Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Olivier_S
Geregistreerd op: 2-4-2013 Berichten: 279 Woonplaats: Bertem
|
Geplaatst: Vr, 25 Apr. 2014, 16:39 Onderwerp: |
|
|
Master of Disaster schreef: | Martin schreef: | Quote: | voor mij is er één maar: met die lange poten van me zit t voor geen meter.
| R met een hoger zadel? |
Ik heb een 1190 R en zit er iets meer bekrompen op dan op mijn standaard 990. Niet oncomfortabel, maar wel merkbaar verschil. |
Passen rox risers op de 1190? De verlaagde voetsteuntjes van Rade wel dacht ik. Die combinatie is perfect voor mij op de 990. En een verhoogd zadel. _________________ 'of all the things I have lost, I miss my mind the most' |
|
Naar boven |
|
|
Bertje
Geregistreerd op: 12-9-2007 Berichten: 134 Woonplaats: Op de Veluwe
|
Geplaatst: Vr, 25 Apr. 2014, 19:48 Onderwerp: |
|
|
Voor Rox Risers kom je remleiding tekort. Heb er std. 16 mm risers tussen zitten en verlaagde voetsteunen van SW-Motech -/- 15 mm. Zadel in de hoogste stand bevalt me prima.
Gr. Bertje _________________ De mooiste weg is een omweg. |
|
Naar boven |
|
|
Frank
Geregistreerd op: 30-4-2011 Berichten: 266
|
Geplaatst: Za, 26 Apr. 2014, 11:13 Onderwerp: |
|
|
Martin schreef: | R met een hoger zadel? |
Heb m even geprobeerd in de winkel en dat zit inderdaad minder slecht (beter), maar niet zoals mijn 990. Geen denken aan dat ik die weg doe, veel te blij mee. _________________ R! |
|
Naar boven |
|
|
MROE
Geregistreerd op: 7-11-2013 Berichten: 173 Woonplaats: IJsselmuiden
|
Geplaatst: Ma, 16 Jun. 2014, 20:49 Onderwerp: |
|
|
De eerste 5.500 zitten er op. Ik heb het gevoel dat de motor steeds vrijer gaat lopen . Ik ben er wel wijs mee. Op naar de 10k. |
|
Naar boven |
|
|
Wheels
Geregistreerd op: 16-11-2014 Berichten: 135 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
|
Geplaatst: Vr, 10 Apr. 2015, 8:41 Onderwerp: |
|
|
Olivier_S schreef: | Master of Disaster schreef: | Martin schreef: | Quote: | voor mij is er één maar: met die lange poten van me zit t voor geen meter.
| R met een hoger zadel? |
Ik heb een 1190 R en zit er iets meer bekrompen op dan op mijn standaard 990. Niet oncomfortabel, maar wel merkbaar verschil. |
Passen rox risers op de 1190? De verlaagde voetsteuntjes van Rade wel dacht ik. Die combinatie is perfect voor mij op de 990. En een verhoogd zadel. |
Ik heb de Adventure zonder R met een Ergo zadel = + 2cm en ook nog op de hoogste stand. In vergelijk met de FJR die ik voorheen had is de ruimte voor de benen enorm toegenomen. Ik heb gisteren een rondje Ardennen gedaan ( uit en thuis) van 560 km en had niet eens stijve knieen. met mijn 193 cm lengte een hele verbetering qua zitcomfort. Wat is het overigens een fijne machine zeg ik was helemaal in mijn sas met dergelijke trajecten. Het stuurt zo betrouwbaar en licht dat je bijna overmoedig zou worden. _________________ Zeg 'wat' je bedoelt. dan is 'dat' duidelijk |
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Vr, 10 Apr. 2015, 17:25 Onderwerp: |
|
|
Ondertussen heeft de geschiedenis alvast geleerd dat de elektronica op dit model allesbehalve zorgeloos en probleemloos is...
Niet dat ik anders verwacht had hoor
Binnen een jaar of 2-3 staat hij zeker en vast op punt
_________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
Wheels
Geregistreerd op: 16-11-2014 Berichten: 135 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
|
Geplaatst: Za, 11 Apr. 2015, 10:58 Onderwerp: |
|
|
Als het dan maar het juiste punt is. Ik heb er wel vertrouwen in hoor., voornamelijk omdat het systeem juist veelvuldig gebruikt wordt. Handmatig instelbare demping voor en achter worden juist onvoldoende gebruikt omdat men geen zin heeft in het regelmatig opnieuw verstellen. Kan het systeem stuk? Uiteindelijk is alle techniek onderhevig aan storing en defecten. Het op tijd laten servicen van het veersysteem is belangrijk voor de betrouwbaarheid. _________________ Zeg 'wat' je bedoelt. dan is 'dat' duidelijk |
|
Naar boven |
|
|
DanDirt
Geregistreerd op: 15-8-2013 Berichten: 213
|
Geplaatst: Za, 18 Apr. 2015, 11:56 Onderwerp: |
|
|
Ik heb 2 weken geleden even mogen sturen op een 1290 Super Adventure.
Er was zo'n demo dag bij Motoport Rockanje.
Eerste wat mij opviel toen ik koud van mijn 950 afstapte was de geringe zithoogte voor lange mensen zoals ik.
Afstand stepjes - zadel - stuur is ook royaal.
Wat een onwijs cool dashboard, en het stuur vol met knoppen.
Alles lekker op (ik dacht) road laten staan.
Tank tussen de benen is wel heel breed zeg, groot contrast met het smalle voorkomen van de 950.
En wat loopt het hárd zeg!! Niet te geloven.
Ik heb een GSX-R 1000 gehad.... Had 4 pk meer...
Echter wel een blok zonder karakter, vond ik dan. Rijd bijna als een 4 pitter zo makkelijk.
Het sturen is super, mede door de andere maat wielen.
Remmen idem, echt top.
Windbescherming ook btw.
Maar wat ik eerder al voorbij zag komen, de normale 1190 (en 1290) is zonder aanpassingen wat krapjes voor lange mensen.
Stiekem ben ik ook wel benieuwd naar de 1050.
Zelfde vermogen als mijn 950 maar met het koppel van de 1190. |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Zo, 19 Apr. 2015, 2:44 Onderwerp: |
|
|
DanDirt schreef: | Ik heb 2 weken geleden even mogen sturen op een 1290 Super Adventure.
Er was zo'n demo dag bij Motoport Rockanje.
Eerste wat mij opviel toen ik koud van mijn 950 afstapte was de geringe zithoogte voor lange mensen zoals ik.
Afstand stepjes - zadel - stuur is ook royaal.
Wat een onwijs cool dashboard, en het stuur vol met knoppen.
Alles lekker op (ik dacht) road laten staan.
Tank tussen de benen is wel heel breed zeg, groot contrast met het smalle voorkomen van de 950.
En wat loopt het hárd zeg!! Niet te geloven.
Ik heb een GSX-R 1000 gehad.... Had 4 pk meer...
Echter wel een blok zonder karakter, vond ik dan. Rijd bijna als een 4 pitter zo makkelijk.
Het sturen is super, mede door de andere maat wielen.
Remmen idem, echt top.
Windbescherming ook btw.
Maar wat ik eerder al voorbij zag komen, de normale 1190 (en 1290) is zonder aanpassingen wat krapjes voor lange mensen.
Stiekem ben ik ook wel benieuwd naar de 1050.
Zelfde vermogen als mijn 950 maar met het koppel van de 1190. |
zadel van die 1290 is toch verstelbaar ????
en die 1050 pppffff beetje goedkope fiets vergeleken met zijn 2 grotere broers...
btw heb je al wel eens problemen gehad met de electronica van je 950,
ik nog nooit lekker eeeejjjjj |
|
Naar boven |
|
|
|