Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Icul8r
|
Geplaatst: Di, 29 Mei. 2012, 23:43 Onderwerp: Lekke koppeling master cilinder (gever) |
|
|
Na 2 lekke koppelingspompen, die ik vorig jaar heb vervangen door een Oberon, lijkt nu de gever lek Dus bij de koppelingshendel. Van het weekend alles daar schoon gemaakt en na een ritje is het er nu al weer vochtig.
Heeft iemand hier ervaring mee? Een revisiekitje zou misschien kunnen helpen, maar het zou ook de cilinder zelf kunnen zijn. en dan moet het hele pompje vervangen worden...
Hoor graag jullie mening!
Thanx... |
|
Naar boven |
|
 |
Benny

|
Geplaatst: Wo, 30 Mei. 2012, 0:11 Onderwerp: Re: Lekke koppeling master cilinder (gever) |
|
|
Icul8r schreef: | Na 2 lekke koppelingspompen, die ik vorig jaar heb vervangen door een Oberon, lijkt nu de gever lek Dus bij de koppelingshendel. Van het weekend alles daar schoon gemaakt en na een ritje is het er nu al weer vochtig.
Heeft iemand hier ervaring mee? Een revisiekitje zou misschien kunnen helpen, maar het zou ook de cilinder zelf kunnen zijn. en dan moet het hele pompje vervangen worden...
Hoor graag jullie mening!
Thanx... |
revisiekitje lijkt me wel de oplossing,cilinder zal het niet zo snel begeven, als je het eens opengooit kan je al iets meer zien. Je gebruikt toch zeker minerale olie op de koppeling? _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 30 Mei. 2012, 8:05 Onderwerp: |
|
|
Als de minerale olie in het voorrraadbekertje erg vies is (grijzig) dan kun je het eens proberen met alles schoonmaken, maar ik denk dat je idd beter af bent met een revisiesetje.
voor 2009 adventure: 50302032000 REP.SET PISTON MAGURA D=10.5
ongeveer 50 euri... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Wo, 30 Mei. 2012, 18:27 Onderwerp: |
|
|
De 990 van Vrom heeft dit ook gehad. Revisiesetje bleek niet voldoende, de hele cylinder was uitgesleten. Dus compleet vervangen. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Julesmt
|
Geplaatst: Wo, 30 Mei. 2012, 20:58 Onderwerp: |
|
|
Die magura gever cilinders zijn een ramp, ik ben bezig aan m`n 3e (`09 SMT) De eerste is onder garantie vervangen omdat ie lekte aan het dekseltje, de 2e lekte ook aan het dekseltje en verloor ook druk na verloop van tijd. Ook vervangen onder garantie.
Nu zit de 3e erop, die lekt niet meer aan het dekseltje. Maar verloor laatst ook druk terug naar het reservoir. Revisie setje erin (geen garantie meer) en het is weer opgelost. Trouwens ook nog bijna 2 maanden moeten wachten op dat revisie setje, was back order. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 30 Mei. 2012, 21:12 Onderwerp: |
|
|
tja, en volgens mij is het nog altijd dezelfde als de 2004 had. Waarmee ik nog steeds origineel rij  _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Julesmt
|
Geplaatst: Wo, 30 Mei. 2012, 21:24 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | tja, en volgens mij is het nog altijd dezelfde als de 2004 had. Waarmee ik nog steeds origineel rij  |
Sja, ik snap er ook niks van. Vriend van me rijdt ook nog met de eerste cilinder op z`n 2003 adv met 70.000 km. Blijkbaar toch iets mis met de kwaliteitscontrole bij magura.
Ik heb al op verschillende fora gelezen dat mensen klagen over lekkende koppelingspompen, vooral op SMT`s |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 30 Mei. 2012, 21:37 Onderwerp: |
|
|
mja, dat gaat vaak zo hoor. Een tijd lang gaat het goed, en dan een bepaalde serie niet.
Zo hadden de SM's veel last van de startermotor-koppeling (Torq limiter..)
kwestie van toleranties en kwaliteitscontrole; Maar daar doet KTM toch echt veel aan weet ik. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Wo, 30 Mei. 2012, 23:08 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: |
kwestie van toleranties en kwaliteitscontrole; Maar daar doet KTM toch echt veel aan weet ik. |
Moesten ze die kwaliteitscontrole ook eens doortrekken naar het dealernetwerk, dan zou het best eens kunnen dat ze nog veel meer klanten krijgen... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Icul8r
|
Geplaatst: Do, 31 Mei. 2012, 0:25 Onderwerp: |
|
|
Dank voor de reakties. Hij gaat volgende week voor een grote beurt naar Verpalen en dan doen ze er gelijk een revisie kitje in. Kost 30 euro en hoop dat dat voldoende is. Zo niet dan onder garantie misschien daarna de cilinder vervangen....
Blijf het toch lastig vinden hoeveel dingen er aan mijn KTM kapot zijn gegaan in 57000km....(2 koppelingspompen, benzinepomp, spanningsregelaar, koelvloeistofpomp lekkage, en nu de koppelingscilinder lek)
In 150000km japanners daarvoor slechts 1 spanningsregelaar... |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Do, 31 Mei. 2012, 12:05 Onderwerp: |
|
|
dan hebt gij met uw japanners dik chance gehad
en voor ge over uw ktm begint, zoekt eens het reparatielijstje van raketman. Ik denk dat ge lichtelijk gaat verbleken. _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Do, 31 Mei. 2012, 12:06 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | tja, en volgens mij is het nog altijd dezelfde als de 2004 had. Waarmee ik nog steeds origineel rij  |
idem hiero : originele gever, de nemer is al eens provisoir vervangen door - opnieuw - een ktm-onderdeel. Nooit misérie mee. _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Vr, 1 Jun. 2012, 5:15 Onderwerp: |
|
|
wat ook wil helpen = een dealer met verstand van KTM motoren en die zijn er niet zo veel |
|
Naar boven |
|
 |
Icul8r
|
Geplaatst: Di, 4 Mrt. 2014, 23:19 Onderwerp: |
|
|
Ben ik weer. Teller staat inmiddels op 79k en zojuist geconstateerd dat hij weer lek is. Beetje balen. Maar weer een revisiesetje erin doen denk ik...??? |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Wo, 5 Mrt. 2014, 2:24 Onderwerp: |
|
|
Icul8r schreef: | Ben ik weer. Teller staat inmiddels op 79k en zojuist geconstateerd dat hij weer lek is. Beetje balen. Maar weer een revisiesetje erin doen denk ik...??? |
of je huis is uitgesleten door rammelende koppeling handle en dan kun je best een heel nieuw setje kopen.....
zorg er ook voor dat je regelmatig je vloeistof ververst.
btw is daar geen alternatief voor...... |
|
Naar boven |
|
 |
|