Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
cotthem
|
Geplaatst: Ma, 10 Mrt. 2014, 20:14 Onderwerp: olie-achtige spatten op rechterkant achterwiel |
|
|
Gisteren bemerkte ik dat er olie op mijn achtervelg en band waren (dikke spatten en onderaan de velg bij elkaar gekomen. Het heeft niet direct een geur trouwens. Rechterkant, dus ik vermoed dat het van de remklauw zou kunnen komen. Doch merk ik niks abnormaal aan de remklauw. Die staat droog. Ik heb wel al een geruime tijd (ik moet mijn motor der eens voor binnen steken) een slagje in mijn achterwiel.
Kan het één met het ander te maken hebben? Ideeën? zodat ik mentaal gewapend naar de dealer kan
Mercie
Cotthem |
|
Naar boven |
|
 |
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1482 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Ma, 10 Mrt. 2014, 20:35 Onderwerp: |
|
|
Ranzige klodders met viezigheid wat van je ketting gewoon afslaat :  _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
 |
cotthem
|
Geplaatst: Ma, 10 Mrt. 2014, 20:57 Onderwerp: |
|
|
timieh schreef: | Ranzige klodders met viezigheid wat van je ketting gewoon afslaat :  |
Nee hoor, echt vloeibaar. Net geen water..... |
|
Naar boven |
|
 |
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1482 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Ma, 10 Mrt. 2014, 21:04 Onderwerp: |
|
|
Je hebt toevallig geen automatisch kettingsmeersysteem ?
Weet niet precies waar die slangetjes zitten op KTM maar op mijn honda ging nabij mijn zijstandaard een slang naar benee wat evt. overdruk van de olie wegliet en evt olie vanuit je luchtfilterkast. Bij hogere snelheden waait die druppel naar achter en kan natuurlijk je velg raken  _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
 |
african

Geregistreerd op: 19-6-2006 Berichten: 274 Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem
|
Geplaatst: Ma, 10 Mrt. 2014, 21:11 Onderwerp: |
|
|
cotthem schreef: | timieh schreef: | Ranzige klodders met viezigheid wat van je ketting gewoon afslaat :  |
Nee hoor, echt vloeibaar. Net geen water..... |
sommige achterbruggen schijnen al eens water te verzamelen (geeft verroeste stelbnouten) een heel klein gaatje boren kan dan helpen. Verder zou het vet uit het wiellager kunnen komen, maar dat verwacht ik niet zo vloeibaar (en geeft van die uitgezwierde strepen op uwen band) en zal meer plakkerig zijn tegen dat je het ziet.
Remvloeistof, maar als je remklauw helemaal droog is...
Of gewoon de hond van de buren die zijn poot 'gelicht' heeft...
Dan smaakt het wat zoutig!
(naar 't schijnt...!)
 _________________ Greet's
Laatst aangepast door african op Di, 11 Mrt. 2014, 7:45, in totaal 2 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
zappa

|
Geplaatst: Ma, 10 Mrt. 2014, 21:34 Onderwerp: |
|
|
trek eens een foto?
waarschijnlijk voorjaars kattepis... mijne Tuur heeft daar ook last van  _________________ smt990 ('09 - '12)
husaberg fe390 ('11)
Adventure990 ('12-'16)
Adventure890 ('21)
Juist uit de pubertijd, recht in de midwifecrisis ! |
|
Naar boven |
|
 |
TRooPER
|
Geplaatst: Ma, 10 Mrt. 2014, 21:55 Onderwerp: |
|
|
onlangs in water/plassen gereden?
zoals African zegt: kan beetje waterophoping zijn in achterbrug dat bij iets hoger niveau toch een weg terug uit zoekt,
als je niet direct wil boren, efkes uw stelbouten van wielspanner losmaken en met compresseur uitblazen, of een keer met droge vod induwen en zien of de tip nat is. |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Di, 11 Mrt. 2014, 2:11 Onderwerp: |
|
|
jongens we gaan het verschil tussen olie en water toch niet door elkaar halen  |
|
Naar boven |
|
 |
african

Geregistreerd op: 19-6-2006 Berichten: 274 Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem
|
Geplaatst: Di, 11 Mrt. 2014, 7:44 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | jongens we gaan het verschil tussen olie en water toch niet door elkaar halen  |
Allee Cotthem: is 't nu waterige olie of vettig water?  _________________ Greet's |
|
Naar boven |
|
 |
cotthem
|
Geplaatst: Wo, 12 Mrt. 2014, 0:09 Onderwerp: |
|
|
african schreef: | mr wheely schreef: | jongens we gaan het verschil tussen olie en water toch niet door elkaar halen  |
Allee Cotthem: is 't nu waterige olie of vettig water?  |
tis raar, het is alsof het opdroogt en gewoon vlekken wordt op band en velg. Ik vermoed kattepis  |
|
Naar boven |
|
 |
zappa

|
Geplaatst: Wo, 12 Mrt. 2014, 4:45 Onderwerp: |
|
|
van een vettige kater, dan ziet dat er nogal olie achtig uit hé  _________________ smt990 ('09 - '12)
husaberg fe390 ('11)
Adventure990 ('12-'16)
Adventure890 ('21)
Juist uit de pubertijd, recht in de midwifecrisis ! |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Wo, 12 Mrt. 2014, 9:20 Onderwerp: |
|
|
zappa schreef: | van een vettige kater, dan ziet dat er nogal olie achtig uit hé  |
lol _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
TRooPER
|
Geplaatst: Wo, 12 Mrt. 2014, 13:44 Onderwerp: |
|
|
dat vocht merk je op als u motor nog stilstaat in je berging? op zijn zijpikkel?
al gedacht aan neerslaande mist die geleidelijk waterdruppels worden en van je plastiek zijkanten afdruipt tot op je band - velg.
heb op mijn XR650r vanmorgen namelijk ook vocht gezien op mijn achtervelg, en die staat ook buiten onder afdak op zijn zijpikkel,
eens testen met wat keukenpapier op je velg te leggen savonds |
|
Naar boven |
|
 |
cotthem
|
Geplaatst: Do, 13 Mrt. 2014, 19:01 Onderwerp: |
|
|
TRooPER schreef: | dat vocht merk je op als u motor nog stilstaat in je berging? op zijn zijpikkel?
al gedacht aan neerslaande mist die geleidelijk waterdruppels worden en van je plastiek zijkanten afdruipt tot op je band - velg.
heb op mijn XR650r vanmorgen namelijk ook vocht gezien op mijn achtervelg, en die staat ook buiten onder afdak op zijn zijpikkel,
eens testen met wat keukenpapier op je velg te leggen savonds |
Interessante denkpiste Trooper.  |
|
Naar boven |
|
 |
|