lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Afmetingen Adv.
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
DanDirt



Geregistreerd op: 15-8-2013
Berichten: 213

BerichtGeplaatst: Vr, 7 Mrt. 2014, 7:16    Onderwerp: Afmetingen Adv. Reageer met quote

Kan iemand mij vertellen wat de afmetingen van een Adventure 950S zijn?
Dit ivm eventuele transport in een busje ipv aanhanger.

Graag de hoogte zowel met als zonder ruitje...
En als we toch zo lekker bezig zijn; de hoogte zowel normaal staand op 2 wielen als ook op de middenbok 2thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
african



Geregistreerd op: 19-6-2006
Berichten: 274
Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem

BerichtGeplaatst: Vr, 7 Mrt. 2014, 23:20    Onderwerp: Re: Afmetingen Adv. Reageer met quote

DanDirt schreef:
Kan iemand mij vertellen wat de afmetingen van een Adventure 950S zijn?
Dit ivm eventuele transport in een busje ipv aanhanger.

Graag de hoogte zowel met als zonder ruitje...
En als we toch zo lekker bezig zijn; de hoogte zowel normaal staand op 2 wielen als ook op de middenbok 2thumbsup


Mijn R is opgehaald met een volkswagen busje ( korte wielbasis), zonder veel problemen. Houten vloerplank met een paar sjorogen en vooraan een wielklem. Vergeet geen fatsoenlijke oprijplank (heb zo'n alu oprijramp) you tube staat er vol mee waat het fout gaat...
2 ratelspanbanden om je vering samen te trekken, (niet vergeten te ontluchten terwijl je dat doet!)

http://forum.demotorsite.be/137-mijn-motorfiets/25243-r-force-one.html

_________________
Greet's
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
DanDirt



Geregistreerd op: 15-8-2013
Berichten: 213

BerichtGeplaatst: Za, 8 Mrt. 2014, 9:46    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk, hier heb ik wat aan!
Weet je toevallig nog wat voor busje het was? Een Caddy, Transporter of wellicht een Crafter?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
african



Geregistreerd op: 19-6-2006
Berichten: 274
Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem

BerichtGeplaatst: Za, 8 Mrt. 2014, 10:52    Onderwerp: Reageer met quote

DanDirt schreef:
Kijk, hier heb ik wat aan!
Weet je toevallig nog wat voor busje het was? Een Caddy, Transporter of wellicht een Crafter?


Haha, ja da's just. Voor mij is een volkswagenbuske een transporter / multivan / caravelle...

Mijn 'busje' is een T4 van 2000, met zoals gezegd korte wielbasis. Lengte zat!
De mijne heeft een hefdak, maar de achterklep blijft originele hoogte en da's meer dan genoeg als je de voorvering opspant.
Wel je vork ontluchten terwijl je dat doet, ik vermoed dat je anders wel eens de keerringen er zou kunnen uitdrukken (en 't is makkelijker) en nadien er ook weer lucht inlaten...

Mijn GO had ik destijds opgehaald met een geleend aanhangertje. dat is zeker niet moeilijker, maar buske gaat dus ook.

_________________
Greet's
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Zo, 9 Mrt. 2014, 13:32    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn 2003 Adv S, een van de echte hoge dus, haalde ik destijds op met mijn Renault Trafic van 1995, standaard hoogte. Hoogte onderdoor de deur van dat ding was 1,38 meter geloof ik. Dat ging net met het ruitje en de spiegels gedemonteerd.

Inmiddels is die Trafic overleden en is er een Ducato verhoogd verlengd, en een verhoogde, verlengde Trafic voor in de plaats geweest, en nu een T4 Transporter die ook is verhoogd en verlengd. En met achterdeuren (geen klep) die hoog doorlopen, dat is wel ideaal.
Overigens nog een tip: ik zet de motor met 1 spanband zonder ratel perfect vast, zonder spanning van betekenis in de vering te zetten. Bij mij staat de motor in de eerste vernelling tegen de zijwand, heb daarvoor aan weerszijden een alu sjor strip met verstelbare ogen geplaatst waardoor er in de bus plaats is voor 2 grote motoren. Dit systeem hanteer ik inmiddels al een jaar of 15 en heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat ik een motor onderweg moest naspannen. Ook niet op grote ritten naar Spanje bijvoorbeeld.

Maar over het algemeen is een laadruimlengte van 2,45 m genoeg voor een Adventure. Gebruik zoals hier al is aangegeven in ieder geval wel een fatsoenlijke oprijplank.

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Zo, 9 Mrt. 2014, 19:32    Onderwerp: Reageer met quote

Harry schreef:
Mijn 2003 Adv S, een van de echte hoge dus, haalde ik destijds op met mijn Renault Trafic van 1995, standaard hoogte. Hoogte onderdoor de deur van dat ding was 1,38 meter geloof ik. Dat ging net met het ruitje en de spiegels gedemonteerd.

Inmiddels is die Trafic overleden en is er een Ducato verhoogd verlengd, en een verhoogde, verlengde Trafic voor in de plaats geweest, en nu een T4 Transporter die ook is verhoogd en verlengd. En met achterdeuren (geen klep) die hoog doorlopen, dat is wel ideaal.
Overigens nog een tip: ik zet de motor met 1 spanband zonder ratel perfect vast, zonder spanning van betekenis in de vering te zetten. Bij mij staat de motor in de eerste vernelling tegen de zijwand, heb daarvoor aan weerszijden een alu sjor strip met verstelbare ogen geplaatst waardoor er in de bus plaats is voor 2 grote motoren. Dit systeem hanteer ik inmiddels al een jaar of 15 en heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat ik een motor onderweg moest naspannen. Ook niet op grote ritten naar Spanje bijvoorbeeld.

Maar over het algemeen is een laadruimlengte van 2,45 m genoeg voor een Adventure. Gebruik zoals hier al is aangegeven in ieder geval wel een fatsoenlijke oprijplank.


Harry, heb je een foto van dat bevestigingssysteem?

_________________
Treebird Boomverzorging
info@bomen-snoeien.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Di, 11 Mrt. 2014, 20:35    Onderwerp: Reageer met quote

Yep, heb een foto gemaakt voor je. Heb ze in mijn huidige busje nog niet gemonteerd wegens tijdgebrek. Veel stelt het echt niet voor, gewoon een strip met verplaatsbare sjor-ogen. Keep-it-Stupid-Simple principe. Die strip zet je met 4 M6-boutjes (met verzonken kop, want je moet de verplaatsmogelijkheden van de ogen wel kunnen benutten) vast in de zijkant van de bus en met 1 spanband bij het stuur staat je motor vast als een huis. Je hoeft ook echt niet bang te zijn dat die M6 boutjes niet sterk genoeg zijn, die blijven keurig zitten.


_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 11 Mrt. 2014, 22:26    Onderwerp: Reageer met quote

Hmm. Ik begrijp er nog niets van.. sjor je de moto tegen de zijkant op?
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Di, 11 Mrt. 2014, 23:10    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, hij staat gewoon vast tegen de zijwand, meer niet. Strip zit wat lager dan het stuur en je trekt hem wel wat in zijn veren... maar lang niet zoveel als bij de manier die je zo vaak ziet.

Zag ze destijds steeds weer modderen met spanbanden en dacht het eens anders te proberen. En dat bevalt me prima. Ik zal nog wel eens een plaatje schieten als het in de bus gemonteerd is, met een motor eraan vast.

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
frenkie h



Geregistreerd op: 20-9-2011
Berichten: 70

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Jan. 2016, 20:40    Onderwerp: Reageer met quote

ff een schopie.

Wat is de lengte van een adventure in cm's? en de hoogte tot aan het ruitje?

Ik hoop dat een citroen jumpy/ peugeot expert groot genoeg. Mijn husaberg past er prima in zonder dat ik iets met het stuur doe.
frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Jan. 2016, 21:05    Onderwerp: Reageer met quote

Nou... Denk dat ik je dan toch moet teleurstellen. Had een oude, verlengde Renault Trafic en dat paste qua lengte wel, maar hij moest diep in zijn veren en het ruitje moest eraf, dan ging het net. Later een verhoogde Trafic en Boxer; dat ging prima.

Zo'n Adventure is een heel pak groter dan een enduro....

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Di, 19 Jan. 2016, 20:34    Onderwerp: Reageer met quote

Het is dan ook een motor voor grote mensen book2 thumbsup

Wellicht van die snelsluitingen op je ruitje maken is hij er zo af en weer op wink

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
frenkie h



Geregistreerd op: 20-9-2011
Berichten: 70

BerichtGeplaatst: Di, 19 Jan. 2016, 23:16    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe lang is een chinees he tongue2

Komt goed kruiwagenwiel dus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Jan. 2016, 0:31    Onderwerp: Reageer met quote

Kan. Even kijken wat de lengte van de laadruimte van zo'n Jumpy/Expert/Scudo is, ik dacht iets van 2 meter? De Adventure is dacht ik iets van 2,45 meter lang op de uiterste punten. Maar met een kruiwagenwiel weer een stukje korter natuurlijk.
_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
frenkie h



Geregistreerd op: 20-9-2011
Berichten: 70

BerichtGeplaatst: Di, 26 Jan. 2016, 17:23    Onderwerp: Reageer met quote

moet net passen idd. citroen jumpy/peugeot expert heb je ongeveer 215 lengte en met betimmerd dak en vloer 127 cm hoogte.

Ik kreeg van geoffrey een berekening dat de adventure 222 bij 135 (stuurhoogte) is dus zou moeten passen met een 40cm kruigwagen wiel. thumbsup
En uiteraard spiegels en kuipruit eraf.

Waarom al die moeite? Ik heb geen trekhaak.
Ik probeer het tzt wel

frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif