lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Lekke koppeling master cilinder (gever)
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Icul8r

BerichtGeplaatst: Di, 29 Mei. 2012, 23:43    Onderwerp: Lekke koppeling master cilinder (gever) Reageer met quote

Na 2 lekke koppelingspompen, die ik vorig jaar heb vervangen door een Oberon, lijkt nu de gever lek rolleyes2 Dus bij de koppelingshendel. Van het weekend alles daar schoon gemaakt en na een ritje is het er nu al weer vochtig.

Heeft iemand hier ervaring mee? Een revisiekitje zou misschien kunnen helpen, maar het zou ook de cilinder zelf kunnen zijn. en dan moet het hele pompje vervangen worden...

Hoor graag jullie mening!

Thanx...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Benny

BerichtGeplaatst: Wo, 30 Mei. 2012, 0:11    Onderwerp: Re: Lekke koppeling master cilinder (gever) Reageer met quote

Icul8r schreef:
Na 2 lekke koppelingspompen, die ik vorig jaar heb vervangen door een Oberon, lijkt nu de gever lek rolleyes2 Dus bij de koppelingshendel. Van het weekend alles daar schoon gemaakt en na een ritje is het er nu al weer vochtig.

Heeft iemand hier ervaring mee? Een revisiekitje zou misschien kunnen helpen, maar het zou ook de cilinder zelf kunnen zijn. en dan moet het hele pompje vervangen worden...

Hoor graag jullie mening!

Thanx...

revisiekitje lijkt me wel de oplossing,cilinder zal het niet zo snel begeven, als je het eens opengooit kan je al iets meer zien. Je gebruikt toch zeker minerale olie op de koppeling?

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo, 30 Mei. 2012, 8:05    Onderwerp: Reageer met quote

Als de minerale olie in het voorrraadbekertje erg vies is (grijzig) dan kun je het eens proberen met alles schoonmaken, maar ik denk dat je idd beter af bent met een revisiesetje.

voor 2009 adventure: 50302032000 REP.SET PISTON MAGURA D=10.5

ongeveer 50 euri...

Raketman

BerichtGeplaatst: Wo, 30 Mei. 2012, 18:27    Onderwerp: Reageer met quote

De 990 van Vrom heeft dit ook gehad. Revisiesetje bleek niet voldoende, de hele cylinder was uitgesleten. Dus compleet vervangen.

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Julesmt

BerichtGeplaatst: Wo, 30 Mei. 2012, 20:58    Onderwerp: Reageer met quote

Die magura gever cilinders zijn een ramp, ik ben bezig aan m`n 3e (`09 SMT) De eerste is onder garantie vervangen omdat ie lekte aan het dekseltje, de 2e lekte ook aan het dekseltje en verloor ook druk na verloop van tijd. Ook vervangen onder garantie.

Nu zit de 3e erop, die lekt niet meer aan het dekseltje. Maar verloor laatst ook druk terug naar het reservoir. Revisie setje erin (geen garantie meer) en het is weer opgelost. Trouwens ook nog bijna 2 maanden moeten wachten op dat revisie setje, was back order.
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo, 30 Mei. 2012, 21:12    Onderwerp: Reageer met quote

tja, en volgens mij is het nog altijd dezelfde als de 2004 had. Waarmee ik nog steeds origineel rij smiley
Julesmt

BerichtGeplaatst: Wo, 30 Mei. 2012, 21:24    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
tja, en volgens mij is het nog altijd dezelfde als de 2004 had. Waarmee ik nog steeds origineel rij smiley

Sja, ik snap er ook niks van. Vriend van me rijdt ook nog met de eerste cilinder op z`n 2003 adv met 70.000 km. Blijkbaar toch iets mis met de kwaliteitscontrole bij magura.

Ik heb al op verschillende fora gelezen dat mensen klagen over lekkende koppelingspompen, vooral op SMT`s
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo, 30 Mei. 2012, 21:37    Onderwerp: Reageer met quote

mja, dat gaat vaak zo hoor. Een tijd lang gaat het goed, en dan een bepaalde serie niet.

Zo hadden de SM's veel last van de startermotor-koppeling (Torq limiter..)

kwestie van toleranties en kwaliteitscontrole; Maar daar doet KTM toch echt veel aan weet ik.

Raketman

BerichtGeplaatst: Wo, 30 Mei. 2012, 23:08    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:

kwestie van toleranties en kwaliteitscontrole; Maar daar doet KTM toch echt veel aan weet ik.

Moesten ze die kwaliteitscontrole ook eens doortrekken naar het dealernetwerk, dan zou het best eens kunnen dat ze nog veel meer klanten krijgen...

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Icul8r

BerichtGeplaatst: Do, 31 Mei. 2012, 0:25    Onderwerp: Reageer met quote

Dank voor de reakties. Hij gaat volgende week voor een grote beurt naar Verpalen en dan doen ze er gelijk een revisie kitje in. Kost 30 euro en hoop dat dat voldoende is. Zo niet dan onder garantie misschien daarna de cilinder vervangen.... rolleyes

Blijf het toch lastig vinden hoeveel dingen er aan mijn KTM kapot zijn gegaan in 57000km....(2 koppelingspompen, benzinepomp, spanningsregelaar, koelvloeistofpomp lekkage, en nu de koppelingscilinder lek)

In 150000km japanners daarvoor slechts 1 spanningsregelaar...
Naar boven
Aleph

BerichtGeplaatst: Do, 31 Mei. 2012, 12:05    Onderwerp: Reageer met quote

dan hebt gij met uw japanners dik chance gehad

en voor ge over uw ktm begint, zoekt eens het reparatielijstje van raketman. Ik denk dat ge lichtelijk gaat verbleken.

Aleph

BerichtGeplaatst: Do, 31 Mei. 2012, 12:06    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:

idem hiero : originele gever, de nemer is al eens provisoir vervangen door - opnieuw - een ktm-onderdeel. Nooit misérie mee.

mr wheely

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Jun. 2012, 5:15    Onderwerp: Reageer met quote

wat ook wil helpen = een dealer met verstand van KTM motoren en die zijn er niet zo veel
Naar boven
Icul8r

BerichtGeplaatst: Di, 4 Mrt. 2014, 23:19    Onderwerp: Reageer met quote

Ben ik weer. rolleyes3 Teller staat inmiddels op 79k en zojuist geconstateerd dat hij weer lek is. Beetje balen. Maar weer een revisiesetje erin doen denk ik...???
Naar boven
mr wheely

BerichtGeplaatst: Wo, 5 Mrt. 2014, 2:24    Onderwerp: Reageer met quote

Icul8r schreef:
Ben ik weer. rolleyes3 Teller staat inmiddels op 79k en zojuist geconstateerd dat hij weer lek is. Beetje balen. Maar weer een revisiesetje erin doen denk ik...???

of je huis is uitgesleten door rammelende koppeling handle en dan kun je best een heel nieuw setje kopen.....
zorg er ook voor dat je regelmatig je vloeistof ververst.
btw is daar geen alternatief voor......
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: