lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Acceptabele KM-stand 990A?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Thijs



Geregistreerd op: 6-11-2013
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Nov. 2013, 11:36    Onderwerp: Acceptabele KM-stand 990A? Reageer met quote

Hallo allemaal,

Ik ben me aan het ori๋nteren op een tweedehandse 990 adventure. Nu zie ik wat verschillende kilometerstanden, mijn vraag is; wat is een nog acceptabele kilometerstand voor een tweedehands adventure?

_________________
(Nog) geen LC8
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Nov. 2013, 15:03    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een hele mooie te koop staan bij "koop en verkoop". 64k km, kun je nog heel veel woon werk en vacantie km's mee maken en vriendelijk geprijsd (kunnen nog wel een paar centen vanaf) thumbsup
_________________
mooi spul...h่!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Do, 7 Nov. 2013, 10:29    Onderwerp: Reageer met quote

Hey Thijs, welkom.

Alles hangt af van het onderhoud dat eraan gebeurt is. Er zijn mensen die hun lagers (wielen, ophanging) nooit checken en hun motor zeer weinig aandacht schenken, maar toch weinig km's doen. En er zijn er die veel km's doen, maar wel alles aandacht geven waar aandacht aan moet besteed worden bij zo'n LC8. En dan heb je daar nog vanalles tussenin.

Je moet wat geluk hebben en afgaan op je mensenkennis om te weten met wat voor type je te doen hebt. Motorkennis is ook niet onbelangrijk.

De kinderziektes van deze modelletjes zijn waterpomp(as), koppelingsnemer, koppelingskorf van de vroege modelletjes tot en met 2004, cylinderkopbouten van de vroege modelletjes, en nog zo'n paar kleinigheden waar ik niet meteen opkom.
Een goede eigenaar heeft al deze zaken laten updaten of zelf de updates uitgevoerd (en zou je deze zaken haarfijn kunnen uitleggen).

Als de motor offroad heeft gezien, wat meestal het geval is bij deze modellen, heeft de ophanging wat meer te lijden gehad. Maar zoals reeds aangehaald staat of valt dit met goed onderhoud. vb. Iemand die z'n motor twee keer per jaar van stal haalt heeft een grotere kans dat de naald van de rebound in de demper gaat vastzitten door corrosie, dan iemand die er elk weekend mee gaat offroaden.

Opvallend lage kilometerstanden hoeven dus niet per s้ een goed ding te zijn, en hoge standen rond de 75000km hoeven ook niet alarmerend te zijn.

Veel succes met je zoektocht. Er zitten hier velen met kennis van de LC8 waar ik al veel heb aan gehad toen ik nog LC8 reed (rij nu al even met een LC4 690).

Cheers,

Bert
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Nov. 2013, 20:41    Onderwerp: Reageer met quote

Dag Thijs,
Ik weet niet op welke termijn je op zoek bent, maar ik plan na de winter de mijne te verkopen. Heeft momenteel 43000 km (bouwjaar 2009) en is altijd goed onderhouden door mezelf. Heeft nieuwe koppeling, balhoofdlagers, cjdesigns waterpomp, en koppelingspomp. Motor wordt dagelijks bereden, bij ieder onderhoud worden de lagers gecontroleerd (inclusief demontage achter brug).
Motor heeft offroad gezien, dus hier en daar wel een "battlescar".
Mocht je dus op lange termijn iets zoeken hoor ik het wel!

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
bmva



Geregistreerd op: 10-2-2007
Berichten: 148
Woonplaats: Ouderkerk aan de Amstel

BerichtGeplaatst: Di, 12 Nov. 2013, 0:56    Onderwerp: Reageer met quote

Er staat er eentje uit 2006 met 130000km te koop bij Verpalen.
Zegt wel iets over de degelijkheid van het blok lijkt mij....

_________________
Oranje 990 Crispy design Adventure 2007, 690 Enduro R 2013
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Thijs



Geregistreerd op: 6-11-2013
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Ma, 18 Nov. 2013, 19:52    Onderwerp: Reageer met quote

Iedereen bedankt voor de antwoorden, ben nu met een occasion bezig en anders kom ik graag terug op de aangeboden modellen!
_________________
(Nog) geen LC8
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif