Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
DanDirt
Geregistreerd op: 15-8-2013 Berichten: 213
|
Geplaatst: Za, 8 Feb. 2014, 12:45 Onderwerp: Het hoe wat waar over het ophogen naar S specs |
|
|
Sommigen zullen mij al voorbij hebben zien komen als de jongeman die nog geen Adventure bezit maar er graag eentje wilt binnen afzienbare tijd. (Liever gisteren dan vandaag)
Mijn absolute voorkeur gaat uit naar een S (265mm).
Geeneens omdat ik er zwaar offroad mee wil, maar puur estetisch.
Ik persoonlijk vind zo'n torenhoge motor erg mooi!
Maar de spoeling in Nederland en daarbuiten is bijzonder dun.
Daarom overweeg ik een normale om te laten bouwen naar S specs.
Uiteraard heb ik de zoekfunctie al geraadpleegd en diverse topics doorgelezen.
Echter kan ik nergens een antwoord vinden welke mij tevreden stelt.
Ik zie prijzen voorbij komen van 500 tot 1300 euro.
Is dat bouwjaar gerelateerd? Zo ja, hoe zit dat precies?
Want is bijvoorbeeld een normale '03 of '04 duurder of goedkoper om te bouwen naar S dan zeg een '05 '06 of '07?
Op de website van KTM Team West hebben ze een complete kit met cartridge en losse veer voor de prijs van +- €600.
Jammergenoeg kan ik niks vinden over de geschiktheid mbt de bouwjaren.
En bij wie kan je voor zo'n ingreep het beste terecht?
Voor de geïnteresseerden; ik heb al diverse KTM specialisten benaderd met dezelfde vragen maar ook hun konden mij geen unaniem antwoord geven.
Alvast bedankt!
Danny |
|
Naar boven |
|
|
koen warnar
Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 990 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Za, 8 Feb. 2014, 13:11 Onderwerp: |
|
|
Wp in Mol (Belgie) _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
|
DanDirt
Geregistreerd op: 15-8-2013 Berichten: 213
|
Geplaatst: Zo, 9 Feb. 2014, 21:15 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor je bijdrage Koen
Meer mensen met ervaring op dit gebied? |
|
Naar boven |
|
|
Frank
Geregistreerd op: 30-4-2011 Berichten: 266
|
Geplaatst: Ma, 10 Feb. 2014, 10:26 Onderwerp: |
|
|
Heb deze: http://www.shocktherapy.nl/ ook wel eens voorbij zien komen en toen opgeslagen, maar weet niet meer bij wie. _________________ R! |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Ma, 10 Feb. 2014, 21:36 Onderwerp: |
|
|
das inderdaad een hele goeie
en volgens mij het adres van Dr Bean himself |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1486 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Di, 11 Feb. 2014, 14:25 Onderwerp: |
|
|
"Bert Van Keulen" is niet de naam van Dr. Bean. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Di, 11 Feb. 2014, 20:48 Onderwerp: |
|
|
Muug schreef: | "Bert Van Keulen" is niet de naam van Dr. Bean. |
zeg ik dat ik bedoel dat volgens mij Dr Bean
daar met zijn Brommers naar toe gaat, als ik me niet vergis... |
|
Naar boven |
|
|
DanDirt
Geregistreerd op: 15-8-2013 Berichten: 213
|
Geplaatst: Di, 11 Feb. 2014, 21:43 Onderwerp: |
|
|
Ja, shock therapy, die firma heb ik al gecontact.
Volgens mij hanteert die beste man scherpe prijzen en levert hij vakwerk af volgens de berichten hier |
|
Naar boven |
|
|
Frank
Geregistreerd op: 30-4-2011 Berichten: 266
|
Geplaatst: Wo, 12 Feb. 2014, 10:20 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: |
ik bedoel dat volgens mij Dr Bean
daar met zijn Brommers naar toe gaat, als ik me niet vergis... |
Klopt, ik heb de link uit een van zijn berichten.
Heb zelf die iets verlaagde R, vraag me af hoe (of) er 2 cm extra bij zouden kunnen, en wat dat zou kosten... _________________ R! |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 12 Feb. 2014, 12:30 Onderwerp: |
|
|
klopt. Bert, (werkte vroeger bij WP) is een zeer peciese man en geeft super service voor een strakke prijs.
Hij doet veel voor enduro en rally mannen.
Hij kan service en aanpassingen an de vering doen, maar voor de LC8 zal ie waarschijnlijk altijd wel onderdelen eerst moeten bestellen (die hij goedkoper koopt dan jij zelf), omdat de lc8 natuurlijk niet heel gangbaar is en een beetje buiten het offroad sigment valt (hoewel veel delen in de vering hetzelfde zijn).
Je kunt daar heengaan en met hem demonteren, maar gezien dat bij de adv toch snel veel tijd kost zou ik dat thuis doen, en met de vering (poten/demper) bij hem langs gaan.
Bel hem gewoon, maak een afspraak, ga een keer langs en bespreek de mogelijkheden.
naast de vering moet je natuurlijk ook andere onderdelen aanpassen zoals standaard, en evt kabels die te kort worden, afhankelijk van je aanpassing. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
plukenannabel
Geregistreerd op: 6-10-2010 Berichten: 248
|
Geplaatst: Zo, 16 Feb. 2014, 21:14 Onderwerp: |
|
|
heb het zelf gedaan. binnenwerk van 265mm vork overgezet in 990 2007 vork. Bj is geen issue, staat veel op internet hoe eea te doen. Qua uren kan het iet veel kosten, special tools zijn handig. Zou een 950s vork proberen te scoren en binnewerkoverzetten. Anders idd naar skock therapy voor prijsopgaaf. Zal nog wel meevallen denk ik voor.
Achter heb je ook een ombouw nodig. Ik heb hier gewoon de complete schokker vervangen voor een 950s exemplaar en een service beurtje laten doen.
reken voor en achter wel op 1000e _________________ Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen. |
|
Naar boven |
|
|
DanDirt
Geregistreerd op: 15-8-2013 Berichten: 213
|
Geplaatst: Ma, 24 Feb. 2014, 19:25 Onderwerp: |
|
|
Voor wie nog geïnteresseerd is;
Op de motorbeurs heb ik met Thomas van Team West gesproken.
Hun hebben kitjes á €618, dat is inclusief zijstandaard, middenbok en remleidingen.
De montagekosten als ik de complete motor daar neerzet zou rond 170 euro liggen. |
|
Naar boven |
|
|
Toon_D
Geregistreerd op: 1-3-2013 Berichten: 219 Woonplaats: Kruibeke
|
Geplaatst: Ma, 24 Feb. 2014, 19:38 Onderwerp: |
|
|
DanDirt schreef: | Voor wie nog geïnteresseerd is;
Op de motorbeurs heb ik met Thomas van Team West gesproken.
Hun hebben kitjes á €618, dat is inclusief zijstandaard, middenbok en remleidingen.
De montagekosten als ik de complete motor daar neerzet zou rond 170 euro liggen. |
Das goedkoop!! _________________ KTM 990 Adventure 2007
BMW R45 1978
Honda CB750 1981
Suzuki RM 125
KTM SXS 150 |
|
Naar boven |
|
|
DanDirt
Geregistreerd op: 15-8-2013 Berichten: 213
|
Geplaatst: Zo, 2 Mrt. 2014, 10:53 Onderwerp: |
|
|
Toon_D schreef: | DanDirt schreef: | Voor wie nog geïnteresseerd is;
Op de motorbeurs heb ik met Thomas van Team West gesproken.
Hun hebben kitjes á €618, dat is inclusief zijstandaard, middenbok en remleidingen.
De montagekosten als ik de complete motor daar neerzet zou rond 170 euro liggen. |
Das goedkoop!! |
Niet gek he, gisteren daar de motor gebracht en wat hebben ze daar een hoop lekkers |
|
Naar boven |
|
|
|