Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1155 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Di, 24 Dec. 2013, 15:01 Onderwerp: nieuwe aanwinst |
|
|
Zo, net de bestelbon getekend van een 2013 1190 adventure R.
Een paar vraagjes voor zij die 'm al hebben:
- SAS en EPC, verwijderen net als bij de 990?
- Ik zal wellicht voor een wings uitlaat gaan. Ervaringen of andere suggesties?
- Welke koffersystemen zijn er zoal op de markt? Ik vind die standaard dingen nogal breed uitsteken. Alternatieven? _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
|
Bertje
Geregistreerd op: 12-9-2007 Berichten: 134 Woonplaats: Op de Veluwe
|
Geplaatst: Di, 24 Dec. 2013, 16:28 Onderwerp: |
|
|
Gefeliciteerd!!!!!
Je weet niet wat je te wachten staat.
* Waarom SAS EPC verwijderen bij een 1190? Smeuig vermogen/koppel genoeg onder alle omstandigheden.
* Met uitlaten heb ik geen ervaring. Vind de standaard "schoorsteen" wel erg groot.
* Ben zelf erg gecharmeerd van de SW-Motech oplossing. Middels snelsluitingen is het ophang systeem, bij geen gebruik, snel af te nemen.
Als je liever een Touratech set wilt (32/45 li) die heb ik nog in de aanbieding. Schade vrij slechts één seizoen gebruikt.
Heel veel plezier met je nieuwe keuze.
Groeten Bertje _________________ De mooiste weg is een omweg. |
|
Naar boven |
|
|
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1155 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Di, 24 Dec. 2013, 17:09 Onderwerp: |
|
|
Tsja, ik weet het natuurlijk niet bij de 1190, maar bij mijn 990 lekte die slangenrommel langs alle kanten, als ze geen functie heeft met sportuitlaten haal ik ze er liever af,dan kan er minder misgaan, tenzij er nadelige effecten zijn van het verwijderen natuurlijk. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
|
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1155 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Wo, 25 Dec. 2013, 11:54 Onderwerp: |
|
|
Weet er trouwens iemand uit België uit eerste hand wat de BIV is? _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
|
disco stu
Geregistreerd op: 8-8-2008 Berichten: 333
|
|
Naar boven |
|
|
daveman
Geregistreerd op: 13-12-2012 Berichten: 44 Woonplaats: Oostende (B)
|
Geplaatst: Do, 26 Dec. 2013, 16:36 Onderwerp: |
|
|
Master of Disaster schreef: | Weet er trouwens iemand uit België uit eerste hand wat de BIV is? |
Wel uit eerste hand:
49, 44 (verkeersbelasting)
4,94 (opdeciem gemeente Oostende)
123,00 (BIV gebaseerd op 75kw want zo zijn ze officieel ingevoerd in België...) |
|
Naar boven |
|
|
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1155 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Do, 26 Dec. 2013, 20:57 Onderwerp: |
|
|
daveman schreef: | Master of Disaster schreef: | Weet er trouwens iemand uit België uit eerste hand wat de BIV is? |
Wel uit eerste hand:
49, 44 (verkeersbelasting)
4,94 (opdeciem gemeente Oostende)
123,00 (BIV gebaseerd op 75kw want zo zijn ze officieel ingevoerd in België...) |
AH das al beter dan de bijna 900 die ik terugvond. Maar zijn de motoren zelf dan geknepen zoals in Frankrijk? Of kan je toch over vol vermogen beschikken? _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
|
daveman
Geregistreerd op: 13-12-2012 Berichten: 44 Woonplaats: Oostende (B)
|
Geplaatst: Do, 26 Dec. 2013, 22:40 Onderwerp: |
|
|
Master of Disaster schreef: | daveman schreef: | Master of Disaster schreef: | Weet er trouwens iemand uit België uit eerste hand wat de BIV is? |
Wel uit eerste hand:
49, 44 (verkeersbelasting)
4,94 (opdeciem gemeente Oostende)
123,00 (BIV gebaseerd op 75kw want zo zijn ze officieel ingevoerd in België...) |
AH das al beter dan de bijna 900 die ik terugvond. Maar zijn de motoren zelf dan geknepen zoals in Frankrijk? Of kan je toch over vol vermogen beschikken? |
De 1190a is in België gehomologeerd op ongeveer 100pk. Dit uiteraard voor de biv Gunstiger te maken... Bijgevolg komt elke 1190 hier toe met papieren van 100pk.
Wanneer de moto's bij de dealer komen, staat er geen enkele mapplng op de Moto (en kan deze dus ook niet rijden). Vervolgens moet de dealer de mapping erop laden. Normaal gezien is de mapping voor België een map met beperkt vermogen (waarmee de Moto gehomologeerd werd...) maar uw dealer kan perfect de full power mapping erop plaatsen.
Zo heb ik het begrepen van mijn dealer en zo is het bij mij gegaan. |
|
Naar boven |
|
|
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1155 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Ma, 6 Jan. 2014, 23:34 Onderwerp: |
|
|
Wie heeft een R en kan eens de breedte van het stuur opmeten? _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
|
Blokkie
Geregistreerd op: 29-4-2013 Berichten: 85
|
Geplaatst: Zo, 12 Jan. 2014, 22:15 Onderwerp: |
|
|
Stuur op het breedste punt 83.5cm
Handkappen meegerekend 31cm.
Blokkie |
|
Naar boven |
|
|
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1155 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Zo, 12 Jan. 2014, 22:37 Onderwerp: |
|
|
Bedankt, maar wat bedoel je met handkappen meegerekend 31 cm? _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
|
Blokkie
Geregistreerd op: 29-4-2013 Berichten: 85
|
Geplaatst: Ma, 13 Jan. 2014, 22:48 Onderwerp: |
|
|
Tikfoutje moet 91cm zijn.
De handkappen lopen iets naar buiten t.o.v. de uiteindes van het stuur. |
|
Naar boven |
|
|
|