:04 Onderwerp: |
|
|
Tja, of je met een 990 Adventure iets opschiet, is m.i. een kwestie van proefrijden, het is nl. heel persoonlijk (je bent altijd welkom ). _________________ Met vriendelijke groet, Edwin
KTM 990 Adventure R op Marktplaats |
|
Naar boven |
|
|
Toon_D
Geregistreerd op: 1-3-2013 Berichten: 219 Woonplaats: Kruibeke
|
Geplaatst: Ma, 12 Mei. 2014, 17:49 Onderwerp: |
|
|
Aan funfactor zal je niet moeten inboeten, want die adventure rij je niet zomaar naar huis... Qua windbescherming vrees ik eigenlijk voor niet al te veel vooruitgang _________________ KTM 990 Adventure 2007
BMW R45 1978
Honda CB750 1981
Suzuki RM 125
KTM SXS 150 |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 12 Mei. 2014, 19:30 Onderwerp: |
|
|
grootste verschil is dat je bij de adv (normale uitvoering) een bijna vlak zadel hebt en dus meer kan kiezen waar je zit (solo). Dit kan je wat opleveren, maar idd: proberen! _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
zappa
Geregistreerd op: 3-2-2012 Berichten: 243
|
Geplaatst: Ma, 12 Mei. 2014, 22:21 Onderwerp: |
|
|
Ik heb nu een adv, had ervoor een smt.
Ik voel duidelijk groot verschil in bescherming tijdens autostrade km's. Op de smt was een ritje naar de ardennen, moe toekomen en suf geschud met m'n helm, op de Adv is dat niet, er is nog wel wat turbulentie maar niet meer het zelfde als op de smt.
( ik ben wel maar ne meter zeventig, ik zit misschien wel wat meer uit of net in de wind? )
Een adventure is wel een heel pak "beleefder" dan een smt, ik heb soms toen ik hem pas had, wel een paar keer geschrokken toen ik een auto in haalde, de marge is toch wel kleiner bij een adv. Een smt is even knipperen met de ogen en je bent de auto voorbij...
Maar zoals ze hier boven al melden : testen !!!
(persoonlijk voor mezelf : ik wil geen motor meer met zo'n klein voorwiel, lang leve het adv rad vooraan, en lang leve de banden met meer profiel - scorpions- die kiezel en modder bestendiger zijn ) _________________ smt990 ('09 - '12)
husaberg fe390 ('11)
Adventure990 ('12-'16)
Adventure890 ('21)
Juist uit de pubertijd, recht in de midwifecrisis ! |
|
Naar boven |
|
|
john68
Geregistreerd op: 22-5-2008 Berichten: 360
|
Geplaatst: Ma, 12 Mei. 2014, 22:56 Onderwerp: ruilen |
|
|
Ligt toch bij beide motoren hetzefde blok onder ? Of zit het verschil in de versnellingsbak of tandwielverhouding zodat de smt sneller is ? Heb ooit een proefrit gemaakt met een smt maar merkte eigenlijk alleen op dat de zithouding veel agresiever is dan op de adv. en als je net als ik 2 meter lang bent is de keus niet echt moeilijk . |
|
Naar boven |
|
|
zappa
Geregistreerd op: 3-2-2012 Berichten: 243
|
Geplaatst: Ma, 12 Mei. 2014, 23:13 Onderwerp: |
|
|
m'n smt 2009 zat toch wel erg scherp op de gas, terwijl het op de Adv allemaal wat minder agressief aan toe gaat. _________________ smt990 ('09 - '12)
husaberg fe390 ('11)
Adventure990 ('12-'16)
Adventure890 ('21)
Juist uit de pubertijd, recht in de midwifecrisis ! |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Di, 13 Mei. 2014, 0:26 Onderwerp: |
|
|
dat zit hem in de afstelling, de blokjes zijn vanaf 2009 identiek! _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
|