Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
petervdc
|
Geplaatst: Za, 9 Nov. 2013, 16:04 Onderwerp: Olie lek |
|
|
Er lekt dus olie, kzie regelmatig een plasje staan onder de moto in de garage.
Wat foto's hieronder.
Er is een breuk in het plaatje ) (aan de rechter moerachter de zijstandaard, maar ik denk niet dat het voor zo'n lekken kan zorgen.
Ik hoop dat de foto's duidelijk zijn voor een kenner, mss staat er eentje ondersteboven of zo.
Er was ook wat olie te zien in het midden onderaan de motorblok, op de breuklijn van de helften, maar dat was weinig eigenlijk.
Een kennis denkt aan een asje van de versnellingen.
ENfin, 3 lekken dus als ik mijn 3 topic's samen neem : olie, benzine, koelvloeistof...
 _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
oli

|
Geplaatst: Za, 9 Nov. 2013, 17:25 Onderwerp: |
|
|
Als je alles proper maakt met wat brake cleaner kan je nadien het blok voorzien van talkpoeder en is het heel gemakkelijk om de lek op te sporen. _________________ KTM 990 Adventure '07 |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Zo, 10 Nov. 2013, 10:59 Onderwerp: |
|
|
Kan je op je foto's aanduiden waar die breuk te zien moet zijn? Bij olielekken denk ik bijna altijd aan de o-ring van het filterdeksel of de carterplug. Die o-ring en dat koperringetje worden nogal dikwijls herbruikt (ook door dealers), wat meestal goed gaat (ik heb 40 000 km met telkens hergebruikte ringen gereden voor het begon te lekken), maar soms tot lekken kan leiden. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 10 Nov. 2013, 11:34 Onderwerp: |
|
|
leuke zoekplaatjes ... ik heb het ook nog niet gevonden  _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Zo, 10 Nov. 2013, 12:02 Onderwerp: |
|
|
op de gear/neutral indicator zit een barstje. Daar verwacht ik geen lek, maar het zou toch wel kunnen ook. Ik zie helemaal geen olie op je foto's alleen vuil. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 10 Nov. 2013, 12:06 Onderwerp: |
|
|
ah in het plastic bij het schroefoogje: Maar daar dicht niets af, dus gaat dan ookniet lekken denk ik.
Zowieso: Als je je ketting goed smeert dan is het daar normaliter allemaal minstens zo vet en vuil als het nu is... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Zo, 10 Nov. 2013, 14:03 Onderwerp: |
|
|
ahja, nu zie ik het ook.
Ik zet mijn geld toch op een van de dichtingen die ik vernoemde, ook in combinatie met de foto uit je andere topic. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Zo, 10 Nov. 2013, 15:06 Onderwerp: |
|
|
TIs idd vuil ook, maar ik vind wel olieplekken onder de moto als ie in de garage staat, vandaar dat ik even verder wil kijken...
Dat barstje is idd ah in het plastic bij het schroefoogje, rechts onderaan het plaatje.
We kijken es naar filterdeksel of de carterplug !
(de foto's zijn niet superduidelijk eigenlijk...) _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
Sjarelke
Geregistreerd op: 15-6-2010 Berichten: 209 Woonplaats: Hollands Limburg
|
Geplaatst: Di, 12 Nov. 2013, 0:41 Onderwerp: Re: Olie lek |
|
|
petervdc schreef: |
Er was ook wat olie te zien in het midden onderaan de motorblok, op de breuklijn van de helften, maar dat was weinig eigenlijk.
Een kennis denkt aan een asje van de versnellingen. |
Nog effe hierover: zou niet meteen aan te erge dingen gaan denken. Als t al niet gewoon een overvloed aan kettingolie is geweest (zeg ik zonder aan de foto's te kunnen zien waar het nou eigenlijk zou moeten lekken), dan ligt een lekke o-ring meer voor de hand dan een of ander drama-scenario. En zo'n drupje in het midden van het blok, die is daar naartoe "gekropen" net zoals water ook overal naartoe kruipt.. |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Di, 12 Nov. 2013, 4:08 Onderwerp: Re: Olie lek |
|
|
Sjarelke schreef: | petervdc schreef: |
Een kennis denkt aan een asje van de versnellingen. |
Nog effe hierover: zou niet meteen aan te erge dingen gaan denken. Als t al niet gewoon een overvloed aan kettingolie is geweest (zeg ik zonder aan de foto's te kunnen zien waar het nou eigenlijk zou moeten lekken), dan ligt een lekke o-ring meer voor de hand dan een of ander drama-scenario. En zo'n drupje in het midden van het blok, die is daar naartoe "gekropen" net zoals water ook overal naartoe kruipt.. |
tuurlijk wel, altijd uitgaan van het ergste dan zal het meestal wel meevallen  |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Wo, 13 Nov. 2013, 9:48 Onderwerp: |
|
|
Hmm, bljikbaar is het opgelost met een nieuwe o ring van de gear position sensor (dus waar dat breukje is).
Als ik goed begrepen heb tenminste... _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 757 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Wo, 13 Nov. 2013, 10:35 Onderwerp: |
|
|
Je hebt dat goed begrepen. Hou er rekening mee dat het scheurtje kan groeien tot een volledige breuk, waardoor de sensor maar met 1 bout meer vastzit. Zo duur is dat ding trouwens niet. |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Wo, 13 Nov. 2013, 10:38 Onderwerp: |
|
|
Blackbert schreef: | Je hebt dat goed begrepen. Hou er rekening mee dat het scheurtje kan groeien tot een volledige breuk, waardoor de sensor maar met 1 bout meer vastzit. Zo duur is dat ding trouwens niet. |
Okay, vervangen dus, lijkt me eigenlijk ook het beste...
27 euro trouwens. _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Do, 14 Nov. 2013, 19:44 Onderwerp: |
|
|
Yep, de olie is mayonaise  _________________ ...tjah... |
|