Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
bazz
|
Geplaatst: Wo, 8 Jan. 2014, 18:44 Onderwerp: olie |
|
|
Tijd om men olie te vervangen hier maar ik vind geen '10w-40 (Motorex) FULLY Synthetic'.
Een dirt bike shop in de buurt gebruikt 10w-40 Motul 3000 4T - olie voor al hun 250 dirt bikes. Dit is een minerale olie als ik het goed begrijp.
Kan ik dit gebruiken? En zoja...sneller vervangen dan vermoed ik?
Hopelijk wel want zit op 6000km ondertussen en de moto is enkele keren erg heet geworden ivm met een falende fan..
Een andere motoshop zou Synthetic 10W-60 kunnen vastkrijgen..beter of?
Wat liggen rondlezen op internet maar al gauw beland op oneindige oil forums waar ik vooral nog minder wijs van werd :-
Alweer erg bedankt voor alle info!
grt uit Hanoi |
|
Naar boven |
|
 |
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1482 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Wo, 8 Jan. 2014, 21:01 Onderwerp: |
|
|
Voor zover ik me wijs heb gemaakt tussen de 10w40 en de 10w60 van motul.
de w40 veriant wil nog weleens iets te dun worden inclusief omstandigheden. en dan word bij stationair de oliedruk net iets te weinig waarmee je nokkenasketting spanners iets slapper worden en je blok wat meer kabaal maakt. en kans dat je olie lampje gaat flikkerren. Met wat gas is het weg.
Gas = meer omwentelingen = meer olie druk
Met de 10w60 blijft hij bij warmere temperaturen wat dikker en is dit euvel stukken minder vaak zelfs helemaal weg  _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
 |
bazz
|
Geplaatst: Do, 9 Jan. 2014, 1:47 Onderwerp: |
|
|
en dat de 10w-40 Motul 3000 4T mineral is en niet fully synthetic is niet zo erg ? |
|
Naar boven |
|
 |
bazz
|
Geplaatst: Do, 9 Jan. 2014, 6:25 Onderwerp: |
|
|
Probleen opgelost door een dikke vietnamees op een nog veel dikkere harley. Hij wist waar ik full synthetic 10w40 van motul kon vinden.
Wel nog steeds nieuwsgierig of ik de niet synthetische olie er ook gewoon had kunnen inkappen? |
|
Naar boven |
|
 |
|