lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Voorvork ontluchter's
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Di, 17 Dec. 2013, 20:18    Onderwerp: Voorvork ontluchter's Reageer met quote

idea2 Ideee idea2

Natuurljk wil je graag zelf dingen maken als werktuigbouwkundige.
Nu vroeg ik me af of mijn ideeën nou kloppen.

Ik heb al het een en ander gevonden aan ontluchters:




Zoals allemaal te zien is werken ze met een druk knopje die ervoor zorgt dat er een kanaal open gaat zodat de overdruk in de vork eruit kan. en zichzelf dus weer terugbrengt naar 1bar [normale druk waar je jezelf nu in bevind]

De laatste ontluchter zitten nog wat lucht slangen aan en worden gekoppeld d.m.v. Te#to lucht stukken. [zoiets hebben wij ook op school]


Echter nu vroeg ik mij af of ik het innerlijke deel van de ontluchters snap
Even proberen een schets te maken 2thumbsup


zo en dan of onder het knopje een veertje of binnenin een veer.
De o-ring die onderaan de as zit van het druk knopje zit vast met een circlip zodat hij er niet afschuift


Ideeën tips? idea2 goofy

devil Waarom vraag je je af evilgrin
Nou gewoon omdat het kan laugh

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 17 Dec. 2013, 22:49    Onderwerp: Reageer met quote

tip:

je wilt het zelf maken.. neem aan dat je het dus ook zelf wil bedenken!

smiley

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Dec. 2013, 17:44    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vroeg me alleen af of hij nou persé dicht moet staan.

Ik vermoed van wel anders heb je aanzuiging van ranzige lucht in je vork en miss minder vering ???



Gewoon om dat soort foutjes te voorkomen dat je vering super slecht word.
Is toch wel pretig pleased

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 722
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Dec. 2013, 21:11    Onderwerp: Reageer met quote

de goede werking van een vork steunt voor een deel op de aanwezigheid van een luchtkamer. met een 'open' vork rijden laat toe een deel van die lucht naar buiten te persen, of meer aan te zuigen ipv er druk op te zetten.
in 't slechtste geval gaat er zelfs een deel olie uitkomen, en die gaat er niet vanzelf weer in. ik zou denken dat het systeem best dicht is ja.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Dec. 2013, 22:05    Onderwerp: Reageer met quote

thumbsup thumbsup
_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Dec. 2013, 22:36    Onderwerp: Reageer met quote

dicht, hele licht overdurk, anders zuigt ie via de keerringen vuil aan bij het uitveren.

Bij het inveren loopt de druk flink op.. kan maar zo 5 bar worden

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
tafella



Geregistreerd op: 18-2-2008
Berichten: 656
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Do, 19 Dec. 2013, 10:04    Onderwerp: Reageer met quote

Waarom zou je zoiets zelf willen maken als je het voor het luttele bedrag
van EUR 22,-- kunt kopen.....?

_________________
KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Do, 19 Dec. 2013, 13:27    Onderwerp: Reageer met quote

tafella schreef:
Waarom zou je zoiets zelf willen maken als je het voor het luttele bedrag
van EUR 22,-- kunt kopen.....?


timieh schreef:
Waarom vraag je je af
Nou gewoon omdat het kan

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Wo, 8 Jan. 2014, 17:06    Onderwerp: Reageer met quote

Voor het welgetelde bedrag van 12 euro thuis.
Kon ik het toch niet laten lipsrsealed2


Ga ze wel nog een keer proberen na te maken, haha grin 2thumbsup

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Jan. 2014, 22:36    Onderwerp: Reageer met quote

devil Leuk joh dat spul van XLMoto thumbsdown merk MX twenty thumbsdown


Niet over nagedacht met het onderwerp dus de oring klemt de boel niet af en je hebt geen mooie dichte verbinding. De KTM exemplaren hebben hier wel aangedacht.

book2 furious3 Mail is naar XLmoto en MXtwenty onderweg


Hier m'n schetsje tongue

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Edwin640



Geregistreerd op: 20-4-2013
Berichten: 231

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Jan. 2014, 23:47    Onderwerp: Reageer met quote

Simpel op te lossen et een vibberring of koppervulring.

Gr.,
Edwin.

_________________
adventure 990 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Do, 23 Jan. 2014, 14:30    Onderwerp: Reageer met quote

Tuurlijk is het simpel op te lossen laugh grin

Mag ook wel als je werktuigbouwkundige bent wink3 tongue2


Maar toch hoort het beter geleverd te worden Smile
Zullen vast een hoop mensen zijn die het over het hoofd zien en met een bijna open vork rondrijden undecided

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 23 Jan. 2014, 22:26    Onderwerp: Reageer met quote

timieh schreef:

.... en met een bijna open vork rondrijden undecided


nou dan doen ze toch wat ze beloven: automatisch ontluchten Smile thinking laugh2

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Jan. 2014, 10:27    Onderwerp: Reageer met quote

Haha das een goeie bean


#Bericht is doorgestuurd naar afdeling design van MX twenty wink3

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
toktok



Geregistreerd op: 15-12-2011
Berichten: 123
Woonplaats: Heerlen

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Jan. 2014, 13:28    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn vraag : waarom moet je die voorvork ontluchten? Ik doe dat op mijn smr plichtsgetrouw elke 500 km maar waarom is dat? Bij mijn vorige motor (yamaha xtx660) hoefde dat niet en op de motoren die ik vroeger reed (fireblade, gsxr1100 etc) hoefde dat ook niet, waarom bij WP wel?

grtz, Tok
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif