lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

extra brandstoftank
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Olivier_S



Geregistreerd op: 2-4-2013
Berichten: 279
Woonplaats: Bertem

BerichtGeplaatst: Di, 4 Mrt. 2014, 18:26    Onderwerp: extra brandstoftank Reageer met quote

Ik ben op zoek naar een manier om extra brandstof mee te nemen. De extra tanks zijn allemaal best duur, een goedkope jerrycan lijkt en optie maar volgens mijn ervaring lekken die allemaal. Daarom dacht ik om eventueel een brandstoftank van een buitenboordmotor te gebruiken. Deze hebben een kraantje en al, dus is misschien zelfs aan te sluiten op de originele tanks.
En, niet onbelangrijk, voor een boot kosten die dingen blijkbaar een pak minder dan voor de motor.... Lijkt me trouwens ook dat ze wel schokbestendig zijn, zo een speedboot krijgt ook klappen te verduren.

Hier is de link van wat ik in gedachten heb.

http://www.vanrijwatersport.nl/index.php?item=brandstoftank-12-liter-met-reserve&action=article&group_id=20000396&aid=31690&lang=nl

Tank op de plaats van de topkoffer, darmpje trekken tot aan het darmpje tussen linker en rechter tank (met eventueel kraantje tussen) en klaar...
Of zie ik iets belangrijks over het hoofd.
Heb eigenlijk geen idee hoe een buitenboordmotor de benzine aanzuigt, ik vermoed met een pomp op de motor zelf. Maar normaal zou de tank toch vanzelf leeg moeten lopen in de andere tanks dmv communicerende vaten.

_________________
'of all the things I have lost, I miss my mind the most'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dekster



Geregistreerd op: 13-10-2010
Berichten: 731
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 4 Mrt. 2014, 18:56    Onderwerp: Reageer met quote

Somige motoren moet je idd de tank hoger plaatsen dan de motor.
Andere motoren hebben een pompje.

Leuk idee. post ff een foto als je klaar bent.

Gr. Dekster
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 4 Mrt. 2014, 20:26    Onderwerp: Reageer met quote

op zich geen probleem, alleen:

- lange leiding (ook gevoelig voor schade en lekken)

- je mag hem niet open zetten voordat die 12 liter ook in je voortanks gaan, immers staat ie op de topkoffer plek hoger, zodat de originele tanks zullen overstromen als het niet past

- 10 kg op je topkoffer plek is niet echt lekker rijden...


Een paar eenvoudige jerrycannen (2x 5l) bij je koffers aan doet het ook prima. Als je van die lichte chemicaliencannen koopt: die lekken niet, maar heel sterk zijn ze ook niet natuurlijk. Ik heb er heel afrika mee doorgereden , 8 maanden lang... zonder problemen

een platte 10l achterop zou ook kunnen, dan kun je daar nog wat lichts bovenop knopen. Wel veel goedkoper denk ik. Als je hem niet nodig hebt laat je hem leeg.

wat wil je gaan rijden?


_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Olivier_S



Geregistreerd op: 2-4-2013
Berichten: 279
Woonplaats: Bertem

BerichtGeplaatst: Di, 4 Mrt. 2014, 20:42    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet dat ik ze niet mag open zetten voor dat er plaats is in de voorste tanks.

12 L is wat veel, maar is de kleinste tank voor buitenboord die ik tot nu toe gevonden heb.

Lange leiding is idd gevaarlijk voor lekken, maar de tank is enkel voor op reis, vandaar misschien twee kraantjes tussenzetten, ook eentje beneden?

De tank moet ook niet volledig gevuld worden, maar deze manier leek me makkelijk, omdat je dan ook niet elke keer alle straps moet losmaken om te tanken of over te gieten.

Deze tanks zijn ook vlak, dus er kan makkelijk nog een roltas over gebonden worden.

Ben maar aan het brainstormen, had een acerbis tankje van 6 liter gezien voor 100 euro. Dan is deze tank voor 24 euro toch veel beter koop lijkt me.

Ik ga in mei naar Marokko met endurofun. We moeten 300 km range hebben, en ik heb geen idee wat de 990, met bagage, in het zand gaat verbruiken. Better safe then sorry zeggen ze wel is he.

_________________
'of all the things I have lost, I miss my mind the most'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 4 Mrt. 2014, 21:20    Onderwerp: Reageer met quote

mja.. hangt van het zand af, en hoeveel gas je geeft.

mijn 950 reed op de piste 1:14, maar door de echte duine (en dan met flink tempo...) ging ie ook naar de 1:7 smiley . Alleen rij je daar geen 300km van, al was het maar omdat de meesten nog geen 100m door die duinen komen met zo'n ding.

maar reken met iets van 1:12 ofzo. dan heb je dus wel 5 liter extra nodig

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Olivier_S



Geregistreerd op: 2-4-2013
Berichten: 279
Woonplaats: Bertem

BerichtGeplaatst: Di, 4 Mrt. 2014, 22:12    Onderwerp: Reageer met quote

Heb ondertussen al is gekeken naar andere accecoires die ik nodig heb... benzine kraantje kost ook al 25 euro, 2 meter slang 14 euro, T-tussenstuk nog niet gevonden zelfs.

Maar zo wordt het uiteindelijk nog een dure grap. Ga het idee niet opgeven, maar misschien nog niet voor deze vakantie smiley

Oh, dacht er ook zo een handpomp tussen te zetten, voor het geval de tank lucht zou zuigen.

_________________
'of all the things I have lost, I miss my mind the most'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Di, 4 Mrt. 2014, 22:56    Onderwerp: Reageer met quote

Als je twee van deze op je bakken hangt ben je gesteld. Niet duur, werkt perfect, lekt niet en per jerrycan kan er 3 liter in. Speciale houdertjes heeft Touratech ook in het gamma.

http://shop.touratech.be/3-litre-jerrycan-with-touratech-logo.html

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Dekster



Geregistreerd op: 13-10-2010
Berichten: 731
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 5 Mrt. 2014, 10:34    Onderwerp: Reageer met quote

Dekster schreef:
Somige motoren moet je idd de tank hoger plaatsen dan de motor.
Andere motoren hebben een pompje.

Leuk idee. post ff een foto als je klaar bent.

Gr. Dekster


Ik lees me eigen tekst net.... Mijn opmerking heeft betrekking op een bootje!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Olivier_S



Geregistreerd op: 2-4-2013
Berichten: 279
Woonplaats: Bertem

BerichtGeplaatst: Wo, 5 Mrt. 2014, 17:28    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga voorlopig voor de volledige cheap-ass oplossing gaan? Heb hier nog lege bussen van "Aspen" tweetakt die ik voor mijn kettingzaag gebruik. Hiervan weet ik dat ze goed sluiten, zo een speciale dop, die, naar mijn weten nog niet gelek heeft.

Maar ik geef het extra tank idee niet op, alleen is 12 L wat groot, als ik ergens een kleine buitenboordtank vind begin ik te knutselen. Zal alleen niet meer lukken voor ik naar Marokko vertrek.

_________________
'of all the things I have lost, I miss my mind the most'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
pepdeze



Geregistreerd op: 26-1-2005
Berichten: 164
Woonplaats: ijsselstein

BerichtGeplaatst: Zo, 22 Jun. 2014, 11:39    Onderwerp: Reageer met quote

Bij de Big Bazar zag ik laatst platte rode jerrycans voor weinig. Misschien kun je daar iets mee?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Olivier_S



Geregistreerd op: 2-4-2013
Berichten: 279
Woonplaats: Bertem

BerichtGeplaatst: Zo, 22 Jun. 2014, 12:10    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben ondertussen al terug van Marokko. Gewoon twee winkelhaakjes op mn koffers gevezen en dan met een elastiek de jerrycan erop gebonden. Voor 24 euro had ik tien liter benzine extra mee... smiley
_________________
'of all the things I have lost, I miss my mind the most'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 22 Jun. 2014, 17:56    Onderwerp: Reageer met quote

zie foto hierboven.... lol
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1486
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Zo, 22 Jun. 2014, 21:03    Onderwerp: Reageer met quote

Olivier_S schreef:
Gewoon twee winkelhaakjes op mn koffers gevezen

Beetje moeilijk als je over "soft luggage" beschikt. Gelukkig zijn de Magadan-tassen al voorzien van zijvakken waarin je bvb extra benzinerecipiënten kan steken. thumbsup
Was het een beetje leuk daar in Marokko ?

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Olivier_S



Geregistreerd op: 2-4-2013
Berichten: 279
Woonplaats: Bertem

BerichtGeplaatst: Ma, 23 Jun. 2014, 8:53    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
Olivier_S schreef:
Gewoon twee winkelhaakjes op mn koffers gevezen

Beetje moeilijk als je over "soft luggage" beschikt. Gelukkig zijn de Magadan-tassen al voorzien van zijvakken waarin je bvb extra benzinerecipiënten kan steken. thumbsup
Was het een beetje leuk daar in Marokko ?


Na verschillende crashes gezien te hebben, en wat ze met koffers doen ga ik volgende keer zonder twijfel ook voor soft luggage.

_________________
'of all the things I have lost, I miss my mind the most'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Ma, 23 Jun. 2014, 8:58    Onderwerp: Reageer met quote

Olivier_S schreef:
Muug schreef:
Olivier_S schreef:
Gewoon twee winkelhaakjes op mn koffers gevezen

Beetje moeilijk als je over "soft luggage" beschikt. Gelukkig zijn de Magadan-tassen al voorzien van zijvakken waarin je bvb extra benzinerecipiënten kan steken. thumbsup
Was het een beetje leuk daar in Marokko ?


Na verschillende crashes gezien te hebben, en wat ze met koffers doen ga ik volgende keer zonder twijfel ook voor soft luggage.

Na wat ik heb gezien wat vlugge kindervingers in no time bijeengraaien uit een rijdende (!) motor met soft luggage, blijf ik bij mijn harde bakken.

smug

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif