lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Neopreen voorvork beschermers
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Wo, 29 Dec. 2004, 21:38    Onderwerp: Neopreen voorvork beschermers Reageer met quote

Ik heb vandaag een set neopreen onderpoot beschermers mee genomen bij Sommer. Nu blijkt dat ze uit 1 stuk zijn (dacht eigenlijk dat er klitteband aan zat?).
Kan je deze over de onderpoot omhoogschuiven en vast zetten?


Reinier
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Prutzer



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 201
Woonplaats: Amstelveen

BerichtGeplaatst: Wo, 29 Dec. 2004, 23:21    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij heb je idd ook met klitteband, misschien kan je ze als je je voorwiel eruit haalt over de onderpoten schuiven, je moet denk ik ook de remklauwen eraf halen. Als dat niet lukt moet je ze van bovenaf eroverheen doen, dan zla je je vorkpoten eruit moeten halen!!!! dizzy2 stare
_________________
2003 950S
Driver: Eelco
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 30 Dec. 2004, 11:14    Onderwerp: Re: Neopreen voorvork beschermers Reageer met quote

Tutu schreef:
Ik heb vandaag een set neopreen onderpoot beschermers mee genomen bij Sommer. Nu blijkt dat ze uit 1 stuk zijn (dacht eigenlijk dat er klitteband aan zat?).
Kan je deze over de onderpoot omhoogschuiven en vast zetten?

Reinier


mmm, zou wel eens lastig kunnen worden om van onder af te doen (weet niet hoe flexible die dingen zijn).
He moet dan namelijk ook over de remklauw montagestukken heen, en die steken behoolijk ver uit bij de LC8.

Anders gewoon effe eem mailtje sturen aan Sommer (Rainer of Lothar), of effe bellen (als je duits dat aankan smiley )

groet



vorkpoot.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  8.6 KB
 Weergegeven:  13501 keer

vorkpoot.jpg



_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Do, 30 Dec. 2004, 12:32    Onderwerp: Re: Neopreen voorvork beschermers Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Tutu schreef:
Ik heb vandaag een set neopreen onderpoot beschermers mee genomen bij Sommer. Nu blijkt dat ze uit 1 stuk zijn (dacht eigenlijk dat er klitteband aan zat?).
Kan je deze over de onderpoot omhoogschuiven en vast zetten?

Reinier


mmm, zou wel eens lastig kunnen worden om van onder af te doen (weet niet hoe flexible die dingen zijn).
He moet dan namelijk ook over de remklauw montagestukken heen, en die steken behoolijk ver uit bij de LC8.

Anders gewoon effe eem mailtje sturen aan Sommer (Rainer of Lothar), of effe bellen (als je duits dat aankan smiley )

groet


Ik denk dat het moeilijk wordt van onder af. De poten eruit halen is dan de beste optie. Volgende week ga ik ff met Houtenklaas naar Sommer en dan komt het helemaal goed, schat ik?

Tnxs anyway smug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 31 Dec. 2004, 9:43    Onderwerp: Re: Neopreen voorvork beschermers Reageer met quote

Tutu schreef:
Ik heb vandaag een set neopreen onderpoot beschermers mee genomen bij Sommer. Nu blijkt dat ze uit 1 stuk zijn (dacht eigenlijk dat er klitteband aan zat?).

Reinier


Ik kreeg nog een tip uit het duitse forum:

Beter is het om de onderste kabelbindertjes, rond de neopreenhoes, NIET te monteren, omdat bij een volledige doorslag van de vork, daar de schraper en keering komt, en deze dan mogelijk beschadigen.

(Ik kan bevestigen dat de vork echt wel eens helemaal onderin komt, en dan zijn er nog maar een paar mm over op de binnenpoot.)

grt

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Vr, 31 Dec. 2004, 11:51    Onderwerp: Re: Neopreen voorvork beschermers Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Tutu schreef:
Ik heb vandaag een set neopreen onderpoot beschermers mee genomen bij Sommer. Nu blijkt dat ze uit 1 stuk zijn (dacht eigenlijk dat er klitteband aan zat?).

Reinier


Ik kreeg nog een tip uit het duitse forum:

Beter is het om de onderste kabelbindertjes, rond de neopreenhoes, NIET te monteren, omdat bij een volledige doorslag van de vork, daar de schraper en keering komt, en deze dan mogelijk beschadigen.

(Ik kan bevestigen dat de vork echt wel eens helemaal onderin komt, en dan zijn er nog maar een paar mm over op de binnenpoot.)

grt


Hmmm, slaat ie zover door dan? Bij straatfietsen zou ik zeggen dat je verining niet goed staat. Daar hou je, met heftig gebruik, ca. 1/2- 1 cm over aan de onderzijde. Maandag ben ik bij Sommer en zal het eens vragen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 31 Dec. 2004, 12:42    Onderwerp: Re: Neopreen voorvork beschermers Reageer met quote

Tutu schreef:

Hmmm, slaat ie zover door dan? Bij straatfietsen zou ik zeggen dat je verining niet goed staat. Daar hou je, met heftig gebruik, ca. 1/2- 1 cm over aan de onderzijde. Maandag ben ik bij Sommer en zal het eens vragen.


Bij straatfietsen is de vorkpoot meestal langer dan de slag, dus houdt je altijd over. Meet het bij de lc8 maar eens na, hij komt echt helemaal onderaan.

Natuurlijk mag die daar niet vaak komen, dan staat de demping/vering te slap. Maar bij offroad werk vergis je je wel eens in een kuil, en dan gaat ie er wel doorheen. Ik merk dan toch dat de lc8 4cm minder heeft dan mijn XR... oja, en voor de 2005 modellen.. 6cm minder smiley

Verder vind ik mijn lc8 vork inderdaad ook wat te slap: Ik ga er wat meer olie in doen (wordt ie progressiever) en wat dikkere olei, als dat niet help, toch eens vragen naar andere veren.
Achterdemper is overigens eerder te hard, die staat bijna minimaal bij mij. Maar goed, met een pak bagage e.d. wordt dat wel anders!

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Vr, 31 Dec. 2004, 13:16    Onderwerp: Re: Neopreen voorvork beschermers Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Tutu schreef:

Hmmm, slaat ie zover door dan? Bij straatfietsen zou ik zeggen dat je verining niet goed staat. Daar hou je, met heftig gebruik, ca. 1/2- 1 cm over aan de onderzijde. Maandag ben ik bij Sommer en zal het eens vragen.


Bij straatfietsen is de vorkpoot meestal langer dan de slag, dus houdt je altijd over. Meet het bij de lc8 maar eens na, hij komt echt helemaal onderaan.

Natuurlijk mag die daar niet vaak komen, dan staat de demping/vering te slap. Maar bij offroad werk vergis je je wel eens in een kuil, en dan gaat ie er wel doorheen. Ik merk dan toch dat de lc8 4cm minder heeft dan mijn XR... oja, en voor de 2005 modellen.. 6cm minder smiley

Verder vind ik mijn lc8 vork inderdaad ook wat te slap: Ik ga er wat meer olie in doen (wordt ie progressiever) en wat dikkere olei, als dat niet help, toch eens vragen naar andere veren.
Achterdemper is overigens eerder te hard, die staat bijna minimaal bij mij. Maar goed, met een pak bagage e.d. wordt dat wel anders!

grts


6 cm.. uhoh , volgens mijn info is de achterveer 2 cm lager. Voor is niets gewijzigd voor zover ik weet. 6 cm kortere veerweg vóór zal wel niet?!
Dan hou je weinig meer over.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 31 Dec. 2004, 14:04    Onderwerp: Re: Neopreen voorvork beschermers Reageer met quote

Tutu schreef:
6 cm.. uhoh , volgens mijn info is de achterveer 2 cm lager. Voor is niets gewijzigd voor zover ik weet. 6 cm kortere veerweg vóór zal wel niet?!
Dan hou je weinig meer over.


t.o.v. XR: ik heb ook een XR, die heeft 30cm sslag voor en 34 cm slag achter.
LC8 2004 S: 26,5/26,5
LC8 2005 S: 24,5/24,5
LC8 2005 gewoon: 21/21.

ter vergelijk
(B*W GS 1200: 20/20, adventure 21/22)

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Vr, 31 Dec. 2004, 15:02    Onderwerp: Reageer met quote

Ok, ik vat ehm. Natuurlijk vind ik wel,..hoe hoger hoe mooier thumbsup

Maar ja, ...wilde toch het nieuwste model ondanks de aanbieding op de Go!!!!!
Als je hem weer inruilt ben je dat voordeel toch ook weer kwijt.

Ik zie het wel...

Neopreentjes wordt vervolgt..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Di, 4 Jan. 2005, 1:19    Onderwerp: Reageer met quote

Probleem opgelost:

Heb de verkeerde neopreentjes gehad van Sommer (vond het personeelslid al niet sterk overkomen) deze waren voor de crossers.
Ik heb ze geruild voor model met klitteband.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
erwindob



Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 298

BerichtGeplaatst: Vr, 7 Jan. 2005, 17:19    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb ook neopreentjes zonder klitteband. Gemonteerd vanaf boven. (door Brouwer toen de vorkpoten er toch afmoesten)

Rwin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Jan. 2007, 19:29    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk eens zelf gemaakt van een oud surfpak. rolleyes


SANY0792.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  76.99 KB
 Weergegeven:  12907 keer

SANY0792.jpg



SANY0790.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  106.13 KB
 Weergegeven:  451 keer

SANY0790.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 4 Jan. 2007, 1:15    Onderwerp: Reageer met quote

ik snap niet echt waar het goed voor is, als er een olie kering kapot is zie je het haast niet, of je komt er heel laat achter, en voor mij is het net als een hond met sokjes laugh en als het is om zand tegen te houden dan kan je ze er beter aflaten want als er zand tussen komt dan schuurt het pas echt op je voor poten en in de dakar zie je ze ook niet ????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 4 Jan. 2007, 19:25    Onderwerp: Reageer met quote

de argumenten die je aanvoert zijn wel waar, maar:

de enige echte conditie waar het echt tegen helpt:

Als er modder(!) op de vorkpoten komt, en die (onderaan) opdroogt: De modder is nu hard. Als je vervolgens door een diepe kuil heen gaat schraapt de schraper de modder niet weg (want die is keihard geworden) en de modder gaat dus gewoon de keerring is => lekkage!

Bij zand, stof, droge omstandigheden etc helpt het mijns inziens ook niet.
(ps, ik heb ze niet)

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif