lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Updates 1190 Adventure
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
f@zertje



Geregistreerd op: 19-7-2006
Berichten: 341
Woonplaats: Oirschot

BerichtGeplaatst: Vr, 21 Mrt. 2014, 22:21    Onderwerp: Reageer met quote

Weten jullie zeker dat je geen bmw gekocht hebt dozey
_________________
GS 1200LC rally 2018
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Mrt. 2014, 16:01    Onderwerp: Reageer met quote

Kami schreef:
Ik heb mn brommer weer terug en op het MSC na zijn de updates gemonteerd etc.
Nu viel me op dat de fuel range geen waardes meer aangeeft.
Kan ik dat zelf resetten ofzo ?
Heeft iemand dat meer opgemerkt ?

Thanks !
Kami


Gebeurt wel meer als ze in de computer rommelen. Gewoon beide tripmeters resetten en na 10 km rijden heb je terug een waarde.

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Mrt. 2014, 16:10    Onderwerp: Reageer met quote

f@zertje schreef:
Weten jullie zeker dat je geen bmw gekocht hebt dozey


Er zijn 2 types mensen op de wereld: zij die roepen dat de 1190 adventure een over the top luxetoerder met overbodige ditjes en datjes is en zij die ermee gereden hebben... thumbsup

Alle gekheid op een stokje: ik heb jaren 990 gereden en heb toch besloten om 'm in te ruilen voor de 1190 R en heb er nog geen seconde spijt van gehad: power die de straatstenen eruit sleurt, allemaal heel controleerbaar, maar als je wil ook bruut en agressief, comfortabel voor lange afstanden, zuiniger met benzine, laaaaaange onderhoudsintervallen (kleppen stellen om de 30000 km!) en hoewel je kan redeneren dat al die informatie op het dashboard overbodig is vind ik het best leuk om te weten hoeveel kilometer ik nog kan rijden aan mijn huidige verbruik met wat er nog in de tank zit, net zoals ik het best leuk vind dat ik de bandenspanning gewoon aflees van de boordcomputer. Had ik 'm niet gekocht als al die toeters en bellen er niet bij waren? Natuurlijk wel, maar nu ik ze heb moet ik toegeven dat ik niet zeker weet of ik nog zonder zou kunnen...

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1025
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Mrt. 2014, 16:18    Onderwerp: Reageer met quote

Master of Disaster schreef:

Er zijn 2 types mensen op de wereld: zij die roepen dat de 1190 adventure een over the top luxetoerder met overbodige ditjes en datjes is en zij die ermee gereden hebben... thumbsup


Hé, dàt is goed gezegd !

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Bertje



Geregistreerd op: 12-9-2007
Berichten: 134
Woonplaats: Op de Veluwe

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Mrt. 2014, 17:50    Onderwerp: Reageer met quote

Wil niemand op z'n zieltje trappen, iedereen mag zo zijn mening hebben, maar ik deel die van MoD. Heb m'n ADV 1190 vandaag na een jaar, in het volste vertrouwen, af moeten staan aan de dealer voor het eerste beurtje (15000 km) en een nieuwe achterband. En tja, dat is de prijs die je voor dit feest betaald. Super rijijzer, enorm veel plezier, zuiniger dan de oude zo bejubelde 990, veel comfortabeler, kan best wel veel op het zandpad, piloot is de beperking, en ik bespaar nu al een paar liter olie, een filter en kleppenstellen.

Dus de ratio en de emotie overwinnen allebei. Waar hebben we het dan nog over. Dat noemen ze hier op de Veluwe Win Win.

Groeten Bertje

_________________
De mooiste weg is een omweg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Kami



Geregistreerd op: 5-9-2013
Berichten: 111

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Mrt. 2014, 22:52    Onderwerp: Reageer met quote

Fuelrange doet het weer, resetten van de triptellers was inderdaad de oplossing. Thanks !

Ander vraagje, heeft iemand al eens geinformeerd naar de mogelijkheid om een bredere achterband te monteren ?
Nu met 160 breed zie ik daarvoor niet al teveel mogelijkheden als ik het op de motor bekijk, misschien naar max 170...
Vind namelijk dat het traction control lampje vaak brandt, dacht dat met een bredere slof er wellicht ook meer grip te realiseren is.

En hoeveel km gaat de standaard band ongeveer mee ?
Zoek naar wat ervaringen daarover.
Heb zelf nu ongeveer 2000km gereden en de band ziet er nog netjes uit.

Thanks !
Kami
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
daveman



Geregistreerd op: 13-12-2012
Berichten: 44
Woonplaats: Oostende (B)

BerichtGeplaatst: Do, 27 Mrt. 2014, 4:39    Onderwerp: Reageer met quote

Kami schreef:
Fuelrange doet het weer, resetten van de triptellers was inderdaad de oplossing. Thanks !

Ander vraagje, heeft iemand al eens geinformeerd naar de mogelijkheid om een bredere achterband te monteren ?
Nu met 160 breed zie ik daarvoor niet al teveel mogelijkheden als ik het op de motor bekijk, misschien naar max 170...
Vind namelijk dat het traction control lampje vaak brandt, dacht dat met een bredere slof er wellicht ook meer grip te realiseren is.

En hoeveel km gaat de standaard band ongeveer mee ?
Zoek naar wat ervaringen daarover.
Heb zelf nu ongeveer 2000km gereden en de band ziet er nog netjes uit.

Thanks !
Kami


De standaard (niet R) heeft een 170 achterband... Ik vermoed dus dat je een R hebt.

Laat je bandendruk zakken ^^. Gelijk meer grip!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blokkie



Geregistreerd op: 29-4-2013
Berichten: 85

BerichtGeplaatst: Ma, 31 Mrt. 2014, 14:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb na 10 jaar diverse GS-en in mei vorig de Adventure R gekocht. Er staat nu 22.000km op. Vorige week "moest" ik een week in Andalusie rijden op een BMW R1200GSA LC, toen ik hem meekreeg stond er 300km op de klok.

Ik dacht nog "O, F*ck straks rijdt dat weer beter als mijn Oranje monster, dan sta ik volgende week met knikkende knieën bij de BMW meneer aan de toonbank te huilen" maar na een proefritje van 1500km was ik weer blij op mijn eigen monster. Ze zijn beiden leuk en ze rijden prima maar ik heb niet direct behoefte terug te gaan naar de BMW grin

De belangrijkste;
De beleving van het rijden is op de KTM leuker, terwijl de BMW ergonomisch beter voor elkaar is.
Maar ja, als ik er geen lol in heb kan ie wel lekker zitten maar wat heb ik daar aan?? tongue2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kami



Geregistreerd op: 5-9-2013
Berichten: 111

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Apr. 2014, 8:49    Onderwerp: Reageer met quote

Kami[/quote]

De standaard (niet R) heeft een 170 achterband.quote]

Klopt, heb me vergist... vraag me dan af of een 180-er zal passen..
En of iemand al ervaring heeft met de Pilot Road's op de KTM ?

Ik zal inderdaad de bandenspanning eens laten zakken, kijken wat dat doet.
het is voor mij sowieso erg wennen, kom van een FZS1000 af en daar staat het gewicht meer op het voorwiel en is zitpositie zo anders.
Met dat masjien kon ik meer spelen met de afstelling van vering/demping en bandenspanning omdat ik er zo lang op gereden heb en de masjiene beter ken.
Op de KTM moet dat nog komen... wink2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Martin



Geregistreerd op: 22-7-2013
Berichten: 181
Woonplaats: Heukelum

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Mei. 2014, 18:48    Onderwerp: Reageer met quote

Vanmiddag mijn 1190 opgehaald en mijn eerste indruk is dat er met de nieuwe mapping toch wel het e.e.a. veranderd is. Ik moet er eerst nog wat meer kilometers mee rijden voor een definitief oordeel, maar zijn er anderen die dit ook gemerkt hebben?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
daveman



Geregistreerd op: 13-12-2012
Berichten: 44
Woonplaats: Oostende (B)

BerichtGeplaatst: Za, 3 Mei. 2014, 19:13    Onderwerp: Reageer met quote

mijn gaat a.s. donderdag binnen...

In welke zin merk je veranderingen op?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Martin



Geregistreerd op: 22-7-2013
Berichten: 181
Woonplaats: Heukelum

BerichtGeplaatst: Za, 3 Mei. 2014, 20:50    Onderwerp: Reageer met quote

Dan wacht ik graag eerst af wat jij er van gaat vinden (van wanneer is jouw laatste update? Nou ja, van je motor dan. . .) ) Vandaag nog een stukje gereden en ondanks dat ik meen op verschillende punten een verschil te merken, denk ik dat mijn psychische toestand op het moment van rijden toch ook zeker enige invloed heeft. . . stars
Ik lees dus graag eerst de mening van andere rijders zonder invloed van mij.
V.w.b. de aanpassing van het licht heb ik de indruk dat ze dat toch wel wat rigoureus aangepakt hebben; het is nu ook onder zonnige omstandigheden aan, dus in de praktijk dus gewoon altijd naar ik aannneem. . .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Zo, 4 Mei. 2014, 10:31    Onderwerp: Reageer met quote

Martin schreef:
Dan wacht ik graag eerst af wat jij er van gaat vinden (van wanneer is jouw laatste update? Nou ja, van je motor dan. . .) ) Vandaag nog een stukje gereden en ondanks dat ik meen op verschillende punten een verschil te merken, denk ik dat mijn psychische toestand op het moment van rijden toch ook zeker enige invloed heeft. . . stars
Ik lees dus graag eerst de mening van andere rijders zonder invloed van mij.
V.w.b. de aanpassing van het licht heb ik de indruk dat ze dat toch wel wat rigoureus aangepakt hebben; het is nu ook onder zonnige omstandigheden aan, dus in de praktijk dus gewoon altijd naar ik aannneem. . .


Ben je zeker dat je DRL is ingeschakeld? Na een reset van de computer gebeurt het namelijk dat je DRL wordt uitgeschakeld en je licht dus inderdaad altijd aan is. Dat kan je in de settings terug inschakelen.

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Martin



Geregistreerd op: 22-7-2013
Berichten: 181
Woonplaats: Heukelum

BerichtGeplaatst: Zo, 4 Mei. 2014, 14:04    Onderwerp: Reageer met quote

Dat zal ik nog eens controleren, helemaal niet naar gekeken omdat het toen ik hem nieuw kocht ook niet nodig was. . . ik vind alleen de led verlichting aan fraaier en in het verkeer opvallend genoeg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif