Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Tutu
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 550 Woonplaats: Zeewolde
|
Geplaatst: Wo, 29 Dec. 2004, 21:38 Onderwerp: Neopreen voorvork beschermers |
|
|
Ik heb vandaag een set neopreen onderpoot beschermers mee genomen bij Sommer. Nu blijkt dat ze uit 1 stuk zijn (dacht eigenlijk dat er klitteband aan zat?).
Kan je deze over de onderpoot omhoogschuiven en vast zetten?
Reinier
|
|
Naar boven |
|
|
Prutzer
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 201 Woonplaats: Amstelveen
|
Geplaatst: Wo, 29 Dec. 2004, 23:21 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij heb je idd ook met klitteband, misschien kan je ze als je je voorwiel eruit haalt over de onderpoten schuiven, je moet denk ik ook de remklauwen eraf halen. Als dat niet lukt moet je ze van bovenaf eroverheen doen, dan zla je je vorkpoten eruit moeten halen!!!!
_________________ 2003 950S
Driver: Eelco |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6727 Woonplaats: Nijmegen
|
|
Naar boven |
|
|
Tutu
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 550 Woonplaats: Zeewolde
|
Geplaatst: Do, 30 Dec. 2004, 12:32 Onderwerp: Re: Neopreen voorvork beschermers |
|
|
Dr_Bean schreef: | Tutu schreef: | Ik heb vandaag een set neopreen onderpoot beschermers mee genomen bij Sommer. Nu blijkt dat ze uit 1 stuk zijn (dacht eigenlijk dat er klitteband aan zat?).
Kan je deze over de onderpoot omhoogschuiven en vast zetten?
Reinier |
mmm, zou wel eens lastig kunnen worden om van onder af te doen (weet niet hoe flexible die dingen zijn).
He moet dan namelijk ook over de remklauw montagestukken heen, en die steken behoolijk ver uit bij de LC8.
Anders gewoon effe eem mailtje sturen aan Sommer (Rainer of Lothar), of effe bellen (als je duits dat aankan )
groet |
Ik denk dat het moeilijk wordt van onder af. De poten eruit halen is dan de beste optie. Volgende week ga ik ff met Houtenklaas naar Sommer en dan komt het helemaal goed, schat ik?
Tnxs anyway
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6727 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 31 Dec. 2004, 9:43 Onderwerp: Re: Neopreen voorvork beschermers |
|
|
Tutu schreef: | Ik heb vandaag een set neopreen onderpoot beschermers mee genomen bij Sommer. Nu blijkt dat ze uit 1 stuk zijn (dacht eigenlijk dat er klitteband aan zat?).
Reinier |
Ik kreeg nog een tip uit het duitse forum:
Beter is het om de onderste kabelbindertjes, rond de neopreenhoes, NIET te monteren, omdat bij een volledige doorslag van de vork, daar de schraper en keering komt, en deze dan mogelijk beschadigen.
(Ik kan bevestigen dat de vork echt wel eens helemaal onderin komt, en dan zijn er nog maar een paar mm over op de binnenpoot.)
grt
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Tutu
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 550 Woonplaats: Zeewolde
|
Geplaatst: Vr, 31 Dec. 2004, 11:51 Onderwerp: Re: Neopreen voorvork beschermers |
|
|
Dr_Bean schreef: | Tutu schreef: | Ik heb vandaag een set neopreen onderpoot beschermers mee genomen bij Sommer. Nu blijkt dat ze uit 1 stuk zijn (dacht eigenlijk dat er klitteband aan zat?).
Reinier |
Ik kreeg nog een tip uit het duitse forum:
Beter is het om de onderste kabelbindertjes, rond de neopreenhoes, NIET te monteren, omdat bij een volledige doorslag van de vork, daar de schraper en keering komt, en deze dan mogelijk beschadigen.
(Ik kan bevestigen dat de vork echt wel eens helemaal onderin komt, en dan zijn er nog maar een paar mm over op de binnenpoot.)
grt |
Hmmm, slaat ie zover door dan? Bij straatfietsen zou ik zeggen dat je verining niet goed staat. Daar hou je, met heftig gebruik, ca. 1/2- 1 cm over aan de onderzijde. Maandag ben ik bij Sommer en zal het eens vragen.
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6727 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 31 Dec. 2004, 12:42 Onderwerp: Re: Neopreen voorvork beschermers |
|
|
Tutu schreef: |
Hmmm, slaat ie zover door dan? Bij straatfietsen zou ik zeggen dat je verining niet goed staat. Daar hou je, met heftig gebruik, ca. 1/2- 1 cm over aan de onderzijde. Maandag ben ik bij Sommer en zal het eens vragen. |
Bij straatfietsen is de vorkpoot meestal langer dan de slag, dus houdt je altijd over. Meet het bij de lc8 maar eens na, hij komt echt helemaal onderaan.
Natuurlijk mag die daar niet vaak komen, dan staat de demping/vering te slap. Maar bij offroad werk vergis je je wel eens in een kuil, en dan gaat ie er wel doorheen. Ik merk dan toch dat de lc8 4cm minder heeft dan mijn XR... oja, en voor de 2005 modellen.. 6cm minder
Verder vind ik mijn lc8 vork inderdaad ook wat te slap: Ik ga er wat meer olie in doen (wordt ie progressiever) en wat dikkere olei, als dat niet help, toch eens vragen naar andere veren.
Achterdemper is overigens eerder te hard, die staat bijna minimaal bij mij. Maar goed, met een pak bagage e.d. wordt dat wel anders!
grts
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Tutu
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 550 Woonplaats: Zeewolde
|
Geplaatst: Vr, 31 Dec. 2004, 13:16 Onderwerp: Re: Neopreen voorvork beschermers |
|
|
Dr_Bean schreef: | Tutu schreef: |
Hmmm, slaat ie zover door dan? Bij straatfietsen zou ik zeggen dat je verining niet goed staat. Daar hou je, met heftig gebruik, ca. 1/2- 1 cm over aan de onderzijde. Maandag ben ik bij Sommer en zal het eens vragen. |
Bij straatfietsen is de vorkpoot meestal langer dan de slag, dus houdt je altijd over. Meet het bij de lc8 maar eens na, hij komt echt helemaal onderaan.
Natuurlijk mag die daar niet vaak komen, dan staat de demping/vering te slap. Maar bij offroad werk vergis je je wel eens in een kuil, en dan gaat ie er wel doorheen. Ik merk dan toch dat de lc8 4cm minder heeft dan mijn XR... oja, en voor de 2005 modellen.. 6cm minder
Verder vind ik mijn lc8 vork inderdaad ook wat te slap: Ik ga er wat meer olie in doen (wordt ie progressiever) en wat dikkere olei, als dat niet help, toch eens vragen naar andere veren.
Achterdemper is overigens eerder te hard, die staat bijna minimaal bij mij. Maar goed, met een pak bagage e.d. wordt dat wel anders!
grts |
6 cm.. , volgens mijn info is de achterveer 2 cm lager. Voor is niets gewijzigd voor zover ik weet. 6 cm kortere veerweg vóór zal wel niet?!
Dan hou je weinig meer over.
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6727 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 31 Dec. 2004, 14:04 Onderwerp: Re: Neopreen voorvork beschermers |
|
|
Tutu schreef: | 6 cm.. , volgens mijn info is de achterveer 2 cm lager. Voor is niets gewijzigd voor zover ik weet. 6 cm kortere veerweg vóór zal wel niet?!
Dan hou je weinig meer over. |
t.o.v. XR: ik heb ook een XR, die heeft 30cm sslag voor en 34 cm slag achter.
LC8 2004 S: 26,5/26,5
LC8 2005 S: 24,5/24,5
LC8 2005 gewoon: 21/21.
ter vergelijk
(B*W GS 1200: 20/20, adventure 21/22)
grts
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Tutu
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 550 Woonplaats: Zeewolde
|
Geplaatst: Vr, 31 Dec. 2004, 15:02 Onderwerp: |
|
|
Ok, ik vat ehm. Natuurlijk vind ik wel,..hoe hoger hoe mooier
Maar ja, ...wilde toch het nieuwste model ondanks de aanbieding op de Go!!!!!
Als je hem weer inruilt ben je dat voordeel toch ook weer kwijt.
Ik zie het wel...
Neopreentjes wordt vervolgt..
|
|
Naar boven |
|
|
Tutu
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 550 Woonplaats: Zeewolde
|
Geplaatst: Di, 4 Jan. 2005, 1:19 Onderwerp: |
|
|
Probleem opgelost:
Heb de verkeerde neopreentjes gehad van Sommer (vond het personeelslid al niet sterk overkomen) deze waren voor de crossers.
Ik heb ze geruild voor model met klitteband.
|
|
Naar boven |
|
|
erwindob
Geregistreerd op: 29-11-2004 Berichten: 298
|
Geplaatst: Vr, 7 Jan. 2005, 17:19 Onderwerp: |
|
|
ik heb ook neopreentjes zonder klitteband. Gemonteerd vanaf boven. (door Brouwer toen de vorkpoten er toch afmoesten)
Rwin
|
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 890 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Wo, 3 Jan. 2007, 19:29 Onderwerp: |
|
|
Kijk eens zelf gemaakt van een oud surfpak.
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
76.99 KB |
Weergegeven: |
12907 keer |
|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
106.13 KB |
Weergegeven: |
451 keer |
|
|
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Do, 4 Jan. 2007, 1:15 Onderwerp: |
|
|
ik snap niet echt waar het goed voor is, als er een olie kering kapot is zie je het haast niet, of je komt er heel laat achter, en voor mij is het net als een hond met sokjes en als het is om zand tegen te houden dan kan je ze er beter aflaten want als er zand tussen komt dan schuurt het pas echt op je voor poten en in de dakar zie je ze ook niet ????
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6727 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 4 Jan. 2007, 19:25 Onderwerp: |
|
|
de argumenten die je aanvoert zijn wel waar, maar:
de enige echte conditie waar het echt tegen helpt:
Als er modder(!) op de vorkpoten komt, en die (onderaan) opdroogt: De modder is nu hard. Als je vervolgens door een diepe kuil heen gaat schraapt de schraper de modder niet weg (want die is keihard geworden) en de modder gaat dus gewoon de keerring is => lekkage!
Bij zand, stof, droge omstandigheden etc helpt het mijns inziens ook niet.
(ps, ik heb ze niet)
grts
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
|