lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

goeie olie gezocht voor OSCO-oiler
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Dec. 2013, 12:35    Onderwerp: goeie olie gezocht voor OSCO-oiler Reageer met quote

OK, na ettelijke tienduizenden kms met biologisch afbreekbare kettingzaagolie (gekregen van een maat) in mijn OSCO-oiler weet ik het wel zeker : deze olie is hier niet voor gemaakt. Niet alleen kleeft ze nauwelijks, maar ze breekt bovendien ook nog eens te rap af happy Kortom : ik vind ze waardeloos.

Met de originele OSCO-olie had ik een goed gevoel, maar mijn portefeuille vond het niet zo leuk. Heeft er iemand een waardig alternatief?

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Dec. 2013, 16:42    Onderwerp: Reageer met quote

kettingzaagolie!

Wat is er nou niet goed aan: die olie doet precies wat ie mooet doen, een beetje smeren, en vooral roesten voorkomen... en dat doet ie.

Echt smeren hoeft ie niet, daarvoor heb je een o-ring ketting met afgedichte lagering.

Maar als je toch meer wil smeren: ATF er in... alleen stinkt je motor dan eeuwig naar bak-olie

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Dec. 2013, 16:49    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
kettingzaagolie!

Wat is er nou niet goed aan

ze vliegt er te snel af is mijn idee. Sinds ik die olie gebruik vind ik mijn ketting meer blinkend staan dan voorheen. En zeker het voortandwiel wordt nogal snel opgevreten. Ik heb het gevoel dat ik ze na elke (straat!)rit moet insmeren, zelfs al was dat maar 50 km.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Dec. 2013, 22:47    Onderwerp: Reageer met quote

Kettingen smeren is sterk overgewaardeerd. lipsrsealed2 Vooral die automatische smeersystemen zorgen voor veel extra olie die wordt 'weggesmeten'.

Op mijn kettingzagen die dagelijks professioneel worden ingezet gebruik ik naar volle tevredenheid propere frituurolie. Alleen in de winter durft die wel eens dik te worden...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 10 Dec. 2013, 10:35    Onderwerp: Reageer met quote

Freebert schreef:
Op mijn kettingzagen die dagelijks professioneel worden ingezet

ola dan hebt gij een ferme karure ! laugh3

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Di, 10 Dec. 2013, 18:57    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
Freebert schreef:
Op mijn kettingzagen die dagelijks professioneel worden ingezet

ola dan hebt gij een ferme karure ! laugh3


Past maar op...of ik eet u op! devil laugh

Nee jom, zoe mager als wat. Da vet verbrand snel als ge zo moet klimmen en zagen als ekik.

sorry voor den hijack.

_________________
Treebird Boomverzorging
info@bomen-snoeien.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Vr, 20 Dec. 2013, 23:47    Onderwerp: Reageer met quote

Kettingzaagolie wordt in zijn toepassing op een andere manier gebruikt dan bij een smeersysteem voor motorfietskettingen. Bij een kettingzaag is er constante smering, dus die kettingen blijven altijd vettig staan. Ze vliegt er ook heel gemakkelijk af. Om te testen of het smeersysteem van mijn zaag nog goed werkt geef ik efkes volgas met de punt dicht bij een bleek oppervlak. Dan zie je als het goed is direct een streep olie op dat oppervlak. Het verbruik is ook vrij groot : 1 reservoir olie voor 1 benzinetank(je). Die reservoirs zijn ongeveer even groot bucktooth .

Dat zulks niet ideaal is voor zo'n osco-ding lijkt mij vrij logisch.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Dec. 2013, 17:06    Onderwerp: Reageer met quote

tja, ik heb een andere mening daarover, en vele offroad kms daarmee gereden.

een o-ring ketting hoeft namelijk niet gesmeerd te worden... hij moet alleen vettig blijven en niet roesten. en ook daar smeert de ketting prettig schoon met wat overdaad aan olie.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Hydrazine



Geregistreerd op: 9-9-2006
Berichten: 294
Woonplaats: Almere-Binnen

BerichtGeplaatst: Do, 17 Aug. 2017, 20:04    Onderwerp: Welke Olie in de Osco...? Reageer met quote

Zijn jullie er al uit welke olie er in de Osco moet?

In principe moeten alle handelaren in dergelijke oliƫn in de EU voldoen aan de Europese REACH verordening. Dat wil zeggen dat bij elke levering van Osco aan de dealer een veiligheidsinformatieblad (noem het ook: MSDS, SDS, VID) bijgeleverd worden. Dat moet, da's nu eenmaal wetgeving.

De dealer is niet verplicht om deze info door te spelen aan de consument. Wel aan bedrijven. Op het niet houden van dergelijke Wet staan hoge sankties.

Maar de dealer MOET wel de info uit het SDS doorspelen aan de consument waaruit blijkt dat de eindgebruiker er veilig en gezond mee aan de slag kan. Deze info staat normaliter op de verpakking van een bus olie.

Wat doe jij als je kind een slokje heeft genomen? Verpakking lezen en meegeven aan arts.

Verassing: op de verpakking van Osco staat niets. Dus is de dealer genoodzaakt het VID mee te geven aan de verstandige klant.

Wie van jullie heeft zo'n VID? Als je mij een kopie stuurt kan ik het merk olie erbij zoeken voor je met gebruik van de CAS nummers of andere ingrediƫnten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 17 Aug. 2017, 22:22    Onderwerp: Reageer met quote

volgens mij moet jij ophouden met motorrijden: veel te gevaarlijk, staat vast wel ergens in de kleine letters

thinking2 laugh laugh

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
f@zertje



Geregistreerd op: 19-7-2006
Berichten: 341
Woonplaats: Oirschot

BerichtGeplaatst: Vr, 18 Aug. 2017, 18:42    Onderwerp: Reageer met quote

Ik gebruik ook al jaren kettingzaag olie, ketting is altijd mooi schoon en iid hij blinkt een beetje, maar is niet droog.
Kettingen gaan tot 38k mee (bmw 800 gs) en 24k bij een tenere.

_________________
GS 1200LC rally 2018
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Zo, 20 Aug. 2017, 9:43    Onderwerp: Reageer met quote

Hierboven wordt gesproken over kettingzaagolie en een O-ring ketting, maar wat nou als je er een D.I.D 525 ZVM-X ketting onder hebt liggen? pleased

ATF olie liever niet, want stinky is niet tof. dozey


Laatst aangepast door peter6480 op Zo, 20 Aug. 2017, 12:14, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
f@zertje



Geregistreerd op: 19-7-2006
Berichten: 341
Woonplaats: Oirschot

BerichtGeplaatst: Zo, 20 Aug. 2017, 12:13    Onderwerp: Reageer met quote

gewoon kettingzaag olie
_________________
GS 1200LC rally 2018
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wout



Geregistreerd op: 1-3-2007
Berichten: 219
Woonplaats: Lage Zwaluwe

BerichtGeplaatst: Zo, 20 Aug. 2017, 18:15    Onderwerp: Reageer met quote

Ik gebruik Kroonoil SS100 (niet biologisch) in een McCoi smeersysteem (http://www.mccoi.de) en heb geen problemen (ketting blijf vettig).

Het Duitse bedrijfje CLS (maakt een electronisch smeersysteem met buitentemperatuur correctie) heeft in 1999 een langeduurtest gedaan en had bij 10.899km problemen met uitvlokken, verstopping en slechte smering bij gebruik van bio olie (https://cls-evo.de/produkt-tests/dauertest). Ze zijn toen overgestapt op halfsynthetische.

Op de website van GenG tuinmachines (https://www.gengtuinmachines.nl/dienstverlening/verkoop/kettingzaagolie)
wordt verteld dat bio olie maar 18 maanden houdbaar is, en minerale 2 jaar.

Volgens mij heb ik de Kroonoil (heet nu XS100) al een jaar of 4-5 op de plank, maar dus geen problemen.

Ik denk dat je liefde voor de natuur hier helaas het probleem is.

Groet
Wout
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Di, 22 Aug. 2017, 15:40    Onderwerp: Reageer met quote

Ik doe er 75W90 versnellingsbakolie in. Merk eigenlijk weinig verschil met de originele OSCO olie. de eerste 10 km na smeren stinkt hij wel een beetje naar verbrande olie (overtollige olie loopt bij de 1190 recht op de uitlaat), maar dat is daarna weer weg.
_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif