Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Olivier_S
|
Geplaatst: Vr, 18 Okt. 2013, 16:42 Onderwerp: ABS sensor vooraan |
|
|
Ik heb mijn velgen binnengedaan om de banden te laten wisselen en ze hebben mijn voorband in de verkeerde rijrichting gezet. Kan ik gewoon de remschijven wisselen zodat de schijf met abs aan de andere kant staat of is het zo makkelijk niet? _________________ 'of all the things I have lost, I miss my mind the most' |
|
Naar boven |
|
 |
ToKkE

|
Geplaatst: Za, 19 Okt. 2013, 10:53 Onderwerp: |
|
|
Bij de 950 zijn het vooral de bouten die je moet wisselen.. de schijven hebben ook een richting dus die wissel je dan best ook... _________________ _______________________________________________________
KTM 950 Adventure 2004 met de S veren |
|
Naar boven |
|
 |
Olivier_S
|
Geplaatst: Za, 19 Okt. 2013, 11:08 Onderwerp: |
|
|
Ik ga het straks is bezien, mn beestje staat al sinds woensdag wielloos op mn terras, heb nog geen tijd gehad om eraan te beginnen. Bijna gedaan met werken.... _________________ 'of all the things I have lost, I miss my mind the most' |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Za, 19 Okt. 2013, 11:45 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij is het wiel symmetrisch, maar de schijven iig niet.
Dus wiel omdraaien en schijven omdraaien op het wiel zou moeten kunnen werken.
Maar: zo'n spaakwiel is wel 'gewend' remkracht in 1 richting op te vangen en dat ga je nu ineens omdraaien: Dus kan zijn dat je spaken een beetje gaan loslopen: kwestie van de in de gaten houden.
Anderzijds vraag ik me af: Als ze voor jou dat bandje er op gezet hebben, en verkeerd, waarom ga je dan niet gewon terug? _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Za, 19 Okt. 2013, 12:30 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: |
Anderzijds vraag ik me af: Als ze voor jou dat bandje er op gezet hebben, en verkeerd, waarom ga je dan niet gewon terug? |
Inderdaad. Die jongens vragen er geld voor, dus dan moet het gewoon goed zijn gedaan. Gewoon teruggaan. |
|
Naar boven |
|
 |
Olivier_S
|
Geplaatst: Ma, 21 Okt. 2013, 11:21 Onderwerp: |
|
|
Ik kon uiteraard terug gaan maar had geen zin om daarop te wachten.
Ik heb het geprobeerd, het gaat dus niet, tenzij je de lagers ook wisselt in het wiel. Er zit die spacer tussen aan de kant van de abs, en deze past niet aan de andere kant.
Heb dus de schijven voor niets gewisseld, in dat proces een van de vijzen van de remschijven de kop af gedraaid (krijg ze er echt niet uit), een paar keer heel luid gevloekt, om dan te beslissen snel zelf de band om te draaien, dat is me in tien minuten gelukt, dus had mezelf een hele hoop werk en miserie bespaard door het direct zo te doen.
Anyway, ik kan dus terug bollen, momenteel met 1 vijs minder in mijn remschijf dan maar, dat lossen we later wel op als ik meer tijd heb. _________________ 'of all the things I have lost, I miss my mind the most' |
|
Naar boven |
|
 |
|